Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Maand GIGA-FINALE ( New Wave / Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 00:51 uur
Lijkt me logisch dat hij daar wint ja.. alhoewel ik Thriller of de Dave Matthews Knopler project ofzo ook nog wel eerste zie worden Mijn nr. 1 is nu eenmaal omstreden en daar houden mensen niet van, liever gezellig en veilig.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 00:52 uur
01. Joy Division - Closer (1980) (213)
... en de nr. 1 van Mjuman, skyline, herman, postpunker, Chameleon Day en Lukk0.
De witte van Joy Division maakt zijn favorietenrol waar.
Hij wordt bij deze gekroond tot het new wave album van het jaar.
score: 15 - 15 - 15 - 15 - 15 - 15 - 14 - 14 - 13 - 12 - 12 - 12 - 11 - 9 - 8 - 7 - 5 - 4 - 2
02. The Sound - From the Lions Mouth (1981) (204)
... en de nummer 1 van Arno en the viking.
Het zal niet de eerste keer zijn dat The Sound het net niet haalt.
Of misschien net wel. Troostprijs is het hoogste aantal stemmen (20/31).
score: 15 - 15 - 14 - 14 - 14 - 14 - 13 - 12 - 12 - 11 - 10 - 10 - 9 - 8 - 8 - 7 - 7 - 6 - 4 - 1
... en de nr. 1 van Mjuman, skyline, herman, postpunker, Chameleon Day en Lukk0.
De witte van Joy Division maakt zijn favorietenrol waar.
Hij wordt bij deze gekroond tot het new wave album van het jaar.
score: 15 - 15 - 15 - 15 - 15 - 15 - 14 - 14 - 13 - 12 - 12 - 12 - 11 - 9 - 8 - 7 - 5 - 4 - 2
02. The Sound - From the Lions Mouth (1981) (204)
... en de nummer 1 van Arno en the viking.
Het zal niet de eerste keer zijn dat The Sound het net niet haalt.
Of misschien net wel. Troostprijs is het hoogste aantal stemmen (20/31).
score: 15 - 15 - 14 - 14 - 14 - 14 - 13 - 12 - 12 - 11 - 10 - 10 - 9 - 8 - 8 - 7 - 7 - 6 - 4 - 1
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 00:55 uur
Fraaie lijst met best wel de nodige verrassingen. En mijn top 2 is ook de top 2.
Heel veel hulde aan Dazz voor deze mooie finale.
Heel veel hulde aan Dazz voor deze mooie finale.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 01:01 uur
T waren in elk geval 3 top5 albums van mij wat de top5 hebben gehaald En de nummer 1 vind ik best een goede plaat hoor, om de puristen tevreden te stellen.. het is wel een uitslag zoals ik hem ongeveer verwacht had. Ik vind het nog het spijtigst van Porcupine, echt een ondergewaardeerd album pur sang..
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 01:01 uur
ALBUM VAN HET JAAR
gigafinale ... de volledige top 30.
01 Joy Division Closer 213
02 Sound From the Lions Mouth 204
03 Simple Minds New Gold Dream 176
04 Joy Division Unknown Pleasures 142
05 Cure Pornography 141
06 Cure Disintegration 138
07 U2 Boy 104
08 Smiths The Queen Is Dead 103
09 Talking Heads Remain in Light 101
10 U2 The Unforgettable Fire 94
11 Chameleons Script of the Bridge 86
12 Cure 17 Seconds 82
13 Smiths Meat Is Murder 75
14 Tears For Fears The Hurting 72
15 Clash London Calling 71
16 Dead Can Dance Spleen and Ideal 66
17 Orchestral Manoeuvres in the Dark Architecture & Morality 64
18 Cocteau Twins Garlands 63
19 Television Marquee Moon 62
20 Cure Faith 61
21 Echo & Bunnymen Heaven Up Here 59
22 Cocteau Twins Treasure 56
23 Wire 154 56
24 Depeche Mode Violator 55
25 Sound Jeopardy 55
26 David Sylvian Brilliant Trees 52
27 New Order Movement 51
28 New Order Power Corruption & Lies 49
29 Echo & Bunnymen Ocean Rain 48
30 Magazine Secondhand Daylight 48
Goed voor 8 van mijn 15 finalisten trouwens.
gigafinale ... de volledige top 30.
01 Joy Division Closer 213
02 Sound From the Lions Mouth 204
03 Simple Minds New Gold Dream 176
04 Joy Division Unknown Pleasures 142
05 Cure Pornography 141
06 Cure Disintegration 138
07 U2 Boy 104
08 Smiths The Queen Is Dead 103
09 Talking Heads Remain in Light 101
10 U2 The Unforgettable Fire 94
11 Chameleons Script of the Bridge 86
12 Cure 17 Seconds 82
13 Smiths Meat Is Murder 75
14 Tears For Fears The Hurting 72
15 Clash London Calling 71
16 Dead Can Dance Spleen and Ideal 66
17 Orchestral Manoeuvres in the Dark Architecture & Morality 64
18 Cocteau Twins Garlands 63
19 Television Marquee Moon 62
20 Cure Faith 61
21 Echo & Bunnymen Heaven Up Here 59
22 Cocteau Twins Treasure 56
23 Wire 154 56
24 Depeche Mode Violator 55
25 Sound Jeopardy 55
26 David Sylvian Brilliant Trees 52
27 New Order Movement 51
28 New Order Power Corruption & Lies 49
29 Echo & Bunnymen Ocean Rain 48
30 Magazine Secondhand Daylight 48
Goed voor 8 van mijn 15 finalisten trouwens.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 01:06 uur
Zo, dat was het dan ... eindelijk.
Ik deed het AVDM erg graag en dat komt vooral
door de vele positieve feedback die ik mocht ontvangen in pm.
Maar nu is het voor mij mooi geweest.
Ik laat dit topic graag over aan iemand anders.
Zoals gezegd post ik ook geen albums meer in het Album van de Dag topic.
Ik laat new wave en postpunk nu definitief over aan de echte kenners.
Maar af en toe kom ik nog wel eens meestemmen natuurlijk.
Ik deed het AVDM erg graag en dat komt vooral
door de vele positieve feedback die ik mocht ontvangen in pm.
Maar nu is het voor mij mooi geweest.
Ik laat dit topic graag over aan iemand anders.
Zoals gezegd post ik ook geen albums meer in het Album van de Dag topic.
Ik laat new wave en postpunk nu definitief over aan de echte kenners.
Maar af en toe kom ik nog wel eens meestemmen natuurlijk.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 01:07 uur
Dank Dazz, was vast een hoop werk - mooi resultaat, anders dan ik had gedacht, wel een paar verrassingen - had Cocteau Twins hoger verwacht en heel stiekem gehoopt op een hoger resultaat voor Comsat Angels en XTC.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 01:09 uur
Was lekker spannend! Een dikke pluim aan dazzler voor al het mooie werk hier bij de album van de maand finales en bij deze giga-finale
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 09:24 uur
De nummers 1 en 2 had ik hier al aangegeven. New Gold Dream had ik toch net niet op 3 verwacht. Eerder UP, Disintegration of Porn. Van de Echo albums had ik Crocodiles (in mijn top 10) hoger verwacht.
De top 7 plus de nummer 10 stonden in mijn top 15. Meer dan de helft van de top 15 dus.
De top 7 plus de nummer 10 stonden in mijn top 15. Meer dan de helft van de top 15 dus.
0
Aquila
geplaatst: 20 augustus 2010, 10:33 uur
Bedankt dazzler!!!
Ik heb er graag aan meegedaan. Uit de uitslag blijkt dat ik dan wel geen échte PP/NW-er ben, maar het alleen een (goed) deel van mijn (ook goede ) smaak is.
Wellicht leverde ik als enige een Top 15 in waarin zowel Joy Division als The Cure helemaal niet voorkwamen. Mijn enige bijdrage aan de Top 10 waren Talking Heads.
Ik heb er graag aan meegedaan. Uit de uitslag blijkt dat ik dan wel geen échte PP/NW-er ben, maar het alleen een (goed) deel van mijn (ook goede ) smaak is.
Wellicht leverde ik als enige een Top 15 in waarin zowel Joy Division als The Cure helemaal niet voorkwamen. Mijn enige bijdrage aan de Top 10 waren Talking Heads.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2010, 10:55 uur
Bedankt Dazzler, is een prima lijst geworden, mijn albums muv Psychocandy allemaal in de top 30.
Alleen hadden de Sisters er nog ingemogen maar die werden helaas voortijdig weggestemd
Maar met deze top 10 wil ik best op een onbewoond eiland verkeren.
Alleen hadden de Sisters er nog ingemogen maar die werden helaas voortijdig weggestemd
Maar met deze top 10 wil ik best op een onbewoond eiland verkeren.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 12:23 uur
Verkeren zonder verkering in a typical 'man's world' (thanx James) lijkt me dan wel erg solo. Desalniettemin duikt ie heer weer op: Mju's legendarische leitmotiv van het koffertje (met 50 albums) en het onbewoonde eiland. De inhoud daarvan was al menigmaal subject van navorsingen (oa Wijsneus).
De premisse is dan wel dat daar stroom is en/of dat je batterijen bij je hebt die op te laden zijn via zonne-energie. Overigens zou je idd op basis van de 90 geselecteerde album een groot deel van het koffercorpus al kunnen samenstellen.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 12:31 uur
Het is een hele mooie lijst geworden, dank je wel Dazzler voor alle organisatieperikelen.
Van de top 10 ken ik alleen Pornography nog niet. Staat al op mijn 'wave-to-do'-lijst.. En ik moet me ook maar eens aan The Chameleons wagen. Staan zelfs in de algemene top 250, zie ik. Wat ik zo langs heb horen komen in de MuMe-ladder sprak me in ieder geval wel aan.
Van de top 10 ken ik alleen Pornography nog niet. Staat al op mijn 'wave-to-do'-lijst.. En ik moet me ook maar eens aan The Chameleons wagen. Staan zelfs in de algemene top 250, zie ik. Wat ik zo langs heb horen komen in de MuMe-ladder sprak me in ieder geval wel aan.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 12:42 uur
Het was een leuk spel. Bedankt. Wel jammer dat een album heeft gewoon waar ik helemaal niets aan vind, maar het was te verwachten.
Jawel hoor, ik had Cure albums staan op plek 1, 3, 5, 8 en 10.
Wat een rare opmerking. Je noemt nu 2 artiesten uit mijn top 10 die werkelijk helemaal niets met de 1982 KO te maken hebben.
dazzler schreef:
Slechts een paar mensen had 3 Cure albums staan. Volgens mij niemand 4 of 5 of 6 (wat ook gekund had).
Slechts een paar mensen had 3 Cure albums staan. Volgens mij niemand 4 of 5 of 6 (wat ook gekund had).
Jawel hoor, ik had Cure albums staan op plek 1, 3, 5, 8 en 10.
orbit schreef:
Lijkt me logisch dat hij (Pornography) daar wint ja... Alhoewel ik Thriller of de Dave Matthews Knopfler project ofzo ook nog wel eerste zie worden.
Lijkt me logisch dat hij (Pornography) daar wint ja... Alhoewel ik Thriller of de Dave Matthews Knopfler project ofzo ook nog wel eerste zie worden.
Wat een rare opmerking. Je noemt nu 2 artiesten uit mijn top 10 die werkelijk helemaal niets met de 1982 KO te maken hebben.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 16:08 uur
Toch wel verrassende lijst, had Disintegration op 1 verwacht. Gelukkig niet , kan wel leven met Closer als no.1. New Gold Dream op 3 is ook een verrassing, vind het zelf niet al te postpunk, daarom had ik Empires en Sister in mijn top 15 staan.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 17:43 uur
Ik had Disintegration ook op 1 verwacht.
Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de uitslag van toen elke artiest maar 1x in de Top 10 mocht staan.
Waarschijnlijk heeft dazzler die lijstjes ook nog ergens.
Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de uitslag van toen elke artiest maar 1x in de Top 10 mocht staan.
Waarschijnlijk heeft dazzler die lijstjes ook nog ergens.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 18:14 uur
In dat geval ben ik er bijna zeker van dat The Sound zou gewonnen hebben.
Bedankt voor al het werk dat je hierin gestoken hebt Dazzler
Bedankt voor al het werk dat je hierin gestoken hebt Dazzler
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 18:47 uur
Elke artiest maar één keer, dat was in de vorige ronde.
Dan zouden deze albums niet hebben meegedaan met de finaleronde.
Associates - Sulk
Bauhaus - In the Flat Field
Clock DVA - Advantage
Cocteau Twins - Victorialand
Comsat Angels - Waiting for a Miracle
Cure - Three Imaginary Boys
Japan - Quiet Life
Joy Division - Substance
Siouxsie & The Banshees - Kaleidoscope
Sound - All Fall Down
Sound - Heads and Hearts
Sound - In the Hothouse
Sound - Jeopardy
Sound - Shock of Daylight
Wire - The Ideal Copy
Van onderstaande lijst zouden er in een tie-break
nog twee albums gered geweest zijn ... maar dat ging dus niet door.
We namen al deze albums meteen mee naar de finale.
Chameleons Strange - Times
Chameleons - What Does Anything Mean Basically
Cocteau Twins - Head over Heels
Cocteau Twins - Treasure
Cure - Faith
Cure - The Head on the Door
Echo & Bunnymen - Porcupine
Grauzone - Grauzone
Human League - Dare
Japan - Tin Drum
Modern English - After the Snow
New Order - Power Corruption & Lies
New Order - Substance
Sad Lovers & Giants - Epic Garden music
Stranglers - No More Heroes
Talking Heads - More Songs about Buildings and Food
Talking Heads - 77
Dat betekent dat Jeopardy van The Sound nooit de top 30 zou bereikt hebben.
Hetzelfde geldt voor Faith van The Cure, Treasure
van Cocteau Twins en Power Corruption & Lies van New Order.
Tenzij twee van deze albums de tie-break hadden overleefd.
Ik zie niet in waarom er daarnaast nog veel zou veranderd zijn
en al helemaal niet waarom The Sound zou gewonnen hebben.
Want in deze laatste ronde was het zowieso opnieuw toegelaten
om meerdere albums per artiest in je lijst op te nemen ...
Dan zouden deze albums niet hebben meegedaan met de finaleronde.
Associates - Sulk
Bauhaus - In the Flat Field
Clock DVA - Advantage
Cocteau Twins - Victorialand
Comsat Angels - Waiting for a Miracle
Cure - Three Imaginary Boys
Japan - Quiet Life
Joy Division - Substance
Siouxsie & The Banshees - Kaleidoscope
Sound - All Fall Down
Sound - Heads and Hearts
Sound - In the Hothouse
Sound - Jeopardy
Sound - Shock of Daylight
Wire - The Ideal Copy
Van onderstaande lijst zouden er in een tie-break
nog twee albums gered geweest zijn ... maar dat ging dus niet door.
We namen al deze albums meteen mee naar de finale.
Chameleons Strange - Times
Chameleons - What Does Anything Mean Basically
Cocteau Twins - Head over Heels
Cocteau Twins - Treasure
Cure - Faith
Cure - The Head on the Door
Echo & Bunnymen - Porcupine
Grauzone - Grauzone
Human League - Dare
Japan - Tin Drum
Modern English - After the Snow
New Order - Power Corruption & Lies
New Order - Substance
Sad Lovers & Giants - Epic Garden music
Stranglers - No More Heroes
Talking Heads - More Songs about Buildings and Food
Talking Heads - 77
Dat betekent dat Jeopardy van The Sound nooit de top 30 zou bereikt hebben.
Hetzelfde geldt voor Faith van The Cure, Treasure
van Cocteau Twins en Power Corruption & Lies van New Order.
Tenzij twee van deze albums de tie-break hadden overleefd.
Ik zie niet in waarom er daarnaast nog veel zou veranderd zijn
en al helemaal niet waarom The Sound zou gewonnen hebben.
Want in deze laatste ronde was het zowieso opnieuw toegelaten
om meerdere albums per artiest in je lijst op te nemen ...
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 19:57 uur
Ik denk dat Deric de uitslag van de lijstjes van de vorige ronde bedoelde, zonder deze laatste ronde waarin we meerder albums per artiest mochten kiezen (of zo interpreteer ik het toch)
En dan denk ik dat The Sound gewonnen zou hebben, omdat die én nu al vooraan staat, én omdat iedereen die voor The Sound koos From The Lions Mouth in zijn top 10 had staan. Bij Joy Division, The Cure en Simple Minds, die nu mee vooraan staan, werden de punten verdeeld over minstens 2 albums. Closer zou punten verliezen omdat sommigen Unknown Pleasures beter vinden en omgekeerd. Bij The Cure zouden Disintegration en Pornography elkaar dus punten afsnoepen, en bij Simple Minds zou dat gebeuren met New Gold Dream, Sister Feeling Call, Sons And Fascination en Empires and Dance.
En dan denk ik dat The Sound gewonnen zou hebben, omdat die én nu al vooraan staat, én omdat iedereen die voor The Sound koos From The Lions Mouth in zijn top 10 had staan. Bij Joy Division, The Cure en Simple Minds, die nu mee vooraan staan, werden de punten verdeeld over minstens 2 albums. Closer zou punten verliezen omdat sommigen Unknown Pleasures beter vinden en omgekeerd. Bij The Cure zouden Disintegration en Pornography elkaar dus punten afsnoepen, en bij Simple Minds zou dat gebeuren met New Gold Dream, Sister Feeling Call, Sons And Fascination en Empires and Dance.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:40 uur
Dan had ik het dus verkeerd begrepen. In dat geval lijkt me dat er weinig veranderingen geweest zouden zijn, zoals Dazzler ook al zei
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 00:55 uur
Jammer dat de lijst aangevoerd wordt door een matig album....
(naar mijn mening!)
(naar mijn mening!)
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:06 uur
What do you want - users of MuMe hebben gekozen! Btw: de regering van Nederland komt straks tot stand m.b.v. de grootste, matige partij, geholpen door een verliezende, matige partij - met steun van een foute partij.
Met welke resultaat ben je blijer?
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:23 uur
Tsja, een grijs album of grijze regering.. het volk spreekt.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:35 uur
All Cats are Grey zong Ome Bob in 1981 al. In zijn lijstje van favoriete songs van de jaren tachtig stond ook Decades genoemd
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:47 uur
Gelukkig leef ik mijn leven niet via ome Bob en mag hij van alles vinden.. Ik prefereer The Eternal, veel vettere compositie!
* denotes required fields.