Muziek / Toplijsten en favorieten / around the 80s in six songs (Cyndi Lauper)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2012, 17:22 uur
NENA ladder
14 * Nur Geträumt +3
9 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann +2
8 * 99 Luftballons +1
5 * Leuchtturm
4 * ? (Fragezeichen) +4
0 * Rette Mich
14 * Nur Geträumt +3
9 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann +2
8 * 99 Luftballons +1
5 * Leuchtturm
4 * ? (Fragezeichen) +4
0 * Rette Mich
0
geplaatst: 27 maart 2012, 17:26 uur
Jammer dat Kino niet meedoet, je zegt zelf tenslotte dat het samen met Leuchtturm een dubbele A-kant betreft 

0
geplaatst: 27 maart 2012, 17:26 uur
NENA ladder
18 * Nur Geträumt +4
11 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann +2
11 * 99 Luftballons +3
5 * Leuchtturm
5 * ? (Fragezeichen) +1
0 * Rette Mich
18 * Nur Geträumt +4
11 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann +2
11 * 99 Luftballons +3
5 * Leuchtturm
5 * ? (Fragezeichen) +1
0 * Rette Mich
0
geplaatst: 27 maart 2012, 17:30 uur
NENA ladder
22 * Nur Geträumt +4
14 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann +3
13 * 99 Luftballons +2
6 * ? (Fragezeichen) +1
5 * Leuchtturm
0 * Rette Mich
22 * Nur Geträumt +4
14 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann +3
13 * 99 Luftballons +2
6 * ? (Fragezeichen) +1
5 * Leuchtturm
0 * Rette Mich
0
geplaatst: 27 maart 2012, 19:33 uur
GrafGantz schreef:
Jammer dat Kino niet meedoet, je zegt zelf tenslotte dat het samen met Leuchtturm een dubbele A-kant betreft
Een goed punt: maar de topictitel zegt: around the 80s in six songs.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 maart 2012, 23:15 uur
dazzler schreef:
Ik dus ook.
Ik dus ook.
Heel apart, maar ik zou toch zweren dat er eerst wat anders stond.

Hoe het ook zij, voor wie wat minder geneigd is voor de verzamelaar te gaan: van Nena is ook een boxje in de bekende serie "Original Album Classics" verschenen, met daarin de 4 groepsalbums en nog het soloalbum Wunder Gescheh'n. Kun je je voor 15-20 euro ook zeker geen buil aan vallen.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 00:13 uur
Toch niet hoor.

Klopt wat je zegt over de box.
Bij Nena is dat een interessante koop, omdat zij geen non-album singles hebben.
Maar bij artiesten waar dat wel zo is, vind ik dat classic album idee een beetje jammer.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 08:03 uur
dazzler schreef:
Maar bij artiesten waar dat wel zo is, vind ik dat classic album idee een beetje jammer.
Hoezo dat dan? Ze claimen toch nergens dat je met die box alle singles van een bepaalde periode hebt (en daar zijn die boxen ook helemaal niet voor bedoeld)?
0
geplaatst: 28 maart 2012, 08:17 uur
dazzler schreef:
(quote)
Correct, maar ik vind het vooral jammer omdat dat nummer de volle mep van mij gekregen zou hebben.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 09:19 uur
NENA ladder
25 * Nur Geträumt 3
18 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann 4
14 * 99 Luftballons 1
8 * ? (Fragezeichen) 2
5 * Leuchtturm
0 * Rette Mich
25 * Nur Geträumt 3
18 * Irgendwie Irgendwo Irgendwann 4
14 * 99 Luftballons 1
8 * ? (Fragezeichen) 2
5 * Leuchtturm
0 * Rette Mich
0
geplaatst: 28 maart 2012, 11:40 uur
Brunniepoo schreef:
Hoezo dat dan? Ze claimen toch nergens dat je met die box alle singles
van een bepaalde periode hebt (en daar zijn die boxen ook helemaal niet voor bedoeld)?
Hoezo dat dan? Ze claimen toch nergens dat je met die box alle singles
van een bepaalde periode hebt (en daar zijn die boxen ook helemaal niet voor bedoeld)?
Neen, dat beweer ik ook niet.
Maar het is jammer dat je in één aankoop (box met 5 albums) een mooi overzicht
van een periode in de band (of soms zelfs het hele oeuvre) dan die paar non-album hits moet ontberen.
Zo kan je bijvoorbeeld de acht albums van Hot Chocolate kopen in een box met 4 cd's.
Dan heb je echt alles ... behalve een handvol unieke singles. En dat vind ik dan jammer.
Met wat extra bonustracks zou je het plaatje helemaal volledig kunnen maken.
Ik wilde enkel een lichte teleurstelling uitdrukken.
Net zoals GrafGantz het jammer vind dat hij Kino niet de volle mep kon geven.
Maar het is genoteerd dat hij dat nummer top vindt.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 11:47 uur
Je hebt ook deze 3 cd box nog, staat volgens mij hier niet op de site
Nena - Alles CD Album - cduniverse.com
0
geplaatst: 28 maart 2012, 11:58 uur
dazzler schreef:
van een periode in de band (of soms zelfs het hele oeuvre) dan die paar non-album hit ontbreken.
Zo kan je bijvoorbeeld de acht albums van Hot Chocolate kopen in een box met 4 cd's.
Dan heb je echt alles ... behalve een handvol unieke singles. En dat vind ik dan jammer.
(quote)
van een periode in de band (of soms zelfs het hele oeuvre) dan die paar non-album hit ontbreken.
die classic album-boxen geven vaak de laatste remaster met bijbehorende bonustracks, dus je krijgt vaak best wel de nodige extra's. Ze pretenderen geen volledigheid, maar de albums in zo'n box hoeven ook geen ononderbroken serie weer te geven, dus dan heb je sowieso al geen volledigheid.
0
geplaatst: 28 maart 2012, 14:36 uur
vigil schreef:
Nena - Maxis & Mixes (2004)
Deze heb ik alvast toegevoegd. Hij bevat drie zeldzame b-kantjes.
Jammer genoeg niet de studio versie van Ganz Oben (die stond wel op Die Band (1991)).
0
geplaatst: 28 maart 2012, 21:02 uur
SOFT CELL
1. Tainted Love - 1981

A. Tainted Love
B. Where Did Our Love Go
De 12" single brengt een mash-up avant la lettre van de A en B kant
in één extended versie en een extended dub versie. In 1981 hun tijd vooruit.
Soft Cell staat model voor het jaren 80 synth duo (er zullen er nog volgen in dit topic).
Zanger Marc Almond en synthpionier Dave Ball ontmoeten elkaar op de kunstacademie.
Dat levert aanvankelijk nogal avant-gardistisch gepriegel op (genre Throbbin Gristle).
Tot Stevo, de excentrieke stichter van Some Bizarre, Soft Cell een kans geeft.
De eerste single heet A Man Can Get Lost en wordt geproducet door Mute-man Daniel Miller.
Op 12" wordt de B-kant Memorabilia de A-kant en hun muziek sijpelt door in new wave kringen.
Voor de opvolger waagt nothern soul fan Ball zich aan Tainted Love van Gloria Jones (1965)
en Where Did Our Love Go van The Supremes (1964) ... en de rest is geschiedenis.
Tainted Love is een goed, maar zeldzaam voorbeeld van een klassieker die succesvoller
werd in zijn coverversie. Toch speelde de beslissing om twee covers op dezelfde single te zetten
de groep later parten. Want ze hielden nauwelijks een cent over aan de miljoenen verkochte exemplaren.
De albumversie is een remix (andere intro en geen fade-out) van de singleversie.
Jammer genoeg is de originele videoclip uit 1981 geblokkeerd op YouTube.
Je vindt er wel voortdurend de 1991 remix met bijhorende clip.
1. Tainted Love - 1981

A. Tainted Love
B. Where Did Our Love Go
De 12" single brengt een mash-up avant la lettre van de A en B kant
in één extended versie en een extended dub versie. In 1981 hun tijd vooruit.
Soft Cell staat model voor het jaren 80 synth duo (er zullen er nog volgen in dit topic).
Zanger Marc Almond en synthpionier Dave Ball ontmoeten elkaar op de kunstacademie.
Dat levert aanvankelijk nogal avant-gardistisch gepriegel op (genre Throbbin Gristle).
Tot Stevo, de excentrieke stichter van Some Bizarre, Soft Cell een kans geeft.
De eerste single heet A Man Can Get Lost en wordt geproducet door Mute-man Daniel Miller.
Op 12" wordt de B-kant Memorabilia de A-kant en hun muziek sijpelt door in new wave kringen.
Voor de opvolger waagt nothern soul fan Ball zich aan Tainted Love van Gloria Jones (1965)
en Where Did Our Love Go van The Supremes (1964) ... en de rest is geschiedenis.
Tainted Love is een goed, maar zeldzaam voorbeeld van een klassieker die succesvoller
werd in zijn coverversie. Toch speelde de beslissing om twee covers op dezelfde single te zetten
de groep later parten. Want ze hielden nauwelijks een cent over aan de miljoenen verkochte exemplaren.
De albumversie is een remix (andere intro en geen fade-out) van de singleversie.
Jammer genoeg is de originele videoclip uit 1981 geblokkeerd op YouTube.
Je vindt er wel voortdurend de 1991 remix met bijhorende clip.
0
geplaatst: 29 maart 2012, 21:41 uur
SOFT CELL
2. Bedsitter - 1981

A. Bedsitter
B. Facility Girls
Op 12" was Soft Cell een pionier: steevast zowel de A als B-kant in extended versie.
Bedsitter werd in het kielzog van Tainted Love onmiddellijk een top 3 hit in de UK.
Nochtans sloeg het nummer in de Benelux niet meteen aan. Het haalde de hitparade niet eens.
Op het debuutalbum Non-Stop Erotic Cabaret (1981) is het zelfs het meest luchtige nummer.
De muziek van Soft Cell concentreert zich op de erg aparte sound van Dave Balls klavieren.
Daar zit steevast een soort retro-element in de klankkleur. Let zowel op de mank lopende melodie
als op de steeds terugkerende dreun (in Tainted Love was dat het beroemde pling pling moment).
Zowel Bedsitter als zijn B-kant verhalen over een soort dubbelleven van de protagonist.
Fuifbeest op zaterdagavond en kamerbloempje op zondagmorgen. Secretaresse overdag
en stoeipoes 's nachts. Bedsitter knipoogt zelfs naar Eight Days a Week van The Beatles.
De singleversie is identiek aan de albumversie.
2. Bedsitter - 1981

A. Bedsitter
B. Facility Girls
Op 12" was Soft Cell een pionier: steevast zowel de A als B-kant in extended versie.
Bedsitter werd in het kielzog van Tainted Love onmiddellijk een top 3 hit in de UK.
Nochtans sloeg het nummer in de Benelux niet meteen aan. Het haalde de hitparade niet eens.
Op het debuutalbum Non-Stop Erotic Cabaret (1981) is het zelfs het meest luchtige nummer.
De muziek van Soft Cell concentreert zich op de erg aparte sound van Dave Balls klavieren.
Daar zit steevast een soort retro-element in de klankkleur. Let zowel op de mank lopende melodie
als op de steeds terugkerende dreun (in Tainted Love was dat het beroemde pling pling moment).
Zowel Bedsitter als zijn B-kant verhalen over een soort dubbelleven van de protagonist.
Fuifbeest op zaterdagavond en kamerbloempje op zondagmorgen. Secretaresse overdag
en stoeipoes 's nachts. Bedsitter knipoogt zelfs naar Eight Days a Week van The Beatles.
0
geplaatst: 30 maart 2012, 00:02 uur
SOFT CELL
3. Say Hello Wave Goodbye - 1982

A. Say Hello Wave Goodbye
B. Say Hello Wave Goodbye [Instrumental]
C. Fun City *
* enkel op 12" single
De B-kant van de 7" single was een instrumentale outtake van de 12" versie.
1982 begon met een hattrick. Drie UK top 3 hits of rij voor Soft Cell.
Het album Non-Stop Erotic Cabaret (1981) was ontegensprekelijk een bestseller.
Maar opnieuw kwam de single in de Benelux niet verder dan een kort flirt met de hitlijsten.
Say Hello Wave Goodbye wordt nochtans gerekend tot de 80s klassiekers.
Een pathetische ballad zoals alleen Marc Almond ze kan zingen. Over zijn stem
is al veel inkt gevloeid. Hij hanteert een kunstmatig vibrato dat heel kitscherig overkomt.
Toch loop het lied met de sterke verhaallijn over van ontroering.
Fun City (waarvan geen korte versie bestaat) is killer vormgegeven.
Het luistert weg als een moedeloze trip doorheen het nachtleven.
Net als Tainted Love werd Say Hello Wave Goodbye in zijn 1991 remix op single heruitgebracht.
De oorspronkelijke singleversie uit 1982 is wel identiek aan de albumversie.
3. Say Hello Wave Goodbye - 1982

A. Say Hello Wave Goodbye
B. Say Hello Wave Goodbye [Instrumental]
C. Fun City *
* enkel op 12" single
De B-kant van de 7" single was een instrumentale outtake van de 12" versie.
1982 begon met een hattrick. Drie UK top 3 hits of rij voor Soft Cell.
Het album Non-Stop Erotic Cabaret (1981) was ontegensprekelijk een bestseller.
Maar opnieuw kwam de single in de Benelux niet verder dan een kort flirt met de hitlijsten.
Say Hello Wave Goodbye wordt nochtans gerekend tot de 80s klassiekers.
Een pathetische ballad zoals alleen Marc Almond ze kan zingen. Over zijn stem
is al veel inkt gevloeid. Hij hanteert een kunstmatig vibrato dat heel kitscherig overkomt.
Toch loop het lied met de sterke verhaallijn over van ontroering.
Fun City (waarvan geen korte versie bestaat) is killer vormgegeven.
Het luistert weg als een moedeloze trip doorheen het nachtleven.
Net als Tainted Love werd Say Hello Wave Goodbye in zijn 1991 remix op single heruitgebracht.
De oorspronkelijke singleversie uit 1982 is wel identiek aan de albumversie.
0
geplaatst: 30 maart 2012, 13:23 uur
vigil schreef:
Nena - Alles ... (2006)
Tot uw dienst.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 14:34 uur
SOFT CELL
4. Torch - 1982

A. Torch
B. Insecure Me
De single Torch wil het succesvolle vuur brandend houden en wordt in de UK de vierde,
maar meteen ook allerlaatste top 3 hit op rij voor het excentrieke duo Marc Almond en Dave Ball.
Nog vermelden dat alle single hoesjes van de hand van dezelfde designer zijn: Huw Feather.
Net als The Human League zal Soft Cell in de zomer van 1982 uitpakken
met een mini-album Non Stop Ecstatic Dancing (1982) waarop oudere nummers
zoals Memorabilia en Sex Dwarf in een pikant dansvloer jasje worden gestoken.
Tegelijk met die door partydrugs geïnspireerde dansplaat verschijnt de single What!.
Soft Cell trekt daarmee opnieuw de kaart van een soul cover, maar met minder succes.
De instrumentale B-kant ... So is echter één van mijn grootste Soft Cell favorieten.
Terug naar Torch dat eindelijk nog eens een top 10 hit wordt in de Benelux.
Daarop horen we naast trompettist Dave Tofani (ook present op andere Soft Cell hits)
de sensuele stem van Cindy Ecstasy (en die naam mag je ondubbelzinnig uitspreken als XTC).
Torch is enkel als bonustrack te vinden op het debuutalbum. Geen officiële clip gevonden.
4. Torch - 1982

A. Torch
B. Insecure Me
De single Torch wil het succesvolle vuur brandend houden en wordt in de UK de vierde,
maar meteen ook allerlaatste top 3 hit op rij voor het excentrieke duo Marc Almond en Dave Ball.
Nog vermelden dat alle single hoesjes van de hand van dezelfde designer zijn: Huw Feather.
Net als The Human League zal Soft Cell in de zomer van 1982 uitpakken
met een mini-album Non Stop Ecstatic Dancing (1982) waarop oudere nummers
zoals Memorabilia en Sex Dwarf in een pikant dansvloer jasje worden gestoken.
Tegelijk met die door partydrugs geïnspireerde dansplaat verschijnt de single What!.
Soft Cell trekt daarmee opnieuw de kaart van een soul cover, maar met minder succes.
De instrumentale B-kant ... So is echter één van mijn grootste Soft Cell favorieten.
Terug naar Torch dat eindelijk nog eens een top 10 hit wordt in de Benelux.
Daarop horen we naast trompettist Dave Tofani (ook present op andere Soft Cell hits)
de sensuele stem van Cindy Ecstasy (en die naam mag je ondubbelzinnig uitspreken als XTC).
Torch is enkel als bonustrack te vinden op het debuutalbum. Geen officiële clip gevonden.
0
geplaatst: 1 april 2012, 21:18 uur
SOFT CELL
5. Where the Heart Is - 1982

A. Where the Heart Is
B. It's a Mugs Game
Eind 1982 verschijnt de vierde Soft Cell single van dat jaar.
Het nummer grijpt terug naar de kitscherige romantiek van Say Hello Wave Goodbye.
We horen Marc Almond zoals we hem in de jaren 80 nog vaker solo zullen ontmoeten.
Toch is het tweede album (let op de titel) The Art of Falling Apart (1983)
in de eerste plaats een muzikaal product van Dave Ball. Het toeren en promoten
van Tainted Love en het debuut tot ver in de States hadden de toetsenits uitgeput.
Het album is veel grimmiger van toon dan het haast poppy debuut.
De groep wil graag Forever the Same op single uitbrengen maar de platenmaatschappij
kiest voor het kansloze Numbers. In Amerika verschijnt Loving You Hating Me nog op single.
Al blijven zowel de A-kant als de B-kant van de single verrassend in hun 12" versie.
5. Where the Heart Is - 1982

A. Where the Heart Is
B. It's a Mugs Game
Eind 1982 verschijnt de vierde Soft Cell single van dat jaar.
Het nummer grijpt terug naar de kitscherige romantiek van Say Hello Wave Goodbye.
We horen Marc Almond zoals we hem in de jaren 80 nog vaker solo zullen ontmoeten.
Toch is het tweede album (let op de titel) The Art of Falling Apart (1983)
in de eerste plaats een muzikaal product van Dave Ball. Het toeren en promoten
van Tainted Love en het debuut tot ver in de States hadden de toetsenits uitgeput.
Het album is veel grimmiger van toon dan het haast poppy debuut.
De groep wil graag Forever the Same op single uitbrengen maar de platenmaatschappij
kiest voor het kansloze Numbers. In Amerika verschijnt Loving You Hating Me nog op single.
Al blijven zowel de A-kant als de B-kant van de single verrassend in hun 12" versie.
0
geplaatst: 2 april 2012, 00:06 uur
0
geplaatst: 4 april 2012, 20:19 uur
SOFT CELL
6. Soul Inside - 1983

A. Soul Inside
B. You Only Live Twice
C. 007 Theme *
D. Loving You Hating Me [US Remix] *
* enkel op 12" of de dubbele 7" single
Soul Inside was tegelijk een passioneel en verterend (niet vetederend) vuur.
Soft Cell werd door de megahit Tainted Love tegen wil en dank gebomardeerd tot hitband.
Maar die status vloekte met de exentriciteit van zowel de bandleden als hun muzikale ideeën.
Het eerste album beantwoorde nog enigszins aan de hitformule,
de tweede plaat kondigde de split aan (Ball schreef de muziek, Almond de teksten).
Op This Last Night... in Sodom (1984) scheurde het duo zichzelf definitief in stukken.
Soul Inside kondigt die laatste langspeler aan: overgeproducet, noisy zelfs
al behoudt het nummer toch voldoende airplay potentie. Maar Soft Cell werd al lang
niet meer gepromoot en van hitsucces was al lang geen sprake meer. ook niet
met Down in the Subway, de derde soul-cover op een totaal van 10 single releases.
De 12" versie daarentegen klokte af op 12 minuten.
6. Soul Inside - 1983

A. Soul Inside
B. You Only Live Twice
C. 007 Theme *
D. Loving You Hating Me [US Remix] *
* enkel op 12" of de dubbele 7" single
Soul Inside was tegelijk een passioneel en verterend (niet vetederend) vuur.
Soft Cell werd door de megahit Tainted Love tegen wil en dank gebomardeerd tot hitband.
Maar die status vloekte met de exentriciteit van zowel de bandleden als hun muzikale ideeën.
Het eerste album beantwoorde nog enigszins aan de hitformule,
de tweede plaat kondigde de split aan (Ball schreef de muziek, Almond de teksten).
Op This Last Night... in Sodom (1984) scheurde het duo zichzelf definitief in stukken.
Soul Inside kondigt die laatste langspeler aan: overgeproducet, noisy zelfs
al behoudt het nummer toch voldoende airplay potentie. Maar Soft Cell werd al lang
niet meer gepromoot en van hitsucces was al lang geen sprake meer. ook niet
met Down in the Subway, de derde soul-cover op een totaal van 10 single releases.
De 12" versie daarentegen klokte af op 12 minuten.
0
geplaatst: 5 april 2012, 00:00 uur
SOFT CELL
7. De Ladder
Een perfecte Soft Cell verzamelaar is er nog steeds niet.
Ofwel bevat hij te weinig tracks, niet alle singles of verminkte versies.
De meest voor de hand liggende koop is dan ook het debuutalbum met bonustracks
aangevuld met de nog steeds voorhanden geremasterde compilatie nav hun comeback.

Soft Cell - The Very Best of Soft Cell (2002)
Maar dan zit je wel met een vervelende sexkabouter, verminkende edits
van Insecure Me en Loving You Hating Me en de Non Stop Ecstatic Dance remix van What!.
Wel twee voorsmaakjes van hun comeback album en helaas ook twee overbodige remixen.
0 * Tainted Love
0 * Bedsitter
0 * Say Hello Wave Goodbye
0 * Torch
0 * Where the Heart Is
0 * Soul Inside
Naast het comeback album verschenen de laatste jaren ook nog een paar compilaties
met heel vroeg demo-werk, een dubbele live cd en een remix project. Al hun albums
zijn ook geremasterd met bonustrack verkrijgbaar en de mooiste koop voor fans
is ongetwijfeld de integrale 12" collectie The Twelve Inch Singles (2000).
7. De Ladder
Een perfecte Soft Cell verzamelaar is er nog steeds niet.
Ofwel bevat hij te weinig tracks, niet alle singles of verminkte versies.
De meest voor de hand liggende koop is dan ook het debuutalbum met bonustracks
aangevuld met de nog steeds voorhanden geremasterde compilatie nav hun comeback.

Soft Cell - The Very Best of Soft Cell (2002)
Maar dan zit je wel met een vervelende sexkabouter, verminkende edits
van Insecure Me en Loving You Hating Me en de Non Stop Ecstatic Dance remix van What!.
Wel twee voorsmaakjes van hun comeback album en helaas ook twee overbodige remixen.
0 * Tainted Love
0 * Bedsitter
0 * Say Hello Wave Goodbye
0 * Torch
0 * Where the Heart Is
0 * Soul Inside
Naast het comeback album verschenen de laatste jaren ook nog een paar compilaties
met heel vroeg demo-werk, een dubbele live cd en een remix project. Al hun albums
zijn ook geremasterd met bonustrack verkrijgbaar en de mooiste koop voor fans
is ongetwijfeld de integrale 12" collectie The Twelve Inch Singles (2000).
0
geplaatst: 5 april 2012, 00:03 uur
SOFT CELL ladder
2 * Tainted Love 2
0 * Bedsitter
3 * Say Hello Wave Goodbye 3
4 * Torch 4
1 * Where the Heart Is 1
0 * Soul Inside
Morgen een nieuwe artiest: China Crisis.
2 * Tainted Love 2
0 * Bedsitter
3 * Say Hello Wave Goodbye 3
4 * Torch 4
1 * Where the Heart Is 1
0 * Soul Inside
Morgen een nieuwe artiest: China Crisis.
0
geplaatst: 5 april 2012, 07:49 uur
SOFT CELL ladder
8 * Torch +4
6 * Say Hello Wave Goodbye +3
4 * Tainted Love +2
2 * Where the Heart Is +1
0 * Bedsitter
0 * Soul Inside
.
8 * Torch +4
6 * Say Hello Wave Goodbye +3