MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '70

zoeken in:
Nee, niet Can strafpunten geven!!!!!

thelion schreef:
19. Dennis Wilson - Pasific Ocean Blue

Dit moet "Pacific" zijn.

ClassicRocker
Don Cappuccino schreef:
Nee, niet Can strafpunten geven!!!!!

Billenkoek voor de user in kwestie is de enige andere optie.

Of degene de komende single van Rebecca Black 24 uur lang laten horen.

Tony schreef:
die laatste 10 zal hij vast naast zich neerleggen, dat mogen jullie allemaal doen...

Ik zei nog zo, leg 't naast je neer! Nee, strafpunten en lijfstraffen kan ik krijgen. Stelletje...

*kijkt in het lijstje van Tony*
...
*ziet maar één favoriet*

Inderdaad 21 t/m 30 krijgen strafpunten, ja.

Don Cappuccino schreef:
Je weet dat je een top 30 gemaakt hebt?
Hij is rebels. Eerst een top 10, nu een top 30.

31. Dire straits - Dire Straits? Nee chevy, echt niet!! Je geeft maar lekker strafpunten!

Stijn_Slayer
Ik wil ook strafpunten voor Dire Straits.

Tony schreef:
31. Dire straits - Dire Straits? Nee chevy, echt niet!! Je geeft maar lekker strafpunten!
Nee, de nummer 31 krijgt geen strafpunten. Gefeliciteerd, je hebt er nu voor gezorgd dat nummer 1 al bekend is. Verder maken strafpunten niet echt uit, de liefhebbers zijn altijd ver te zoeken in dit soort spellen. Geeft niet.

Stijn_Slayer schreef:
Ik wil ook strafpunten voor Dire Straits.
Je hebt hem nota bene zelf op een 3,0* staan. Haten om het haten...

ArthurDZ schreef:
Heb toch maar een top 20 gemaakt, zie eigenlijk niet in waarom ik dat niet zou kunnen doen, ook al ben ik op vakantie:
Wel jammer dat je Dire Straits negeert. Je hebt hem nota bene op een 5,0* staan. Kijkje in je top 20 leert dat de Sex Pistols slechts een 3,5* scoren. Je nummer 19 scoort overigens 4,5* (dus ook lager).

Edit: Je kiest ook voor On The Beach (4,5*) ipv Harvest (5,0*).
Edit2: Closing Time scoort ook 4,5*. Ik snap niks van jouw top 20.

Misschien moet je niet zo op stemmen letten, vaak zijn mijn stemmen ook niet up-to date.

Nee, dat is onmogelijk. Maar die stemmen zijn een hele tijd geleden geplaatst. Die verander je dan toch gewoon na verloop van tijd? Ik loop ten minste altijd even door mijn stemmen eens in de zoveel tijd. Wat is anders het nut van het stemsysteem?

Edit: Naja, zelf zal ik waarschijnlijk ook niet trouw blijven aan mijn stemlijstje. Ik denk dat ik ga kijken welke albums ik het liefst op zet of waarbij ik een goed gevoel krijg als ik het ergens zie staan. Zo staan Zep IV "slechts" op een 4,0*, maar zal misschien mijn eindlijstje wel halen. Ondanks dat ik zeker 20 70's albums op 4,5* of 5,0* heb staan.

chevy93 schreef:
Gefeliciteerd, je hebt er nu voor gezorgd dat nummer 1 al bekend is.

Je mag in je handjes knijpen als die Dire Straits van je echt 31e worden. Haha!

chevy93 schreef:
Ik loop ten minste altijd even door mijn stemmen eens in de zoveel tijd.

Ja, dat kost je niet zoveel tijd natuurlijk met driehonderdennogwat stemmen

Tony schreef:
Je mag in je handjes knijpen als die Dire Straits van je echt 31e worden. Haha!
Het zal mij een worst zijn. De waardering hoef ik bij dit groepje niet te zoeken. De grappen zijn inmiddels al zo cliché geworden. Zoals je kunt merken is het stoer om Dire Straits niet leuk te vinden en er grappen over te maken. Vooralsnog is Dire Straits een vrij gewaardeerde band op MuMe, alleen niet bij de forummers. That's it. Velen mochten wensen dat hun artiest in de top 250 stond.

Sorry, chevy, was niet mijn bedoeling om je boos te maken. Wil je nog een biertje van me?

chevy93 schreef:
Nee, dat is onmogelijk. Maar die stemmen zijn een hele tijd geleden geplaatst. Die verander je dan toch gewoon na verloop van tijd? Ik loop ten minste altijd even door mijn stemmen eens in de zoveel tijd. Wat is anders het nut van het stemsysteem?

Edit: Naja, zelf zal ik waarschijnlijk ook niet trouw blijven aan mijn stemlijstje. Ik denk dat ik ga kijken welke albums ik het liefst op zet of waarbij ik een goed gevoel krijg als ik het ergens zie staan. Zo staan Zep IV "slechts" op een 4,0*, maar zal misschien mijn eindlijstje wel halen. Ondanks dat ik zeker 20 70's albums op 4,5* of 5,0* heb staan.

Tja, ik ken ondertussen wel 3400 albums. (vorige keer had ik 3000+ stemmen iig) Dat is soms onmogelijk bijtehouden, nu stem ik ook vrijwel alleen nog maar op dingen die ik recent luister.

Ken je 3400 albums of heb je 3400 albums geluisterd? Dat lijkt me nogal een verschil... 3400 albums betekent dat je 9,5 jaar lang elke dag een nieuw album draait en aangezien je pas 16 bent vind ik dat nogal wat.

Geluistert, al is het een brede gok. En inderdaad, ik luister per dag minstens 2 albums. En nu in de vakantie zo'n 4 nieuwe albums per dag.

Wat nog steeds idioot hoog is. Laten we zeggen dat je vanaf je 5e bent begonnen met het echt luisteren van muziek. Dan heb je tot nu toe 4015 dagen geleefd (er vanuit gaande dat je 17 bent). Dat is dus (vanaf je 5e!) meer dan om de dag een nieuw album bestemd. En bestemmen gaat niet na één keer, lijkt me.

Tony schreef:
Wil je nog een biertje van me?
Ik ben niet zo'n bierdrinker en ik ben niet boos, eerder teleurgesteld.

Ik stem na 1 keer luisteren, ik vind dat ik dan prima kan horen of er meer inzit, een meesterwerk is of gewoon een minder album. Ieder zo zijn eigen manier, maar dat heb ik al meerdere keren verdedigt

Nja, dat verklaart al een heleboel. Dan zou ik ook wel een stuk hoger zitten. Zeker als ik bekijk wat ik de afgelopen maanden heb beluisterd, maar nog niet genoeg (vind ik dan ).

herman schreef:
Ken je 3400 albums of heb je 3400 albums geluisterd? Dat lijkt me nogal een verschil... 3400 albums betekent dat je 9,5 jaar lang elke dag een nieuw album draait en aangezien je pas 16 bent vind ik dat nogal wat.

Idd, luister al zo'n krappe 10 jaar intensief muziek en zit op 1100 bestemde albums... 3400 albums op je 16e is haast onmogelijk, of je moet niets anders doen dan muziek luisteren...

Als je dat al veel vindt, kijk dan naar deze gebruiker op MovieMeter: stinissen.
Toen ik een keertje niks te doen had op school ging ik berekenen hoeveel hij per dag moest kijken. Ik kwam uit op een gemiddelde van meer dan één film per dag. Vanaf de dag dat hij geboren is!

Veel albums die ik hoog in mijn toplijsten heb staan vond ik in het begin maar zozo. Neem Big Star... Vele malen terug geweest naar de platenzaak voordat ik 'm het voordeel van de twijfel gaf en toch heb aangeschaft. Pas na enkele luisterbeurten viel het kwartje. En dat lees je hier op MuMe zoooooveel. Dus, Ataloona, ben je niet bang dat je jezelf ernstig tekort doet met je drang naar steeds meer nieuwe muziek?

Zoals ik al zei, na 1 keer luisteren stemmen. Ik luister al vanaf mijn 7/8e muziek. Ik zou niet weten hoeveel albums ik nou in zijn totaal ken, maar toch al aardig wat me dunkt. Vergeet ook niet dat ik op school ook zowat de hele dag buiten uitleg om kan luisteren.

Tony schreef:
Veel albums die ik hoog in mijn toplijsten heb staan vond ik in het begin maar zozo. Neem Big Star... Vele malen terug geweest naar de platenzaak voordat ik 'm het voordeel van de twijfel gaf en toch heb aangeschaft. Pas na enkele luisterbeurten viel het kwartje. En dat lees je hier op MuMe zoooooveel. Dus, Ataloona, ben je niet bang dat je jezelf ernstig tekort doet met je drang naar steeds meer nieuwe muziek?

Wellicht, maar aangezien ik nog hartstikke jong ben zou ik later nog de tijd hebben om dingen die ik nu niks vind later te beluisteren. Overigens luister ik dingen die ik wel goed vind gewoon vaak. En ja, ik ben me bewust van obsessief gedrag

Misterfool
herman schreef:

ik heb al ruim 18 jaar en ik heb iets van 200 albums die ik echt goed ken. Ik denk dat ik plus minus 1500 albums van begin tot eind gehoord heb.

Ataloona schreef:
Ik luister al vanaf mijn 7/8e muziek.
Maar je zit nog geen 2 jaar op MuMe. Hoe kun je nou weten wat je van een plaat vind die je 5 jaar geleden één keer beluisterd hebt?

Ik weet ik dat echt nog wel hoor, stemmen nieuwelingen op MuMe immers ook niet op albums die zij kennen? Overigens zit ik al wel langer op MuMe, alleen niet onder deze naam.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:00 uur

geplaatst: vandaag om 06:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.