Muziek / Toplijsten en favorieten / "Guilty pleasures" Top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2008, 01:35 uur
Hold That Sucker Down is ook een geweldige plaat. Ik weet niet wat daar fout aan zou moeten zijn...
0
Imagine.
geplaatst: 21 mei 2008, 17:23 uur
Gigi D'Agostino - The Riddle,
Jan Wayne (meeste singles),
Vroeger heb ik het echt maanden achter elkaar 20x per dag gedraaid, ik kan het nu nog steeds niet slecht vinden.
Jan Wayne (meeste singles),
Vroeger heb ik het echt maanden achter elkaar 20x per dag gedraaid, ik kan het nu nog steeds niet slecht vinden.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 00:05 uur
sq schreef:
Wat is r mis mee? dat zijn toch allemaal gewoon classics in het door mij zo geliefde genre?
Wat is r mis mee? dat zijn toch allemaal gewoon classics in het door mij zo geliefde genre?D'r is helemaal niets mis mee........ zijn gewoon 10 supper nummers....... Ze worden alleen niet door een groot / breed publiek op hun waarde geschat........ Geld overgins voor zowat alle dance/disco classics heb ik het idee......
Is een kleine groep liefhebbers voor.....
Maar owee als er weer eens een 70/80/90 party is dan vindt men het wel ineens geweldig......
0
geplaatst: 26 september 2008, 22:54 uur
In Genres > Rock > Het opbiechtlijstje. Welke lp heb je ooit gekocht, toen je 12 of zo was?:
Een greatest hits lp van de Carpenters. Later biecht ik meer, meer kan ik nu niet aan.
Een greatest hits lp van de Carpenters. Later biecht ik meer, meer kan ik nu niet aan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 september 2008, 10:42 uur
Nou, toen ik 10 was heb ik een greatest hits van de Backstreetboys voor m'n verjaardag gevraagd
Kon er later ook bijna niet vanaf komen, nu staat hij bij m'n tante in het cd rek 
Kon er later ook bijna niet vanaf komen, nu staat hij bij m'n tante in het cd rek 
0
Sietse
geplaatst: 27 september 2008, 12:12 uur
Mijn eerste gekochte cd was een Phil Collins cd die ik al jaren niet meer heb: Serious Hits...Live!
0
geplaatst: 27 september 2008, 12:37 uur
Toen ik twaalf was kocht ik geen LP's, maar wel 7 inches!
Voor zover ik me kan herinneren was de eerste die ik kocht (toen ik vijf was):

Voor zover ik me kan herinneren was de eerste die ik kocht (toen ik vijf was):

0
geplaatst: 27 september 2008, 12:49 uur
Het singletje van Harald Faltermeijer - Axel F van de film Bevery Hills cop, leuke flim maar dat nummer is niet veel meer dan een synthi-riedeltje.
Ook uit die tijden MARRS met Pump up the volume, tsja het bleef maar in mijn hoofd rondspoken, minimale tekst en maximale impact.
Ook uit die tijden MARRS met Pump up the volume, tsja het bleef maar in mijn hoofd rondspoken, minimale tekst en maximale impact.
0
geplaatst: 27 september 2008, 17:19 uur
"Pump up the volume" van het eenmalig project MARRS was zowat het eerste nummer dat volledig is opgebouwd uit sampels en vond ik tenslotte goed in elkaar gestoken.
"Axel F" van Harald Faltermeijer (1985) vond ik ook een leuk synthesizerdeuntje, jammer dat het 20 jaar later op een gruwelijke wijze werd verkracht in de vorm van Crazy Frog.
"Axel F" van Harald Faltermeijer (1985) vond ik ook een leuk synthesizerdeuntje, jammer dat het 20 jaar later op een gruwelijke wijze werd verkracht in de vorm van Crazy Frog.
0
sxesven
geplaatst: 27 september 2008, 17:46 uur
Zoveel troep gekocht toen ik jong was.
Wat betreft de guilty pleasures (om daar weer eens op in te haken), nieuwe voor ergens in mijn toplijstje:

Wat betreft de guilty pleasures (om daar weer eens op in te haken), nieuwe voor ergens in mijn toplijstje:

0
geplaatst: 27 september 2008, 23:27 uur
Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit een moderne klassieker vinden:
Pussycat Dolls - Beep
Pussycat Dolls - Beep
0
geplaatst: 27 september 2008, 23:59 uur
Jord schreef:
Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit een moderne klassieker vinden:
Pussycat Dolls - Beep
Krijg wel een Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit een moderne klassieker vinden:
Pussycat Dolls - Beep
als ik dat nummer hoor maar klassieker vind ik het niet.
0
geplaatst: 28 september 2008, 14:35 uur
j.b.b.l schreef:
als ik dat nummer hoor maar klassieker vind ik het niet.
(quote)
Krijg wel een
als ik dat nummer hoor maar klassieker vind ik het niet.Ik vind er zelfs niets aan...
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 06:57 uur
ik moet bekennen nog steeds wild te zijn van I'm Gonna Get You van Bizarre Inc.,een euro-house nummertje uit vervlogen jaren....
0
sxesven
geplaatst: 3 oktober 2008, 07:46 uur
Nog eentje:
Machine Head in hun pauperste periode. Héérlijk.
/edit/
Ok, heerlijk is misschien iets teveel gezegd, echt pauper is het toch wel. Maar goed, heel die plaat is verder dus gewoon een guilty pleasuretje in zijn hele nu-metal-heid
Machine Head in hun pauperste periode. Héérlijk.
/edit/
Ok, heerlijk is misschien iets teveel gezegd, echt pauper is het toch wel. Maar goed, heel die plaat is verder dus gewoon een guilty pleasuretje in zijn hele nu-metal-heid
0
DutchViking
geplaatst: 30 oktober 2008, 21:26 uur
1. Boy George - Everything I Own
2. When in Rome - The Promise
3. Snap - Rhythm is a Dancer
4. Nik Kershaw - I Won't Let the Sun Go Down On Me
5. La Bouche - Be My Lover
6. Rockwell - Somebody's Watching Me
7. Michael Sembello - Maniac
8. Robin S - Show Me Love
9. Gala - Freed from Desire
10. Roxette - Sleeping in My Car
2. When in Rome - The Promise
3. Snap - Rhythm is a Dancer
4. Nik Kershaw - I Won't Let the Sun Go Down On Me
5. La Bouche - Be My Lover
6. Rockwell - Somebody's Watching Me
7. Michael Sembello - Maniac
8. Robin S - Show Me Love
9. Gala - Freed from Desire
10. Roxette - Sleeping in My Car
0
geplaatst: 24 december 2008, 17:55 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Foute top 10 ..... per artiest:
Geweldige foute bands nummers
1) Chaplin Band-Il Veliero
2) Fantastique-Mama Told Me
3) Risque-The Girls Are Back In Town
4) Modern Romance-Queen Of The Rapping Scene
5) Andy Williams-Can't Get Used To Losing You
6) Frank&Mirella-De Verzonken Stad
7) F.R. David-Words
8 ) Taco-Puttin' On The Ritz
9) Frank Stallone-Far From Over
10) Laid Back-Sunshine Reggae
Geweldige foute bands nummers
1) Chaplin Band-Il Veliero
2) Fantastique-Mama Told Me
3) Risque-The Girls Are Back In Town
4) Modern Romance-Queen Of The Rapping Scene
5) Andy Williams-Can't Get Used To Losing You
6) Frank&Mirella-De Verzonken Stad
7) F.R. David-Words
8 ) Taco-Puttin' On The Ritz
9) Frank Stallone-Far From Over
10) Laid Back-Sunshine Reggae
0
geplaatst: 24 december 2008, 20:21 uur
01. Rene Froger - Alles Kan Een Mens Gelukkig Maken
02. Maywood - Late At Night
03. Modern Talking - You Can Win If You Want
04. Lynsey De Paul - Sugar me
05. Luv - U.O. Me
06. June Lodge - Someone Loves You Honey
07 Spice Girls - Mama
08. Dutch Boys - Boer Harms
09. Rubberen Robbie - Het Slurvenlied
10. Bonnie St Claire & Unit Gloria - Clap Your Hands And Stamp Your Feet
03. Modern Talking - You Can Win If You Want
04. Lynsey De Paul - Sugar me
05. Luv - U.O. Me
06. June Lodge - Someone Loves You Honey
07 Spice Girls - Mama
08. Dutch Boys - Boer Harms
09. Rubberen Robbie - Het Slurvenlied
10. Bonnie St Claire & Unit Gloria - Clap Your Hands And Stamp Your Feet
0
geplaatst: 25 december 2008, 10:59 uur
Ja, die is leuk. De rest zijn wat mij betreft echte schaamplaten

0
geplaatst: 26 december 2008, 15:10 uur
Jord schreef:

Mijn favoriet was altijd "Distant love" van Maywood, ik zal er later in mijn Topic "Foute top 10 ... per artiest" op terugkomen.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 09:32 uur
Redelijk recentelijk een guilty pleasure geworden:
-Anneke Gronloh - Brandend zand
(door de Top 2000 kom je weleens zoiets tegen)
-BZN - Mon amour
(en eigenlijk nog een aantal anderen, zoals The old calahan, El cordobes en Rockin' the trolls... waar het kopen van een greatest hits-cd voor pa niet toe kan leiden. Een vergelijkbaar verhaaltje kan ik tikken over Andre Hazes.)
-Jantje Smit - Ik zing dit lied voor jou alleen
(ik merkte recentelijk dat de tekst me raakte *snif*, schijnt erg verkeerd te zijn.)
-Jason Donovan & Kylie Minogue - Especially for you
(kwijlerig en nep maar het zuigt me aan de luidsprekers vast als het voorbij komt. Mede door het erg effectieve achtergrondkoortje, in het begin en ergens verderop in het nummer. En vergeet vooral de clip niet op te zoeken.)
-Rene Froger - Alles kan een mens gelukkig maken
(vast de invloed van Het Goede Doel)
Wie biedt meer?
-Anneke Gronloh - Brandend zand
(door de Top 2000 kom je weleens zoiets tegen)
-BZN - Mon amour
(en eigenlijk nog een aantal anderen, zoals The old calahan, El cordobes en Rockin' the trolls... waar het kopen van een greatest hits-cd voor pa niet toe kan leiden. Een vergelijkbaar verhaaltje kan ik tikken over Andre Hazes.)
-Jantje Smit - Ik zing dit lied voor jou alleen
(ik merkte recentelijk dat de tekst me raakte *snif*, schijnt erg verkeerd te zijn.)
-Jason Donovan & Kylie Minogue - Especially for you
(kwijlerig en nep maar het zuigt me aan de luidsprekers vast als het voorbij komt. Mede door het erg effectieve achtergrondkoortje, in het begin en ergens verderop in het nummer. En vergeet vooral de clip niet op te zoeken.)
-Rene Froger - Alles kan een mens gelukkig maken
(vast de invloed van Het Goede Doel)
Wie biedt meer?
0
geplaatst: 4 januari 2009, 10:51 uur
- Rene Froger - Alles kan een mens gelukkig maken
Is ook voor mij een guilty pleasure, de rest van René Froger kan mij gestolen worden.
- Anneke Gronloh - Brandend zand
Als klein kind was ik weg van dat liedje, ik vind het eerlijk gezegd een erg leuk nummer.
- BZN - Mon amour
Dit nummer en nog een aantal (Sevilla, Lady McCorey, Pearlydumm, Yeppa) van BZN vind ik nog steeds leuk om af en toe te draaien.
- Bananarama - It Ain't What You Do
Vind ik gewoon geweldig vooral vanwege het unieke ritme, alleen vanwege dat nummer heb ik een Bananarama-compilatie gekocht.
Zie http://www.musicmeter.nl/album/78429
- Ace of Base - Always Have, Always Will
Dit is zuiver jatterij (van the Supremes) maar ik vind het onweerstaanbaar leuk net als sommige andere hits als "The Sign" en "All That She Wants".
Zie http://www.musicmeter.nl/album/78515
- Spice Girls
Prefab natuurlijk maar nummers als "Wannabee" en "Viva Forever" vind ik onweerstaanbaar.
- Sugababes
Idem als Spice Girls, daarvan vind ik sommige nummers als "Overload" en "Push the Button" nog steeds prima.
- I'm from Barcelona - We're from Barcelona
Was dé guilty pleasure van 2007, erg vrolijk nummer.
Is ook voor mij een guilty pleasure, de rest van René Froger kan mij gestolen worden.
- Anneke Gronloh - Brandend zand
Als klein kind was ik weg van dat liedje, ik vind het eerlijk gezegd een erg leuk nummer.
- BZN - Mon amour
Dit nummer en nog een aantal (Sevilla, Lady McCorey, Pearlydumm, Yeppa) van BZN vind ik nog steeds leuk om af en toe te draaien.
- Bananarama - It Ain't What You Do
Vind ik gewoon geweldig vooral vanwege het unieke ritme, alleen vanwege dat nummer heb ik een Bananarama-compilatie gekocht.
Zie http://www.musicmeter.nl/album/78429
- Ace of Base - Always Have, Always Will
Dit is zuiver jatterij (van the Supremes) maar ik vind het onweerstaanbaar leuk net als sommige andere hits als "The Sign" en "All That She Wants".
Zie http://www.musicmeter.nl/album/78515
- Spice Girls
Prefab natuurlijk maar nummers als "Wannabee" en "Viva Forever" vind ik onweerstaanbaar.
- Sugababes
Idem als Spice Girls, daarvan vind ik sommige nummers als "Overload" en "Push the Button" nog steeds prima.
- I'm from Barcelona - We're from Barcelona
Was dé guilty pleasure van 2007, erg vrolijk nummer.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 16:09 uur
Een top-10 is het niet en misschien is het ook helemaal niet zo guilty, maar ik wil best bekennen dat ik bij tijd en wijle graag 10 keer achter elkaar heel hard 'Come on Eileen' van Dexy's Midnight Runners aanzet - en meeloei 

0
geplaatst: 4 januari 2009, 17:43 uur
LucM schreef:
- Spice Girls
- Spice Girls
Heb je gelijk in, ookal waren het geen vocale toptalenten. Er zaten goede mensen áchter die meisjes. En zoiets voel ik ook bij die singletjes van Gabriella Cilmi, die dan wel weer erg goed zingt. Het is ontzettend voorgekookt allemaal, in het kielzog van Amy Winehouse (en eigenlijk schijnt ze liever rock te zingen), maar die liedjes zijn zo verdomd goed geschreven.
Ze is duidelijk met de juiste mensen in contact gekomen: Xenomania, dezelfde schrijvers als zowat alles van Girls Aloud - ook al van die geniale prefab - en de betere nummers van:
- Sugababes
Freak like me, Round round en diverse anderen van een aantal jaren terug. De zooi die de groep tegenwoordig uitbrengt gaat me trouwens het ene oor in en het andere oor uit. Misschien hadden ze gewoon bij het Xenomania-schrijversteam moeten blijven.

0
geplaatst: 20 januari 2009, 15:21 uur
Een heel plezierige "Guilt pleasure" van mij:
Trix - Fantasy
http://nl.youtube.com/watch?v=YfzAKH5AKLg&feature=channel_page
Een Argentijnse meidengroep. Als Luv' het had gezongen, was het gegarandeerd een grote hit geweest
Trix - Fantasy
http://nl.youtube.com/watch?v=YfzAKH5AKLg&feature=channel_page
Een Argentijnse meidengroep. Als Luv' het had gezongen, was het gegarandeerd een grote hit geweest
0
geplaatst: 20 januari 2009, 15:23 uur
0
geplaatst: 20 januari 2009, 15:24 uur
0
geplaatst: 20 januari 2009, 16:00 uur
Pas de laatste jaren kom ik erachter dat er wel érg veel muziek is die ik waardeer en die kennelijk als 'fout' te boek staat. Zomaar een greep - mijn top 10 kan er morgen anders uit zien.
1. Chic - Le freak (niets fouts aan, volgens mij, die bassline is KILLER)
2. ABC - het gehele Lexicon of Love-album - Fantastische plaat
3. Barry Manilow - Copacabana (volgens mij het ultieme showstopper-nummer)
4. Backstreet Boys - Larger than life
5. Roxette - The look (een perfecte popsong)
6. Bon Jovi - Livin' on a prayer
7. Pointer Sisters - I'm so excited
8. Britney Spears - Baby one more time (Toxic is ook onweerstaanbaar)
9. Shakin' Stevens - This ole house
10. Spaan & Vermeegen - Stille Willem
En ik heb ook iets met een specifiek nummer van de Dolly Dots: P.S. Vraag me niet waarom - ik vond 't gewoon een lekker disco-nummer.
Abba heb ik even niet in deze lijst verwerkt. Is volgens mij niets fouts aan. En wat bands als Foreigner en Toto in sommige lijsten doen, begrijp ik ook niet helemaal. Ik weet dat Toto op dit forum niet hoog aangeschreven staat, maar 't is wel allemaal muzikaal vakmanschap.
1. Chic - Le freak (niets fouts aan, volgens mij, die bassline is KILLER)
2. ABC - het gehele Lexicon of Love-album - Fantastische plaat
3. Barry Manilow - Copacabana (volgens mij het ultieme showstopper-nummer)
4. Backstreet Boys - Larger than life
5. Roxette - The look (een perfecte popsong)
6. Bon Jovi - Livin' on a prayer
7. Pointer Sisters - I'm so excited
8. Britney Spears - Baby one more time (Toxic is ook onweerstaanbaar)
9. Shakin' Stevens - This ole house
10. Spaan & Vermeegen - Stille Willem
En ik heb ook iets met een specifiek nummer van de Dolly Dots: P.S. Vraag me niet waarom - ik vond 't gewoon een lekker disco-nummer.
Abba heb ik even niet in deze lijst verwerkt. Is volgens mij niets fouts aan. En wat bands als Foreigner en Toto in sommige lijsten doen, begrijp ik ook niet helemaal. Ik weet dat Toto op dit forum niet hoog aangeschreven staat, maar 't is wel allemaal muzikaal vakmanschap.
0
geplaatst: 20 januari 2009, 17:31 uur
Met Abba is inderdaad absoluut niets fout, het zijn 4 getalenteerde muzikanten. De muziek van Toto en Foreigner klinkt weliswaar glad (AOR) maar is ook vakkundig gemaakt.
"Guilty pleasures" beschouw ik meer als nummers van prefab-artiesten die je toch leuk vindt (zoals Backstreet Boys, Britney Spears of Dolly Dots).
"Guilty pleasures" beschouw ik meer als nummers van prefab-artiesten die je toch leuk vindt (zoals Backstreet Boys, Britney Spears of Dolly Dots).
* denotes required fields.