MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 2000 besproken.

zoeken in:
Proficiat Luc!

Hiep hoi

Gefeliciteerd Luc.

En de 3de die de opdracht heeft volbracht! (eigenlijk de 2de)

Beetje jammer dat tussen haakjes.

Goed gedaan Luc!

Ik ben wel benieuwd naar de statistieken. Hoeveel onvoldoendes heb je uiteindelijk gegeven? 3 ofzo?

Enkele statistieken:

Gemiddelde = 8,23, weliswaar hoog maar zo hoort het ook in een toplijst.
Ter vergelijking : de top-40 van 2012 haalt 4,43 en de StuBru's alternatieve lijst van 2012 6,55.

101 nummers kregen minder dan 6 waarvan 47 minder dan 5.
64 nummers kregen een 10.

chevy93 schreef:
Beetje jammer dat tussen haakjes.

Goed gedaan Luc!

Ik ben wel benieuwd naar de statistieken. Hoeveel onvoldoendes heb je uiteindelijk gegeven? 3 ofzo?

1500 nummers bespreken is ook een hele prestatie

Hulde voor Luc

Het kan snel omslaan in twee jaar..
chevy93 schreef:
547 [0464] Queens Of The Stone Age - No One Knows (2002)
Eén van de hoogste uit de Top 250 die ik nog nooit gehoord heb. Het spreekt me eerlijk gezegd ook weinig aan. Het begint nog vrij goed, maar langzaam begint het karretje steeds meer te rommelen, wordt het allemaal wat chaotisch en sluipen er te veel dingen in die mij tegenstaan.

Cijfer: 5,8
chevy93 schreef:
811 [-------] Oasis - Don't Look Back In Anger (1995)
Ik wist al bij het vorige tiental dat deze eraan zou komen en dus heb ik vrij snel daarna een live-versie opgezocht van dit nummer. Een geweldige meezinger waarbij het volledige publiek de tekst kent. Nu ik die live-versie ken, klinkt deze albumversie wat belegen. Een beetje zeurderig. Maar die gitaarsolo op het einde maakt dan toch verdomd veel goed. Ik denk dat ik zal moeten wennen aan de productie van dit nummer en dat het in de loop der tijd wel goed zal kijken.
Cijfer: 6,6
chevy93 schreef:
649 [0343] Lloyd Cole And The Commotions - Forest Fire (1984)
Toch wel een beetje saai. Een weinig imponerende zanger en er zitten toch weinig sterke stukken in. Moeilijk uit te leggen (net zoals bij Rattlesnakes), maar doet me gewoon weinig.

Cijfer: 5,5
chevy93 schreef:
1469 [0736] Grandaddy - Jed's Other Poem (Beautiful Ground) (2000)
Wat ik hiervan moet denken? Het begin beloofde niet veel goeds, maar daarna kwam instrumentaal toch wel best een aardig nummer. Echter kan ik niks noemen wat eruit springt of wat ik er wel/niet goed aan vind. Vrij sfeergericht nummer, maar waarbij de sfeer raar en ongrijpbaar is. En niet op een positieve manier.

Cijfer: 5
chevy93 schreef:
1085 [1712] Bruce Springsteen - Lost In The Flood (1973)
Ik ken niks van zijn eerste twee albums, geloof ik. En hoewel vast te moeite waard zijn er een boel albums van hem die ik eerder zou pakken. Dit nummer is ook niet echt overtuigend. Hoewel het achteraf makkelijk praten is, klinkt dit wel heel erg als een debuutalbum. Nog niet die klasse, die power van zijn latere albums. Best aardig, leuk voor de fans, maar ik vind het niet zo speciaal.

Cijfer: 5,5

Bij Muziek > Toplijsten en favorieten > MuMeLadder Top 2000 - De Bespreking:

Ik dacht dat er hier vroeger een topic van was, maar ik vind het nergens. Ik ging er normaal pas na Nieuwjaar aan beginnen maar ik loop nu al een tijdje rond met het gedacht en omdat ik weer muziek wil ontdekken van allerlei jaren en mij niet wil beperken tot 1 jaar (ook al heeft dat ook zijn voordelen), ben ik er toch nu al aan begonnen. Ik ga proberen iedere dag 10 nummers te doen, maar schiet me niet dood als ik het eens niet doe of ik er meer doe. De beste tekstenschrijver ben ik niet en waarschijnlijk ook niet origineel maar het is mij vooral om de muziek te ontdekken. Dit is voor mij een beter systeem dan met de ladders zelf meedoen want dan moet je binnen een bepaalde periode te veel muziek beluisteren omdat ik er een hoop niet van ken. (al zou ik in deze periode wel al weer kunnen meedoen). Het is dan natuurlijk wel de bedoeling om dan de volgende jaren wat meer mee te doen met de ladder (als ik eens wat meer nummers ken, zodat de betere nummers volgens mij meer naar boven staan). Als er iemand anders mee wil doen, doe gerust.

2000: ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) [04:53]

Ah dit nummer zat al ver in mijn geheugen nog nooit echt vrijwillig geluisterd naar ABBA, maar dit nummer mage r zeker zijn. Een nummer dat nu zelfs nog heel fris klinkt. Sterk !

7,2

1999: The Gaslight Anthem - The '59 Sound [03:10]
Hier had ik persoonlijk toch wat meer van verwacht, op 1 of andere manier zat deze naam van deze groep als iets ergs goeds maar ik hoor een aardig rockend nummertje dat nergens erg leuk of goed wordt.

5,5

1998: Nina Simone - Be My Husband [03:25]

Ah 1 van mijn favoriete zangeressen. Een nummer van het prachtige album Pastel Blues. Deze Dame had ik zeker eens Live willen aanschouwen, jammer genoeg is me dit niet gegund. Ik zou zeker haar man willen worden, volgens mij klinkt die zelf zalig en fantastisch om te horen als ze hele dagen zit te zagen. Ook hier in dit nummer gaat ze weer geweldig te keer, onvoorstelbaar. 1 van de mooiste stemmen die er is. Dat ze niet veel instrumentatie nodig heeft om iemand weg te blazen bewijst ze met dit nummer.

9,8

1997: The White Stripes - Fell In Love With A Girl [01:50]

Nee, dit is het soort rockmuziek waar ik niet veel mee heb, de zanger zwanst maar wat en dan wat deuntjes erbij met de gitaar om het wat rockend te laten overkomen. Mij niet gezien.

2

1996: Sly & The Family Stone - Stand! [03:10]

Een nummer dat ik sinds dit jaar ken en langzaam aan toch wel meer en meer waardeer. Dit nummer zit eigenlijk wel heel goed in elkaar. Het heeft iets speciaals het vat voor mij eigenlijk wel goed de jaren ’60 samen. Soul en de bekende samenzang pop vanuit de jaren ’60. Zou zomaar ooit eens kunnen uitgroeien tot 1 van mijn favoriete nummers uit die periode.

8,8

1995: Joni Mitchell - River [04:05]
Piano en mooie emotievolle vrouwenstem, soms heb ik echt niet meer nodig om helemaal tot rust te komen. Joni is van veel markten thuis en ook dit kon ze heel goed. Dit nummer is met zoveel passie gebracht dat je niet anders dan kunt bezwijken voor haar.

9

1994: The Feelies - Moscow Nights [04:33]
De gitaren zitten heel goed in elkaar gestoken, ook de opbouw is echt heerlijk maar de zang (ok, veel zang is er niet) vind ik maar aan de matige kant en van ohtjes constant in uw nummer word ik al helemaal niet vrolijk.

6

1993: The Antlers - Shiva [03:45]

Dit is van die recente muziek waar ik kwaliteit hoor, maar het mij niet echt kan bekoren. De zang is ook al niet echt om naar huis te schrijven of eerder om in slaap van te vallen, alles op het zelfde toontje, ah misschien is dit wel bedoeld als slaapmuziek. Dan kan ik ermee leven, beter dan die slaapliedjes die er bestaan.

5

1992: Booka Shade - Night Falls [05:19]

Klassieker !!!! Al van de eerste seconde zit je in een soort trance waar je niet uit raakt voor het nummer gedaan is. De sfeer op dit nummer is echt alles en dan ook nog eens genoeg dance waardoor je als een gehypnotiseerde gaat dansen maar dat niemand er iets van merkt want iedereen zit in een soort trance, veel beter dan naar de psychiater gaan en nog gratis ook !

10

1991: The The - The Sinking Feeling [03:43]

Een groep die al een tijdje, heel hoog staat om te beluisteren want de nummers die ik er al van gehoord heb vond ik redelijk goed. Nu moet ik zeggen dat dit er waarschijnlijk niet bij zit want zo goed vond ik het nu ook weer niet. (de eerste halve minuut, daarna begon het opeens toch wel leuk te worden) Het klinkt wel ongelofelijk interessant op 1 of andere manier. Het heeft iets mysterieus in zich en daar hou ik wel van. Ga ik zeker nog meer van opzoeken !

7,5

Onweerwolf

Er was inderdaad een topic voor de 2011 editie. Besprekingen van Arcade Monkeys van vorig jaar staan in het ontknopingstopic van 2012.

Ik zal het iig volgen en zo vrij zijn om je reviews te gebruiken om de leegtes in de lijst op te vullen voor volgend jaar. (Tenzij je dat niet wilt natuurlijk.)

Heb zelf ook rondgelopen met het idee het dit jaar weer te doen, maar uiteindelijk wegens te weinig tijd en vooral zin toch maar niet gedaan.

Hopelijk haken er nog wat mensen aan, want we zien wat er gebeurd als iemand het alleen doet..

Onweerwolf schreef:

Ik zal het iig volgen en zo vrij zijn om je reviews te gebruiken om de leegtes in de lijst op te vullen voor volgend jaar. (Tenzij je dat niet wilt natuurlijk.)
je mag ze gerust gebruiken hoor, als ze positief zijn tenminste.

1990: The Black Heart Procession - A Light So Dim [07:54]

Een rustig nummer met een langzame opbouw en een vast drumpatroon die constant terugkeert met daarboven een pianostukje en een stem die er perfect bijpast, mooie ontdekking dit.

7,5

1989: Strangelove - Is There A Place? [09:59]

Dit nummer weet me nergens echt te boeien, alleen het einde misschien als de zang wat minder braaf wordt. Verder vind ik het zeker geen slecht nummer, het gaat alleen veel aan mij voorbij. Muziakaal zit het wel goed in elkaar

6

1988: Paatos - Téa [05:49]

Mooie ontdekking hoor dit, heerlijk relaxte muziek en ook de stem van de zangeres is om bij weg te dromen. Een nummer om uw gedachten bij weg te zetten en te genieten van alles rond u. Liefst een mooi landschap waar je in kan verdwalen zonder dat je het erg vindt.

8

1987: Warpaint - Elephants [04:45]

Ah 1 van mijn favoriete groepen van het moment en dan nog 1 van mijn favoriete nummers van hen. Deze 4-koppige meidengroep weet me volledig in te palmen. Het heerlijke basgeluid, het wijde gitarenspel waar The Cure jaloers van wordt. Het fantastische hoge en wat vervormde stemgeluid van de zangeressen. Dit nummer heeft echt alles.Moest er mij iemand vragen welke elementen er allemaal in een goed rocknummer zitten dan zou ik toch veel van deze dingen opsommen. Moest iemand niet echt overtuigd zijn van dit nummer zoek gerust eens een liveperformance op want Warpaint is echt wel een livegroep. Dit nummer is dan ook niet minder dan fenomenaal live !

9,6

1986: Timesbold - Bone Song [03:40]

Een lied met een simpele opbouw door het constant luider spelen en iets rapper maar toch doeltreffend ook een passende zang erbij met terug een mooi rustig einde eraan geknoopt. Leuke verrassing dit nummer.

7

1985: Big Star - Thirteen [02:34]

Een nummer die volledig langs me passeert en eigenlijk nergens echt mijn aandacht grijpt, zoals de meeste nummers die ik al gehoord heb van deze groep. Al hoor ik wel dat dit niet zomaar een groepje is.

5

1984: Jeff Wayne & Justin Hayward - The Eve Of The War [09:06]

Dat je zowat alles kunt tegenkomen in de ladder van muziek bewijst dit nummer. Een nummer met een symfonische muziek en met een spreker en dan op het moment dat je geen zang meer verwacht komt het daar toch opeens na 6 minuten. Leuke afwisseling dit nummer, zit ook gewoon heel goed in elkaar. Vooral de spreker vind ik de max.

7

1983: Calexico - Sinner In The Sea [04:14]

Deze groep onlangs live gezien op een festival. Ik vond het een wat afwisselend optreden, goede nummers die afgewisseld werden met circusmuziek. Dit nummer behoorde tot het 1ste deel van nummers. Dit was het nummer dat ze speelden waar ik ferm onder de indruk van was.

8,5

1982: Scott Mckenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair) [02:57]

Dit is zo’n nummer die ik wel ken van te horen maar waar ik total geen naam en title kan op plakken, omdat ik het wel eens gehoord heb maar nooit opgelet van wie het is, zo ken ik wel een hoop nummers dekn ik. Vooral het refrein klinkt bekend, het is dan ook het enigste die me raakt momenteel.

6,

1981: David Sylvian - Orpheus [04:48

Een nummer dat wat aan de saaie kant uitvalt vooral door de zang, instrumentaal vind ik het wel nog interessant. Alleen de zang is wel wat om in slaap van te vallen.

5

The Gaslight Anthem, Sly & The Family Stone en Big Star, hopelijk stijgen ze volgend jaar allemaal weer een paar honderd plaatsen

1980 : The Outlaws - Green Grass And High Tides [09:46]

Een heel goed onderhoudend uptempo southern rock nummer en dat voor de volledige lengte, er is genoeg variatie in het nummer om het meermaals te beluisteren zonder dat de verveling er in slaat. Ook de weinige zang die er in voorkomt is een meerwaarde. Instrumentaal zit het uitstekend in elkaar met leuke solo’s.

7

1979: Disappears - Replicate [04:19]
Een nummer dat een bepaalde sfeer neerzet in het begin en daar heel het nummer rondwerkt, je geraakt pas uit die sfeer als het gedaan is. De sfeer vind ik wel prettig maar er wordt toch te weinig gedaan met het nummer naar mijn gevoel, ook de zang vind ik niet echt goed

6

1978: Fleetwood Mac - Albatross [03:08]

Heerlijk relaxt nummer, om stil van te worden.Een nummer waar ik bij denk moest ik het horen op café dat ik zou zeggen zwijgt nu eens en geniet van deze muziek. Nu niet echt een nummer dat ik zou draaien op café maar kom.

8

1977: Raymond Van Het Groenewoud - Twee Meisjes [05:37]
De begintonen luiden het al in, je zingt stiekem mee met wat nog moet volgen:

2 meisjes op het strand
Ze lezen modebladen
Ze kijken in het rond
Ze dromen van een prins

Deze woorden zijn bij bijna iedere Belg bekend net het begin is van een bekend verhaal, 1 van de mooiste Nederlandstalige nummers ooit gemaakt. Wat het ook zo goed maakt is het contrast tussen de solo midden in het nummer. Om daarna op Het einde dan weer die prachtige begintonen te horen alsof er eventjes nog wordt terug gekeken naar het verleden om dan toch verder te gaan en de bladzijde om te slaan.

10

1976: Elton John - Tiny Dancer [06:16]
Van deze Meneer ken ik eigenlijk zo goed als niks, aardig nummer vooral het refrein vind ik wel geslaagd, daar is zijn zang ook op het best, voor de rest heb ik eigenlijk niks aan te merken op dit nummer.

6,5

1975: Great Lake Swimmers - Merge, A Vessel, A Harbour [04:44]

Dit is het soort muziek waar ik heel erg van hou, een zanger met een stem waar ik uren naar kan luisteren en een nummer in een bepaalde sfeer die de zanger ook uitademt. De zanger brengt ook perfect de emotie over die in zijn hart zit bij het zingen, muziek waar ik stil van wordt. Erg mooi dit

9

1974: Roxy Music - Casanova [03:26]

Muziek waar ik niet weet wat ik ermee moet, de zanger enerveert me enorm en instrumentaal is het wel interessant, misschien moet ik gewoon wat wennen aan de zang.

5

1973 : Wilco - Via Chicago [05:33]

Van Wilco ken ik alleen hun laatste album en daar staan 2 fantastische nummers op en de rest redelijk. Dit ligt er ergens tussen, misschien als ik het meer hoor dat ik het ook fantastisch ga vinden, het weet alleszins mijn interesse voor Wilco te vermeerderen en niet meer te zien als een middelmatig groepje dat eens na zoveel jaar een fantastisch nummer geschreven heeft.

7,3

1972: Jethro Tull - Thick As A Brick, Part I [22:37]
Met deze muziek heb ik helemaal niks, met die ’70 progrock met van allerlei instrumenten, sommige delen zouden wel perfect zijn om te gebruiken bij een scene van Pirates of the Caraïben waar captain Jack Sparrow weer maar eens op een grappige manier aan het vluchten is geslagen. Ik kan er niet aan doen om daar aan te denken als ik deze muziek hoor. Wat eigenlijk nog positief is voor dit lied, dat het nog voor iets bruikbaars is.

3

1971: Bill Withers - I Can't Write Left Handed [06:43]

Fantastisch nummer van deze zanger met een fenomenale stem. Eerst verhalend (wat hij ook al heel goed doet). Waar hij het erover heeft dat veel mensen zingen of oorlog en over politiek maar dat hij zingt over jonge mensen waar hij zichzelf dan probeert in te zien. Hij zag iemand zonder rechterarm en schreef dan dit nummer. met weinig instrumentatie en een koor op de achtergrond die aan het mmhmm’en is. Meer dan zijn stem heeft Bill niet nodig om hier een iets wonderbaarlijks van te maken. Tekstueel is dit ook een sterk nummer en ook iets origineels.

10

1970: iLiKETRAiNS - Terra Nova [05:03]

Donker, rustig nummer, spreekt mij normaal aan maar de zang is zo vlak als het maar kan, brengt niks over. Ik heb een hekel aan zo’n zangers.

3

1969: And Also The Trees - Domed [06:11]

Een nummer die heel goed opbouwt en de nodige spanning teweeg brengt en ook genoeg variatie in het volledige nummer. De zang past er perfect bij.

7

1968: Levellers - Liberty Song [04:28]

Leuk kermisliedje om eens te beluisteren, maar dat is het dan ook.

5,5

1967: Led Zeppelin - Over The Hills And Far Away [04:50]

Matig nummer van Led Zeppelin, zang is verre van goed op dit nummer, ook instrumentatie verre van leuk. Misschien is dit wel een nummer dat de mannen van Led Zeppelin volledig zelf geschreven hebben.

4

1966: Kayak - Ruthless Queen [04:49]

Weer zo’n nummer waar ik niet veel mee heb, dit nummer blinkt uit in matigheid en als ik ergens een hekel aan heb is het iets dat uitblinkt in matigheid.

2,5

1965: Asaf Avidan & The Mojos - Reckoning Song [02:46]

Fantastische stem heeft die Asaf. Ik hoor hem liever alleen dan met The Mojos (al hebben die tesamen ook een paar hele goede nummers). Dit is redelijk goed, dit nummer is mij iets te eenzijdig om echt heel goed te zijn, al is het wel nog beter dan de wankelmut remix

7,2

1964: Gorillaz - Kids With Guns [03:47]

Damon Albarn wordt heel veel geloofd, door de jongeren het meest voor Gorillaz, de iets oudere mensen hebben dan weer meer met Blur. Volgens mij zijn ze beiden heel leuk, al heb je met de Gorrilaz misschien wel iets meer variatie. Dit is een goed nummer vooral die baslijn is geweldig, maar wat het misschien wel doet is dat het creatief maar verdomd catchy blijft. Al vind ik het nummer beter overkomen op het album.

8

1963: Kasabian - L.S.F. (Lost Souls Forever) [03:17]

Velen zullen dit hier misschien niet weten maar ik ben echt nog niet zolang bezig met muziek luisteren. Van 2009/2010 ongeveer. Zeker niet vroeger dan eind 2009. In mei 2010 ging ik dan maar naar mijn 1ste echte concert. Kasabian (nog altijd 1 van de beste die ik ooit zag) Dit nummer werd als slotnummer gespeeld, de zaal was al lang ontploft midden in het concert maar het applaus na dit nummer duurde echt wel lang. 5 minuten ook werd het nummer talloze keren nagedaan door het publiek toen het al gedaan was. Gewoon een fantastisch feestnummer. Die versie daar zal me altijd bijblijven. 31 mei in de AB was een schone avond !

9,5

1962: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home [05:03]
Mooi catchy nummer, leuk om mee te fluiten en te zingen. Altijd verschieten als je een nummer kent dat je dacht niet te kennen.

7,5

1961: dEUS - Theme From Turnpike [05:46]
Dit nummer zou perfect zijn voor in een bondfilm. Dit had een wereldhit geweest moest het in een bondfilm gebruikt zin. Dit nummer is waanzinnig goed. Het hypnotiserend geluid, de jazzy stukken, Tom Barman op zijn Waits maar toch nog zichzelf. De stem van Barman heeft nog nooit zo spannend geklonken en heeft het ook nooit meer gedaan. De samenzang in bepaalde stukken is ook perfect gekozen. De opbouw van dit nummer is ook werkelijk geniaal om over de erg jazzy outro te spreken. dEUS klonk nooit meer zo goed.

10

Grappig, had niet zo gauw een gitaarsolo-liefhebber in jou gezien (@ Green Grass & High Tides)

1960: Tindersticks - Whiskey & Water [05:51]

Typisch Tindersticks nummer dit, een ietwat donkere sound met scherpe geluiden in en de verhalende stem erbij van de zanger / verteller. Dit nummer is in totaliteit alvast beter dan een mengeling van Whiskey en water.

7,5

1959: Cocteau Twins - Musette And Drums [04:37]

Ah deze naam lees je wel eens als je een review van Warpaint leest. Nu had ik er nog nooit iets van gecheckt maar als ik dit nummer hoor, versta ik heel goed waarom Cocteau Twins bij Warpaint wordt genoemd als invloed. Het mag de meeste dan ook niet verrassen dat ik dit een heel goed nummer vind en ik zeker nog meer ga checken van deze groep. Die vrouwelijke dromerige zang met die verfijnde gitaarlijnen. Dit is muziek hoe ik ze graag heb.

8,5

1958: The Irrepressibles - Two Men In Love [06:28]

Anthony and The Johnsons wordt vaak genoemd als vergelijking bij deze groep. Nu ik ben toch wel een fan te noemen van Anthony. Dit daarentegen ligt me meestal niet maar dit nummer is daar een uitzondering op. Op 1 of andere manier weet dit nummer me wel te pakken en de andere niet. Soms is muziek niet te verklaren, maar dit raakt me iedere keer, hoeveel keer ik het ook beluister. Pure magie.

9

1957: The Boxer Rebellion - Caught by the Light [04:50]

The Boxer Rebellion in de tijd dat ze nog meer dan 1 goed nummer op een album konden zetten. Niet 1 van de bese nummers maar hier hoor je nog hoe emotioneel de stem van de zanger kan klinken, leuke gitaarlijnen. Ook de piano is hier een belangrijke factor om het nummer in de hoogte te duwen

8

1956: Fish - The Company [04:09]

Slechte zanger, de teksten trekken ook op niks, muzikaal is het ook al niks waard, zelfs de radio vind dit te slecht om te draaien op de radio, ik hoop dat ik dit nummer nooit meer moet aanhoren, want het was iets meer dan 4 minuten afzien

0

1955: Explosions In The Sky - The Birth And Death Of The Day [07:49]

Postrock volgens de formule, meer valt er niet over te zeggen buiten dat ik wel van post-rock hou maar alleen van originele, been there heard it all before without listening it.

5

1954: Willard Grant Conspiracy - From A Distant Shore [04:13]

Rustige donkere folkrock, hier hou ik nu eens van. Dag Willard, aangename kennismaking, tot zeer binnenkort !

8,2

1953: Otis Redding - I've Got Dreams To Remember [03:14]

Een man met een fantastische stem, wordt hier bijgestaan door een vrouw. Jammer dat het nummer niet echt super is (wat ik vaak bemerkt bij Oits.

7,7

1952: Blackfield - This Killer [04:06]

Een zijproject van Steven Wilson met Aviv Geffen. Hier borduurt hij wat verder op de dromerige nummers die hij vroeger maakte bij Porcupine Tree. Al wordt het meest geschreven door Aviv Geffen bij deze groep en neemt Steven Wilson de productie op zich. Op dit nummer neemt hij de zang ook op zich. Goed nummer al kan het niet echt beklijven.

7

1951: Lucifer - House For Sale [04:25]

Sorry wat zingt hij koffiecups? Klinkt als jantje smit die in het engels zingt. Voor de rest vind ik de instrumentatie wel niet slecht. Gewoon niet mijn ding.

2

chevy93 schreef:
Grappig, had niet zo gauw een gitaarsolo-liefhebber in jou gezien (@ Green Grass & High Tides)
ik hou meestal wel van een goede solo, net als ik van elektronica hou maar hoe langer hoe meer variatie er moet inzitten. Al kun je natuurlijk wel veel meer variatie in elektronica brengen dan in een solo op gitaar. Ik hou rapper van een drumsolo.

1950: Dead Can Dance - Mesmerism [03:53]

Onderhuidse afrikaanse europese spanning met de engelenstem van Lisa Gerard erbovenop. Zeker niet het beste nummer van hen maar het boeit wel. Het nummer eindigt wel enig mooi met strijkers

8

1949: ∆ - Breezeblocks [03:47]

De Nerdhype van 2012. Nummer zit goed in elkaar daar mankeert het zeker niet, aardig deuntjes afgewisseld met leuke korte riffs. De zang is niet echt goed maar kan er zeker mee door. Niks bijzonders dit, mooi muziek om op de achtergrond op te zetten zonder dat je het nummer te goed vind om gestoord te worden met het werk waar je mee bezig zijt.

7

1948: Richard Harris - MacArthur Park [07:24]

Ja, dit vind ik dus echt troep, gelukkig komt er nog een tempoversnelling want het eerste deel is om in slaap van te vallen, niet dat die tempoversnelling goed is hoor, alleen maar tijdelijk goed om niet in slaap te vallen. De zang is al even kitcherig als de instrumentatie.

0,5

1947: Explosions in The Sky – The Only Moment We Were Alone [10:14]

Een nummer voor op de achtergrond, moest het afgespeeld worden in de achtergrond ik zou het wss nog niet opmerken. Aardige melodietjes hoor maar het gaat echt allemaal aan mij
voorbij zonder dat ik het besef, ik heb nochtans mijn koptelefoon aan … Next Please !

5

1946: Don McLean - American Pie [08:35]

Ah na zo’n 2 minuten half wist ik dat ik dit nummer kende. Aardig nummer, al vind ik alleen het rustige begin en rustige einde echt redelijk goed. Voor de rest is het vooral een onderhoudend nummer.

5,8

1945: Dry The River - No Rest [03:07]

Dry The River het punkgroepje wou populair worden, dus dachten ze laten we folk maken zoals iedereen tegenwoordig doet. De zang is maar matig, als het tempo opgeschroefd wordt gaat het nummer ook de hoogte in, we blijven wel aan de noordzee.

4,5

1944: Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs [08:30]

Dit nummer zit wel goed in elkaar gewoven zeker als de noiserock er nog bijkomt. Niet verwacht. Al duurt het wel wat te lang naar mijn gedacht, ik zal het zeker wel nog beluisteren maar ga hier echt goesting in moeten hebben om het te blijven draaien.

7

1943: Jacques Brel - Ces Gens-Là [04:42]

Ik heb een hekel aan frans, ik vind het een lelijke taal maar Jacques Brel is 1 van de personen die ervoor zorgt dat ik dit eventjes allemaal vergeet. Hoe hij dit nummer brengt is fantastisch. Net een Poëet die met zijn nieuwste werk eventjes wordt begeleid door een piano en bas en nog wat strijkers. Fantastisch ! Jacques Brel laat Frans mooi zijn, een prestatie die niet velen gegeven is.

9

1942: Nick Cave And The Bad Seeds - Fifteen Feet Of Pure White Snow [05:36]

Nick Cave dit jaar gezien op Werchter, zijn nieuwste album was voor mij een trage groeier. Dit nummer had ik nog niet gehoord tot nu, maar dit is op en top Nick Cave, duister sfeertje, een doorleefde stem, interessante piano en goede teksten. Weer een toppertje leren kennen van Ome Nick.

8,5

1941: Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You [06:19]
Niet zo’n fan van deze zanger zijn stem maar ik heb al gemerkt dat ik meestal wat moet wennen aan zijn stem (ja, ieder nummer ) voor ik het echt ga waarderen. Muzikaal zit dit nummer echt wel heel goed in elkaar.

morgen en overmorgen wss geen update, aangezien ik geen tijd zal hebben (denk ik )

7,5

jassn schreef:
1947: Explosions in The Sky – The Only Moment We Were Alone [10:14]

Een nummer voor op de achtergrond, moest het afgespeeld worden in de achtergrond ik zou het wss nog niet opmerken. Aardige melodietjes hoor maar het gaat echt allemaal aan mij
voorbij zonder dat ik het besef, ik heb nochtans mijn koptelefoon aan … Next Please !

5

Wow, wat kunnen meningen verschillen (dat bedoel ik uiteraard positief). Dit nummer raakt mij diep in m'n ziel. Van begin tot het fabelachtige slot.

herman schreef:
(quote)

Die is wel een stuk mooier dan de radio edit. De originele albumversie uit 2007 vind ik zelf de allermooiste.

Werkelijk prachtig nummer!

Snoeperd schreef:
Even een vraagje. Worden de stukjes eigenlijk nog veel gelezen hier? Amders ga ik maar eens reclame maken. Zeker als we dalijk de top 1000 in gaan zullen de nummers voor veel discussiestof gaan zorgen denk ik.

Ik ben ook een trouwe lezer, maar lig nog wat achter
Jullie moeite wordt gewaardeerd!

Onweerwolf
Sundance schreef:
(quote)

Als je met dit topic klaar bent kun je daarna zo over stappen op dit topic: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MuMeLadder Top 2000 - Editie 2015 - De Ontknoping

Onweerwolf schreef:
(quote)

Als je met dit topic klaar bent kun je daarna zo over stappen op dit topic: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MuMeLadder Top 2000 - Editie 2015 - De Ontknoping

Worden dan ook weer alle nummers van de laatste Top2000 besproken?
In dat geval is dat een topic dat ik zeker ga volgen. Zoveel moois ontdekt!
Luister nu voor de zoveelste keer Neverland van Marillion, prachtig.

Onweerwolf
Sundance schreef:
(quote)

Worden dan ook weer alle nummers van de laatste Top2000 besproken?
In dat geval is dat een topic dat ik zeker ga volgen. Zoveel moois ontdekt!
Luister nu voor de zoveelste keer Neverland van Marillion, prachtig.

Jazeker. Rond 5 september begin ik met de ontknoping en alle nummers gaan, voor zover aanwezig, vergezeld van een review.

Mocht je zelf nog enkele reviews willen schrijven toevallig dan kun je ook in dat topic kijken. Iets meer dan 100 van de 2000 nummers wachten nog op liefde.

Sundance schreef:
(quote)

Haha, leuk om te lezen! Toen ik zelf laatst weer keek had ik meteen weer zin om het weer doen, ook omdat mijn smaak de laatste jaren toch wel goed veranderd is.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.