Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's Hiphop top 500
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2010, 12:20 uur
Beste users,
Ik ga weer starten met een nieuwe top 500 hiphop, nadat ik meer dan een jaar geleden ook al een dergelijke top geplaatst had. Inmiddels is mijn smaak weer drastisch genoeg veranderd om nog eens een top 500 te maken die naar alle waarschijnlijkheid 180 graden anders is, dan haar voorganger. Hopelijk zullen veel users dit topic vinden, en anders heb ik altijd nog een mooi overzicht voor mezelf als ik later groot ben.
Ik was van plan om a.s. vrijdag te starten en dan (ongeveer) één keer in de twee dagen een update van 10 nummers te plaatsen. Tussen 18 en 21 juni ben ik niet aanwezig, dus dan staat dit topic een paar dagen stil.
Ik wens de volgers veel luisterplezier toe!
Ik ga weer starten met een nieuwe top 500 hiphop, nadat ik meer dan een jaar geleden ook al een dergelijke top geplaatst had. Inmiddels is mijn smaak weer drastisch genoeg veranderd om nog eens een top 500 te maken die naar alle waarschijnlijkheid 180 graden anders is, dan haar voorganger. Hopelijk zullen veel users dit topic vinden, en anders heb ik altijd nog een mooi overzicht voor mezelf als ik later groot ben.
Ik was van plan om a.s. vrijdag te starten en dan (ongeveer) één keer in de twee dagen een update van 10 nummers te plaatsen. Tussen 18 en 21 juni ben ik niet aanwezig, dus dan staat dit topic een paar dagen stil.
Ik wens de volgers veel luisterplezier toe!
0
geplaatst: 31 mei 2010, 12:42 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Inmiddels is mijn smaak weer drastisch genoeg veranderd om nog eens een top 500 te maken die naar alle waarschijnlijkheid 180 graden anders is, dan haar voorganger.
Inmiddels is mijn smaak weer drastisch genoeg veranderd om nog eens een top 500 te maken die naar alle waarschijnlijkheid 180 graden anders is, dan haar voorganger.
Betekent dit dat je volgend jaar gewoon die van vorig jaar kunt plaatsen?
0
geplaatst: 31 mei 2010, 13:07 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Daarom moet ik er na deze editie ook mee stopen.

0
Mb.
geplaatst: 31 mei 2010, 17:21 uur
Leuk. Met die hoge standaard van je verwacht ik wel het beste van het beste, dan. 

0
geplaatst: 31 mei 2010, 19:52 uur
Zal CYNE ook dit jaar bovenaan staan?
Heet het beste nummer van Atmosphere nog steeds 1597?
We weten niks.
Heet het beste nummer van Atmosphere nog steeds 1597?
We weten niks.
0
geplaatst: 31 mei 2010, 21:55 uur
Ik vrees dat de top 500 voorspelbaarder is dan een jaar geleden, dus vrees het slechtste, dan komt het helemaal goed. 

0
geplaatst: 2 juni 2010, 20:05 uur
Dat valt nog niet mee, nummers in de juiste volgorde zetten. Maar goed, als ze alle 500 maar voorbij komen ben ik al tevreden.
Welke tracks verwachten jullie in de top 10?
Welke tracks verwachten jullie in de top 10?
0
geplaatst: 4 juni 2010, 17:05 uur
Kos, ik verwacht dat ook.
GrafGantz, ik vrees ook het ergste.
50 Cent staat er misschien wel in.
GrafGantz, ik vrees ook het ergste.
50 Cent staat er misschien wel in.

0
geplaatst: 4 juni 2010, 17:14 uur
Every hood we go through
All the gangstas around know my whole crew (Nigga what)
We hold it down like we supposed to
Nigga you can front if you want, we be poppin’ them thangs
Vanavond de eerste 10 nummers, of ja eigenlijk de laatste 10 nummers. Nah mean?
Nigga you can front if you want, we be poppin’ them thangs
Vanavond de eerste 10 nummers, of ja eigenlijk de laatste 10 nummers. Nah mean?
0
geplaatst: 4 juni 2010, 17:23 uur
Vergeten, maar ik heb er nu ruimte voor gemaakt. Ik date nu trouwens up (in dit bericht), dus jullie zien zo nummer 500 tot en met 491 verschijnen. Aah kijk, daar zijn ze al:
500. 0118-Vier - Duizend Bommen en Granaten
0118-Vier stond in mijn vorige top 500 een aantal keer te shinen, maar nu is Duizend Bommen en Granaten de enige track van het Zeeuwse-heerschap die mijn top heeft gehaald. Lekker dramatische productie, en ook al rappen ze wat geforceerd ze weten me nu wel een keer te bereiken.
499. Kid Cudi - Soundtrack 2 My Life
I got 99 problems, and they all bitches - ik heb eigenlijk geen idee waarom ik Kid Cudi goed vind, maar ik leer er wel mee leven. Verslavend lekkere productie, en Kid Cudi brengt zijn shizzle gewoon met veel gevoel. Althans, op deze track. En maken jullie je maar niet druk, dit is de enige track van dit figuur in mijn top 500. Mijn naam is Rob.
498. John Legend ft Snoop Dogg - I Can Change
Oowja John Legend staat ook in mijn hiphop top 500. Hij zingt. Snoop Dogg zorgt voor de portie hiphop en doet dat meer dan zeer verdienstelijk. Lekker volle soulproductie en John zingt. Maar dat zei ik al. Geniet maar gewoon.
497. Tonedeff - Porcelain
Typisch zo'n MC die ik vroeger heel leuk vond, maar de laatste tijd gewoon niet meer draai. Toch is dit nog een absolute classic van de vaak snel rappende rapper. Emotionele samplekeus, Tonedeff met een fraai verhaal: brrrat.
496. G-Unit - Poppin' Them Thangs
Every hood we go through
Nigga you can front if you want, we be poppin' them thangs Haat me.
495. Decompoze - Brand Nu
Kan niet missen, Niek gaat jullie vertellen waarom. Overigens ben ik ook helemaal weg van deze track, dus ik ben blij dat ik er nog aan dacht.
494. Jake One - Oh Really
Jake One de beatbakker, Slug van Atmosphere en Posdnuos van De La Soul wisselen verzen met elkaar uit. Doen dit briljant, maar wat wil je met deze geweldige mc's, ze hoeven er geen moeite voor te doen.
493. Devin the Dude - Lil' Girl Gone
Nummer met niet nader te noemen gasten. Of ja, Bun B is natuurlijk wel een legende, vraag het Harco. De andere gast haalt hier het hoogste niveau wat hij ooit gehaald heeft, waarvoor respect. Devin the Dude is een bawz. Dit nummer had hoger moeten staan eigenlijk.
492. Opgezwolle - Park
Het op één na beste nummer van mijn vrienden uit Zwolle. Althans in deze formatie, stickert staat nog wat vaker in de top 500 meen ik me te herrineren. Of wacht, nee, wel een keer als gastartiest. Bert Vrielink maakt deze track perfect met zijn bijdrage.
491. Theory Hazit - Emit Gninrut(Turning Time)
Chaotische beat, harde raps van de gelovige rapper. En nu ga ik eten, check het uit voor jezelf.
500. 0118-Vier - Duizend Bommen en Granaten
0118-Vier stond in mijn vorige top 500 een aantal keer te shinen, maar nu is Duizend Bommen en Granaten de enige track van het Zeeuwse-heerschap die mijn top heeft gehaald. Lekker dramatische productie, en ook al rappen ze wat geforceerd ze weten me nu wel een keer te bereiken.
499. Kid Cudi - Soundtrack 2 My Life
I got 99 problems, and they all bitches - ik heb eigenlijk geen idee waarom ik Kid Cudi goed vind, maar ik leer er wel mee leven. Verslavend lekkere productie, en Kid Cudi brengt zijn shizzle gewoon met veel gevoel. Althans, op deze track. En maken jullie je maar niet druk, dit is de enige track van dit figuur in mijn top 500. Mijn naam is Rob.
498. John Legend ft Snoop Dogg - I Can Change
Oowja John Legend staat ook in mijn hiphop top 500. Hij zingt. Snoop Dogg zorgt voor de portie hiphop en doet dat meer dan zeer verdienstelijk. Lekker volle soulproductie en John zingt. Maar dat zei ik al. Geniet maar gewoon.

497. Tonedeff - Porcelain
Typisch zo'n MC die ik vroeger heel leuk vond, maar de laatste tijd gewoon niet meer draai. Toch is dit nog een absolute classic van de vaak snel rappende rapper. Emotionele samplekeus, Tonedeff met een fraai verhaal: brrrat.
496. G-Unit - Poppin' Them Thangs
Every hood we go through
Nigga you can front if you want, we be poppin' them thangs Haat me.
495. Decompoze - Brand Nu
Kan niet missen, Niek gaat jullie vertellen waarom. Overigens ben ik ook helemaal weg van deze track, dus ik ben blij dat ik er nog aan dacht.
494. Jake One - Oh Really
Jake One de beatbakker, Slug van Atmosphere en Posdnuos van De La Soul wisselen verzen met elkaar uit. Doen dit briljant, maar wat wil je met deze geweldige mc's, ze hoeven er geen moeite voor te doen.
493. Devin the Dude - Lil' Girl Gone
Nummer met niet nader te noemen gasten. Of ja, Bun B is natuurlijk wel een legende, vraag het Harco. De andere gast haalt hier het hoogste niveau wat hij ooit gehaald heeft, waarvoor respect. Devin the Dude is een bawz. Dit nummer had hoger moeten staan eigenlijk.

492. Opgezwolle - Park
Het op één na beste nummer van mijn vrienden uit Zwolle. Althans in deze formatie, stickert staat nog wat vaker in de top 500 meen ik me te herrineren. Of wacht, nee, wel een keer als gastartiest. Bert Vrielink maakt deze track perfect met zijn bijdrage.
491. Theory Hazit - Emit Gninrut(Turning Time)
Chaotische beat, harde raps van de gelovige rapper. En nu ga ik eten, check het uit voor jezelf.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 19:25 uur
Theory Hazit kende ik nog niet. Wel een dope nummer. Het doet me denken Mr. Lif.
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 4 juni 2010, 20:29 uur
Ok ok, Ik zal het proberen te volgen, maar ik zie al twee Nederlandse raps, da's wel minder. Hou ik niet (meer) van. En Porcelain staat wel laag man. Beste track tot nu toe.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 20:37 uur
Er staan echt maar een paar Nederlandstalige tracks in deze toplijst kan ik je verzekeren. Ben er ook niet zo'n fan van, alleen kan ik om een paar geweldige tracks niet heen.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 20:42 uur
Ik moet zeggen dat ik hier niet veel van ken, maar die van Tonedeff is alvast erg goed.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 21:10 uur
Matig begin. De tracks die ik al kende zijn redelijk tot gewoon goed. De tracks die ik nog niet kende zijn slecht.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 21:16 uur
Ik zal bij vlagen wel eens rondneuzen. Ben al een paar jaar toch hiphop uit het oog verloren en doe met het topic HHAvdW mee om me te verrassen door acts die een heel album kunnen boeien. Beoordeling van 1 nummer is toch weer een ander verhaal. Er zijn zo ook losse nummers van zeer zwakke acts die incidenteel lekker zijn (zogenaamde guilty pleasures). Maar wie weet hoor ik hier iets waardoor ik weer iets meer hiphop ga luisteren.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 21:23 uur
De eerste 10 heeft mij niet kunnen overtuigen. Maar ik ben niet van de Nederlandse hiphop en ik hoorde veel mensen die mij qua attitude niet kunnen bekoren. Kanttekening: ik heb de nummers nog niet eens helemaal beluisterd. Theory Hazit vond ik wel ok.
0
geplaatst: 5 juni 2010, 00:24 uur
Nederlandse nummers en G-unit... hoger dan Porcelain nog wel.. het is dat we nog helemaal onderaan de lijst zijn, dus het is je vergeven
Verder een aardig begin.
Verder een aardig begin.* denotes required fields.