Muziek / Toplijsten en favorieten / Narmaster P's grote URBAN top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 20 mei 2012, 13:49 uur
Omdat er zoveel vraag naar is ga ik vandaag eindelijk beginnen met mijn grote URBAN top 100. De nu al legendarische top 100 staat vol met hits, club bangers, zwoele R&B en videoclips met coole waggi's en chimeids. 

0
geplaatst: 20 mei 2012, 14:35 uur
100. Toni Braxton - He Wasn't Men Enough
We trappen af met met de schaars geklede Toni Braxton. Vooral het refrein is geweldig en blijft na het beluisteren urenlang door je hoofd spoken.
99. Bloedserieus - Geen Bloed Geen Crip
In 2006 besloot Kempi om zijn crew wat shine te geven en brachten ze het Eindhovense gangster anthem "Geen Bloed Geen Crip" uit. De meest legendarische verse komt echter niet van Kempi maar van Nautje. Hij steelt de show met lines als "Ik ben een klootzak, ik ben een nietsnut, ik ben de type die de bel van je fiets plukt" De liefde tussen Kempi en Bloedserieus bleek echter maar van korte duur. Een aantal maanden later bracht Bloedserieus namelijk een Kempi disstrack uit samen met Kempi's aartsvijand Nino en zijn groep LSD.
98. Lil' Bow Wow ft. Snoop Dogg - What's My Name
Het begin en ook gelijk het hoogte punt van de cariere van de destijds 13-jarige Lil' Bow Wow. Ik weet nog dat ik de CD single destijds grijs heb gedraaid.
97. Sisqo - Thong Song
Alleen al het kapsel van Sisqo in deze clip maakt het tot een klassieker.
96. Kanye West - [i]Heartless[i]
Ondanks het feit dat Kanye niet kan zingen vind ik dit nummer erg tof. Helaas is dit het enige goede nummer op het album 808's & Heartbreak.
We trappen af met met de schaars geklede Toni Braxton. Vooral het refrein is geweldig en blijft na het beluisteren urenlang door je hoofd spoken.
99. Bloedserieus - Geen Bloed Geen Crip
In 2006 besloot Kempi om zijn crew wat shine te geven en brachten ze het Eindhovense gangster anthem "Geen Bloed Geen Crip" uit. De meest legendarische verse komt echter niet van Kempi maar van Nautje. Hij steelt de show met lines als "Ik ben een klootzak, ik ben een nietsnut, ik ben de type die de bel van je fiets plukt" De liefde tussen Kempi en Bloedserieus bleek echter maar van korte duur. Een aantal maanden later bracht Bloedserieus namelijk een Kempi disstrack uit samen met Kempi's aartsvijand Nino en zijn groep LSD.
98. Lil' Bow Wow ft. Snoop Dogg - What's My Name
Het begin en ook gelijk het hoogte punt van de cariere van de destijds 13-jarige Lil' Bow Wow. Ik weet nog dat ik de CD single destijds grijs heb gedraaid.

97. Sisqo - Thong Song
Alleen al het kapsel van Sisqo in deze clip maakt het tot een klassieker.
96. Kanye West - [i]Heartless[i]
Ondanks het feit dat Kanye niet kan zingen vind ik dit nummer erg tof. Helaas is dit het enige goede nummer op het album 808's & Heartbreak.
0
geplaatst: 20 mei 2012, 14:38 uur
En inmiddels zijn Nino en Kempi weer bevriend. Zo snel kan het allemaal gaan binnen de wereld van de urban.
Sterke eerste update, alle vijf behoorlijk urban. Thong Song was vroeger zo'n beetje mijn favoriete nummer met dank aan die grandioze clip. Stiekem was ik een beetje verliefd op Sisqo.
Sterke eerste update, alle vijf behoorlijk urban. Thong Song was vroeger zo'n beetje mijn favoriete nummer met dank aan die grandioze clip. Stiekem was ik een beetje verliefd op Sisqo.
0
geplaatst: 20 mei 2012, 17:50 uur
Urban!
Een beetje verloren gewaande term uit m'n tienerjaren die mijn muzieksmaak grotendeels gevormd heeft. Ik ga me hier dan ook prima vermaken denk ik! De eerste nummers zijn alvast erg leuk, enkel Bloedserieus kende ik niet (en vind ik niks). En 808's & Heartbreak staat natuurlijk vol van dat lekkers! 
Een beetje verloren gewaande term uit m'n tienerjaren die mijn muzieksmaak grotendeels gevormd heeft. Ik ga me hier dan ook prima vermaken denk ik! De eerste nummers zijn alvast erg leuk, enkel Bloedserieus kende ik niet (en vind ik niks). En 808's & Heartbreak staat natuurlijk vol van dat lekkers! 
0
geplaatst: 21 mei 2012, 00:02 uur
Gaaf, dat ik zeker volgen. Nummer 98, 97 en 96 zijn zware bazen nummers.
0
Rene1979
geplaatst: 21 mei 2012, 01:42 uur
Haha top Mas allemaal nummers waar ik van kan genieten maar dit lijkt wel de Guilty Pleasures top 100 

0
geplaatst: 21 mei 2012, 11:46 uur
Dit is inderdaad wel een leuk topic. Die verse uit Geen Bloed Geen Crip is inderdaad geniaal.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 12:06 uur
Toni Braxton, wat is er van haar terecht gekomen na een korte comeback (waarin dit nummer en Spanish Guitar zaten).
0
geplaatst: 21 mei 2012, 12:29 uur
Dit kan een erg leuke lijst gaan worden, voornamelijk gebaseerd op de nummer 97 en 100 (en misschien beetje de nummer 96). Ik hoop alleen dat je die andere track van Toni Braxton er dan ook in hebt staan; want als er 1 track zwoel en top R&B is, dan is dat wel 'You're Making Me High'. Geniale beat ook.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 21 mei 2012, 14:45 uur
Thong Song
ik dacht vroeger dat dat liedje echt over de tong ging.
ik dacht vroeger dat dat liedje echt over de tong ging.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 19:19 uur
95. Gers Pardoel - Bagagedrager
Inmiddels is dit nummer wel een beetje doodgedraaid door Giel Beelen en kornuiten maar het blijft een lekkere track. Lekker luchtige hiphop (pop) voor in de zomer. En voor carnaval natuurlijk.
94. Waka Flocka Flame - Hard In Da Paint
"I GO HARD IN DA MOTHERF*CKING PAINT NIGGA" Waka zal mijn favoriete rapper nooit worden maar dit is deze banger is zo gruwelijk hard dat je het wel tof moet vinden.
93. Justin Timberlake - Cry Me A River
Een gigantische hit waarmee JT definitief afscheid nam van zijn boyband imago. Justin liet hiermee zien dat hij meer is dan een van de zangers van NSYNC en zelf ook heerlijke pop/R&B songs kan maken.
92. THC - In De Noordside
Het 10-koppige collectief THC zorgde rond 2005 voor een grote opschudding in de (straat) hiphop scene. Alle hippe kinderen dowloade hun tracks via Kazaa (of was het Limewire toen?) en ik deed er vrolijk aan mee. Net als veel andere THC tracks staat dit nummer anno 2012 nog steeds als een huis.
91. Ms. Dynamite - Dy-Na-Mi-Tee
Dit was destijds een aangename kennismaking met Ms. Dynamite. Hierna is haar carriere volgens mij ook een beetje doodgebloed want ik heb er nooit meer iets van gehoord.
Inmiddels is dit nummer wel een beetje doodgedraaid door Giel Beelen en kornuiten maar het blijft een lekkere track. Lekker luchtige hiphop (pop) voor in de zomer. En voor carnaval natuurlijk.
94. Waka Flocka Flame - Hard In Da Paint
"I GO HARD IN DA MOTHERF*CKING PAINT NIGGA" Waka zal mijn favoriete rapper nooit worden maar dit is deze banger is zo gruwelijk hard dat je het wel tof moet vinden.
93. Justin Timberlake - Cry Me A River
Een gigantische hit waarmee JT definitief afscheid nam van zijn boyband imago. Justin liet hiermee zien dat hij meer is dan een van de zangers van NSYNC en zelf ook heerlijke pop/R&B songs kan maken.
92. THC - In De Noordside
Het 10-koppige collectief THC zorgde rond 2005 voor een grote opschudding in de (straat) hiphop scene. Alle hippe kinderen dowloade hun tracks via Kazaa (of was het Limewire toen?) en ik deed er vrolijk aan mee. Net als veel andere THC tracks staat dit nummer anno 2012 nog steeds als een huis.

91. Ms. Dynamite - Dy-Na-Mi-Tee
Dit was destijds een aangename kennismaking met Ms. Dynamite. Hierna is haar carriere volgens mij ook een beetje doodgebloed want ik heb er nooit meer iets van gehoord.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 19:22 uur
Die van JT heb ik nooit tof gevonden, de beste man heeft veel leukere liedjes. Voor de overige vier songs niets dan liefde. Vooral Dy-Na-Mi-Tee is bijzonder fijn, THC is een klassieker en Waka & Gers zijn hedendaagse parels.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 19:25 uur
Hoezo vond je JT nooit tof? Toen we gisteren samen Matt Damon aan het praten waren zei je nog ''Ik wou dat ik wat meer op Justin Timberlake"
0
geplaatst: 21 mei 2012, 19:36 uur
Ralph. schreef:
Dit kan een erg leuke lijst gaan worden, voornamelijk gebaseerd op de nummer 97 en 100 (en misschien beetje de nummer 96). Ik hoop alleen dat je die andere track van Toni Braxton er dan ook in hebt staan; want als er 1 track zwoel en top R&B is, dan is dat wel 'You're Making Me High'. Geniale beat ook.
Ik kan alvast vertellen dat Toni Braxton er verder niet meer in staat.
Maar er zullen nog genoeg andere R&B zangeressen voorbij komen.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 19:37 uur
Haha, dit is grotendeels niet echt mijn muziek (een Guilty Pleasure her en der daargelaten), maar dit gaat zeker gevolgd worden hier
Al is het maar om om sommige dingen te lachen. Bloedserieus
En het erge is dat ze serieus zijn. Zit 'm ook een beetje in de naam. En die verse van Kempi
En die kale gast: "Dit is het lot, maar niet uit de loterij, maar die van een neger uit de achterstandswijk". En dan 'dit is bloedserieus, bloedserieus'
Verder is Bow Wow de leraressenverleider (mag helemaal niet) ook nogal grappig, op die leeftijd
De lichte zelfspot in de clip is wel leuk. Vette updates dus 
Heartless is trouwens gewoon erg goed, met Cry Me a River heb ik ook niet veel (vind ik nogal saai), maar die gaat ook wel en verder ken ik niet alles. Bagagedrager vind ik irritant. En Waka Flocka is ook gewoon best grappig.
Al is het maar om om sommige dingen te lachen. Bloedserieus
En het erge is dat ze serieus zijn. Zit 'm ook een beetje in de naam. En die verse van Kempi
En die kale gast: "Dit is het lot, maar niet uit de loterij, maar die van een neger uit de achterstandswijk". En dan 'dit is bloedserieus, bloedserieus'
Verder is Bow Wow de leraressenverleider (mag helemaal niet) ook nogal grappig, op die leeftijd
De lichte zelfspot in de clip is wel leuk. Vette updates dus 
Heartless is trouwens gewoon erg goed, met Cry Me a River heb ik ook niet veel (vind ik nogal saai), maar die gaat ook wel en verder ken ik niet alles. Bagagedrager vind ik irritant. En Waka Flocka is ook gewoon best grappig.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 20:03 uur
Ik snap alleen de lijst niet.
Hits, club bangers en R&B.....daar vind ik THC en Gers al helemaal niet bij passen. Ik denk dit word echt zo'n lijst met allemaal nummers ala Thong Song, Country Grammar, Aaliyah, Toni, Justin etc.
Hits, club bangers en R&B.....daar vind ik THC en Gers al helemaal niet bij passen. Ik denk dit word echt zo'n lijst met allemaal nummers ala Thong Song, Country Grammar, Aaliyah, Toni, Justin etc.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 20:04 uur
Gers en THC zijn/waren behoorlijke hits hoor. En urban. Ik snap je comment niet.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 20:10 uur
Urban is een breed begrip. Er zullen zeker nog genoeg nummers als die jij hier boven noemt voorbij komen maar er is ook ruimte voor hippe NL hiphop.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 20:27 uur
Hip. Als Go DJ van Lil' Wayne maar voorbij komt. Omdat ik die serieus geweldig vind 

0
geplaatst: 21 mei 2012, 20:34 uur
Ralph. schreef:
Ja dit dus. Wat doet Gers daar nou weer? (heb verder niks tegen hem en vind het ook wel een geinig liedje)
0
geplaatst: 21 mei 2012, 20:42 uur
Heartless 
Helaas wel het enige goede nummer van dat album inderdaad, maar dan wel meteen erg sterk.

Helaas wel het enige goede nummer van dat album inderdaad, maar dan wel meteen erg sterk.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 22:15 uur
Cry Me a River heb ik grijs gedraaid toen die pas uitkwam.
Nog een paar leuke nummers die ik me nog vaag kan herinneren (Thong Song en Dy-Na-Mi-Tee) en hedendaagse classics als Hard in the Paint. 
Tot nu toe een mooie lijst.
Nog een paar leuke nummers die ik me nog vaag kan herinneren (Thong Song en Dy-Na-Mi-Tee) en hedendaagse classics als Hard in the Paint. 
Tot nu toe een mooie lijst.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 22:37 uur
MAS schreef:
94. Waka Flocka Flame - Hard in da Paint
94. Waka Flocka Flame - Hard in da Paint
Ik kom
-smileys tekort. Waka is een baas.niels94 schreef:
Hip. Als Go DJ van Lil' Wayne maar voorbij komt. Omdat ik die serieus geweldig vind
En wederom
-smileys tekort. Mannie Fresh is een baas.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 23:01 uur
Dy-Na-Mi-Tee klinkt eigenlijk nog altijd even tof als toen!
Ben 'm ook nooit stoppen met spelen. De dubstep opkomst heeft trouwens een ware Dynamite-revival teweeg gebracht, met de ene feuturing na de andere, Lights On met Katy B waarschijnlijk de bekendste. En ja hoor, zelfs een nieuw eigen nummer: Neva Soft.
De rest van de update kan me helaas minder boeien dan de vorige. Cry Me a River heb ik altijd al een ongelofelijke zeikplaat gevonden.
Ben 'm ook nooit stoppen met spelen. De dubstep opkomst heeft trouwens een ware Dynamite-revival teweeg gebracht, met de ene feuturing na de andere, Lights On met Katy B waarschijnlijk de bekendste. En ja hoor, zelfs een nieuw eigen nummer: Neva Soft.De rest van de update kan me helaas minder boeien dan de vorige. Cry Me a River heb ik altijd al een ongelofelijke zeikplaat gevonden.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 00:28 uur
Arrie schreef:
Ja dit dus. Wat doet Gers daar nou weer? (heb verder niks tegen hem en vind het ook wel een geinig liedje)
(quote)
Zoals ik al zei. Urban is een breed begrip en daar valt Gers Pardoel ook onder.

kemm schreef:
Ben 'm ook nooit stoppen met spelen. De dubstep opkomst heeft trouwens een ware Dynamite-revival teweeg gebracht, met de ene feuturing na de andere, Lights On met Katy B waarschijnlijk de bekendste. En ja hoor, zelfs een nieuw eigen nummer: Neva Soft.
.
Ben 'm ook nooit stoppen met spelen. De dubstep opkomst heeft trouwens een ware Dynamite-revival teweeg gebracht, met de ene feuturing na de andere, Lights On met Katy B waarschijnlijk de bekendste. En ja hoor, zelfs een nieuw eigen nummer: Neva Soft..
Interessant dat wist ik niet! Helaas is het nummer Neva Soft wat minder interessant.
* denotes required fields.