MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's Hiphop top 500

zoeken in:
Waarom die haat aan Nederlandse hiphop mensen .
Ik heb er gister nog een presentatie over gehouden en kreeg niet voor niets een ruim voldoende .

MAS
Nederlandse hiphop is dope!

Een wat ander begin dan ik verwacht had inderdaad. Zo staat Porcelain lager dan verwacht..... En verder is eigenlijk Park het enige nummer dat ik ook speciaal vind zegmaar. De rest is niet slecht (op die Devin en Kudi track na, die liggen me echt niet), maar geen lijstjes materiaal voor mij. Maar we zijn nog onderaan
Edit: Poppin' Them Thangs is natuurlijk wel Guilty Pleasure nummer 1. En de track van TH kende ik nog niet, moet die hele Christelijke groep ook maar eens beluisteren.

MAS
Waarom is dat een Guilty Pleasure?

Gaan we die discussie krijgen? Gewoon de term (bij gebrek aan beter) die ik gebruik aangezien ik 50's werk rond die periode niet kan waarderen en ook dit soort Club Hip-Hop/Gangsta Rap normaal gesproken niet goed vind. Niet dat ik me echt schuldig voel omdat ik dat nummer leuk vind hoor

MAS
Oke. Ik hou ook niet zo van 50 e.d. maar als ik een nummer goed vind dan vind ik hem goed ongeacht van wie dat nummer is.

Mb.
Alleen Tonedeff, Decompoze en in mindere mate Opgezwolle zijn aardig. Theory Hazit heeft echt beter werk. De rest is gewoon zwaar matig. Voor iemand die zo'n kritische standaard heeft valt me dat tegen. Foei, R&P!

Rhythm & Poetry schreef:
vrees het slechtste

Lees altijd de waarschuwing voor je topics gaat bekijken beste mensen. Vandaag doe ik weer een update, omdat ik er tijd voor heb. Normaal probeer ik dus minimaal 1 keer in de 2 dagen te posten.

490. Jay-Z - Moment of Clarity

If skills sold, truth be told,
I'd probably be, lyricly, Talib Kweli.
Truthfully, I wanna rhyme like Common Sense (But i did five Mil)
I ain't been rhymin like Common since

Mijn inziens het meest oprechte nummer van Jay-Z en daarmee ook meteen een van zijn beste tracks. Beat helpt natuurlijk ook een flinke hand, Jay-Z kan er perfect op rijmen.

489. Black Milk - The Matrix

Dit is precies waarom ik van Black Milk hou, hij komt met zulke harde beats aanzetten. En natuurlijk hoor je zo nu en dan de overeenkomst met Jay Dee, maar je kunt mindere leermeesters hebben. Rijms zijn ook harde koek op The Matrix.

488. Mr. Lif – The Sun

De beat heeft iets magisch, Mr. Lif heeft de potentie om de beste rapper van de wereld te zijn (komt er niet altijd uit). Deze track is harder dan tepels in de winter.

487. LL Cool J - Mama Said Knock You Out

Classic van formaat, in de tijd dat LL Cool J nog meer kon dan zijn spieren aanspannen en vrouwen te gebruiken voor gewichtheffen.

486. Illogic – Stand

Dramatisch pianoloopje en dan gaan Illogic en Slug er ook nog eens over rappen. Dan weet je dat je een hit voor R&P aan het maken bent.

485. Eazy-E - Eazy-er Said Than Dunn

Oowja, wederom een classic. Ik ga hard en jullie beginnen van me te houden.

I don't do dope but I'm dope not a dope
but I'm doper than anybody who trys to cope

484. Kid Frost – La Raza

Omdat ik een top 500 zonder La Raza niet serieus neem. Shit is geniaal als een liniaal, alleen dan anders.

483. Zap Mama - Yelling Away

België represent, in samenwerking met het goede van Afrika en Amerika. Dat zijn Talib Kweli en Common en ze rappen lekker met veel emotie op een ingetogen instrumentatie. Dan komt met name Talib altijd het best tot zijn recht.

482. Lone Catalysts – Brother’s Keeper

Raar maar waar: ik kon geen linkje vinden op youtube. Hebben jullie even pech, want dit is de hardste track van Lone Catalysts.

481. DJ Format – I'm Good

DJ Format weet het, Abdominal weet het, ik weet het. Deze shizzle is goed, want DJ Format en Abdominal zijn goed. Moderne muziek in een oldschool jasje en dat klinkt alleen lekker als de uitvoerende artiesten goed zijn.

La Raza en Eazy-er Said Than Dunn!

Heb je ook mijn eerste tien nummers gecheckt? Daar staat Lil Girl Gone van Devin the Dude op, die zul jij ook goed vinden neem ik aan. De rest haat daar voornamelijk op, onbegrijpelijk.

Is wel een goed liedje. Waarschijnlijk komt al die haat door Lil Wayne. Begrijpelijk.

kArIzMa_TuRk
Eazy-E dope as fuck!

Nederlands rap scrap as fuck! Maar soms zet ik wel een nummer van Negativ of Hef op, die zijn soms nog wel redelijk...

Leuke nummers heb je in de lijst nu man, het wordt al beter.

kArIzMa_TuRk schreef:
Nederlands rap scrap as fuck! Maar soms zet ik wel een nummer van Negativ op

kArIzMa_TuRk
Uitzondering?

Ik bedoel dat er ik weet niet hoeveel meer artiesten in NL zijn die beter zijn dan Negativ.

Mb.
Vier toffe nummers; dat is al een meer dan vorige keer.

Knuffels!

Jij moet echt nodig je eigen toplijst maken.

Verder niks dan lobi.

LL Cool J moest veel hoger, negert!

Ik vind hier al betere nummers tussen staan. Mij onbekend en wel (redelijk) goed: Black Milk, Illogic, DJ Format (laatste vind ik erg goed en is helemaal mijn stijl).
Mij bekend en natuurlijk naar mijn mening veel te laag geklasseerd: LL, EZ, Zap Mama (niet echt hiphop, vind ik ) en Kid Frost. LL, Frost EZ zouden echt in een top 200 of zelfs top 100 moeten staan!
Jay-Z lousy as usual en Mr. Lif vond ik tegenvallen (had wel van hem gehoord en iets beter verwacht).

Zap Mama met Common en Talib Kweli is inderdaad bezwaarlijk hiphop te noemen.

480. Typhoon - Sprokkeldagen

Een van de weinige nederlandstalige hiphoptracks in mijn top 500. Tekstueel van een erg hoog niveau, en de verrassende samenwerking met de Vlaamse Neske Beks doet het prima.

479. C-Rayz Walz - The Rising Reintroducing Kayo

Een van mijn favoriete rappers die nog altijd een echt goede plaat moet maken. Net als R.A. the Rugged Man is C-Rayz daar verrassend genoeg nog niet in geslaagd. Hij heeft echt een geweldige stijl van rappen en laat dat ook horen op The Rising Reintroducing Kayo.

478. Jean Grae - Swing Blades

Fraaie sample van fluit, fraaie raps die niet over een fluit gaan. Jean Grae in combinatie met de heren van Cannibal Ox en ze staat duidelijk haar mannetje.

477. D.J. Chuck Chillout & Kool Chip – Rhythm is the Master

Deze shit gaat uit naar al mijn true oldschool liefhebbers. Ga maar lekker dansen.

476. Nas – One Mic

Omdat nummers zonder Brainpower in je top 500 moeten staan.

475. Cormega – Thun & Kicko

Deze Cormega-classic gaat uit naar al mijn true negers in Urmond.

474. Digital Underground - Wussup Wit the Luv

Jawel, 2Pac mag ook een keer shinen in mijn top 500, zal hij blij mee zijn. Dus 2Pac, speciaal voor jou, geniet er maar van in je vakantiehuis.

473. Oh No - T. Biggums

Blaas je speakers kapot met deze. Declaime aka Dudley Perkins komt hard.

472. Xzibit - Paparazzi

Dit nummer gaat over zijn Italiaanse vader. Classic.

471. Nicolay & Kay - I've Seen Rivers

Anthem voor de zomer, combinatie tussen de Nederlandse hoop der beatbakkers in samenwerking met de Amerikaanse rapper die de artiestennaam Kay draagt.

Mb.
C-Rayz Walz is inderdaad een toffe rapper, maar dit nummer vind ik maar matig. Leuk 80's nummertje, maar... ach leuk nummertje. En Paparazzi mag (veel) hoger, gek.

Rhythm & Poetry schreef:
Jij moet echt nodig je eigen toplijst maken.

Ach wel nee joh!

Rhythm & Poetry schreef:
Zap Mama met Common en Talib Kweli is inderdaad bezwaarlijk hiphop te noemen.

Ik ben meer van de albums en het album waar dit vanaf komt, vind ik geen hiphop. Maar goed, het is jouw lijst.

Inderdaad, het album valt meer onder de categorie wereld, maar het nummer blijft nog altijd hiphop dus ik snap je redenatie niet zo.

Vreemd dat One Mic zo laag staat, is toch wel een van Nas' beste nummers.

Eigenlijk zijn die nummers juist degene die me niet zo aanspreken (One Mic, Paparazzi, enz.). Moet nog een klein deeltje beluisteren, maar het spreekt me al meer aan dat de eerste tien.

Rhythm & Poetry schreef:

472. Xzibit - Paparazzi

Dit nummer gaat over zijn Italiaanse vader. Classic.

geniaal .

Rhythm & Poetry schreef:

475. Cormega – Thun & Kicko

Deze Cormega-classic gaat uit naar al mijn true negers in Urmond.

Respect yo, word.
Ik voel me wel speciaal met deze track als representer .

Stay tuned zou ik zeggen, misschien draag ik nog wel meer nummers op aand de Urmondse gemeenschap.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.