MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Mijn Cure top 5

1 All Cats Are Grey
2 Plainsong
3 Play For Today
4 Pictures of You
5 One Hundred Years

3 keer top 10

Dit was mijn top 5:

1. All Cats Are Grey
2. Other Voices
3. Lullaby
4. The Walk
5. Inbetween Days

Oei ik was te laat om Faith nog een boost te geven

@Herman - coming out are we?

Hieronder een overzicht van de songs die als nr 1 zijn genoemd; achtereenvolgens: titel, aantal behaalde punten en aantal malen genoemd (nb: niet per se als nr1) eenieder kan zijn eigen favoriet terugvinden. Again: divergence rules

A Forest 48 12
A Strange Day 33 7
Charlotte Sometimes 26 6
All Cats Are Grey 24 7
Same Deep Water As You 22 7
In Your House 16 3
Plainsong 16 4
Play for Today 13 5
Pictures of You 12 5
Untitled 12 2
Other Voices 11 3
Boys Don't Cry 10 4
The Figurehead 9 2
Funeral Party 9 3
At Night 6 1
Drowning Man 6 1
Love Song 6 1
Siamese Twins 6 1

Nieuwe band voor WaveTop5: Talking Heads

Inzendingen vóór do 1 juli 20:00 naar mij - in de loop van do avond 1/7 maak ik resultaten bekend.

Ach, coming out... Faith is een erg mooie plaat, met de rest van The Cure heb ik minder (en Seventeen Seconds vind ik zelfs erg weinig aan), al zitten er her en der wel wat fijne nummers bij.

Leuk, Talking Heads. Dat oeuvre kan ik wel dromen, dus ik ga eens goed nadenken over een top 5.

Aquila
herman schreef:
Leuk, Talking Heads. Dat oeuvre kan ik wel dromen, dus ik ga eens goed nadenken over een top 5.

Sluit ik me bij aan, alleen is vijf nu ineens wat weinig...

Paap_Floyd schreef:
Oei ik was te laat om Faith nog een boost te geven

Dit waren mijn twee centen:

1. The Drowning Man
2. Faith
3. All Cats Are Grey
4. Lullaby
5. The Holy Hour

Aquila schreef:
(quote)

Sluit ik me bij aan, alleen is vijf nu ineens wat weinig...

Ook bij The Cure zijn er users geweest die ongevraagd een uitgebreidere lijst stuurden, maar de divergentie - daar is ie weer - zorgde ervoor dat er een fiks aantal songs toch aan bod kwamen. Ik verheug me nu al op een soortgelijke divergentie bij Talking Heads - met excel lukt het wel!

@Omsk - zoek jezelf maar op in de geaggregeerde lijst in zie je waar je landt.

01. A Forest
02. A Night Like This
03. Just Like Heaven
04. Push
05. 10:15 Saturday Night

Beste wave-vrienden dat eenieder zo graag met zijn favo-nummers uit de kast wil komen, is voor de betrokkene wellicht fijn, maar dat was niet de bedoeling.

Dit is geen "come clean"plek - maar gewoon de optelsom van individuele voorkeuren - ik vind het ook een beetje een waste van disk space.

Het geheel is geplaatst, benchmark je eigen lijst daartegen - wil je daarover met andere deelnemers communiceren - allez votre corridor, go your gang - per pm; svp niet hier.

Dat was niet de opzet van de original authors alhier; in dat geval hadden we het "De koffietafel van het Golfslagbad genoemd" of "Het praethuysch".

Ik ga zo in de auto stappen en ben dan verder vanmiddag off-line (ook niet mobiel).

Aquila
Mjuman schreef:
Ik ga zo in de auto stappen en ben dan verder vanmiddag off-line (ook niet mobiel).

Ik zou zeggen "rij voorzichtig", want je zit je weer nodeloos op te winden.

Aquila schreef:
(quote)

Ik zou zeggen "rij voorzichtig", want je zit je weer nodeloos op te winden.

Da's eerder door de files dan hierdoor, maar Wijsneus is de slotheer dezes en de sleutel hangt los aan zijn bos.

L C!

mijn Cure top 5:

1. Love Song
2. Fascination Street
3. Close To Me
4. Just Like Heaven
5. Closedown

DjFrankie (moderator)
Opmerkelijk dat M niet is genoemd

Wijsneus heeft zich uitgeschreven? Wat is er weer allemaal gebeurd?

DjFrankie (moderator)
Die ging op vakantie schreef die vanmiddag. Maar dat bericht zie ik hier niet meer staan.

Beste wavevrienden - Wijsneus heeft zich uitgeschreven omdat ie "het gezeik zat was" - dit is het tweede wave-georiënteerde topic dat hij heeft geïnitieerd en dat ik heb mee mogen helpen om het in de kinderschoenen te krijgen (en in het eerste geval zelfs te zien puberen) en ik vind dat triest. Daar komt bij dat ie zich ook ergerde aan de gang van zaken bij bepaalde games, waar hij regelmatig aan meedeed.

Het hete hangijzer was het openbaar maken van de individuele lijsten - dat was niet voorzien in eerste instantie. En er zit veel werk in e.e.a. en als je dan veel gezeur over je heen krijgt, heb je daar niet altijd meer zin in.

Ik geloof zelf ook niet in de openbaarmaking van die lijsten - het zijn momentopnamen - en zeker in mju's moving mind - heeft zoiets een kortstondige ontologische status. It's a game en da's leuk zo lang als het duurt en rekken van zoiets voegt weinig toe.

Ik heb vanmiddag - en route (en dan is interactiviteit geen echte optie) - ook een aantal pissige reacties hier gezien en die waren niet terecht. Als de oorspronkelijke intentie van een topic zo wordt betwist, is er een beperkt aantal opties.

a. we kappen ermee en zinken het af in het Hollands Diep
b. een ander neemt het over tegen een schappelijke prijs
c. we gaan door - met inachtneming van de oorspronkelijke opzet, want ik voel er weinig voor persoonlijke lijsten te openbaren (veel werk en ik zie de meerwaarde niet).

Ik heb geen zin in a load of crap voor een aantal uren werk per keer; het moet leuk blijven - zeg het maar (evt in ene pm)

Talking Heads staat vooralsnog als nieuw subject voor dit topic.

Ik ben gisteren nauwelijks op de site geweest en heb kennelijk wat discussie gemist. Ik wil die verder ook niet voortzetten en kies voor optie c met Talking Heads als nieuw subject.

Reacties anders dan "mee eens" graag per p.m.

[Ik had me ook al eerder uitgesproken tegen openbaarmaking van persoonlijke nummer 1s. De reden daarvoor is dat ik vind dat elk spel gespeeld moet worden volgens de regels van het spel. De regels worden bepaald door de spelleider(s). Wil je deelnemen, dan zul je dat moeten respecteren.]

We spelen nog steeds Talking Heads Top5 - uiterste datum + tijdstip om je top5 in te sturen is donderdag 1 juli 20:30 per pm naar mij.

Ik zal alle deelnemers aan het topic een reminder sturen.

Ik heb een aantal reminders verstuurd en hoop heirmee de belangstelling wat op te krikken - tot nu toe zitten we op ongeveer de helft van het aantal reacties van de vorige (The Cure).

Ik publiceer het overzicht na de wedstrijd - dat garandeert dat ik iig geval nuchter genoeg moet zijn om nog een toetsenbord te kunnen hanteren (laat staan een touch screen van een phone).

Uitslag Talking Heads (Uruquay - Ghana nog bezig), even wat basics:

* 18 deelnemers
* 30 songs genoemd; verdeling als volgt:

- 11 songs 1 *
- 8 songs 2 *
- 2 song 3 *
- 2 songs 4 *

De toppers:
- 3 songs 5 *
- 2 songs 7 *
- 1 song 8 *
- 1 song 12 *

De nrs 5 t/m 10:
10. I Zimbra (9 pt)
09. Born under Punches (9 pt); vaker genoemd
08. Road to Nowhere (12 pt)
07. Cities (14 pt)
06. Great Curve (17 pt)

Er is wel een duidelijke winnaar - straks meer!
Zo meteen - wellicht na het voetballen - de eerste 5

De laatste portie:

5. Slippery People
4. Crosseyed and Painless
3. Listening Wind
2. Psychokiller
1. Once in a Lifetime

Een mooie top5 en een mooie opkomst en dat voor één van mijn favoriete bands - Jaap Edenhal okt 1980 staat in mijn geheugen gebeiteld (voorzover mogelijk - dat beitelen dan).

Thanks people - we gaan door. Jellorum gaat me een handje helpen; ik ben helemaal ontroerd van de gebeurtenissen van vandaag.

'k zit te twijfelen of Caiprinha's of Mojito's nou wel safe zijn; misschien gewoon maar jenever met veeeel ijs en een scheutje oranje ranja.

May the force be with you!

Het is een mooie lijst geworden.

Misschien als volgende artiest The Smiths nemen?

Toch wel een voorspelbare nummer 1 en 2, vind ik.

Ben benieuwd naar de volgende artiest.

Het is een mooie lijst geworden!

Zeker en mijn eigen nr 1 heeft ook gewonnen. Had zelf jarenlang een cassettebandje met liveopnames van het debuut vanTalking Heads in Nederland, als voorprogramma van Brian Eno, in het oude Rasa op het Paardenveld (Utrecht).

Uniek was dat - een hele droge Byrne die de aankondigingen deed "next number...." en het publiek dat gilde: "bullshit, kut, klote en aftaaien", en "Eno, Eno" totdat Love ... Building on Fire werd gespeeld; de hele tent swingde (hoorbaar) mee en het publiek begon het echt te waarderen. Helaas leeft dat cassettebandje niet meer (volgens mij waren her VPRO-opnames).

Man, man wat een band!

Mocht ik nog wat aanbevelen zou ik het dubbelalbum "Name of This Band Is.." willen aanraden - mooi overzichtvan de muzikale groei en oragnische ontwikkeling van de band - en eigenlijk ook de eerste twee studioalbums die kregen een beetje weinig aandacht.

They ought to be more careful, they're setting a bad example

Ik ga me beraden op het vervolg - ik heb één denkbare suggestie ontvangen, maar ik denk nog ff

Welke word nu de volgende?

The Sound toch?

Een aankondiging voor The Sound heb ik hier nog niet gezien.

En een uitslag ook niet, dus hoe zit het nu ?

The Sound indeed - stuur nog wel peejemmetjes; inzenden uiterlijk do 29/7 20:30

Gast
geplaatst: vandaag om 10:53 uur

geplaatst: vandaag om 10:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.