Muziek / Toplijsten en favorieten / new wave mixtape van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2011, 23:14 uur
Is er iemand die mij een duidelijke definitie van new wave kan geven of een site die een soort uitsluitsel kan geven of iets wel of niet new wave is.
Is de lijst van Wikipedia bijvoorbeeld een goed uitgangspunt?
List of New Wave artists and bands - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
List of New Wave artists and bands - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 27 september 2011, 23:18 uur
Nou dat is wel heel ruim genomen, veel synthpop (ABC, Erasure, Modern Talking e.d) en ook gewone rock zoals John Waite kom ik tegen dus om hier voor 100% vanuit te gaan zou ik niet doen
0
Misterfool
geplaatst: 27 september 2011, 23:34 uur
Rudi S schreef:
Nou jij niet hoor, ik zat meer aan herman en Misterfool te denken
(quote)
Nou jij niet hoor, ik zat meer aan herman en Misterfool te denken
Ik ken meer New-wave dan je denkt smiecht.
0
geplaatst: 27 september 2011, 23:38 uur
Lekker vriendelijk weer. 
Volgens mij zegt ie daar niets over, maar wil ie gewoon eerder aan de beurt komen...

Volgens mij zegt ie daar niets over, maar wil ie gewoon eerder aan de beurt komen...
0
geplaatst: 27 september 2011, 23:42 uur
Zo ziet het er wel uit inderdaad aangezien jullie 2 precies voor hem staan...
0
geplaatst: 27 september 2011, 23:50 uur
herman schreef:
, ik dacht dat dit duidelijk was door de 2 personen te noemen die juist boven mij stonden.Ik vind overigens niemand ongeschikt om mee te doen hoor.
Dus mijn post was niet kwaad bedoeld , overigens die van Luke ook niet denk ik.
0
Misterfool
geplaatst: 27 september 2011, 23:54 uur
Was inderdaad niet kwaad of onvriendelijk bedoelt, maar ik had niet door dat ik voor Rudi stond 

0
geplaatst: 27 september 2011, 23:55 uur
chevy93 schreef:
Is er iemand die mij een duidelijke definitie van new wave kan geven of een site die een soort uitsluitsel kan geven of iets wel of niet new wave is.
Ik zou echt heel graag hebben dat we de discussie wel of niet wave hier niet voeren.
Daar is in het verleden vaak over gebakkeleid en dat vond ik zelf helemaal niet leuk meer.
Wel leuk is dat chevy wegen zoekt om mee te spelen. Wie zijn vraag wil beantwoorden: graag in pm.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 september 2011, 08:02 uur
dazzler schreef:
Ik zou echt heel graag hebben dat we de discussie wel of niet wave hier niet voeren.
Daar is in het verleden vaak over gebakkeleid en dat vond ik zelf helemaal niet leuk meer.
Wel leuk is dat chevy wegen zoekt om mee te spelen. Wie zijn vraag wil beantwoorden: graag in pm.
Of gewoon in dit topic. Met de achtergrond uit eerdere bakkeleitopics kan ik me je standpunt heel wel voorstellen, maar Chevy stelt mijns inziens ook gewoon een terechte vraag, waarop de beantwoording zich niet tot pm's hoeft te beperken.
0
geplaatst: 28 september 2011, 11:52 uur
Goed idee van Casartelli.
Discussies over wel of niet "new wave" graag hier voeren.
En herlees ook nog eens even de spelregels.
Discussies over wel of niet "new wave" graag hier voeren.
En herlees ook nog eens even de spelregels.
dazzler schreef:
Belangrijk daarbij zijn drie dingen.
3. De plaatser bepaalt zelf wel of de nummers new wave genoeg zijn.
Belangrijk daarbij zijn drie dingen.
3. De plaatser bepaalt zelf wel of de nummers new wave genoeg zijn.
0
geplaatst: 28 september 2011, 11:56 uur
De plaatser bepaalt zelf wel of de nummers new wave genoeg zijn.

0
geplaatst: 28 september 2011, 12:06 uur
Tja, aangezien ik niet "into new wave" ben, vind ik het moeilijk een lijst samen te stellen. Als ik voor mezelf niet eens een duidelijk definitie kan stellen (al is het maar een gevoelsdefinitie), kan ik dus ook onmogelijk achter mijn lijstje staan.
Ik heb nog ruim 2 maanden om met een voor mezelf acceptabel lijstje te komen, dus vooruit:
- dazzler (is nu bezig)
- pjh1967
- herman
- Misterfool
- Rudi S
- Orbit
- mjuman
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
Als het niet lukt, zal er ook wel genoeg back-up zijn.
Ik heb nog ruim 2 maanden om met een voor mezelf acceptabel lijstje te komen, dus vooruit:
- dazzler (is nu bezig)
- pjh1967
- herman
- Misterfool
- Rudi S
- Orbit
- mjuman
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
Als het niet lukt, zal er ook wel genoeg back-up zijn.

0
geplaatst: 28 september 2011, 20:11 uur
Wie nog wil stemmen op mijn mixtape zal snel moeten zijn,
want vanaf morgen is het de beurt aan de lijst van pjh1967.
0
geplaatst: 28 september 2011, 20:40 uur
dazzler schreef:
Voor do - avond 20:00 uur was het toch? Moet nog proza van mijn mental notes maken, nl en wil ook nog Chelsea zien.
0
geplaatst: 28 september 2011, 21:46 uur
dazzler schreef:
Ik kijk al uit naar donderdag als de mixtape van pjh1967 verschijnt.
Er staat trouwens geen vast tijdstip op.
Hij mag geplaatst worden tussen 00.01u en 23.59u.
Ik kijk al uit naar donderdag als de mixtape van pjh1967 verschijnt.
Er staat trouwens geen vast tijdstip op.
Hij mag geplaatst worden tussen 00.01u en 23.59u.
Die 20.00u heb je zelf verzonnen Mjuman.
Ik vind niet dat we van pjh1967 moeten verwachten dat hij stipt om 20.00u online is
als we allemaal meer dan 6 dagen de tijd hebben gehad. Enfin, da's mijn mening.
Er staat in de spelregels geen tijdstip gepreciseerd ... enkel dat we op donderdag wisselen.
Dus dan denk ik dat je best met pjh1967 zelf afspreekt. Hij is vanaf middernacht aan zet.
0
geplaatst: 28 september 2011, 22:01 uur
dazzler schreef:
Ik vind niet dat we van pjh1967 moeten verwachten dat hij stipt om 20.00u online is
Er staat in de spelregels geen tijdstip gepreciseerd ... enkel dat we op donderdag wisselen.
Dus dan denk ik dat je best met pjh1967 zelf afspreekt. Hij is vanaf middernacht aan zet.
(quote)
Ik zie het wel - ik verkeerde in de vast veronderstelling; waarom ... beats me. Morgen post ik wel wat en anders doe ik een 2 in 1; verwacht overigens geen schokkende puntendeling of stuitende onthullingen.
0
geplaatst: 29 september 2011, 00:18 uur
32* Joy Division - Disorder +3
Dit is echt wat je noemt met de eerste drum-beat in huis vallen- de eerste maten/seconden: drum, bas – volstaan om de sfeer weer overeind te zetten: binnen 10 seconden ben je weer in het wave-huis.Intens album, met een donkere sfeer
16* Orchestral Manoeuvres in the Dark - The New Stone Age
OMD track die me aan The Human League (van de eerste twee albums doet denken); voor OMD imo atypisch, maar het lelijke eendje wil maar geen zwaan worden.
27* The Sound - Winning +4
De ultieme song van de tegenbeweging; geloven in je eigen protest maakt je kans op succes groter; emotie,overtuiging, vooral bij The Sound live.
11* Killing Joke - Requiem
Niet echt mijn ding; sowieso is Killing Joke, afgezien van de singles niet echt mijn muziek -alhoewel je live wel meegezogen werd.
16* The Stranglers - Sometimes +1
Opener van mijn fave Stranglers album; herkenbaar keyboard-geluid, stuwende bas. Goed nummer, maar kant 2 is hier geliefd.
11* New Order - Age of Consent
Relatief poppy song, waar duidelijk de vocale tekortkomingen van Barney blijken en ook de tekst is niet een pluspunt; de synthloopjes maken veel goed. Album is top.
19* Echo & The Bunnymen - Show of Strength +2
IJzersterke openingszet; mooie truuk van Mac om zijn ademhaling (aspiratie) te synchroniseren met de bass drum. Vervolgens laten E& B de spanningsboog vieren en pakken ‘em pas weer op bij Over the Wall. Puik album.
2* The Sisters of Mercy - Black Planet
Gothic klassieker die hier weinig gedraaid wordt; live was het wel aardig.
12* Cocteau Twins - Ivo
Indrukwekkende band, Liz Fraser: prachtige zangeres die nog steeds een solo-album uit moet brengen. Zelf houdt ze dat tegen, net zoals ze in the nick of time de CT reünie afzegde; complexe persoonlijkheid. Album (Treasure) draagt zijn naam met recht, alleen opener is minder sterk imo.
4* The Cure - Shake Dog Shake
Met The Cure heb ik een moeilijke relatie (haat-liefde); dit is typisch een geval van het eerste. Robert Smith's zang kan me niet bekoren.
Dit is echt wat je noemt met de eerste drum-beat in huis vallen- de eerste maten/seconden: drum, bas – volstaan om de sfeer weer overeind te zetten: binnen 10 seconden ben je weer in het wave-huis.Intens album, met een donkere sfeer
OMD track die me aan The Human League (van de eerste twee albums doet denken); voor OMD imo atypisch, maar het lelijke eendje wil maar geen zwaan worden.
27* The Sound - Winning +4
De ultieme song van de tegenbeweging; geloven in je eigen protest maakt je kans op succes groter; emotie,overtuiging, vooral bij The Sound live.
Niet echt mijn ding; sowieso is Killing Joke, afgezien van de singles niet echt mijn muziek -alhoewel je live wel meegezogen werd.
16* The Stranglers - Sometimes +1
Opener van mijn fave Stranglers album; herkenbaar keyboard-geluid, stuwende bas. Goed nummer, maar kant 2 is hier geliefd.
11* New Order - Age of Consent
Relatief poppy song, waar duidelijk de vocale tekortkomingen van Barney blijken en ook de tekst is niet een pluspunt; de synthloopjes maken veel goed. Album is top.
19* Echo & The Bunnymen - Show of Strength +2
IJzersterke openingszet; mooie truuk van Mac om zijn ademhaling (aspiratie) te synchroniseren met de bass drum. Vervolgens laten E& B de spanningsboog vieren en pakken ‘em pas weer op bij Over the Wall. Puik album.
Gothic klassieker die hier weinig gedraaid wordt; live was het wel aardig.
12* Cocteau Twins - Ivo
Indrukwekkende band, Liz Fraser: prachtige zangeres die nog steeds een solo-album uit moet brengen. Zelf houdt ze dat tegen, net zoals ze in the nick of time de CT reünie afzegde; complexe persoonlijkheid. Album (Treasure) draagt zijn naam met recht, alleen opener is minder sterk imo.
4* The Cure - Shake Dog Shake
Met The Cure heb ik een moeilijke relatie (haat-liefde); dit is typisch een geval van het eerste. Robert Smith's zang kan me niet bekoren.
0
geplaatst: 29 september 2011, 00:27 uur
Mjuman is toch wel een echte kenner (ik heb dezelfde nummers punten gegeven) 

0
geplaatst: 29 september 2011, 16:54 uur
34* Joy Division - Disorder +2
Geweldige opener, meteen 100% raak. Drum en bas in combinatie met Ian zijn geweldig
Anders dan de andere nummers die ik ken van OMD, niet slecht maar ik hoor toch liever hun iets poppier kant
30* The Sound - Winning +3
Geweldig nummer. Donker, krachtig, en meeslepend.
Nog nooit iets van deze groep gehoord. Ook niet meteen mijn ding, te veel gitaar op de voorgrond
16* The Stranglers - Sometimes
Natuurlijk een erg herkenbaar nummer, al is het niet echt mijn favoriete nummer van The Stranglers. Daarvoor gaat het iets te snel vervelen
15* New Order - Age of Consent +4
Geweldig NO-nummer. Samen met de aflsuiter van dit album één van hun beste nummers. Barney is niet meteen een wereldzanger, maar hier past zijn stem volledig. Drum van Morris is ook geweldig.
19* Echo & The Bunnymen - Show of Strength
Muziek van Echo & The Bunnymen kan ik altijd wel waarderen. Begin deze maand live gezien en erg sterk. Ook al hebben de jaren Ian McCullogh volledig ingehaald, ongelooflijk wat een charisma die man nog uitstraalt. Dit is een aardig nummer maar niks meer
Ik Heb nooit veel gehad met de Sisters of Mercy op oerclassic "Temple Of Love" na. Ook dit is een aardig nummer, maar niks speciaal
12* Cocteau Twins - Ivo
Bevreemdend nummer, dankzij die bijna middeleeuwse zang. Valt zeker in goede aarde bij mij.
5* The Cure - Shake Dog Shake +1
The Cure kan mij altijd bekoren. Zowel hun donkere als hun poppy kant. Dit nummer dat voor mij zo wat tussen de twee valt doet het dan ook erg goed
Geweldige opener, meteen 100% raak. Drum en bas in combinatie met Ian zijn geweldig
Anders dan de andere nummers die ik ken van OMD, niet slecht maar ik hoor toch liever hun iets poppier kant
30* The Sound - Winning +3
Geweldig nummer. Donker, krachtig, en meeslepend.
Nog nooit iets van deze groep gehoord. Ook niet meteen mijn ding, te veel gitaar op de voorgrond
16* The Stranglers - Sometimes
Natuurlijk een erg herkenbaar nummer, al is het niet echt mijn favoriete nummer van The Stranglers. Daarvoor gaat het iets te snel vervelen
15* New Order - Age of Consent +4
Geweldig NO-nummer. Samen met de aflsuiter van dit album één van hun beste nummers. Barney is niet meteen een wereldzanger, maar hier past zijn stem volledig. Drum van Morris is ook geweldig.
19* Echo & The Bunnymen - Show of Strength
Muziek van Echo & The Bunnymen kan ik altijd wel waarderen. Begin deze maand live gezien en erg sterk. Ook al hebben de jaren Ian McCullogh volledig ingehaald, ongelooflijk wat een charisma die man nog uitstraalt. Dit is een aardig nummer maar niks meer
Ik Heb nooit veel gehad met de Sisters of Mercy op oerclassic "Temple Of Love" na. Ook dit is een aardig nummer, maar niks speciaal
12* Cocteau Twins - Ivo
Bevreemdend nummer, dankzij die bijna middeleeuwse zang. Valt zeker in goede aarde bij mij.
5* The Cure - Shake Dog Shake +1
The Cure kan mij altijd bekoren. Zowel hun donkere als hun poppy kant. Dit nummer dat voor mij zo wat tussen de twee valt doet het dan ook erg goed
0
geplaatst: 29 september 2011, 16:55 uur
- dazzler (is nu bezig)
- pjh1967
- herman
- Misterfool
- Rudi S
- Orbit
- mjuman
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
-Mat_
- pjh1967
- herman
- Misterfool
- Rudi S
- Orbit
- mjuman
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
-Mat_
0
geplaatst: 29 september 2011, 17:52 uur
Hier is al weer sneller donderdag dan ik had gedacht. Hierbij dan mijn mixtape, heb helaas geen tijd gehad om er een uitgebreide toelichting bij te schrijven. Om te beginnen kan ik mededelen dat ik geen New Wave purist ben. Deze mixtape is samengesteld uit de singles, 12-inches en albums die ik destijds gekocht heb en nog steeds koester. Heb tijdens het samenstellen van deze mixtape wel gemerkt dat mijn voorkeur uitgaat naar “industrial” new wave (Anne Clark, Clan of Xymox, Fad Gadget, Minimal Compact en Cabaret Voltaire) en nummers met een lekker basloopje en scherpe gitaren (Au Pairs, Ideal, Fehlfarben) Willekeurige volgorde en voor mijzelf (en misschien anderen) een walk on Memorylane.
Au Pairs - Armagh
Furniture - Brilliant Mind
Anne Clark - Sleeper in Metropolis
Clan of Xymox - Stranger
Fad Gadget - Lady Shave
Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)
Luc van Acker & Anna Domino - The Ship
Minimal Compact - Next One Is Real
Ideal - Berlin
Cabaret Voltaire - Ghostalk
Samenvattend:
Au Pairs – Armagh
Furniture – Brilliant Mind
Anne Clark – Sleeper in Metropolis
Clan of Xymox – Stranger
Fad Gadget – Lady Shave
Fehlfarben – Ein Jahr(Es Geht Voran)
Luc van Acker & Anna Domino – Zanna
Minimal Compact – Next One Is Real
Ideal – Berlin
Enjoy !!
Au Pairs - Armagh
Furniture - Brilliant Mind
Anne Clark - Sleeper in Metropolis
Clan of Xymox - Stranger
Fad Gadget - Lady Shave
Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)
Luc van Acker & Anna Domino - The Ship
Minimal Compact - Next One Is Real
Ideal - Berlin
Samenvattend:
Au Pairs – Armagh
Furniture – Brilliant Mind
Anne Clark – Sleeper in Metropolis
Clan of Xymox – Stranger
Fad Gadget – Lady Shave
Fehlfarben – Ein Jahr(Es Geht Voran)
Luc van Acker & Anna Domino – Zanna
Minimal Compact – Next One Is Real
Ideal – Berlin
Enjoy !!
0
geplaatst: 29 september 2011, 18:08 uur
Interessante tracklist. Ik ken er maar 3 van, maar 2 daarvan zijn dikke 5*-nummers en de derde is ook bepaald niet mis. Ben benieuwd naar de rest!
0
Misterfool
geplaatst: 29 september 2011, 18:49 uur
Au pairs inderdaad
. Lekker nummer, ik heb alvast goed voorgevoel bij de overige 9 nummers.
. Lekker nummer, ik heb alvast goed voorgevoel bij de overige 9 nummers.
0
geplaatst: 29 september 2011, 18:51 uur
0
geplaatst: 29 september 2011, 18:57 uur
Anne Clark – Sleeper in Metropolis stond ook op mijn lijstje, mooie keuze. 

* denotes required fields.