Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '00
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:12 uur
Bravejester schreef:
voor mij nog steeds heel belangrijk is en de stem van Mariusz sprak me direkt aan. Dat hij ook anders kan dan wat hij laat horen bij Riverside kunnen we goed horen bij Lunatic Soul. Het eerste album daarvan staat ook niets voor niets in mijn top 20 terwijl muzikaal dit toch vaak ver verwijderd is van Riverside.
voor mij nog steeds heel belangrijk is en de stem van Mariusz sprak me direkt aan. Dat hij ook anders kan dan wat hij laat horen bij Riverside kunnen we goed horen bij Lunatic Soul. Het eerste album daarvan staat ook niets voor niets in mijn top 20 terwijl muzikaal dit toch vaak ver verwijderd is van Riverside.
Lunatic Soul is in mijn ogen muzikaal interessanter dan het Riverside gedoe.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:14 uur
Na goed begonnen te zijn, een tijdje in een dip gezeten te hebben is het erg prettig te concluderen dat Marbles het weer goed doet de laatste 2 lijstjes 

0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:21 uur
Marbles doet het overall zeer goed toch? Wordt erg veel genoemd. Denk dat die de top 40 makkelijk gaat halen.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:28 uur
Makkelijk !? bij de jaren 90 had de nummer 40 in totaal 47 punten, ik heb ze voor Marbles niet geteld maar dat wordt denk ik sprokkelen.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:32 uur
Ik weet niet meer hoeveel punten Marbles had de vorige update, maar volgens mij stond het album tegen de top 10 aan. Overigens moeten er wel meer stemmers komen als de nummer 40 minimaal 47 punten wil krijgen. Het is immers nog meer verdeeld dan in de 90s.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:37 uur
chevy93 schreef:
Overigens moeten er wel meer stemmers komen als de nummer 40 minimaal 47 punten wil krijgen.
Die zullen tegen het einde van de week wel komen. Veel mensen zullen nu nog volop aan het wikken en wegen zijn Overigens moeten er wel meer stemmers komen als de nummer 40 minimaal 47 punten wil krijgen.

chevy93 schreef:
Het is immers nog meer verdeeld dan in de 90s.
Dat had ik wel verwacht. Betekent dus dat een album waarschijnlijk geen 47 punten nodig zal hebben voor een top-40 notering.Het is immers nog meer verdeeld dan in de 90s.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:42 uur
herman schreef:
Marbles doet het overall zeer goed toch? Wordt erg veel genoemd. Denk dat die de top 40 makkelijk gaat halen.
Ja toch wel, even gekeken en al een keer of 9 genoemd, zal dus wel al rond die 47 punten zitten.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 11:46 uur
chevy93 schreef:
Zelfde vind ik ook van Hot Fuss van The Killers. Best een grappige plaat, maar absoluut geen top 250-plaats waard (dus zeker geen top 100!). Alleen vaak beluisterd en als iets vaak beluisterd wordt, zitten er altijd wel mensen tussen die het in hun top 10 zetten. Het gemiddelde is ook niet bepaald superhoog.
Zelfde vind ik ook van Hot Fuss van The Killers. Best een grappige plaat, maar absoluut geen top 250-plaats waard (dus zeker geen top 100!). Alleen vaak beluisterd en als iets vaak beluisterd wordt, zitten er altijd wel mensen tussen die het in hun top 10 zetten. Het gemiddelde is ook niet bepaald superhoog.
Voor mij is dit Sam's Town van The Killers. Ik weet ergens wel dat de plaat een beetje fout is, maar ik luister er nog steeds zeer graag en zeer vaak naar. Dus een terechte plaats in mijn top 20, want dit blijven toch de criteria.
Of iets al dan niet top 250 waard is, lijkt mij een beslissing van iederen individuele luisteraar.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:20 uur
stoepkrijt schreef:
Die zullen tegen het einde van de week wel komen. Veel mensen zullen nu nog volop aan het wikken en wegen zijn
Laten we het hopen. Er zijn pas 57 deelnemers. En dat voor het decennium waar juist veruit de meeste deelnemers zouden moeten zijn.Die zullen tegen het einde van de week wel komen. Veel mensen zullen nu nog volop aan het wikken en wegen zijn
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:28 uur
Ik heb even alle albums met minimaal 4 noteringen opgeteld en de grens ligt momenteel zo ongeveer op 20 punten. 
Alleen de top 8 zou in de 90s genoeg punten hebben om in die lijst te komen.

Alleen de top 8 zou in de 90s genoeg punten hebben om in die lijst te komen.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:30 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Laten we het hopen. Er zijn pas 57 deelnemers. En dat voor het decennium waar juist veruit de meeste deelnemers zouden moeten zijn. Ik heb daarentegen van geen enkel decennium zo weinig albums gehoord als van decennium 00. Mijn top 20 zal in ieder geval een grote verrassing opleveren. "Person Pitch" van Panda Bear. Tot een week geleden nog nooit van deze band gehoord. Deze week voor het eerst dat album beluisterd, Prachtige muziek. Hiermee wordt tevens het nut bewezen van dit soort games. Je ontdekt het een en ander, als je tenminste er de nodige moeite voor doet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:35 uur
Ik denk dat dit best een beetje gebeurd, en dat is best jammer. Een zo eerlijke, uniek mogelijke top 40 is het leukste. Ik hoef niet per se een bepaalde artiest in de lijst te hebben.
Maar ach, dit is toch nooit met zekerheid te zeggen.
0
Het is toch wel opvallend dat met name Animal Collective en op sleeptouw Panda Bear niet vaker worden genoemd.
Person Pitch met het mooie Take pills en natuurlijk Bros een sterk album en oh zelf ook niet gekozen, maar wel ****1/2
Person Pitch met het mooie Take pills en natuurlijk Bros een sterk album en oh zelf ook niet gekozen, maar wel ****1/2
0
Waarom verdienen die de duimen omhoog? Je stemt toch op de 20 platen die je het mooiste vindt zonder rekening te houden met de eindlijst verder.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:38 uur
Volgens mij eerder een sarcastische duim omhoog. 
Edit: Ja dus.
Maar ondertussen hebben we nog altijd stemmers nodig.

0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:39 uur
herman schreef:
Waarom verdienen die de duimen omhoog? Je stemt toch op de 20 platen die je het mooiste vindt zonder rekening te houden met de eindlijst verder.
(quote)
Zou je denken, maar eenieder wil toch graag dat zijn stem telt, of - aan de heel andere kant van het paradigma - zich zodanig onderscheiden dat geen enkel album van zijn voorkeur in de lijst is terug te vinden?
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:42 uur
Sterker nog ik heb in vorige decenniums heel vaak op het "verkeerde" album gestemd en natuurlijk niet lopend de stemmings week gewijzigd.
Voorbeelden genoeg, Elvis Costello, Van Der Graaf Generator en Nick Cave.
In het eindspel met een 250 stuks tellende short (long) list zijn de populaire albums per artiest al bepaald.
Voorbeelden genoeg, Elvis Costello, Van Der Graaf Generator en Nick Cave.
In het eindspel met een 250 stuks tellende short (long) list zijn de populaire albums per artiest al bepaald.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:43 uur
chevy93 schreef:

Saxofoon fanclub PMen

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2011, 12:48 uur
Ik zal jullie redden. Met geen enkele strategische stem erin. Ik post 'm eind deze week wel.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 13:01 uur
Ik zit nu op 24 albums - nagenoeg geen jazz, nog 4 flushen en dan volgorde bepalen.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 13:24 uur
Rudi S schreef:
Het is toch wel opvallend dat met name Animal Collective en op sleeptouw Panda Bear niet vaker worden genoemd.
Ik heb Animal Collective's beste plaat op nummer 6 in mijn lijstje

0
geplaatst: 3 augustus 2011, 13:33 uur
Ik beloof aan Chevy dat ik deze keer geen aanpassingen meer ga doen 
1. Porcupine Tree – Fear of a Blank Planet
2. Portishead – Third
3. Arcade Fire – Funeral
4. Sigur Rós – ( )
5. The Boxer Rebellion – Exits
6. Alice in Chains – Black Gives Way to Blue
7. The National - Boxer
8. Lis Er Stille – The Construction of the Amp-Train
9. Porcupine Tree – Deadwing
10. The National – Alligator
11. The Boxer Rebellion – Union
12. The National – Sad Songs for Dirty Lovers
13. Bon Iver – For Emma Forever Ago
14. Blackfield – Blackfield
15. Porcupine Tree – Lightbulb Sun
16. Steven Wilson – Insurgentes
17. No-Man – Together We’re Strangers
18. Muse – Black Holes and Relevations
19. Porcupine Tree – The Incident
20. Youth Pictures of Florence Henderson – Unnoticable in a Tiny Town, Invisible in the City
Mijn 1ste 4 platen zijn logisch want ze staan alle 4 in mijn top 10. Dan 2 platen die nog in mijn top 10 gestaan hebben en er nog niet lang uit zijn. Daarna Boxer wat ik de 2de beste plaat vind van The National voorlopig. Lis er Stille staat erin om Herman te plagen omdat hij als enigste een lage stem heeft op dat album en omdat ik het een zalig album vind. Daarna Deadwing van Porcupine Tree, pas de 4de plaat van al hun platen maar van de laatste jaren een mooie 2de. Daarna nog eens 2 keer The National en 1 keer The Boxer Rebellion, 2 groepen van de laatste 10 jaar die hoog aangeschreven staan bij mij. Bon Iver kon natuurlijk ook niet ontbreken in mijn toplijst. Daarna een lijstje vol met Steven Wilson groepen. Wat die toch allemaal van kwaliteitsplaten uitbrengt, niet te doen. Ook nog mijn lievelingsplaat van Muse die er ook een plaatsje verdient in mijn top 20 en dan een plaat die waarschijnlijk alleen door mij zal genoemd worden (heeft maar 9 stemmen in totaal) maar wel de groep waardoor ik post-rock leren kennen heb. Blijft een prachtig album.

1. Porcupine Tree – Fear of a Blank Planet
2. Portishead – Third
3. Arcade Fire – Funeral
4. Sigur Rós – ( )
5. The Boxer Rebellion – Exits
6. Alice in Chains – Black Gives Way to Blue
7. The National - Boxer
8. Lis Er Stille – The Construction of the Amp-Train
9. Porcupine Tree – Deadwing
10. The National – Alligator
11. The Boxer Rebellion – Union
12. The National – Sad Songs for Dirty Lovers
13. Bon Iver – For Emma Forever Ago
14. Blackfield – Blackfield
15. Porcupine Tree – Lightbulb Sun
16. Steven Wilson – Insurgentes
17. No-Man – Together We’re Strangers
18. Muse – Black Holes and Relevations
19. Porcupine Tree – The Incident
20. Youth Pictures of Florence Henderson – Unnoticable in a Tiny Town, Invisible in the City
Mijn 1ste 4 platen zijn logisch want ze staan alle 4 in mijn top 10. Dan 2 platen die nog in mijn top 10 gestaan hebben en er nog niet lang uit zijn. Daarna Boxer wat ik de 2de beste plaat vind van The National voorlopig. Lis er Stille staat erin om Herman te plagen omdat hij als enigste een lage stem heeft op dat album en omdat ik het een zalig album vind. Daarna Deadwing van Porcupine Tree, pas de 4de plaat van al hun platen maar van de laatste jaren een mooie 2de. Daarna nog eens 2 keer The National en 1 keer The Boxer Rebellion, 2 groepen van de laatste 10 jaar die hoog aangeschreven staan bij mij. Bon Iver kon natuurlijk ook niet ontbreken in mijn toplijst. Daarna een lijstje vol met Steven Wilson groepen. Wat die toch allemaal van kwaliteitsplaten uitbrengt, niet te doen. Ook nog mijn lievelingsplaat van Muse die er ook een plaatsje verdient in mijn top 20 en dan een plaat die waarschijnlijk alleen door mij zal genoemd worden (heeft maar 9 stemmen in totaal) maar wel de groep waardoor ik post-rock leren kennen heb. Blijft een prachtig album.
0
Ik had lijstje 58 al die tijd al bij me: Edit: 59 dus.
1. The Gaslight Anthem – The '59 Sound (2008)
2. Interpol – Turn on the Bright Lights (2002)
3. Sufjan Stevens – Illinoise (2005)
4. Arcade Fire – Funeral (2004)
5. Midlake – The Trials of Van Occupanther (2006)
6. Songs: Ohia – Lioness (2000)
7. The Antlers – Hospice (2009)
8. Damien Rice – O (2002)
9. Joshua James – The Sun is Always Brighter (2008)
10. Editors – An End Has a Start (2007)
11. Bon Iver – For Emma, Forever Ago (2007)
12. Fleet Foxes – Fleet Foxes (2008)
13. David Ford – Songs for the Road (2007)
14. Mumford & Sons – Sigh No More (2009)
15. Phoenix – Wolfgang Amadeus Phoenix (2009)
16. Bright Eyes – I’m Wide Awake, It’s the Morning (2005)
17. Elbow – The Seldom Seen Kid (2008)
18. Coldplay – A Rush of Blood to the Head (2002)
19. The Temper Trap – Conditions (2009)
20. Ray LaMontagne – Trouble (2004)
(van Co Jackso)
1. The Gaslight Anthem – The '59 Sound (2008)
2. Interpol – Turn on the Bright Lights (2002)
3. Sufjan Stevens – Illinoise (2005)
4. Arcade Fire – Funeral (2004)
5. Midlake – The Trials of Van Occupanther (2006)
6. Songs: Ohia – Lioness (2000)
7. The Antlers – Hospice (2009)
8. Damien Rice – O (2002)
9. Joshua James – The Sun is Always Brighter (2008)
10. Editors – An End Has a Start (2007)
11. Bon Iver – For Emma, Forever Ago (2007)
12. Fleet Foxes – Fleet Foxes (2008)
13. David Ford – Songs for the Road (2007)
14. Mumford & Sons – Sigh No More (2009)
15. Phoenix – Wolfgang Amadeus Phoenix (2009)
16. Bright Eyes – I’m Wide Awake, It’s the Morning (2005)
17. Elbow – The Seldom Seen Kid (2008)
18. Coldplay – A Rush of Blood to the Head (2002)
19. The Temper Trap – Conditions (2009)
20. Ray LaMontagne – Trouble (2004)
(van Co Jackso)
0
Ah, die duoplaat .
Nu een stuk of 5 AC met 3 verschillende albums.
Nu een stuk of 5 AC met 3 verschillende albums.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 13:39 uur
Ik vrees toch dat Funeral dit met groots gemak gaat winnen. Nog makkelijker dan Unknown Pleasures.
0
geplaatst: 3 augustus 2011, 13:48 uur
jassn schreef:
Lis er Stille staat erin om Herman te plagen omdat hij als enigste een lage stem heeft op dat album en omdat ik het een zalig album vind.
Lis er Stille staat erin om Herman te plagen omdat hij als enigste een lage stem heeft op dat album en omdat ik het een zalig album vind.
Hehe. Wel een schitterende 2, 3 en 4. Die had ik daar ook zo kunnen neerzetten in mijn eigen lijstje.
* denotes required fields.