MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers

zoeken in:
vigil schreef:
Allereerst bedankt voor jonkie

@Your service - alles is relatief en ouder worden gaat vanzelf.

vigil schreef:
Ten tweede is jezelf (te) serieus nemen sowieso al een slecht idee

Helemaal mee eens en dat moet je met mijn uitspraken ook niet altijd voor 100% doen - ik schrijf wel eens in hyperbolen; dat contrasteert makkelijker. "Ronkende bombast" schreef ik omdat ik die periode van Ultravox vrij bombastisch (barok) en eenvormig vind en dat kan mij niet altijd hagen - maar da's misschien ook een bug in mijn wiring.

Even wachten met de volgende top-5 tot het KO-spel ten einde is?
Of willen julliie doorgaan met de volgende top-5?

De megaclash in het KO spel eindigt wellicht begin volgende week.
Zaterdagavond zijn de 32 eindfinalisten bekend en dan geven we een paar dagen
de tijd aan iedereen om zijn ultieme new wave top 10 met commentaartjes te posten.

dit enkel ter info

Dit was mijn lijst:

1. Fear In The Western World
2. We Came To Dance
3. Distant Smile
4. New Europeans
5. Rage In Eden

Geef mij maar een Ultravox in de tijd van Foxx en Ure. En niet die Firato sound

Dit was mijn lijstje:

1. New Europeans
2. The Voice
3. Western Promise
4. Private Lives
5. Hymn

Hier had ik eigenlijk nog wel een vervolg op verwacht?!

Choconas schreef:
Hier had ik eigenlijk nog wel een vervolg op verwacht?!

Denk dat het meeste na bijna 2 jaar wel de revue gepasseerd is - wekelijkse afleveringen. Moet me sterk vergissen, maar kan me niet voorstellen dat er nog relevante andere bands zijn - of voor de meeste hier heel onbekend. Ik noem bijv Bush Tetras, His Name Is Alive etc - maar die komen wellicht nog eens aan bod in Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MOOWS - Mjuman's Onbekende en Onbeminde Wave Sounds.

Nou, volgens mij heeft The Church hier nog niet de revue gepasseerd, toch niet de minste telg uit de new wave-familie. En zo zullen er nog wel meer bands zijn die ik nu over het hoofd zie.

Er zijn nog meer wave-topics:

zoals: het dagtopic, gestart in juli 09, dat ik zelf ook een tijd gerund heb:

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zie 2/10/09: The Church - Starfish (1988)

Daaraan geliëerd een maand- en een jaartopic - de links staan wel ergens in het dagtopic.

M.n. op het dagtopic werden er regelmatig felle discussie gevoerd over wat wel en geen wave was en dan liepen de gemoederen wel eens hoog op. Zo zit The Church imo meer aan de rock-kant en Human League - Dare heel duidelijk aan de (synth)popkant Wayterboys vind ik dan meer folkrock.

Zephyr
Is Japan misschien new-wave genoeg ?? Alhoewel ik een vermoeden heb welke song met de hoogste eer gaat strijken .......

I.i.g. hebben ze heel wat prachtnummers gemaakt

Zephyr schreef:
Is Japan misschien new-wave genoeg ?? Alhoewel ik een vermoeden heb welke song met de hoogste eer gaat strijken .......

I.i.g. hebben ze heel wat prachtnummers gemaakt

Op hetzelfde dagtopic - dat een goede vriend van je ooit heeft opgezet - zijn Quiet Life, Gentlemen Take Polaroids, Obscure Alternative, Tin Drum, Adolescent Sex en Dalis Car (een spin-off van the late great Mick Karn) al voorbij gekomen.

Het laatste overzicht van bands in dat topic dateert van 14/12/10 - is dus gemakkelijk te vinden

Ozric Spacefolk
Is dit een dood draadje?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:53 uur

geplaatst: vandaag om 10:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.