MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '00

zoeken in:
fluidvirgo schreef:
(quote)

Gaan ze 'm toch nog officieel uitgeven? De opnames van '67, bedoel ik.

Dat zal denk ik niet gebeuren, ik heb Smile niet meegenomen om dezelfde reden dat ik uitgebrachte livealbums niet heb meegenomen (lijstje met muziek uit een tijdvak).
Smile is bij mij anders toch top 3 , subliem en ontroerend.

Even het geheugen opfrissen, Joanna Newsom was in het moeder topic (lijst 1971-2011).

op een 10e plaats (36 punten) geëindigd.

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe variant van de Top 40 van OOR, 1971-2011

Rudi S schreef:
Even het geheugen opfrissen, Joanna Newsom was in het moeder topic (lijst 1971-2011).

op een 10e plaats (36 punten) geëindigd.

[vloeken in de kerk modus] Ik word al zenuwachtig als ik aan die stem denk - de Fransen zeggen: une voix a craquer les fenetres en niet alleen mijn Windows heeft er ernstig last van: piepkrijtjes op schoolbord, krasnagels, klittenband - zomaar een paar associaties; muzikaal interessant, maar die stem.

Heb de cd na ettelijke pogingen maar vervreemd; ernstig NMD [/einde vloeken in de kerk modus]

Wordt een boeiende klus.

Misschien ligt het aan jou....?

numnumnum schreef:
@Chevy Ik wil overigens een wijziging toepassen. Mijn nummer 5, Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender wisselen voor haar Ys. Ik heb deze platen beide op 5* staan, echter had ik voor de eerst genoemde gekozen aangezien me deze op dat moment het meest begeerde en nu ik zie dat er vooral op Ys gestemd wordt, zou ik deze wel willen helpen hoog te laten eindigen. Ik heb overal een album per artiest, dus vandaar dat ze er beide niet in staan. Dus bij deze..
Prima. Nu hopen dat ik het onthoud.

Update gedaan. Veel geklets, maar toch ook nog redelijk wat lijstjes.
54 deelnemers tot nu toe.

Wat me opvalt: Weinig Coldplay, weinig Muse en sowieso weinig albums die hier hoog in de top 250 staan. Ook veel Porcupine Tree, maar zo'n beetje elk album wordt genoemd. In tegenstelling tot Radiohead, waar Amnesiac en Hail to the Thief niet lijken te bestaan.

Ook weinig Queens of the Stone Age en Arctic Monkeys zijn me opgevallen. Scoren ook niet slecht in top 250 en die andere toplijst van de jaren '00.

Ik heb madrugada wel een paar keer zien passeren, maar ook met redelijk wat verschillende albums, dus die gaan het ook niet halen vrees ik. Spijtig.

Misterfool
fatima schreef:
Misschien ligt het aan jou....?

wellicht ook niet....

chevy93 schreef:
Wat me opvalt: Weinig Coldplay, weinig Muse en sowieso weinig albums die hier hoog in de top 250 staan. Ook veel Porcupine Tree, maar zo'n beetje elk album wordt genoemd. In tegenstelling tot Radiohead, waar Amnesiac en Hail to the Thief niet lijken te bestaan.

Muse, Coldplay, Arctic Monkeys, ... lijken me toch eerder groepen die meer mainstream (commercieel?) zijn dan Radiohead, Joanna Newsom, Porcupine Tree e.d. Aan deze topic neemt toch eerder de bezeten muziekliefhebber deel die op zoek gaat naar iets originelere muziek. Zelf kan ik Muse en Arctic Monkeys wel smaken, maar dat is voor mij geen top 20 muziek. En de obsessie voor Coldplay heb ik nooit begrepen, voor mij banale muziek met karamelleverzen...

Nu vraag ik mij af bij wat The National, Interpol, ... zitten? mainstream of toch meer voor de echte muziekliefhebbers?

jassn schreef:
Nu vraag ik mij af bij wat The National, Interpol, ... zitten? mainstream of toch meer voor de echte muziekliefhebbers?

Ergens ertussenin. Hoewel hun laatste albums denk ik wat meer mainstream zijn. Zeker bij Interpol. Turn on the Bright Lights daarentegen is echt een album voor de fijnproevers

Stijn_Slayer
fatima schreef:
(quote)

welnee. die van 2004 was en is en blijft de enige echte.

''According to Al Jardine, Capitol Records plans to finally release a Beach Boys version of the album during the summer of 2011. These reports were confirmed on March 11, 2011, with a tentative release date of July 12, 2011. This date was later pushed back to August 9 as the producers needed more time to complete the missing bits of the album.''

Stijn_Slayer
Mjuman schreef:
muzikaal interessant, maar die stem.

Mee eens. Jammer, maar ik vind haar stem echt verschrikkelijk.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

''According to Al Jardine, Capitol Records plans to finally release a Beach Boys version of the album during the summer of 2011. These reports were confirmed on March 11, 2011, with a tentative release date of July 12, 2011. This date was later pushed back to August 9 as the producers needed more time to complete the missing bits of the album.''

stoepkrijt schreef:
(quote)

Ergens ertussenin. Hoewel hun laatste albums denk ik wat meer mainstream zijn. Zeker bij Interpol. Turn on the Bright Lights daarentegen is echt een album voor de fijnproevers

Da's inmiddels ook wel behoorlijk mainstream. Maar goed, blijft een leuk album hoor.

Hm, toch had ik hier bv ; Cold Play, Editors en Interpol vaker verwacht.

Blijkbaar zijn toch de hard core decennium-stemmers weer een aparte groep users

Interpol is al 10 keer genoemd...

Sorry, wish full thinking

Moet mijn lijstje nog gaan maken, maar heb nu al een probleem met mijn absolute numero uno: Elbow - The Seldom Seen Kid. Ga ik voor de studioversie of de BBC-versie ... ?
Zie jij dit als 2 aparte albums Chevy93?

Je kunt ze ook lekker beide in je lijst zetten

Ik heb ze in elk geval al beide zien passeren...
Ik heb uiteindelijk de Album-versie genomen. De live-versie is idd nog iets beter, maar zo gigantisch vind ik het verschil nu ook weer niet.

rkdev schreef:
Dat zijn 2 verschillende albums, ja.

rkdev schreef:

Dat doet Musicmeter toch ook?

Is ook wel begrijpelijk, maar wel jammer voor de rating in de lijst omdat mensen nu op exact dezelfde nummers/muziek in iets gewijzigde vorm gaan stemmen.

@Chevy93: ben aan het einde van de rit wel benieuwd wat de positie was geweest als je beiden samenvoegt. Is dit mogelijk ?

jassn schreef:

vooral The National wordt hier veel te weinig genoemd

rkdev schreef:
@Chevy93: ben aan het einde van de rit wel benieuwd wat de positie was geweest als je beiden samenvoegt. Is dit mogelijk ?
Zat ik zelf ook al aan te denken. Overigens is er pas één iemand die voor het live-album heeft gekozen.

Stijn_Slayer
Jammer dat veel mensen live albums negeren.

Stijn_Slayer schreef:

Zelfs Daft Punk - Alive is volgens mij nog niet langsgekomen. Heeft ook een achterlijk hoog gemiddelde.

Stijn_Slayer schreef:
Mee eens. Na de grote finale wil ik een live-album top 40 maken.

Per decennium

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.