MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Albums onder de 5 stemmen

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Er zijn legio albums die nauwlijks bekend zijn en nog geen 5 stemmen hebben.

Hier kun je ze posten, en ze linken aan You Tube

1ste album

The Darkside - All that Noise

Dit is een afsplitsing van The spaceman 3 (de bassist van het eerste uur). Dit is dromerige gitaarmuziek. Vooral Guitar Voodoo is erg goed.

YouTube - The Darkside - Guitar Voodoo

YouTube - The Darkside - This Mystic Morning

Father McKenzie
Onlangs toegevoegd; Slade Live at the BBC

Slade - Live at the BBC (2009)

verdomd gave opname van een band die toen, eind sixties en begin seventies echt live op zijn best was, het is echt te horen aan de prima opnames, en 2 stemmen, mede-users het is om U DIK OVER TE SCHAMEN, wat is er mis met Slade, miljaarde??

Ik had geen honderden stemmen verwacht, maar ik verwachtte op zijn minste een kleine 20 stemmen, zelfs dat was pure wishful thinking; Ach, de fans van destijds zitten niet hier op de site, zoveel was me al duidelijk. Liever duizend nieuwe kutbandjes dan eens geld te spenderen aan een prima uitgave van steengoede oude muziek.... ach die rechtvaardige wereld, ik weet al lang dat die niet bestaat, uiteraard....

Ik zal wel staan prediken in de woestijn, maar toch... wie eens geld wil spenderen aan prima oude opnames van een goed geöliede band op het toppunt van haar kunnen, laat deze liveplaat van Slade niet liggen, voilà!!

The Whore Moans - Hello Fro...

Geweldig album, ik kon alleen geen YouTube linkje vinden. MySpace dan maar:

Myspace The Whore Moans

Father McKenzie schreef:
2 stemmen, mede-users het is om U DIK OVER TE SCHAMEN, wat is er mis met Slade, miljaarde??

Father McKenzie schreef:
Onlangs toegevoegd

Roepende in de woestijn, misschien heeft het ook te maken met het feit dat het album nog geen maand op de MusicMeter staat...

Ik zal later ook eens een lijstje fabriceren.

Bruce Woolley & The Camera Club - English Garden (1979)

Bruce Woolley vormde ooit met Trevor Horn en Geoff Downes The Buggles. Hij is ook op beide Buggles-albums te horen en hij heeft ook compositorisch aan die platen meegewerkt.
Op zijn eigen album staan ook drie tracks die ook op het eerste album van The Buggles staan.
Opvallend lid van zijn begeleidingsband; Thomas Dolby op toetsen.
Bruce heeft ook meegewerkt op albums van Thomas.

YouTube - BRUCE WOOLLEY and the Camera Club - Live - OGWT - 1979
YouTube - BRUCE WOOLLEY and the Camera Club - Live - 1980 (Part 2)
YouTube - BRUCE WOOLLEY and the Camera Club - Circus - 1980 (Part 1)

Chezeré - Upfront... and Personal (1998)

Een onbekend gebleven Engelse soul-zangeres. Ze is niet eens terug te vinden op youtube, maar wel hier:

Chezere op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

Cibelle - Cibelle (2003)

Moderne Braziliaanse muziek. Voor de liefhebbers van Bebel Gilberto.

YouTube - Cibelle - Só sei viver no Samba
YouTube - Cibelle - Deixa

Deze staat helaas niet op dit album, maar is wel errrrugggg lekker:
YouTube - Cibelle - Punk da Periferia

DjFrankie (moderator)
Scratch Acid - Scratch Acid (1985)

Cannibal

Begonnen als noise rock band, geeindigd als noise punk band
Kurt Cobain was een groot fan van deze band, waarvan enkele leden later The Jesus Lizard zouden oprichten, The Jesus Lizard

Voor de liefhebbers van jaren 80 noise, link is hun bekendste single.

Cosa Rosa - Traumstation (1983)

Thuisproject van Reinhold Heil, toetsenist van o.a. Nina Hagen Band en Spliff, producer van o.a. Nena, nu componist van filmmuziek (Lola Rennt, One Hour Photo, Perfume) en zijn vriendin Rosa Precht, toetseniste van de Ulla Meinecke Band. Veel toetsen derhalve. Heel erg jaren 80!!

YouTube - Cosa Rosa - (Rosemarie Precht) - Her mit dem Kindergeld!
YouTube - Cosa Rosa - Rosa Auf Hawaii (niet echt het sterkste nummer van het album....)

Cosa Rosa - Kein Zufall (1985)

YouTube - Cosa Rosa - Gefühle 1984
YouTube - Cosa Rosa - Millionenmal 1985

Meer clips zijn er niet te vinden van deze Cosa Rosa, een act die ook in Duitsland tamelijk onbekend gebleven is.

Mike VanPortfleet - Beyond the Horizon Line (2004)

Een behoorlijk album voor liefhebbers van elektronische muziek. Voor mij een vreemd gevoel dat ik naast de toevoeger de enige ben die bekend is met dit werk.

YouTube - Mike VanPortfleet - Stellar Buckshot Awaits

DjFrankie (moderator)
Gerards Dream schreef:
Mike VanPortfleet - Beyond the Horizon Line (2004)

Een behoorlijk album voor liefhebbers van elektronische muziek. Voor mij een vreemd gevoel dat ik naast de toevoeger de enige ben die bekend is met dit werk.

YouTube - Mike VanPortfleet - Stellar Buckshot Awaits

Mooie muziek Gerard

Bedankt, DjFrankie. Het is bijzondere muziek. Alleen al door de hoesfoto werd ik nieuwsgierig wat er op te horen is en ook het feit dat er niets bijstond, zelfs geen stem.

Benno

Dat ik daar niet op gestemd had

Nog altijd gaan we die vijf stemmen niet halen natuurlijk...

dix
Ceasar schreef:
Chezeré - Upfront... and Personal (1998)

Een onbekend gebleven Engelse soul-zangeres. Ze is niet eens terug te vinden op youtube, maar wel hier:

Chezere op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

Ik loop niet zo gauw warm voor soul, maar dit is inderdaad een ontzettend goeie plaat. Geen idee waarrom er niet meer dan twee users mee bekend zijn. Wellicht heeft het met de ranzige hoesfoto te maken die niet direct kwaliteitssoul doet vermoeden.

Ik heb er best veel, top 5-je dan maar:

1. Black Devil - Disco Club (1978)

analoge disco, frans, ge-wel-dig nummer

2. The Cracow Klezmer Band - De Profundis (2000)

klezmer, kon dit vinden op YouTube

3. Black Box Recorder - England Made Me (1998)

pop, project van Luke Haines (Auteurs, Baader Meinhof), beste nummer

4. Evie Sands - Any Way That You Want Me (1969)

favo zangeres van Dusty Springfield, sunshine pop meets northern soul, een albumtrack

5. Crash Course In Science - Signals from Pier Thirteen (1981)

futuristische industriële minimal wave. ofzo. Flying Turns

Don Dixon - (If) I'm a Ham, Well You're a Sausage (1992)

Over Don Dixon kon je in de jaren 80 regelmatig positieve berichten lezen in Oor en horen bij de Vara en KRO. Hij lijkt nu vergeten.
Bekend was hij destijds ook als producer. Het bekendste bandje was R.E.M. (Murmur en Reckoning). Maar ook The Smithereens huurde hem in als producer. En uiteraard deed ie ook de productie van de albums van zijn vrouw Marti Jones.

YouTube - Don Dixon "Praying Mantis" 1985

EnzSo - EnzSo (1996)

Split Enz toetsenist Eddie Rayner heeft een aantal songs van Split Enz gearrangeerd voor koor en orkest. Daarna heeft ie die met het New Zealand Symphony Orchestra en het NZ National Youth Choir opnieuw opgenomen. Vervolgens heeft ie een aantal zangers en zangeressen uit Nieuw Zeeland uitgenodigd om ze opnieuw in te zingen. Onder hen ook voormalig Split Enz-leden Neil en Tim Finn.
Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat de songs behoorlijk anders klinken, soms is het bijna klassieke muziek geworden.

YouTube - Split Enz ENZSO 'Message to my Girl'
YouTube - Split Enz ENZSO 'Poor Boy'
YouTube - Split Enz ENZSO 'My Mistake'

Alle albums van Gert Emmens.

Gert Emmens

Gert Emmens is een Arnhemse muzikant die elektronische muziek maakt. Voor de liefhebbers van jean Michel Jarre, Vangelis, Tangerine Dream en Klaus Schulze.
Zijn albums zijn minstens van het zelfde niveau als de voornoemde artiesten!

YouTube - Gert Emmens - After The Rain

En hier kan je meer horen: Official website of Gert Emmens - home.versatel.nl

Alles van Eric van der Heijden. Hier de track Time Is Running van zijn album Universal Time Zone

YouTube - Eric van der Heijden - Time is Running

sisury
Aura - Columbine (2008)

Geen geniale plaat, maar toch niet slecht (3* van mij)
Aura Dione - I Will Love Yo...

DjFrankie (moderator)
Jann Arden - Free (2009)

Jann Arden heeft al 8 albums op MM staan allemaal onder de 5 stemmen,
Ze is een canadese singer-songwriter en erg bekend in eigen land.
Hieronder het titelnummer van haar laatste album.

YouTube - Jann Arden - Free

Onderstaande link is haar duet met Jackson Browne

Jann Arden - Unloved

Van dit album Jann Arden - Living Under June (1994)

herman schreef:

1. Black Devil - Disco Club (1978)

analoge disco, frans, ge-wel-dig nummer

Baanbrekend album dat nog altijd fris klinkt. Schandalig dat deze "klassieker" niet verder dan 5 stemmen komt. Gelukkig wel een gemiddelde dat bij een meesterwerk als dit hoort

Bernhard Jobski - Einstein in Eden. Een album waar binnen een kleine veertig minuten de hele muziekwereld aan je voorbij trekt. Hier de track Caprice No 24 van dat album.

YouTube - Caprice No. 24 by Bernhard Jobsky from Einstein In Eden

DjFrankie (moderator)
Executive Slacks - Fire & Ice (1986)

YouTube - Executive Slacks - Fire & ice

Oude gitaar-wave uit de jaren 80, geweldige band. Maar zeer onbekend in Nederland

Het zijn er 6 (sorry), maar ongelofelijk dat een steengoed album als deze slechts 6 stemmen heeft.

Michael Bublé - Michael Bublé Meets Madison Square Garden (2009)

Het is toch wel een redelijk bekende

DjFrankie (moderator)
Michael Garrison - Prisms (1981)

Heeft wat gelijkenissen met Jean Michel Jarre, ik heb dit vroeger erg veel gedraait en vond het goed!

YouTube - MICHAEL GARRISON - LASERS

Gast
geplaatst: vandaag om 06:12 uur

geplaatst: vandaag om 06:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.