MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's Hiphop top 500

zoeken in:
Vette lijst tot nu toe hoor, de volgorde kan je het over oneens zijn maar met guilty pleasure tracks als poppin them thangs (vind ik het beste g unit nummer dat er is trouwens, al is dat niet zo moeilijk) en die track van Kudi die echt wel briljant was. Ik krijg zelfs zin om het album terug te gaan opdiepen en een nieuwe kans te geven want vond ik eerst niet echt dope. Ik neem aan dat dat van xzibit een grap was, daar gaat het natuurlijk helemaal niet over. Dope track, die zou ik wel in mijn top 50 knallen denk ik eigenlijk. Voor de rest heel wat classics, de eerste tien waren het minst maar daarom staan zij ook het laagst zeker ? Dope idee dit sowieso

edit : Eerste ontdekking decompoze, heb zijn album nooit gehoord, kende hem wel van op sonogram maar zijn solo album is blijkbaar ook erg dope.

edit2: Wie the hell haat nu op opgezwolle maar luistert wel zo af en toe naar negativ omdat die nog wel soms redelijk is. Idem voor hef, ik zou als ik van jou was toch nog maar eens op een deftige manier naar beide artiesten luisteren en vervolgens eigen wereld opzetten... Want die comment sloeg echt nergens op

edit 3: Super track van zap mama ! Ik had deze track nog nooit gehoord maar mooi dat Belgische artiesten een track maken met twee van mij top tien favo mcs . Erg dope track

Zal ik de Xzibit grap maar uitleggen? Papa Razzi. Nah mean?

Oow ik verdien zo hard gequote te worden in het memorable quote topic.

Maar bedankt voor alle complimenten hoor, ik word er verlegen van. Vanavond date ik gewoon nog een keer up.

Wassup wit the luv krijgt luv

Kill_illuminati schreef:
Wassup wit the luv krijgt luv

komt zeker door 2pac

T. Biggums

Matige 10 nummers. Alleen 2 bekenden voor mij boeien mij ook echt. Dig. Und. + X to the Z.

470. dead prez – I'm an African

dead prez neigt naar extremisme (is dat misschien wel?) maar ze hebben wel een paar geweldige tracks gemaakt. Want rappen kunnen ze, en op I'm an African rappen ze ook nog eens over een sterke beat.

469. Organized Konfusion - The Rough Side of Town

Dit is ook goede muziek.

468. Scarface – I Seen a Man Die

Jammer dat Scarface zijn zin niet afmaakt. I Seen a Man Die... (Naakt Door de Straten Loopt?). Maar goed, wel een erg dope nummer. Scarface heeft een fantastische stem.

467. Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik

Ja ja, Outkast is natuurlijk ooit een briljante act geweest. Maar dat was lang, lang, lang geleden. Jezus moest nog geboren worden.

466. Edo G featuring Pete Rock – Wishing

Edo G hier in samenwerking met Masta Ace, een van de weinige keer dat het wist te matchen. Heerlijk oprechte lyrics en een beat van Pete Rock.

465. Zion I – Temperature

In de tijd dat Zion I en Talib Kweli samen goed waren. Jammer dat ze beide steeds verder lijken af te zakken als de broeken van Lil Wayne.

464. DJ Format – 3 Feet Deep

Een tree omlaag want die shit is diep. Rapte ooit een belangrijk persoon uit Twello. Dat slaat niet echt op dit nummer, maar oordeel zelf.

463. J-Live – Ole

Ik heb altijd al een zwak gehad voor J-Live, ook echt een van mijn favoriete MC. Dit nummer maakt mijn dag. Nah mean?

462. k-os – Crabbuckit

Gezellig nummer van een Canadees. Niet geheel hiphop, maar het heeft wel een heerlijke vibe. Mensen gaat haten.

461. Little Brother - Welcome to Durham

Als mensen op deze track gaan haten noteer ik even straatnaam en huisnummer. Stuur ik al mijn niggers uit Durham op jullie af. En ja, ik heb die connecties.

O wee degene die gaat haten op K-Os!
Leuke nummers deze keer, alles lekker hard draaien. Kende de meeste wel (weer) al

Kijk, dit is een prettige mix van tracks die ik niet kende hoewel ik wel andere nummers van de meeste acts ken. Alleen de tracks van Zion I, K-Os en Little Brother vind ik minder goed, maar ook niet slecht / vervelend.

Vandaag geen update van mij. Morgen verwen ik jullie weer.

Props naar Rob voor het hebben van de tracks Stand, Swing Blades, Wishing en Temperature. Toch veel groepen/rappers die me nooit écht hebben kunnen aanspreken: Outkast, Scarface, Eazy-E, Xzibit & Jay-Z.

toris
Ik vind de lijst tot nu toe helemaal niet zo verkeerd! ik heb er al aardig wat nummers mee ontdekt

Gaan we weer:

460. Nas - Nas is Like

Omdat de eerste vier letters van de titel het woord nasi vormen en omdat de beat gewoon hard is. Blaas 'em hard in je hooptie.

459. Black Milk - Sound the Alarm

En we blijven blazen als een malle, nu met Black Milk en Guilty Simpson. EY!

458. Frankie Cutlass - Feel the Vibe

Harde rijms in deze ouwe. Oow wacht, zei ik hard? Dat zei ik reeds al een aantal keer. Snoep verstandig eet een peer. Heltak Skeltah is weer skeer!

457. The Last Emperor – One Life

Van dit nummer word ik altijd droevig, door de meest emotievolle verse ever van Too Poetic.

456. Compton’s Most Wanted - This Is Compton

Born and raised in Compton, it's R to the obhef. Vraag je bitch of ik opschep. Aaaaaaah, wie gilt daar zo, het was een scheet uit mijn kont, nigger lay low.

455. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Sally Got a One Track Mind

Classic van de bovenste plank, pak je ladder kun je er ook bij.

454. DJ Jazzy Jeff – Practice

Jazzy Jeff op de beat, J-Live op de mic. Gooi alle kegels om, dan heb je een strike.

453. Talib Kweli – Guerilla Monsoon Rap

Beat blaast als een baas, Kanye West is een beest op deze. Sterke raps ook btw, Talib en Black Thought is sowieso een dodelijke combo. En Pharaohe doet ook nog mee, met zijn ongestrikte veters.

452. Immortal Technique - The Point of No Return

Zou IT ook weleens boos worden vraag ik me af?

451. Diverse – Big Game

Kreeg een telefoontje van Diverse's management of ik deze in de top 500 wilde plaatsen. Dus bij deze.

P-DawG
Van de tracks die ik nog niet ken vind ik die van Diamond D en Frankie Cutlass erg dope!

Paar leuke redelijk old skool acts waar ik nog meer nummers van verwacht. Black Milk kende ik nog niet en vind ik wel ok. Talib is ook ok, maar heeft betere nummers gemaakt. CMW is goed, maar ik denk dat er nog 1 of 2 nummers van hen voorbij gaan komen. Zelfde geldt voor Diamond en Last Emperor.

Last Emperor moet veel, maar dan ook echt veel hoger Rob . In het soort nummers is er namelijk (bijna) geen betere te vinden. Verder leuke tracks, mix van classic en bangers, maar weer geen echt lijstjes materiaal gevoel. (Op Nas en Diamond D na)

Ik ben het met kebab eens over Last Emp.

Maak een eigen lijstje... bitches.

Haha je hebt gelijk, ik moet niet zeuren.

Pff. Degene die een lijstje maakt weet dat er gehaat wordt, Rob. Dus dit is je kans om een zo groot mogelijke groep haterts te creëren met jou lijstje, misschien dat ik er later dan ook wel één doe

Hoewel... 500 is wel heel erg veel.

455 en 456 zijn nice!

bedorvenkebab gadverdamme

Vinden jullie dat ik mijn lijst wel moet doorzetten, ondanks mijn smaak nu definitief 'zuig' is? Als raffael het zegt is het wel waar.

Vandaag geen update, morgen waarschijnlijk weer wel.

Kos
Rhythm & Poetry schreef:

469. Organized Konfusion - The Rough Side of Town

Dit is ook goede muziek.

.

Wat, jij vindt van niet?

Mb.
Mwoah. Dit is tot nu toe je dieptepunt, R&P. Ik vind dat de laatste 10 nummers enkel van middelmatig tot zeer matig niveau variëren. Dit bewijst maar weer dat raffael alleen in waarheden praat; je smaak is zuig, lieve r-en-p-man. grap

PS: Ik haat op de nummers, niet op jou. Knuffel!

als je stopt moet je nog wel een top 10 maken

Mb. schreef:
Mwoah. Dit is tot nu toe je dieptepunt, R&P. Ik vind dat de laatste 10 nummers enkel van middelmatig tot zeer matig niveau variëren. Dit bewijst maar weer dat raffael alleen in waarheden praat; je smaak is zuig, lieve r-en-p-man. grap

PS: Ik haat op de nummers, niet op jou. Knuffel!

One Life middelmatig noemen.... Schaam je!

Mb.
Is het niet enigszins het gegeven dat de beste man daarna is overleden dat je het meer gaat waarderen? Het refreintje slaat bij mij de plank mis, de productie is niet slecht maar ook niet uitmuntend, Last Emperor heb ik beter gehoord en Poetic is weliswaar oprecht en geeft een goede indruk van zijn situatie, maar de echte pure emotie wil ik er niet in horen (eerder een soort iets teveel zijn best doen - overigens alle respect voor die man hoor, daar niet van). Dan luister ik liever naar een Away From The Sun of Do You Remember van Last Emperor.

Stop niet, ga door

Tuurlijk ga ik door en Mb. krijgt binnenkort een steen door de ruit. Maar wel eentje met een liefdesbrief eraan. Jezus die man (niet jezus, maar mb) haat nog beter dan dat ik het doe.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.