Muziek / Toplijsten en favorieten / Hoe zou (de top van) de Top 2000 er dan wél uit moeten zien?
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:22 uur
chevy93 schreef:
Persoonlijk zou ik (voor de diversiteit) nog een nummer van UB40 kiezen ipv 2x Bob Marley.
Persoonlijk zou ik (voor de diversiteit) nog een nummer van UB40 kiezen ipv 2x Bob Marley.
Ja, maar dat is geen reggae.

0
geplaatst: 30 december 2010, 12:26 uur
chevy93 schreef:
En Dat is dus niet de bedoeling van de top 2000
En Dat is dus niet de bedoeling van de top 2000
Niet in de vorm zo als die nu is nee.
De vraag in dit Topic is echter Hoe zou (de top) van de top 2000 er dan wél uit moeten zien. (waar ik gemakshalve dan maar achter denk volgens jou)
Ik vind dus dat die meer gevarieerd moet zijn en dat kan je bewerkstelligen met een vrijekeuze en een progresief punten stelsel.
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:59 uur
Volgens mij is het niet de bedoeling om de hele gedachte achter de top 2000 te veranderen. Zoals jij het zegt klinkt het wel logisch, maar volgens mij moet de essentie van de top 2000 behouden blijven.
Anders kan de topictitel beter veranderd worden in: Wat is jouw ideale toplijst?
Anders kan de topictitel beter veranderd worden in: Wat is jouw ideale toplijst?
Rhythm & Poetry schreef:
Nou, echt wel.(quote)
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:04 uur
chevy93 schreef:
Nou, echt wel.
Nou, echt wel.
Nou niet echt. UB40 begeeft zich op het scheidingsvlak tussen reggae en pop. Vraag een echte reggae adept naar zijn/haar meening over UB40 en je krijgt waarschijnlijk niet veel wardeering.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:09 uur
Staan allemaal als reggea op musicmeter:
UB40 - Signing Off (1980)
UB40 - The Very Best of UB40 1980-2000 (2000)
UB40 - Rat in the Kitchen (1986)
UB40 - Labour of Love (1983)
UB40 - Labour of Love II (1989)
etc. etc.
UB40 are a British reggae band formed in 1978 in Birmingham.
UB40 - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
UB40 are a British dub / reggae pop music band formed in 1978
UB40 – Discover music, videos, concerts, stats, & pictures at Last.fm
etc. etc.
UB40 – Discover music, videos, concerts, stats, & pictures at Last.fm
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:12 uur
Mijn ideale top 50 ( die ook een beetje reël zou kunnen zijn )
1. Guns N' Roses - November Rain
Dat lijkt me toch wel geweldig, met het einde van November Rain het nieuwe jaar inknallen, ik hoop dat dit nog een keer gebeurd, mischien over 5 jaar ofzo.
2. The Beatles - Hey Jude
Grootste band hoort op één van de eerste plaatsen.
3. Radiohead - Street Spirit
4. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
5. Golden Earring - Radar Love
6. AC/DC - Whole Lotta Rosie ( persoonlijke favoriet )
7. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
8. The White Stripes - Seven Nation Army
Dit jaar weer op gestemd, weer niet in de lijst, dit is dé classic van de Zeroes, dus die moet eigenlijk minstens in de top 50.
9. Coldplay - Clocks ( Liever Trouble maar aangezien die niet eens bij de eerste 2000 staat lijkt me dat niet rëeel )
10. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
11. U2 - One
12. Metallica - Nothing Else Matters
13. Eagles - Hotel California
14. Beach Boys - God Only Knows
15. Rolling Stones - Sympathy For The Devil
16. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
17. Pink Floyd - Wish You Were Here
18. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
19. David Bowie - Heroes
20. Animals - House Of The Rising Sun
21. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
22. Deep Purple – Child In Time
23. The Cure - A Forest
24. Marvin Gaye - What's Going On
25. Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
26. Kate Bush - Wuthering Heights
27. Queen - Bohemian Rhapsody
28. John Lennon - Imagine
29. Pearl Jam - Alive
30. Coldplay - Trouble
31. Doors - Riders On The Storm
32. Klein Orkest - Over De Muur
33. Michael Jackson - Billie Jean
34. Bob Marley & The Wailers
35. Dire Straits - Brothers in arms
36. Beatles - Yesterday
37. The Smiths - There's A Light That Never Goes Out
38. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
39. Depeche Mode - Enjoy The Silence
40. AC/DC - Highway To Hell
41. Oasis - Wonderwall
42. Radiohead - Karma Police
43. Pixies - Debaser
44. Metallica - One
45. Velvet Underground - Venus In Furs
46. Bob Dylan - Hurricane
47. Supertramp - School
48. Prince & The Revolution - Purple Rain
49. Amy Macdonald - This Is The Life
50. Jeff Buckley - Hallelujah
Voor de rest nog heel wat platen over. Uit de top 50 zou ik Adele ergens rond de 1000 neerzetten, want laten we eerlijk zijn, het is een doodgewone cover die met geluk goed valt. Haar nieuwe single zou van mij wel de top 100/200 mogen halen. Caro Emerald ergens bij de 100, want het is gewoon wel een heel goed lied. Toto op 51, Boudewijn de groot ook nog wel in de top 100. En ik zou vast wat belangrijke platen vergeten zijn. Black ook in de top 100. Zelfde geld voor Californication, Sweet Child O Mine, Kate Bush ( Cloudbusting, Man With Child in his Eyes ) Psycho Killer, Instant Street, Nog wat Beatles en Rolling Stones. Lou Reed ook. En zo kan ik nog even doorgaan.
Wat betreft hiphop, heb ik geen kans gegeven. Als het wat meer geaccepteerd zou worden dan zou ik deze nummers in de top 100 zetten: Til' I Collapse rond de 30 van Eminem, Gangster's Paradise - Coolio rond de 50, verder nog Big Poppa, Still D.R.E., Jesus Walks , Lose Yourself en Dear Mama. Als Nederhop nog mee mag doen Watskeburt van DJVT op 100 ergens en Zo Niet Mij van Typhoon ook hoog.
Dat lijkt me toch wel geweldig, met het einde van November Rain het nieuwe jaar inknallen, ik hoop dat dit nog een keer gebeurd, mischien over 5 jaar ofzo.
2. The Beatles - Hey Jude
Grootste band hoort op één van de eerste plaatsen.
3. Radiohead - Street Spirit
4. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
5. Golden Earring - Radar Love
6. AC/DC - Whole Lotta Rosie ( persoonlijke favoriet )
7. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
8. The White Stripes - Seven Nation Army
Dit jaar weer op gestemd, weer niet in de lijst, dit is dé classic van de Zeroes, dus die moet eigenlijk minstens in de top 50.
9. Coldplay - Clocks ( Liever Trouble maar aangezien die niet eens bij de eerste 2000 staat lijkt me dat niet rëeel )
10. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
11. U2 - One
12. Metallica - Nothing Else Matters
13. Eagles - Hotel California
14. Beach Boys - God Only Knows
15. Rolling Stones - Sympathy For The Devil
16. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
17. Pink Floyd - Wish You Were Here
18. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
19. David Bowie - Heroes
20. Animals - House Of The Rising Sun
21. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
22. Deep Purple – Child In Time
23. The Cure - A Forest
24. Marvin Gaye - What's Going On
25. Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
26. Kate Bush - Wuthering Heights
27. Queen - Bohemian Rhapsody
28. John Lennon - Imagine
29. Pearl Jam - Alive
30. Coldplay - Trouble
31. Doors - Riders On The Storm
32. Klein Orkest - Over De Muur
33. Michael Jackson - Billie Jean
34. Bob Marley & The Wailers
35. Dire Straits - Brothers in arms
36. Beatles - Yesterday
37. The Smiths - There's A Light That Never Goes Out
38. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
39. Depeche Mode - Enjoy The Silence
40. AC/DC - Highway To Hell
41. Oasis - Wonderwall
42. Radiohead - Karma Police
43. Pixies - Debaser
44. Metallica - One
45. Velvet Underground - Venus In Furs
46. Bob Dylan - Hurricane
47. Supertramp - School
48. Prince & The Revolution - Purple Rain
49. Amy Macdonald - This Is The Life
50. Jeff Buckley - Hallelujah
Voor de rest nog heel wat platen over. Uit de top 50 zou ik Adele ergens rond de 1000 neerzetten, want laten we eerlijk zijn, het is een doodgewone cover die met geluk goed valt. Haar nieuwe single zou van mij wel de top 100/200 mogen halen. Caro Emerald ergens bij de 100, want het is gewoon wel een heel goed lied. Toto op 51, Boudewijn de groot ook nog wel in de top 100. En ik zou vast wat belangrijke platen vergeten zijn. Black ook in de top 100. Zelfde geld voor Californication, Sweet Child O Mine, Kate Bush ( Cloudbusting, Man With Child in his Eyes ) Psycho Killer, Instant Street, Nog wat Beatles en Rolling Stones. Lou Reed ook. En zo kan ik nog even doorgaan.
Wat betreft hiphop, heb ik geen kans gegeven. Als het wat meer geaccepteerd zou worden dan zou ik deze nummers in de top 100 zetten: Til' I Collapse rond de 30 van Eminem, Gangster's Paradise - Coolio rond de 50, verder nog Big Poppa, Still D.R.E., Jesus Walks , Lose Yourself en Dear Mama. Als Nederhop nog mee mag doen Watskeburt van DJVT op 100 ergens en Zo Niet Mij van Typhoon ook hoog.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:13 uur
chevy93 schreef:
Volgens mij is het niet de bedoeling om de hele gedachte achter de top 2000 te veranderen. Zoals jij het zegt klinkt het wel logisch, maar volgens mij moet de essentie van de top 2000 behouden blijven.
Natuurlijk is het niet de bedoeling om de essentie van de Top 2000 te behouden. Dan zijn we namelijk meteen uitgediscussieerd: eerlijk tellen de volgende keer en de bovenkant van de lijst blijft in grote lijnen hetzelfde...
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:14 uur
chevy93 schreef:
etc. etc.
UB40 â€" Discover music, videos, concerts, stats, & pictures at Last.fm
etc. etc.
UB40 â€" Discover music, videos, concerts, stats, & pictures at Last.fm
En toch is het geen reggae. Al wil ik best geloven dat de leden van UB40 wel denken dat ze reggae maken.
Het is pop wat ze met een reggae-vibe proberen over te brengen. Komt op mij vrij slecht over, hoewel het soms nog best vermakelijk kan zijn (Kingston Town).
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:17 uur
chevy93 schreef:
Natuurlijk staan ze onder Reggae. Ik zeg ook niet dat het geen reggae is maar dat het zich op het scheidingsvlak van reggae en pop bevind en die scheidingsvlakken zijn altijd een punt van discussie.
Net zo als dat bv. Tom Waits - Closing Time en een aantal albums van Steely Dan gedeeltelijk onder Jazz vallen op MuMe.
0
geplaatst: 30 december 2010, 13:17 uur
De Kink FM 1300 is al heel wat meer in de richting van de MuMe-voorkeuren. Maar wijkt weer enorm af van de Rolling Stone-lijst. Laat staan dat de betere hiphop of electro erin vertegenwoordigd is.
Kan de grondslag van een nieuwe top 2000 niet een soort tegen-elkaar-afstrepen van toplijsten uit allerlei genres zijn? Of is dat niet waar je naar op zoek bent, Lukas?
Kan de grondslag van een nieuwe top 2000 niet een soort tegen-elkaar-afstrepen van toplijsten uit allerlei genres zijn? Of is dat niet waar je naar op zoek bent, Lukas?
0
Mb.
geplaatst: 30 december 2010, 13:25 uur
Snoeperd schreef:
Op de overgang van december naar januari wil jij het hebben over november?

0
geplaatst: 30 december 2010, 13:55 uur
Omsk schreef:
De Kink FM 1300 is al heel wat meer in de richting van de MuMe-voorkeuren. Maar wijkt weer enorm af van de Rolling Stone-lijst. Laat staan dat de betere hiphop of electro erin vertegenwoordigd is.
Ach ja, op zoek, op zoek...
Ik maak er geen geheim van dat ik een ongekende fascinatie heb voor muzieklijstjes. Al is het maar omdat ze altijd stof tot discussie bieden en er daarnaast vaak genoeg in te ontdekken valt. Maar bijna elk muzieklijstje slaat wel ergens in door: de Top 2000 in Hollandse oubolligheid en conservatisme, in die Rolling Stonelijst lijkt de geschiedenis zo'n beetje op te houden in 1977, bij Kink is het juist andersom en is elke vorm van zwarte muziek afwezig. Onze eigen ladder is een prachtig alternatief, maar steekt weer veel te veel in op new wave.
Vorig jaar heb ik eens een topic geopend om tot een soort allesomvattend geval te komen, maar dat verzandde natuurlijk ook al snel in zeer verklaarbare discussies. Want wanneer is een genre nog relevant om in de lijst te komen? Punk erin? Ja, natuurlijk! Hardcore punk? Prima, relevant subgenre. Crust punk? Tsja, wordt dat niet wat klein? En als we de Britse/Amerikaanse punk een plaats geven, wat te doen met Japanse? En trouwens, als we toch een eerlijke muziekverdeling maken, moet klassiek een plaats krijgen. Maar als klassiek een plaats krijgt, dan is die periode veel langer en veelomvattender dan de pop, en zou klassiek dus ruimer bedeeld moeten worden. En als we westerse muziek behandelen, moeten ook andere werelddelen een even duidelijke plaats krijgen... Kortom, een gebed zonder eind.
Ik vind het nog steeds een interessante om binnen bepaalde kaders (Westerse lichte muziek bijvoorbeeld) tot zo'n lijst te komen. Maar ik ben hier in eerste instantie eigenlijk gewoon benieuwd wat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader de canon van de popmuziek vindt. En wellicht komen we dan ooit alsnog tot zo'n lijst

0
geplaatst: 30 december 2010, 13:55 uur
Omsk schreef:
Ook de lijst van KinkFM is wel heel erg eenzijdig, eigenlijk nog meer dan de Top2000. Hier staat helemaaal geen zwarte muziek in en bijna alleen maar nummers uit de jaren '90 en '00. Eigenlijk zou je inderdaad een stuk of vijf toplijsten vanuit alle hoeken in de blender moeten gooien en wat daar dan uitkomt zou je kunnen zien als de ultieme lijst. Heeft ook wel wat natuurlijk: eerst Guus Meeuwis, dan dEUS, dan Public Enemy, dan Queen en vervolgens Miles Davis. Dat zou pas echt een bijzondere lijst zijn.
0
geplaatst: 30 december 2010, 14:03 uur
0
geplaatst: 30 december 2010, 14:09 uur
November Rain vind ik wel goed maar kan niet tippen aan Stairway to Heaven, Hotel California of Bohemian Rhapsody.
KinkFM is ook te eenzijdig (wat ðe waan zegt): geen soul, blues of reggae.
KinkFM is ook te eenzijdig (wat ðe waan zegt): geen soul, blues of reggae.
0
geplaatst: 30 december 2010, 14:14 uur
Persoonlijk vind ik de lijst van De Verrukkelijke 500 wel sterk. In ieder geval de sterkste lijst met alternatieve rock en rock. Een beter lijstje dan zowel Kinkfm als Arrow Classic Rock.
0
geplaatst: 30 december 2010, 14:36 uur
Omsk schreef:
Aan zoiets dacht ik ook. Een soort conglomeraat van die Rolling Stone-lijst, de decennium-lijsten van Pitchfork, de dancelijst van ID&T ed.
chevy93 schreef:
Wat ik zeer terecht vind. Als iemand een nummer 1x op zet, moeten daar dus 50x nummer 15 tegenover staan. Zo krijg je een heel krom beeld.
Wat ik zeer terecht vind. Als iemand een nummer 1x op zet, moeten daar dus 50x nummer 15 tegenover staan. Zo krijg je een heel krom beeld.
15 keer, niet 50.
0
Misterfool
geplaatst: 30 december 2010, 14:42 uur
Niet helemaal tervreden met de kink.fm lijst. o.a geen yes en geen supertramp. echt een new-wave georienteerde lijst.
0
geplaatst: 30 december 2010, 14:57 uur
De verrukkelijke 500 is mij wat ook te eenzijdig (4x Muse in de top-20!).
Uiteindelijk vind ik de lijst van MuMe nog het beste.
Uiteindelijk vind ik de lijst van MuMe nog het beste.
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:01 uur
Ik heb uit diverse lijsten een compromislijst samengesteld (al speelt persoonlijke smaak ook een rol) met zoveel mogelijk genres en tijdvakken vertegenwoordigd, dit zou een voorbeeld van een lijst zijn waarin ik mij helemaal kan vinden.
1. Beatles - A Day In The Life
2. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
3. Queen - Bohemian Rhapsody
4. Deep Purple - Child in Time
5. Doors - The End
6. The Cure - A Forest
7. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
8. Radiohead - Street Spirit
9. David Bowie - Heroes
10. Beach Boys - Good Vibrations
11. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
12. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
13. Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
14. Pearl Jam - Black
15. R.E.M. - Losing My Religion
16. Kate Bush - Wuthering Heights
17. Marvin Gaye - What's Going On
18. U2 - The Unforgettable Fire
19. Eagles - Hotel california
20. Pink Floyd - Wish You Were Here
21. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
22. Massive Attack - Teardrop
23. Bruce Springsteen - Born to Run
24. The Velvet Underground - Venus In Furs
25. Lou Reed - Perfect Day
26. The Clash - London Calling
27. Rolling Stones - Sympathy For The Devil
28. New Order - Blue Monday
29. Coldplay - Clocks
30. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
31. Metallica - One
32. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
33. Talking Heads - Psycho Killer
34. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
35. Boudewijn De Groot - Verdonken Vlinder
36. Depeche Mode - Enjoy The Silence
37. John Lennon - Imagine
38. Black Sabbath - Paranoid
39. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
40. Supertramp - School
41. Elvis Presley - Hound Dog
42. The Ronettes - Be My Baby
43. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay
44. Bob Marley & The Wailers - No Woman No Cry
45. Jeff Buckley - Hallelujah
46. Queens of the Stone Age - No One Knows
47. Jimi Hendrix - All Along the Watchtower
48. Aretha Franklin - Respect
49. Michael Jackson - Billie Jean
50. White Stripes - Seven Nation Army
1. Beatles - A Day In The Life
2. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
3. Queen - Bohemian Rhapsody
4. Deep Purple - Child in Time
5. Doors - The End
6. The Cure - A Forest
7. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
8. Radiohead - Street Spirit
9. David Bowie - Heroes
10. Beach Boys - Good Vibrations
11. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
12. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
13. Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
14. Pearl Jam - Black
15. R.E.M. - Losing My Religion
16. Kate Bush - Wuthering Heights
17. Marvin Gaye - What's Going On
18. U2 - The Unforgettable Fire
19. Eagles - Hotel california
20. Pink Floyd - Wish You Were Here
21. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
22. Massive Attack - Teardrop
23. Bruce Springsteen - Born to Run
24. The Velvet Underground - Venus In Furs
25. Lou Reed - Perfect Day
26. The Clash - London Calling
27. Rolling Stones - Sympathy For The Devil
28. New Order - Blue Monday
29. Coldplay - Clocks
30. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
31. Metallica - One
32. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
33. Talking Heads - Psycho Killer
34. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
35. Boudewijn De Groot - Verdonken Vlinder
36. Depeche Mode - Enjoy The Silence
37. John Lennon - Imagine
38. Black Sabbath - Paranoid
39. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
40. Supertramp - School
41. Elvis Presley - Hound Dog
42. The Ronettes - Be My Baby
43. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay
44. Bob Marley & The Wailers - No Woman No Cry
45. Jeff Buckley - Hallelujah
46. Queens of the Stone Age - No One Knows
47. Jimi Hendrix - All Along the Watchtower
48. Aretha Franklin - Respect
49. Michael Jackson - Billie Jean
50. White Stripes - Seven Nation Army
0
Misterfool
geplaatst: 30 december 2010, 15:07 uur
ik zou hey jude van de beatles veranderen in school van supertramp, dan ben ik het wel redelijk eens met deze lijst.
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:25 uur
En zowel hip-hop als het volledige dance genre wordt dan vertegenwoordigd door 1 trip-hop plaatje van Massive Attack?
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:44 uur
Ach, ik kan natuurlijk uitbreiden tot 100 en dan zou ik zeker een hiphop-nummer opnemen maar welke?
0
Misterfool
geplaatst: 30 december 2010, 15:48 uur
ik denk dat je qua bekendheid iets zou moeten nemen van public enemy,tupac, the notorious b.i.g of nas.(hiphop) en in de dancescene iets van de prodigy of zo
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:59 uur
Prodigy is mij best maar dan wel van hun eerste album. Als je al genres vertegenwoordigd dan wel met serieuze vertegenwoordigers en niet met van die halfbakken cross-overs.
Voor hip-hop lijkt de logische keuze ergens bij de Wu Tang Clan te liggen, niet?
Voor hip-hop lijkt de logische keuze ergens bij de Wu Tang Clan te liggen, niet?
0
geplaatst: 30 december 2010, 16:06 uur
herman schreef:
15 keer, niet 50.
Wel 50. Volgens zijn puntentelling krijgt de nummer 15 1 punt en de nummer 1 50 punten.15 keer, niet 50.
Lukas schreef:
Natuurlijk is het niet de bedoeling om de essentie van de Top 2000 te behouden. Dan zijn we namelijk meteen uitgediscussieerd: eerlijk tellen de volgende keer en de bovenkant van de lijst blijft in grote lijnen hetzelfde...
Dan stel ik voor de titel te veranderen. Dit is nogal misleidend zo.Natuurlijk is het niet de bedoeling om de essentie van de Top 2000 te behouden. Dan zijn we namelijk meteen uitgediscussieerd: eerlijk tellen de volgende keer en de bovenkant van de lijst blijft in grote lijnen hetzelfde...
0
geplaatst: 30 december 2010, 16:13 uur
Lukas schreef:
Sugarhill Gang - Rapper's Delight
Dr. Dre & Snoop Dogg - Nuthin' But a 'G' Thang
Aaliyah - Try Again
Outkast - Hey Ya!
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Sugarhill Gang - Rapper's Delight
Dr. Dre & Snoop Dogg - Nuthin' But a 'G' Thang
Aaliyah - Try Again
Outkast - Hey Ya!
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Dit lijkt me voor de hiphop een goed rijtje. Misschien dat er nog een track van Nas' Illmatic bij zou kunnen, maar qua hits deed If I Ruled the World het beter. En eigenlijk verdient 2Pac ook een vermelding gezien zijn populariteit.
En voor de dance:
M/A/R/R/S - Pump Up the Volume
Underworld - Mmm Skyscraper I Love You
Underworld - Mmm Skyscraper I Love You
Dit zou ik dan nog aanvullen met:
The Prodigy - Out of Space
Inner City - Good Life
Energy 52 - Cafe del Mar
Felix - Don't You Want Me
Daft Punk - One more time
* denotes required fields.