MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Stevie Wonder's beste 5 albums.

zoeken in:
Wat me opvalt op dit forum is dat ik werkelijk niks van Stevie Wonder tegenkom. Op zijn majestueuze albums worden dan af en toe nog een paar nietszeggende stemmen uitgebracht.. maar verder blijft deze geniale man onbesproken.

Ik vraag me echt af waarom. We praten hier toch over dé man van de jaren '70, één van de grootste uit de muziekgeschiedenis.

Enfin. Wat vindt jij de beste 5 albums van Stevie?

Mijn top 5:

1. Songs in the Key of Life
2. Innervisions
3. Fulfillingness' First Finale
4. Music of my mind
5. Talking book

Je hebt gelijk, stevie is nog een onbeschreven blad hier op MusicMeter en daar moet dringend verandering in komen! Ook bij mezelf trouwens, want ik geraak maar aan 4 albums...

2. Innervisions
3. Hotter than July
4. Talking Book
5. nog zelf in te vullen

thyson schreef:
Je hebt gelijk, stevie is nog een onbeschreven blad hier op MusicMeter en daar moet dringend verandering in komen! Ook bij mezelf trouwens, want ik geraak maar aan 4 albums...

2. Innervisions
3. Hotter than July
4. Talking Book
5. nog zelf in te vullen

Ik snap er niks van. Want ik kom hem ook amper tegen in de top 10 van mensen.

Ik moet bekennen dat ik alleen Songs in the Key of Life helemaal van hem ken en in huis heb, maar dat vind ik dan wel meteen een waanzinnig goeie plaat.

Songs in the Key of Life is het enige album dat ik van hem heb (en hoog waardeer).
Verder moet ik eerlijk bekennen niet echt bekend te zijn met de man (buiten de hitsingles).
En misschien nog vreemder: op de een of andere manier heb ik die behoefte ook niet.

joice schreef:
Ik moet bekennen dat ik alleen Songs in the Key of Life helemaal van hem ken en in huis heb, maar dat vind ik dan wel meteen een waanzinnig goeie plaat.

Ga achter Innervisions aan..
Hij zal je niet teleurstellen.

De rest zal dan snel volgen.

Wat een geweldige artiest is Stevie toch. Super innovatief en ook nog eens heel erg veelzijdig.

Mensen die niet verder komen dan 1 Stevie album. Sorry, ik snap niks van jullie.

SUPERSTITION*

innervisions
songs in the key of life
music of my mind
talking book
journey trough the secret life of plants
hotter than july

1. songs in the key of life
2. innervisions
3. fulfilligness' first finale
4. hotter than July
5. talking book

Kent men Stevie Wonder wel..?

Als je Songs in the key... op één hebt staan in je top 5, waarom zet je dan Fulfillingness'... en niet Songs... in je persoonlijke top tien, MUSICOLOGY*?

1. Innervisions
2. Songs In The Key Of Life
3. Fullfillingness' First Finale
4. Talking Book
5. Hotter Than July

het blijven toch wel ongeveer dezelfde albums, alleen een andere volgorde

Klopt helemaal, de overige albums ken ik niet. Maar 5 albums van de beste man vind ik ook eigenlijk wel genoeg om te hebben.

over de overige albums kun je ook geen overtuigende recensies ontdekken

2. Innervisions
3. Hotter Than July
4. Talking Book
5. A Time to Love

sq
1. Journey Through the Secret life of Plants
2. Songs in the Key of Life
4. Innervisions

Hotter Than July en Talking Book vind ik duidelijk mindere albums. De rest ken ik onvoldoende, zij het dat al het echte oude en echt nieuwe werk van Stevie dát ik ken mij ook niet aantrekt.

1. innervisions
2. songs in the key of life
3. talking book
4. A Time to Love
5. the secret life of plants (eervolle vermelding vanwege de hoes met braille)

2. Innervisions
4. Signed, Sealed and Delivered
5. A Time to Love

Father McKenzie
1. Songs In The Key Of Life
2. Innervisions
3. Fullfillingness First Finale
4. Taling Book
5. Music Of My Mind

Hotter Than July vind ik echt het allerslechtste album dat ie ooit gemaakt heeft, iemand van zijn klasse niet echt waard...helaas, dàt wou ik toch even kwijt, voor de rest heb ik niets dan eerbied voor zulk een prachtartiest!

2. Talking Book
3. Inversions
4. A Time to Love
5. Fulfilligness" first Finale

1. Innervisions
3. Talking Book
4. For Once in my Life
5. Signed, Sealed and Delivered

Raar dat niemand anders 'For Once in my Life' vermeldt. Er staan enkele geweldige songs op, de titelsong vind ik zelfs een van Stevies beste nummers.

2. Innervisions
3. Fulfilligness" First Finale
4. Talking Book
5. Music of My Mind

Songs in the key of life en Innervisions zijn inderdaad de beste instap-platen van Stevie, naast misschien een verzamelaar als Original Musiquarium.

In de jaren zeventig vond ik hem zo'n beetje de meest geniale musicus die er bestaat. Wat mij betreft ook de grondlegger voor een artiest als Prince, die een vergelijkbare eigen muzikale wereld creëerde. Maar mijn respect is daarna iets afgenomen door zijn latere output (met I just called... als dieptepunt). Maar die reeks albums tot aan Hotter than july blijven meesterwerken. Tja, en dan kom ik natuurlijk tot een lijst met alleen maar jaren-zeventig albums, ik kan het ook niet helpen.

1. Innervisions
2. Songs in the key of life
3. Talking book
4. Music of my mind
5. Fulfillingness' first finale

1. Songs in the key of life
2. Innervisions
3. Hotter than July
4. Talking book
5. Sighned, sealed and delivered

Ik vind eigenlijk min of meer alles vanaf Uptight goed tot en met Hotter Than July. Ook A Time 2 Love is een prima album. De volgende 5 behoren volgens mij wel tot zijn allerbeste:
1. Fullfillingness First Finale
3. Innervisions
4. Taling Book
5. Music Of My Mind

2. Innervisions
3. Fulfilligness' First Finale
4. Talking Book
5. Music of My Mind

Toch een duidelijke afscheiding tussen deze 5 en de rest van zijn oeuvre, al zijn er zeker nog genoeg leuke platen van 'm.

kemm schreef:
2. Innervisions
3. Fulfilligness' First Finale
4. Talking Book
5. Music of My Mind

Toch een duidelijke afscheiding tussen deze 5 en de rest van zijn oeuvre, al zijn er zeker nog genoeg leuke platen van 'm.

Dat vind ik dus ook. Op een paar singles na (bijv. Signed, Sealed, Delivered). Heb precies dezelfde 5.

The Secret Life Of Plants heeft ook een apart plaatje in mijn hart.

2. Talking Book
3 A Time to Love.
4. Inversions
5. Fulfilligness" first Finale

Zorin
2. Innervisions
3. Fulfilligness First Finale
4. Talking Book
5. Music of My Mind

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.