MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 2000 besproken.

zoeken in:
Arrie schreef:
1900 [-------] Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E. (1999)

1899 [0639] The Pogues - Dirty Old Town (1985)

Zo, deze staat laag. Hij is ook behoorlijk diep gedaald, zie ik. Dat een klassieker als Still D.R.E. niet zo hoog staat, snap ik, het is immers hip-hop, en dat is door velen niet bepaald geliefd. Maar een klassieker als Dirty Old Town zou je toch hoger verwachten? Om heel eerlijk te zijn, is het niet helemaal mijn ding. Heb er altijd het beeld van zuipende schotten bij (en Shane MacGowan kan er zelf ook wat van natuurlijk). Dit zal het vast doen in de Schotse kroegen. Mij doet het weinig, ik heb ook weinig met Shane MacGowan als zanger. Doe daar dan nog wat onsubtiele Schotse volksmuziek bij, en echt blij word ik er niet van. Ik zal dan ook bekennen dat ik erg weinig alcohol drink.
Cijfer: 4

Shane Macgowan & The Popes - Dark Streets of Lodnon (Shane's wasted) - YouTube

Titmeister schreef:

1981 ♫ [1330] The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (1999)

Hoewel dit nummer toch best wel jeugdsentiment is, is het bij benadering toch maar een matig nummer. Typisch een dance-nummer om het rock-publiek te bekoren, Origineel is het ook al niet

Het origineel kende ik niet maar het is bekend dat Chemical Brothers oudere nummers bewerkten of sampelden (zeer gebruikelijk bij dance), maar ze gaan daar wel creatief mee om (wellicht de reden waarom Chemical Brothers het rockpubliek kan bekoren), zo is bv. Setting Sun (zullen wij later wellicht tegenkomen) gebaseerd op Tomorrow Never Knows van the Beatles.

Je hoeft mij niet te vertellen wat gebruikelijk is in de dance Goed sample-gebruik is een ware kunst en juich ik zeker toe. Ik heb The Field eens na een optreden een toegift van een half uur horen doen, compleet opgebouwd uit samples, geweldig. Maar ik vind dat de Chemical Brothers met Hey Boy, Hey Girl nogal opzichtig de vibe van I Sit On Acid probeert na te doen. Alleen al in het oeuvre van de Chemical Brothers zijn er al vele betere nummers te vinden, laat staan in de complete dance-scene...

Tijd voor wat opvoedkundig werk:

hoi123 schreef:
1917 [1320] My Bloody Valentine - Soon (1991)

Nog niet bekend met het werk van deze meneren, maar deze maakt nieuwsgierig.

2 dames, 2 heren.

hoi123 schreef:

1915 [1159] TC Matic - Elle Adore Le Noir (1985)

Samen met een heerlijk groovende bas, zingt een rokerige Waal zijn boodschap waar ik weliswaar niks van versta, maar die wel lekker grimmig overkomt.

Arno komt uit Oostende.

Volledig eens met Titmeister dat er betere Chemical Brothers-nummers zijn dan Hey Boy Hey Girl, ik heb die ook 'slechts' een 7 toegekend.

Grappig, in Frankrijk denken ze ook dat Arno een Waal is omdat hij in het Frans zingt.

Arrie schreef:
1899 [0639] The Pogues - Dirty Old Town (1985)

Heb er altijd het beeld van zuipende schotten bij (en Shane MacGowan kan er zelf ook wat van natuurlijk). Dit zal het vast doen in de Schotse kroegen. Mij doet het weinig, ik heb ook weinig met Shane MacGowan als zanger. Doe daar dan nog wat onsubtiele Schotse volksmuziek bij, en echt blij word ik er niet van. Ik zal dan ook bekennen dat ik erg weinig alcohol drink.

Hoewel de band "gewoon" in Londen is opgericht hebben de meeste (alle?) bandleden Ierse roots (Shane sowieso) en dat is duidelijk terug te horen in de muziek vind ik. Kan het dus niet echt Schots noemen...

/edit: zie nu dat Tit me al voor was...

Arrie schreef:
Ik was er al bang voor, ik gooi dat altijd door elkaar...

Heb je dat toevallig ook met Chinezen en Japanners?

GrafGantz schreef:
Tijd voor wat opvoedkundig werk:

Maar je hebt wel gelijk, ik zal vanaf nu wel even wat meer opletten.

Gelijk 20 in een keer:

1970 ♫ [-------] Yo La Tengo - Autumn Sweater (1997)

Dit is het soort muziek waarvoor je de Ladder blijft volgen. Fijne melancholische muziek met een licht psychedelische ondertoon. Die trommels zijn ook erg fijn.

8

1969 ♫ [-------] System Of A Down - Toxicity (2001)

Grappig dat dit erin staat. Dit nummer komt uit de tijd dat ik als puber veel naar nu-metal luisterde, en destijds paste dit perfect in mijn straatje. Het is inmiddels al weer jaren geleden dat ik iets van ze heb gedraaid, maar dit steekt bij herbeluistering toch een heel stuk beter in elkaar dan bv. Limp Bizkit.

7

1968 ♫ [-------] Björk - Hunter (1997)

Die stem en dat accent van Björk: arrggghhhh! Verschrikkelijk! De reden dat ik dit heb kunnen afluisteren en de beoordeling redelijk mild is, is de geweldige drumloop die er in dit nummer zit.

5

1967 ♫ [-------] Trentemøller - Shades Of Marble (2010)

Dan is onze vriend Anders een hele verademing. Hij laat op dit nummer wederom horen wat voor geluidskunstenaar hij is. Prachtig in elkaar gestoken ritme, dat heerlijk wegluistert. Over sample-gebruik gesproken, let vooral ook op de subtiele vocal sample (1:10-1:40) en de vioolsample aan het einde. Enige minpunt vind ik de gitaar die rond 1:40 invalt.

9,5

1966 ♫ [-------] Bruce Springsteen - Racing In The Street (1978)

Dat dit nummer zo laag staat, verbaast me hoogstens. Voor mij is het een van de beste nummers van een van zijn meest gewaardeerde albums op deze site. Bruce in zijn melancholieke, beschouwende modus, dan vind ik hem op zn best!

8,5

1965 ♫ [1240] Sex Pistols - God Save The Queen (1977)

Over de Sex Pistols kan ik kort zijn: stompzinnige onzin-muziek, wiens succes enkel alleen door een grote marketing-truc is ontstaan. Dit is nog 1 van hun meer acceptabele nummers.

2,5

1964 ♫ [1772] The Coral - Dreaming Of You (2002)

The Coral leerde ik afgelopen jaar kennen door 1000 Years, dat opeens in de Mega Top 50 stond en ik een aangenaam nummertje vond. Dit nummer neigt meer naar ska. Heel bijzonder vind ik niet, maar het straalt wel oprecht vrolijkheid uit en dat is een zeldzaamheid.

7

1963 ♫ [1957] The Breeders - Safari (1992)

The Breeders vind ik een slap aftreksel van de Pixies. De ijle zang van Kim Deal raakt me niet, evenals het nummer in het geheel.

3,5

1962 ♫ [1658] Rainbow - Stargazer (1976)

5 jaar geleden had dit nummer een 9,5 of een 10 van mij gekregen. Inmiddels kan hardrock mij niet meer zo veel boeien, maar binnen het genre is dit een absolute topcompositie, met fenomenaal gitaarspel van Ritchie Blackmore. Echter, het kan me niet meer 8 minuten lang naar de keel grijpen, zoals vroeger.

7,5

1961 ♫ [1927] Jóhann Jóhannsson - IBM 1401 Processing Unit (2006)

Prachtige verstilde muziek van deze IJslandse componist. Het album Fordlândia heb ik en dat is zeer fijne achtergrondmuziek. Dit nummer kende ik al wel door de Ladder, maar deze luisterbeurt maakt me toch wel weer duidelijk dat ik het handboek van de archaïsche computer ook maar eens moet gaan beluisteren.

9

1960 ♫ [1899] Donny Hathaway - Giving Up (1971)

Ik hou ook best van soul Dit nummer heeft een mooie piano-begeleiding, maar itt veel andere soul-artiesten, raakt de stem van Hathaway mij niet zo. Ik vind deze iets te glad.

7

1959 ♫ [-------] Marc Almond - Nijinsky Heart (2010)

Na de eerste luisterbeurt was ik hier nog wel positief over, maar de 2e keer begint de kitscherigheid van de violen en de overdreven stem van Almond mij toch een beetje te irriteren.

6

1958 ♫ [-------] Marillion - Somewhere Else (2007)

Het blijft voor mij een tweespalt omtrent de recente Marillion. Muzikaal is het prima in orde, maar ik mis de urgentie. Zo ook dit nummer, dat een mooie opbouw heeft en de zang van H is ook erg fijn, maar het raakt me net weer niet.

7,5

1957 ♫ [1205] Gnarls Barkley - Crazy (2006)

Destijds was dit een van de weinige nummers die ruimschoots boven de grauwe middenmoot van de hedendaagse top 40 uitkwam, maar inmiddels heb ik dit veel te vaak gehoord en is de zang van Cee-Lo Green mij een beetje tegen gaan staan.

5

1956 ♫ [1853] Maxïmo Park - Apply Some Pressure (2005)

In het midden van de 00's schoten de jonge Britse gitaarbandjes met puntige rocksongs als paddenstoelen uit de grond. Maximo Park behoorde niet bepaald tot de voorhoede van deze British Invasion, maar dit is toch wel een behoorlijk nummer.

6,5

1955 ♫ [1810] Spinvis - Wespen Op De Appeltaart (2007)

Spinvis balanceert behoorlijk op het randje van artistiek en nerdy, wat soms mooie dingen op kan leveren, vooral op zijn debuut. Dit nummer neigt toch meer naar de 2e categorie en is ook wel redelijk saai.

5,5

1954 ♫ [1719] Andrew Bird - Imitosis (2007)

2e keer Andrew Bird bij de laagste 50. Itt nummer 2000, is dit nummer veel meer een geheel. Voor mij iig de favoriet van wat ik van hem ken.

8,5

1953 ♫ [1476] PJ Harvey - Angelene (1998)

PJ Harvey is een artiest waar ik eens wat van moet gaan luisteren. Iig is dit een goed nummer, lekker duister. Ik snap de samenwerking met Nick Cave ook wel.

8

1952 ♫ [0751] Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance (1997)

Over dit nummer heb ik eigenlijk niet zo veel te zeggen, anders dan dat ik het een typisch Grandaddy-nummer vind. Wel aardig, niet geweldig.

7

1951 ♫ [-------] Yello - Desire (1985)

Dit klinkt inderdaad behoorlijk gedateerd, maar de gitaar en de synths doen het wel voor mij; lekker fout. Al komt dit niet in de buurt van Bostich, wat een klassieker is in de vroege electronic.

7

Ik vind het accent van Björk ook een tikkie storend, één van de redenen dat het album Homogenic van mij 'slechts' 3* krijgt, want verder komen er enkele prachtige instrumentaties voorbij.

Titmeister schreef:

1965 ♫ [1240] Sex Pistols - God Save The Queen (1977)

Over de Sex Pistols kan ik kort zijn: stompzinnige onzin-muziek, wiens succes enkel alleen door een grote marketing-truc is ontstaan. Dit is nog 1 van hun meer acceptabele nummers.
2,5

Kijk voor dit soort dingen volg ik dit topic .

Het gemiddelde van de eerste 50 is 6,71

Top 5:

1 Slint - Nosferatu Man
2 Trentemøller - Shades of Marble
3 Atmosphere - Always Coming Back Home to You
4 Jóhann Jóhansson - IBM 1401 Processing Unit
5 Tom Waits - A Christmas Card from a Hooker in Minneapolis

Bottom 5:

1 Sex Pistols - God Save the Queen
2 The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You
3 The Breeders - Safari
4 Ray Lamontagne - Trouble
5 New Model Army - Vagabonds

Rudi S schreef:
(quote)

Kijk voor dit soort dingen volg ik dit topic .

Mja denk ik dat ik wel meer van dit soort instituten onderuit ga halen met mijn beoordelingen

Ach ik vind dat er e midden / einde jaren 70 betere (punk)bands waren, maar ik vind het dan weer niet echt slecht, enkel overschat.

1910 [1426] Violent Femmes - Blister In The Sun (1982)

Tijdloos en lekker vrolijk indiefolknummertje met een belabberde zanger die gelukkig niet al irriteert bij één luisterbeurt. Voor de rest wel wat eenvoudig, maar de vermakelijke tekst en het gefluister maken veel goed. Jammer alleen dat het allemaal toch wat te amateuristisch – het is dan ook een straatband – overkomt.
Cijfer: 7

1909 [-------] Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs (2003)

Voor de verandering een prognummer dat me wel weet te boeien; misschien door de afwezigheid van jolig geneuzel. De beklemmende sfeer, goede zanger en vooral de prachtige climax zijn toch erg indrukwekkend. Ook de beheersing van de instrumenten is geweldig, maar wordt nergens pronkerig of storend (knappe solo’s spelen, puur omdat het zo knap klinkt). Een erg mooi stuk muziek dat me erg benieuwd maakt naar de rest van het oeuvre van Oceansize. Enige echte minpunt is de wat saaie laatste minuut.
Cijfer: 8,5

1908 [1751] The Modern Lovers - Pablo Picasso (1976)

Droogkomisch nummertje. De zanger (prater) murmelt een lekker droge tekst op over de swagger van Picasso en laat een glimlach wel doorschijnen. Maar technisch zit deze natuurlijk ronduit slecht in elkaar. De solootjes even niet meerekenend, ratelt dit nummertje constant op dezelfde toon door en wordt daarom, ondanks de tekst, wel erg saai. Het bewijs dat tekst niet alles is.
Cijfer: 5

1907 [1005] Wilco - How To Fight Loneliness (1999)

Kan me veel meer bekoren dan de vorige die ik van ze hoorde. Meneer de zanger zingt een quasi-nonchalant en –vrolijk melodietje, dat in groot contrast staat met de cynische tekst. Hiermee wordt een apart, net niet melancholisch sfeertje gecreëerd dat ik nog bijna nooit ben tegengekomen. Heerlijk apart.
Cijfer: 8,3

1906 [-------] Snow Patrol - Just Say Yes (2009)

Ik word hier heel verdrietig van. Misschien door de vreselijke synths, walgelijke tekst of het belabberde refreintjes, maar waarschijnlijk vooral door te zien wat er van de band die één erg goed (Final Straw) en twee prima albums (de daaropvolgende) heeft uitgebracht is gekomen. Snow Patrol heeft begrepen wat je moet doen om een hit te scoren bij het hersenloze publiek en maakt daar dan ook dankbaar gebruik van. De enige consequentie dat de nummers gewoon niet in elkaar zitten, wordt maar genegeerd. Ik ben verdrietig.
Cijfer: 1,5

1905 [0956] Antony And The Johnsons - One Dove (2009)
...En meneer/mevrouw Hegarty vrolijkt me niet op. Zijn/haar verschrikkelijk irritante trilplaat-stem, kitscherige instrumentatie en tekst (One dove/To bring me some peace/In starlight you came from the other side/To offer me mercy? Laten we alle bestaande clichés opsommen in vier regels..) Een verschrikkelijk nummer dat geen enkele andere emotie bij me oproept dan agressie.
Cijfer: 2

1904 [1493] Black Sabbath - Planet Caravan (1970)

Met een akelig voorgevoel want geen liefhebber van hardrock deze opgezet en positief verrast. Een genietbaar, spacy maar wel wat onheilspellend nummer met aangename effecten over de zang was wat er door mijn speakers knalde, in plaats van puberale, ongewassen en lompe krijsrock. Fijne gitaarsolo ook.
Cijfer: 7,5

1903 [1264] Electric Light Orchestra - 10538 Overture (1971)

Saai en oubollig nummertje waar zelfs de mooie cello’s en blazers niet kunnen verbloemen dat het nummer pijnlijk eenvoudig en afgezaagd klinkt. Schreeuwerige, jaren80-kitsch, fout sfeertje en irritante melodieën. Zonde van de nogmaals mooie cello’s en blazers.

1902 [-------] Fields Of The Nephilim - Last Exit For The Lost (1988)

Haha, die zang kan écht niet. Totaal lachwekkend. De rest is niet zo grappig, wel wederom te saai en neuzelig om 10 hele minuten lang te boeien. En net als er een iets spannendere versnelling komt, komt die grafzang weer die het nummer helemaal verpest. Had deze zo’n 7 minuten korter gemaakt, deze zanger ontslagen en het allemaal nog stukken dreigender laten klinken, dan zou ik de sfeer een beetje kunnen voelen. Nu is het een lachwekkend broddelwerk (woord dat ik vandaag wou gebruiken ) dat als het niet grappig is, verschrikkelijk saai.
Cijfer: 2

1901 [-------] Pavement - Gold Soundz (1994)

De akkoordcombinaties voelen aan als een warm bad dat je in de typische Pavement-kruising tussen lichte melancholie en euforie brengt. Door de ietwat valse maar oh zo charmante zang, de gruwelijk lekkere solo (ja, die bestaan ook), de tekst, de akkoordcombinaties (ja, ik weet dat ik het al gezegd had), de melancholische euforie (idem dito) en dan ook nog de verschrikkelijke algehele catchyness, zou ik dit graag één van de betere popnummers aller tijden willen noemen.
Cijfer: 10

Top-10: (* betekent ontdekking)

1. Slint – Nosferatu Man
2. Björk - Hunter
3. Pavement – Gold Soundz
4. Atmosphere – The Waitress
5. Calexico – The Black Light *
6. Jóhann Jóhannson – IBM 1401 Processing Unit *
7. The Decemberists – The Mariner’s Revenge Song
8. Animal Collective – Fireworks *
9. Angus & Julia Stone – I’m Not Yours *
10. Andrew Bird – Imitosis *

Flop-10:

1. The Band – It Makes No Difference
2. Genesis – Duke’s Travels
3. Snow Patrol – Just Say Yes
4. Antony & the Johnsons – One Dove
5. Fields of Nephilim – Last Exit for the Lost
6. Yello – Desire
7. Temple Tudor – Wunderbar
8. The Allman Brothers Band – Ramblin’ Man
9. Maxïmo Park – Apply Some Pressure
10. Marillion – Somewhere Else

Gemiddelde gegeven cijfers is 6,62. Het beste tiental (met het hoogste gemiddelde) was die van 1970 tot 1961 met 8,06. Het slechtste tiental was die van 1910 tot 1901 met een gemiddelde van 5,58.

Violent Femmies indiefolk? Is weinig folk aan en indie bestond toch nog niet...

Grappig trouwens dat je die zanger belabberd noemt en even later Pavement een tien geeft. Zo ver ligt dat niet uiteen...

Destijds werd Violent Femmies onder new wave geklasseerd (een lading die vele vlaggen dekt). Nu, ja, ik vind het een leuk nummer en de niet geheel zuivere zang heeft hier wel zijn charme maar die gitaar is mij te overduidelijk gejat (om maar te zeggen dat ook in de rock werd 'gesampeld').

hoi123 schreef:

1903 [1264] Electric Light Orchestra - 10538 Overture (1971)
Schreeuwerige, jaren80-kitsch

Jaren '80-kitsch in een nummer uit 1971, dat moeten ze mij eens komen uitleggen. Nu ja, ik ontken zeker niet dat daar kitsch bij te pas komt maar globaal vind ik het knap in elkaar steken, al behoort dat niet tot het beste werk van ELO.

Ach, dan waren ze hun tijd ver vooruit. Kitsch vind ik het in ieder geval wel, en vind het eigenlijk ook erg jaren-80 klinken. En mijn belofte van daarnet heb ik al verbroken.

herman schreef:
Grappig trouwens dat je die zanger belabberd noemt en even later Pavement een tien geeft. Zo ver ligt dat niet uiteen...
Inderdaad zingen beide heren vals, maar bij Pavement heeft het iets erg charmants. Komt waarschijnlijk ook wel doordat de zanger van Violent Femmes zo nasaal klinkt.

Vandaag geen rijtje, morgenochtend weer.

LucM schreef:
(quote)

Jaren '80-kitsch in een nummer uit 1971, dat moeten ze mij eens komen uitleggen.

Ja, en het dan tegelijkertijd ook nog eens oubollig vinden

Deze keer volg ik u niet. Het klonk redelijk jaren-80, dus ik dacht dat het uit de jaren '80 kwam. Maar of ik het oubollig vind staat daar toch buiten?

Hoe kan iets tegelijkertijd oubollig klinken en zijn tijd vooruit zijn?

herman schreef:
Hoe kan iets tegelijkertijd oubollig klinken en zijn tijd vooruit zijn?

Een moderne retroband?

Jullie begrijpen heus wel wat hij bedoelt.

Aha, inderdaad nogal tegenstrijdig.
Maar wat ik bedoelde is dat het nummer in sommige elementen voor mij overeenkomt met de jaren-80-kitsch waar ik het vaak over heb (de dramatiek, de algemene foutheid). Misschien zijn die elementen hun tijd vooruit, maar ik vind ze toch vooral minpunten. Minpunten die een nummer oubollig doen laten klinken.

Excuses in ieder geval voor de verwarring, had het inderdaad nogal onduidelijk beschreven.

Geeft niks, dat zijn we wel gewend van je.

Bij deze 10 nummers zitten 2 binnenkomers. En de verdeling over de decennia is zo:
2 uit de jaren 00, 4 uit de jaren 90, 1 uit de jaren 80, 2 uit de jaren 70 en 1 uit de jaren 50.

1880 [1364] Sade - Smooth Operator (1984)

Smooth Operator. Smooth, ja dat is het wel. Maar ook sterk. De hele sfeer van het nummer is erg goed. En de pop van Sade doet het altijd goed. En die stem. Die stem is toch wel heel mooi.

Cijfer: 7,8

1879 [-------] Gazpacho - Winter Is Never (2009)

Gazpacho is toch van de progrock? Bij dit nummer zou je dit niet denken. Kort maar heel krachtig. Dit nummer maakt mij erg benieuwd naar wat Gazpacho nog meer te bieden heeft. En volgens Musicmeter heeft Gazpacho twee pareltjes gemaakt. Ik ben benieuwd..

Cijfer: 8

1878 [1369] My Bloody Valentine - Sometimes (1991)

My Bloody Valentine is de eerste band die we voor de derde keer tegen komen. Weer het herkenbare geluid van ze. Ook dit nummer is weer erg mooi. De hele sfeer van het nummer is perfect. En de compositie is gewoon erg mooi. Soon was wel iets beter vond ik.

1877 [-------] Kula Shaker - Grateful When You're Dead/Jerry Was There (1996)

Van Kula Shaker heb ik nog nooit gehoord. Misschien maar 'ns doen, dit nummer klinkt namelijk wel erg lekker. Fijn refreintje en een leuke sound in het nummer. Het schijnt ook dat Kula Shaker Indiase invloeden in zijn muziek heeft en dat trekt mij zeker. Gaat op de luisterbeurt.

1876 [0968] Okkervil River - For Real (2005)

For Real is een geweldig nummer. De poprock va Okkervil River werkt aanstekelijk. Maar is zeker niet simpel of makkelijk. Het nummer zit geweldig in elkaar en heeft een ietwat trieste sfeer. Dat maakt het nummer erg goed.

1875 [1986] John Denver - Calypso (1975)

John Denver is hier niet erg bekend. Dan zal het wel aan het nummer liggen dat het er toch in komt. En dat is ook zo, het is fantastisch. Ik waardeer de breekbare zang van John Denver. Het is zelfs prachtig. En dan heeft hij er ook een krachtig refrein bij geknutseld. Dit nummer stijgt dan ook terecht. Van 1986 naar 1875.

1874 [1825] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988)

En daar zijn de Pet Shop Boys weer met hun pop. En weer komen ze met een sterk nummer. Left to my Own Devices is een stuk ouder dan het vorige. Maar niet minder goed. Ze hebben er allereerst een fijne beat onder het nummer gezet. De zang is vrij aanstekelijk en het refrein blijft ook meteen hangen. Goed popnummer. Alweer.

1873 [1388] Nine Inch Nails - Closer (1994)

Nine Inch Nails is zo'n top 250-ganger die ik nog moet beluisteren. En dat moet ik maar snel doen. Dit nummer heeft een ontzettend fijne vibe en het hele nummer zit gewoon erg sterk in elkaar. Het maakt me erg benieuwd naar zijn album.

1872 [1194] Elvis Presley - Hound Dog (1956)

De king of rock & roll: Elvis Presley. Ik moet eerlijk zijn, ik ken geen enkel nummer van hem. Of ken ik dit nummer toch wel? Het komt me wel bekend voor. Misschien een keer voorbij horen komen. De rock & roll van Elvis Presley bevalt me wel. Het is aanstekelijk en erg goed. Er is natuurlijk geen discussie mogelijk dat Elvis Presley gewoon duidelijk in de lijst hoort. Door zijn naam, maar vooral ook door de kracht van dit nummer.

1871 [0760] Elliott Smith - Angeles (1997)

Als ik zo de ratings van de albums zie moet ik dit denk ik heel snel gaan luisteren. Een discografie met geen slechte albums en twee toppers. Zo'n discografie maakt je wel benieuwd. Het nummer heb ik nog een keer opgezet. De stem van Elliot Smith raakt me meteen. De compositie is geweldig. Hij legt fantastisch veel gevoel in zijn stem. Heel knap. De beste van deze 10 dit nummer.

Cijfer: 8,8

Casartelli (moderator)
Ik maak me sterk dat deze serie cijfers de kleinste standaarddeviatie tot nu toe heeft...

Volgens mij ook. Heel constant niveau. Alleen Angeles stak er bovenuit.

Mijn cijfers moet je ook maar een beetje met een korreltje zout nemen. Ik beoordeel vrijwel alle nummers op eerste gehoor. Ik denk dat een groot aantal nummers later een heel ander cijfer zou gaan krijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.