Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 01:16 uur
deric raven schreef:
Dat blijft hier het probleem.
Ieder heeft een andere beriddenering van New Wave en Postpunk.
Dat brengt dit topic ook langzamerhand om zeep.
Dat blijft hier het probleem.
Ieder heeft een andere beriddenering van New Wave en Postpunk.
Dat brengt dit topic ook langzamerhand om zeep.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen enkele kritiek op deze post. Het enige wat ik wil zeggen is dat dit album mij persoonlijk denk ik wat minder aanspreekt. Maar ik moet er meer van horen.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 01:17 uur
Zeker doen. 
Die post van mij is algemeen bedoeld, daar bedoel ik eigenlijk iedereen mee; inclusief mijzelf.
@reptile71 beriddenering is Algemeen Nederlands Dialect.

Die post van mij is algemeen bedoeld, daar bedoel ik eigenlijk iedereen mee; inclusief mijzelf.
@reptile71 beriddenering is Algemeen Nederlands Dialect.

0
geplaatst: 25 augustus 2009, 01:52 uur
Burns My Skin (2)
Gently Falls (1)*
Ik had het album een tijd geleden een aantal keren geluisterd. Zojuist weer 2 keer en voor mij steekt dit nummer er bovenuit omdat het een prachtige gevoelige ballad is. Eigenlijk heb ik 2 eerste keuzes, de ander is Winter, lekkere slepende opbouw uitlopend naar een lekkere heftige climax. (Heb het over dat nummer
)
Gently Falls (1)*
Ik had het album een tijd geleden een aantal keren geluisterd. Zojuist weer 2 keer en voor mij steekt dit nummer er bovenuit omdat het een prachtige gevoelige ballad is. Eigenlijk heb ik 2 eerste keuzes, de ander is Winter, lekkere slepende opbouw uitlopend naar een lekkere heftige climax. (Heb het over dat nummer
)
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 16:14 uur
Ik laat deze beker aan mij voorbij gaan. Ik heb het vanochtend nog eens beluisterd, maar het is mij te veel macho spierballen-vertoon. Maar goed dat gold al voor het tweede album van de Zusters van Genade, idem voor de tweede van de Cultus (ik weet het niet geplaatst, maar puur genoemd als referentie) en nu ook weer voor dit stichtelijke Into Paradise - misschien ben ik te sceptisch of te kritisch om de werking van dit soort muziek heilzaam te kunnen ondergaan. Of misschien moet ik denken: (stichtelijke) nomen est omen? - mjuman: do not play this.
Met name Yesterday's Men is mij een kruising van Simple Minds (van na de top - hun la la la-tijd) met het tweede album van Cultus of Zusters.
Ik geef de beker door - dit is geen wave in mijn boek; no thank you!
Met name Yesterday's Men is mij een kruising van Simple Minds (van na de top - hun la la la-tijd) met het tweede album van Cultus of Zusters.
Ik geef de beker door - dit is geen wave in mijn boek; no thank you!
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 16:35 uur
Mjuman schreef:
.... idem voor de tweede van de Cultus (ik weet het niet geplaatst, maar puur genoemd als referentie)....
.... idem voor de tweede van de Cultus (ik weet het niet geplaatst, maar puur genoemd als referentie)....
Die plaat vol liefde van de Cultus is wel al geplaatst hoor (vorige maand)....dus wees blij, die komt niet meer voorbij.

0
geplaatst: 25 augustus 2009, 16:52 uur
Dit is nu-wave rock, zo zou ik het labelen. The Cult en Echo hoor je er bijv. duidelijk in terug, maar het rockt meer dan dat het wave't (zoals The Cult dat eigenlijk ook doet). Ik vind het, over het algemeen genomen, ook wat te gemaakt klinken. Gently Falls en Winter vind ik heel aardige nummers, zeker Gently Falls klinkt behoorlijk gevoelig en daar hou ik van, maar het is meer een rockballad dan wave.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 17:07 uur
Er zijn mensen die opeens weer de kamer inkomen in pyjama als ze hun bezoek weg willen hebben; anderen zetten op een feestje opeens André Hazes - Het Laatste Rondje op, weer anderen Vader Abraham - Het Smurfenlied; die drie opties doen mij niets; sterker nog de overlevering wil dat Mjuman ooit eens 10 minuten heeft staan rappen op het Smurfenlied (maar dat zal ie altijd ontkennen).
Wil men mij weghebben is er één paardemiddel: spierballenrock a la latere Cultus of Zusters van Genade of de Missie (blijkbaar wil ik niet 'gered' worden). Als je me niet binnen wil hebben is er ook een paardemiddel: Kylie Minogue - Can't Get You out of My Head draaien bij binnenkomst.
Wil men mij weghebben is er één paardemiddel: spierballenrock a la latere Cultus of Zusters van Genade of de Missie (blijkbaar wil ik niet 'gered' worden). Als je me niet binnen wil hebben is er ook een paardemiddel: Kylie Minogue - Can't Get You out of My Head draaien bij binnenkomst.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 19:20 uur
Jammer Mjuman, dat jij vrijwel elk album dat ik plaats af kraakt, maar ik heb gelukkig ook bar weinig met jouw inbreng in dit topic.
Misschien is het voor jou beter om dit topic in zijn totaal even links te laten liggen.
Misschien is het voor jou beter om dit topic in zijn totaal even links te laten liggen.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 19:32 uur
deric raven schreef:
Jammer Mjuman, dat jij vrijwel elk album dat ik plaats af kraakt, maar ik heb gelukkig ook bar weinig met jouw inbreng in dit topic.
You got guts mate; net zoals je als je goede ogen hebt door de aankondiging van Dazzler (gisteravond laat) links te laten liggen - kijk eens eens naar een van de latere posts van Wijsneus!
Geen woorden maar daden, haak dan zelf af!
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 19:39 uur
Ik schakel meestal rond 24.00 uur in, en had ook een album om in te brengen.
Ik zal inderdaad af haken bij het topic
Mjumans Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

Dus ook eind deze maand geen inzendingen bij mij voor album van de maand.

0
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:18 uur
deric raven schreef:

Lees dan svp even dit hier:
dazzler schreef:
Deric komt één minuut te vroeg
en nu zit ik hier met mijn klaargestoomd album.
In de prullenmand dan maar.
(quote)
Deric komt één minuut te vroeg
en nu zit ik hier met mijn klaargestoomd album.
In de prullenmand dan maar.
Dit topic verzuurde alras toen eeniegelijk meende de keuze van het betreffende album a. qua wave (wel of niet) im Frage te moeten stellen en b. kond deed van het feit dat men het niet kende én om links vroeg ter kennisname. Volgens de opzet van - inmiddels ook al afgehaakte Wijsneus - ging het om een album (afwisseling in soort) in het licht te zetten en daarvan een favo te kiezen (niet een kennismakingstopic dus).
De neerbuigende toon die jij naar mij hanteert, bevreemdt me en het is een mens' goed recht om van smaak ende opinie te verschillen. Verandering van spijs doet eten, nietwaar? Ik vind je huidige insteek niet getuigen van een 'breedgeestigheid' - so be it; kom maar met die steen!
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:33 uur
Ik heb tenminste nog nooit iemand gedemotiveerd om een album toe te voegen.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:44 uur
deric raven schreef:
Posten = plaatsen
Toevoegen = nieuw album plaatsen op de site als kandidaat voor opname in de database
Insteek bij het topic was ook variatie en new wave/pp redelijk ruim nemend. Ik heb minder met de rock-kant van de wave, omdat - imo - door die manier van spelen (rechtoe, rechtaan) een stuk creativiteit, finesse, nuance (subtiliteit) verloren dreigt te gaan.
Variatie: akkoord, maar dan wel breed en niet alleen de rock-kant (waarom niet de eerste albums van Heaven 17, Human League, OMD, Depeche Mode?) Als iemand Duran Duran had gepost op dit topic of Spandau Ballet, zou ik ook reageren (meerderen denk ik ); het gaat ook om de sfeer die je koppelt aan een bepaalde muziek. Wave en post-punk is voor mij meer de sfeer van de kleine venues en niet die van de stadions.
Een aantal van de bands die ik eerder noemde associeer ik eerder met grootschaligheid - en da's niet mijn ding.
0
geplaatst: 26 augustus 2009, 00:00 uur
Scatterbrain - Mountains Go Rhythmic (1984)

1.Happy Tree (4:58)
2.Arguments in Vain (4:43)
3.Cocoons (4:27)
4.Man Is a Man (5:08)
5.Grass Get Green (5:20)
6.Sunday Afternoon (5:00)
7.Disintegrate (5:16)
8.The Rain in the Heart (4:05)
Geen idee wie er nog meedoen, maar ik ga vrolijk verder.

1.Happy Tree (4:58)
2.Arguments in Vain (4:43)
3.Cocoons (4:27)
4.Man Is a Man (5:08)
5.Grass Get Green (5:20)
6.Sunday Afternoon (5:00)
7.Disintegrate (5:16)
8.The Rain in the Heart (4:05)
Geen idee wie er nog meedoen, maar ik ga vrolijk verder.

0
geplaatst: 26 augustus 2009, 00:14 uur
Ik ook.....maar ik maak geen keuze. Ik heb het album alweer een tijd geleden een paar keer beluisterd en het deed me niet veel. Mss nog eens proberen (maar niet vandaag).
0
geplaatst: 26 augustus 2009, 00:15 uur
You got me - dit moet ik even verwerken. Herinner me dit album wel, bij een Deense stand in Utrecht (apr 09); vroeg toen naar Sort Sol - zouden ze de volgende keer meenemen. Denen waren niet goedkoop met hun handel.
0
geplaatst: 26 augustus 2009, 00:17 uur
En deze laten liggen? Oeps... domme zet.
Helaas heb ik ook de LP niet.
Grass Get Green (1)
edit: LP zojuist gekocht
Helaas heb ik ook de LP niet.Grass Get Green (1)
edit: LP zojuist gekocht

0
geplaatst: 26 augustus 2009, 08:00 uur
Grass Get Green (2)*
Dat beetje theatrale in zijn stem bevalt me wel, de muziek klinkt naar mijn mening echt als new-wave zoals ik denk dat dat zou moeten klinken
Lekker plaatje.
Dat beetje theatrale in zijn stem bevalt me wel, de muziek klinkt naar mijn mening echt als new-wave zoals ik denk dat dat zou moeten klinken

Lekker plaatje.
0
geplaatst: 26 augustus 2009, 09:04 uur
Klein beetje slowchat verwijderd.
Verder kreeg ik per PM het verzoek of het hier weer over de albums kon gaan en of er wat minder geklets kon worden. Dus bij deze.
En ook geen directe downloadlinks meer plaatsen aub...
Verder kreeg ik per PM het verzoek of het hier weer over de albums kon gaan en of er wat minder geklets kon worden. Dus bij deze.

0
geplaatst: 26 augustus 2009, 10:09 uur
herman schreef:

0
geplaatst: 26 augustus 2009, 10:27 uur
Gelukkig doe jij nog mee, freddze. Dit mag dan geen topic zijn bedoeld om muziek te leren kennen (wat niet wil zeggen dat je het er niet voor kan gebruiken), maar hoop toch dat meer mensen deze plaat leren kennen. Ik vind het een heel bijzonder album.
0
geplaatst: 26 augustus 2009, 20:39 uur
Grass Get Green (3)
Happy Tree (1)
Sunday Afternoon (1)
Disintegrate (1) *
prachtig album wat niet voor niets in mijn top 10 staat!
Happy Tree (1)
Sunday Afternoon (1)
Disintegrate (1) *
prachtig album wat niet voor niets in mijn top 10 staat!

0
geplaatst: 26 augustus 2009, 23:20 uur
Grass Get Green (4)*
Happy Tree (1)
Sunday Afternoon (1)
Disintegrate (1)
Happy Tree (1)
Sunday Afternoon (1)
Disintegrate (1)
* denotes required fields.