Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '90
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:12 uur
Ik val altijd in slaap bij Sigur Ros maar dat zal wel aan mij liggen. 

0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:12 uur
Eigenlijk vind ik elk album in de top 10 minimaal 3,5* waard, waarbij OK Computer hopelijk toch wel boven ten staat, want OK Computer vind ik misschien wel het beste album van de bovenste 10, en Ten de minste (maar dus ook nog 3,5* waard).
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:14 uur
En opeens een gat. Het grootste gat in dit spel. Maar liefst een gat van 43 punten!
Over een kwartier het vervolg...
Over een kwartier het vervolg...

0
Misterfool
geplaatst: 31 juli 2011, 19:15 uur
Ik vind het toch jammer dat de emotionele indie-folk van neutral milk hotel de top 40 niet gehaald heeft, alsook de claustrofobische electronica van Björk(mijn #1). Voor de rest een mooie toplijst(tool
) en veel albums die ik nog eens wil ontdekken.
) en veel albums die ik nog eens wil ontdekken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2011, 19:20 uur
Ik merk wel dat ik deze reeks minder interessant vond dan de vorige drie. Ik heb hier nadat ik m'n lijstje ingeleverd had ook bijna niet meer gekeken. Denk dat ik de 80ies het leukste vond. In de sixties en seventies kon ik de beste platen kwijt, maar daar heb ik geen nieuwe platen ontdekt. In de 80ies wel.
Hier heb ik wel een paar platen genoteerd, maar op de een of andere manier word ik er allemaal niet echt heel enthousiast van.
Volgende decennium zal weer meer mijn ding zijn, en daar verwacht ik ook nog wel wat ontdekkingen te doen.
Hier heb ik wel een paar platen genoteerd, maar op de een of andere manier word ik er allemaal niet echt heel enthousiast van.
Volgende decennium zal weer meer mijn ding zijn, en daar verwacht ik ook nog wel wat ontdekkingen te doen.

0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:23 uur
Volgend decennium denk ik Funeral van Arcade Fire op de eerste plaats.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:24 uur
Die kans is groot. 'In Rainbows' is ook wel een kandidaat, maar dat zal dan niet dankzij mij zijn.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:25 uur
Hmm, ik vind de 90's toch een stuk leuker en zeker verrassender dan de 80's. Vooral de staart van de top 40 vind ik top, en de top 10 is ook niet onaardig.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:25 uur
AOVV schreef:
Die kans is groot. 'In Rainbows' is ook wel een kandidaat, maar dat zal dan niet dankzij mij zijn.
Kid A?
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:26 uur
Kan ook, maar qua score (al maakt dat niks uit blijkt hier) zou In Rainbows ook kunnen. Eigenlijk denk ik dat ze beiden in de top 10 komen te staan. (hopelijk alleen Kid A)
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Denk dat ik de 80ies het leukste vond. In de sixties en seventies kon ik de beste platen kwijt, maar daar heb ik geen nieuwe platen ontdekt. In de 80ies wel.
Denk dat ik de 80ies het leukste vond. In de sixties en seventies kon ik de beste platen kwijt, maar daar heb ik geen nieuwe platen ontdekt. In de 80ies wel.
Eens met Stijn, tenminste wat betreft de uiteindelijke top 40. Waar de 'nieuwe ontdekkingen' voor mij uit de 80s veelal de lijst haalden is dat bij de 90s anders.
De leukste ontdekkingen die ik de afgelopen week heb gedaan hebben de lijst niet gehaald. Maar buiten de lijst om is er in de 90s genoeg leuks te vinden lijkt me zo, zelfs voor jou Stijn

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2011, 19:29 uur
@ MarkJS: Dat er genoeg te vinden is lijkt mij ook wel, maar de meer mainstream platen (mag ik dat zeggen over deze top 40 reeksen?) interesseren me wat minder.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:30 uur
En dan opeens een gat. Het grootste gat in dit spel. Maar liefst een gat van 43 punten!
02. Pearl Jam - Ten (1991) - MusicMeter.nl (162 punten) 28x genoemd Nr. 1 van Joy4ever, Rogyros

Waarom staat deze niet bovenaan in mijn lijstje? Het was immers het enige album dat op een 5,0* staat. Bij deze reeks heb ik er bewust niet voor gekozen om stemgetrouw mijn lijstje samen te stellen. Deels om aan te geven wat nu mijn huidige favorieten zijn en deels om aan te geven wat voor moois ik allemaal ontdekt heb. Vandaag maar weer eens opgezet en die 5,0* blijft mooi staan. Als ik nu mijn lijstje had gemaakt, had ik hem waarschijnlijk iets hoger gezet. Wellicht zelfs op 1, maar het had voor de uiteindelijk uitslag niks uitgemaakt. Rock in de 90s op zijn hoogtepunt. Geen een slecht nummer en bijna allemaal hoogtepunten.
02. Pearl Jam - Ten (1991) - MusicMeter.nl (162 punten) 28x genoemd Nr. 1 van Joy4ever, Rogyros

Waarom staat deze niet bovenaan in mijn lijstje? Het was immers het enige album dat op een 5,0* staat. Bij deze reeks heb ik er bewust niet voor gekozen om stemgetrouw mijn lijstje samen te stellen. Deels om aan te geven wat nu mijn huidige favorieten zijn en deels om aan te geven wat voor moois ik allemaal ontdekt heb. Vandaag maar weer eens opgezet en die 5,0* blijft mooi staan. Als ik nu mijn lijstje had gemaakt, had ik hem waarschijnlijk iets hoger gezet. Wellicht zelfs op 1, maar het had voor de uiteindelijk uitslag niks uitgemaakt. Rock in de 90s op zijn hoogtepunt. Geen een slecht nummer en bijna allemaal hoogtepunten.
Feiraco schreef:
Ten is naar mijn mening simpelweg legendarisch. Een ultiem en uniek album. Ten is een album vol drama, en wordt passioneel gezongen door Vedder. Gelukkig maken de meeste artiesten niet zelf mee waarover ze zingen, schrijven of schilderen, maar Vedder doet in ieder geval klinken alsof dit het geval is. Het drama van Ten werd opgevolgd door het meer rauwere Vs en vervolgens het experimentele Vitalogy, wat enkele van Pearl Jam’s mooiste nummers bevat. En zo verschillen de eerste drie albums alweer behoorlijk….
Ten is naar mijn mening simpelweg legendarisch. Een ultiem en uniek album. Ten is een album vol drama, en wordt passioneel gezongen door Vedder. Gelukkig maken de meeste artiesten niet zelf mee waarover ze zingen, schrijven of schilderen, maar Vedder doet in ieder geval klinken alsof dit het geval is. Het drama van Ten werd opgevolgd door het meer rauwere Vs en vervolgens het experimentele Vitalogy, wat enkele van Pearl Jam’s mooiste nummers bevat. En zo verschillen de eerste drie albums alweer behoorlijk….
0
Don Cappuccino schreef:
Lijkt mij ook een zekerheidje , booh.
0
01. Radiohead - OK Computer (1997) - MusicMeter.nl (197 punten) 34x genoemd Nr. 1 van: oceanvolta, LucM, streup, GrafGantz, Noordpool

De eerste winnaar tot nu toe waar ik echt mee kan leven. OK Computer was geen liefde op het eerste gezicht, maar langzaam aan groeit en groeit dit album. Karma Police vond ik altijd al geweldig. Paranoid Android had ook niet al te veel tijd nodig en Exit Music is echt een nummer dat de laatste paar maanden echt vaak gedraaid is hier. Inmiddels staan alledrie de nummers al in mijn top 100. Daarna volgen aantal nummers die ik niet op dezelfde hoogte schaar. Alleen afsluiter The Tourist vind ik ook geweldig. Althans dat is mijn huidige opvatting. Momenteel ben ik dit album aan het beluisteren en wanneer ik dit bericht plaats zal ik rond Exit Music zitten. Ik ben benieuwd of het tweede deel ditmaal beter zal bevallen.
Zoveel mooie reviews om uit te kiezen. Voor de verandering kies ik er eens twee:
That's it sir
You're leaving
The crackle of pigskin
The dust and the screaming
The yuppies networking
The panic, the vomit
The panic, the vomit
God loves his children, God loves his children, yeah!

De eerste winnaar tot nu toe waar ik echt mee kan leven. OK Computer was geen liefde op het eerste gezicht, maar langzaam aan groeit en groeit dit album. Karma Police vond ik altijd al geweldig. Paranoid Android had ook niet al te veel tijd nodig en Exit Music is echt een nummer dat de laatste paar maanden echt vaak gedraaid is hier. Inmiddels staan alledrie de nummers al in mijn top 100. Daarna volgen aantal nummers die ik niet op dezelfde hoogte schaar. Alleen afsluiter The Tourist vind ik ook geweldig. Althans dat is mijn huidige opvatting. Momenteel ben ik dit album aan het beluisteren en wanneer ik dit bericht plaats zal ik rond Exit Music zitten. Ik ben benieuwd of het tweede deel ditmaal beter zal bevallen.
Zoveel mooie reviews om uit te kiezen. Voor de verandering kies ik er eens twee:
gemaster schreef:
Alles zit erin: Scheurende gitaren, rustige melodieën, avant garde sound effecten, prachtige zangpartijen én een mooi concept. Het album is namelijk een oneindige cyclus. Aan het einde van 'The Tourist' zingt Yorke 'hey man, slow down' en aan het begin van 'Airbag' zingt hij 'an airbag saved my life'. Mooiste nummer blijft voor mij 'Paranoid Android'. Een nummer dat doet denken aan Bohamian Rhapsody, buiten het feit dat het 10x beter is. Als ik 6 sterren mocht geven dan had ik het gedaan, maar het blijft dus helaas maar bij 5.
Alles zit erin: Scheurende gitaren, rustige melodieën, avant garde sound effecten, prachtige zangpartijen én een mooi concept. Het album is namelijk een oneindige cyclus. Aan het einde van 'The Tourist' zingt Yorke 'hey man, slow down' en aan het begin van 'Airbag' zingt hij 'an airbag saved my life'. Mooiste nummer blijft voor mij 'Paranoid Android'. Een nummer dat doet denken aan Bohamian Rhapsody, buiten het feit dat het 10x beter is. Als ik 6 sterren mocht geven dan had ik het gedaan, maar het blijft dus helaas maar bij 5.
avdj schreef:
Als de 53 minuten voorbij zijn ben je 100% van de tijd verrast, elk nummer is zo ongelooflijk doordacht en geniaal op z'n eigen. Toch vormt het album een harmonieus geheel dat zijn weerga niet kent. Het album weet steeds weer te boeien, iedere keer 'hoor' je weer iets nieuws.
Ik zou graag afsluiten met deze geweldige songtekst:Als de 53 minuten voorbij zijn ben je 100% van de tijd verrast, elk nummer is zo ongelooflijk doordacht en geniaal op z'n eigen. Toch vormt het album een harmonieus geheel dat zijn weerga niet kent. Het album weet steeds weer te boeien, iedere keer 'hoor' je weer iets nieuws.
That's it sir
You're leaving
The crackle of pigskin
The dust and the screaming
The yuppies networking
The panic, the vomit
The panic, the vomit
God loves his children, God loves his children, yeah!
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:33 uur

Voorspelbaarheid ten top. De nummer 1 hier ook de nummer 1 op MusicMeter. Liever Pearl Jam op nummer 1 gehad. Tot nu toe nog geen ene nummer 1 in deze lijstjes waar ik het mee eens ben. Volgend decennium misschien?
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:34 uur
Tja top 3 ivind ik niet zo bijzonder, op naar het volgende decennium 
Chevy zeer veel dank voor alle goede zorgen houw doe en tot morgen.

Chevy zeer veel dank voor alle goede zorgen houw doe en tot morgen.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:37 uur
Niks mis mee.
Het is ook een beginpunt voor velen die zich in muziek gaan verdiepen en wel een erg mooi beginpunt. Ten is wel aardig, maar ook een stuk minder bijzonder. Sowieso was die hele grungebeweging gewoon een heropleving van de rock zonder er verder veel aan toe te voegen.
Het is ook een beginpunt voor velen die zich in muziek gaan verdiepen en wel een erg mooi beginpunt. Ten is wel aardig, maar ook een stuk minder bijzonder. Sowieso was die hele grungebeweging gewoon een heropleving van de rock zonder er verder veel aan toe te voegen.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:39 uur
Mee eens, de grunge is en was niet veel bijzonders. Hoe voorspelbaar dan ook, OK PC vind ik bij uitstek de beste plaat van deze top 5 en na Different Class zelfs de beste uit de top 10.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:42 uur
Hier de top 40 nogmaals:
40 Morphine - Good ( 47 punten)
39 Nine Inch Nails - The Downward Spiral ( 47 punten)
38 DJ Shadow - Endtroducing..... ( 47 punten)
37 Suede - Dog Man Star ( 49 punten)
36 Talk Talk - Laughing Stock ( 51 punten)
35 Built to Spill - Perfect from Now On ( 52 punten)
34 Nirvana - MTV Unplugged ( 53 punten)
33 Tool - Ænima ( 53 punten)
32 Crowded House - Woodface ( 54 punten)
31 The God Machine - One Last Laugh in a Place of Dying... ( 55 punten)
30 16 Horsepower - Sackcloth "N" Ashes (1996) ( 55 punten)
29 Palace Music - Viva Last Blues ( 57 punten)
28 Pixies - Bossanova ( 58 punten)
27 Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 ( 62 punten)
26 Live - Throwing Copper ( 62 punten)
25 A Tribe Called Quest - Midnight Marauders ( 63 punten)
24 dEUS - The Ideal Crash ( 64 punten)
23 Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son ( 66 punten)
22 Eels - Beautiful Freak ( 66 punten)
21 Oasis - (What’s The Story) Morning Glory (1995) ( 69 punten)
20 Nas - Illmatic ( 71 punten)
19 My Bloody Valentine - Loveless ( 71 punten)
18 Slint - Spiderland ( 73 punten)
17 Jeff Buckley - Grace ( 75 punten)
16 Smashing Pumpkins - Mellon Collie & The Infinite Sadness ( 78 punten)
15 Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) ( 78 punten)
14 Godspeed You Black Emperor! - F#A#∞ ( 82 punten)
13 Portishead - Dummy ( 82 punten)
12 Porcupine Tree - Stupid Dream ( 90 punten)
11 Marillion - Brave ( 92 punten)
10 Radiohead - the Bends ( 94 punten)
9 Nirvana - Nevermind ( 97 punten)
8 Pulp - Different Class ( 98 punten)
7 Massive Attack - Mezzanine ( 108 punten)
6 R.E.M - Automatic for the people ( 112 punten)
5 U2 - Achtung baby ( 115 punten)
4 Smashing Pumpkins - Siamese Dream ( 118 punten)
3 Sigur Ros - Agaetis Byrjun ( 119 punten)
2 Pearl Jam - Ten ( 162 punten)
1 Radiohead - OK Computer ( 197 punten)
En ik wil deze 106(!) deelnemers nog bedanken:
#koen: Brunniepoo: Dwejkk_:
aERodynamIC: Casartelli: dynamo d:
AOVV: Chevy: Edwynn:
Arno: ClassicRocker: El Ninjo:
Arrie: Co Jackso: Elohim:
ArthurDZ: DBL: fatima:
Ataloona: deric raven: fluidvirgo:
axel33: Dieter: FlyLo:
bennerd: divart: frankholst182:
Bravejester: Don Cappuccino: freitzen:
glennton: johannesA: Lukk0:
GrafGantz: jori stes: Lying Mouth:
Guinness1980: Joy4ever: MarkJS:
Hendrik68: k.grubs: Marty McFly:
herman: kemm: MAS:
J.J. Wever: kiriyama: maxinator:
jasper1991: korenbloem: McSavah:
jassn: lebowski: MDV:
jellorum: LucM: Misterfool:
jeroentjuhh: Lukas: Mjuman:
musician: Paap_Floyd: Rhythm & Poetry:
nico1616: panjoe: rkdev:
niels94: paranoidandroid: Rogyros:
Noordpool: pet: Rudi S:
numnumnum: Poeha: Salvadore:
oceanvolta: postpunker: Sandokan-veld:
Onweerwolf: principal2000: sebas:
orbit: Quadraphonic: Sgt. Revolver:
Osiris Apis: ranboy: shinybeast:
Paalhaas: remcodulac: Slowgaze:
Status Seeker: trebremmit:
Stijn_Slayer: Tribal Gathering:
StopMakingSenseo: vigil:
Streup: Von Helsing:
sxesven: wavanbuuren:
The Scientist: wibro:
The_CrY:
thelion:
Titmeister:
Tony:
40 Morphine - Good ( 47 punten)
39 Nine Inch Nails - The Downward Spiral ( 47 punten)
38 DJ Shadow - Endtroducing..... ( 47 punten)
37 Suede - Dog Man Star ( 49 punten)
36 Talk Talk - Laughing Stock ( 51 punten)
35 Built to Spill - Perfect from Now On ( 52 punten)
34 Nirvana - MTV Unplugged ( 53 punten)
33 Tool - Ænima ( 53 punten)
32 Crowded House - Woodface ( 54 punten)
31 The God Machine - One Last Laugh in a Place of Dying... ( 55 punten)
30 16 Horsepower - Sackcloth "N" Ashes (1996) ( 55 punten)
29 Palace Music - Viva Last Blues ( 57 punten)
28 Pixies - Bossanova ( 58 punten)
27 Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 ( 62 punten)
26 Live - Throwing Copper ( 62 punten)
25 A Tribe Called Quest - Midnight Marauders ( 63 punten)
24 dEUS - The Ideal Crash ( 64 punten)
23 Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son ( 66 punten)
22 Eels - Beautiful Freak ( 66 punten)
21 Oasis - (What’s The Story) Morning Glory (1995) ( 69 punten)
20 Nas - Illmatic ( 71 punten)
19 My Bloody Valentine - Loveless ( 71 punten)
18 Slint - Spiderland ( 73 punten)
17 Jeff Buckley - Grace ( 75 punten)
16 Smashing Pumpkins - Mellon Collie & The Infinite Sadness ( 78 punten)
15 Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) ( 78 punten)
14 Godspeed You Black Emperor! - F#A#∞ ( 82 punten)
13 Portishead - Dummy ( 82 punten)
12 Porcupine Tree - Stupid Dream ( 90 punten)
11 Marillion - Brave ( 92 punten)
10 Radiohead - the Bends ( 94 punten)
9 Nirvana - Nevermind ( 97 punten)
8 Pulp - Different Class ( 98 punten)
7 Massive Attack - Mezzanine ( 108 punten)
6 R.E.M - Automatic for the people ( 112 punten)
5 U2 - Achtung baby ( 115 punten)
4 Smashing Pumpkins - Siamese Dream ( 118 punten)
3 Sigur Ros - Agaetis Byrjun ( 119 punten)
2 Pearl Jam - Ten ( 162 punten)
1 Radiohead - OK Computer ( 197 punten)
En ik wil deze 106(!) deelnemers nog bedanken:
#koen: Brunniepoo: Dwejkk_:
aERodynamIC: Casartelli: dynamo d:
AOVV: Chevy: Edwynn:
Arno: ClassicRocker: El Ninjo:
Arrie: Co Jackso: Elohim:
ArthurDZ: DBL: fatima:
Ataloona: deric raven: fluidvirgo:
axel33: Dieter: FlyLo:
bennerd: divart: frankholst182:
Bravejester: Don Cappuccino: freitzen:
glennton: johannesA: Lukk0:
GrafGantz: jori stes: Lying Mouth:
Guinness1980: Joy4ever: MarkJS:
Hendrik68: k.grubs: Marty McFly:
herman: kemm: MAS:
J.J. Wever: kiriyama: maxinator:
jasper1991: korenbloem: McSavah:
jassn: lebowski: MDV:
jellorum: LucM: Misterfool:
jeroentjuhh: Lukas: Mjuman:
musician: Paap_Floyd: Rhythm & Poetry:
nico1616: panjoe: rkdev:
niels94: paranoidandroid: Rogyros:
Noordpool: pet: Rudi S:
numnumnum: Poeha: Salvadore:
oceanvolta: postpunker: Sandokan-veld:
Onweerwolf: principal2000: sebas:
orbit: Quadraphonic: Sgt. Revolver:
Osiris Apis: ranboy: shinybeast:
Paalhaas: remcodulac: Slowgaze:
Status Seeker: trebremmit:
Stijn_Slayer: Tribal Gathering:
StopMakingSenseo: vigil:
Streup: Von Helsing:
sxesven: wavanbuuren:
The Scientist: wibro:
The_CrY:
thelion:
Titmeister:
Tony:
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:43 uur
Arrie schreef:
Sowieso was die hele grungebeweging gewoon een heropleving van de rock zonder er verder veel aan toe te voegen.
Sowieso was die hele grungebeweging gewoon een heropleving van de rock zonder er verder veel aan toe te voegen.
Juist daarom had ik verwacht dat een behoorlijke groep liefhebbers van 70's rock ook voor Ten zou kiezen.
Toch grappig dat er tijdens het plaatsen van de lijstjes regelmatig opmerkingen werden gemaakt over hoe verschillend de lijstjes allemaal waren en dat je dan toch zo'n voorspelbare top 3 overhoudt (hoewel ik er bij de laatste 8 toch nog wel aardig naast zat
). Ook hier geldt (in mijn beleving iig) dat de onderste regionen van de toplijsten het meest interessant zijn.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:48 uur
Don Cappuccino schreef:
Ten niet bijzonder? Luister Black maar eens nog een keer.
Ten niet bijzonder? Luister Black maar eens nog een keer.
Ik heb Black al te vaak gehoord, vind ik een van de minste nummers van het album. Jeremy vind ik overigens wel een fantastisch nummer, maar dat neemt niet weg dat het allemaal vrij standaard rock is, met sterke teksten. Bovengemiddeld, dat wel, maar ik vind het geen nummer 1-plaat.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:49 uur
Ten staat veel te hoog, nog zo'n grunge album dat maar voor de helft vol staat met goeie liedjes.
en ja ik hoor grunge graag. Er zijn gewoon niet veel albums in dat genre die een hele lengte goed zijn.
en ja ik hoor grunge graag. Er zijn gewoon niet veel albums in dat genre die een hele lengte goed zijn.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:52 uur
Radiohead heeft voor mij weer zo'n zanger waar ik helemaal niets mee kan; dat was al zo de 1e keer dat ik hem hoorde en nog steeds nu ik eens probeer te horen waarom ze hier bovenaan staan.
Waarom dit zoveel beter scoort dan bv Porcupine Tree begijp ik in ieder geval niet. Is het dan alleen omdat ze meer mainstream aandacht hebben gehad terwijl volgens mij dit toch zeker net zo min als Porcupine Tree makkelijk in het gehoor liggende muziek is.
Waarom dit zoveel beter scoort dan bv Porcupine Tree begijp ik in ieder geval niet. Is het dan alleen omdat ze meer mainstream aandacht hebben gehad terwijl volgens mij dit toch zeker net zo min als Porcupine Tree makkelijk in het gehoor liggende muziek is.

0
geplaatst: 31 juli 2011, 19:53 uur
chevy93 schreef:
Zoals gewoonlijk mijn voorspelling:
01. Radiohead - OK Computer
02. U2 - Achtung Baby
03. Massive Attack - Mezzanine
04. Pearl Jam - Ten
05. My Bloody Valentine - Loveless
06. Radiohead - The Bends
07. Nirvana - Nevermind
08. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
09. Sigúr Ros - Ágætis Byrjun
10. R.E.M. - Automatic for the People
9 van de 10 goed geraden en de nummer 1 goed. Ik ben blij. Zoals gewoonlijk mijn voorspelling:
01. Radiohead - OK Computer
02. U2 - Achtung Baby
03. Massive Attack - Mezzanine
04. Pearl Jam - Ten
05. My Bloody Valentine - Loveless
06. Radiohead - The Bends
07. Nirvana - Nevermind
08. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
09. Sigúr Ros - Ágætis Byrjun
10. R.E.M. - Automatic for the People

* denotes required fields.