Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's willekeurige Hip Hop video Top 40
zoeken in:
0
Rene1979
geplaatst: 12 juli 2012, 02:08 uur
Dames en Heren,
In dit topic wil ik willekeurig 50 albums plaatsen die ik of erg goed vind of meer aandacht verdienen in mijn ogen. Ik wil 3 albums per twee plaatsen zodat users de kan hebben de albums te luisteren waarna er ook wat van de albums gevonden kan worden hier.. (Niet te uitgebreid)
Ik hoop op veel volgers en reactie's!
Rene
P.S. En mocht je een potje pindakaas zoeken dan kan je een PM sturen.
In dit topic wil ik willekeurig 50 albums plaatsen die ik of erg goed vind of meer aandacht verdienen in mijn ogen. Ik wil 3 albums per twee plaatsen zodat users de kan hebben de albums te luisteren waarna er ook wat van de albums gevonden kan worden hier.. (Niet te uitgebreid)
Ik hoop op veel volgers en reactie's!
Rene
P.S. En mocht je een potje pindakaas zoeken dan kan je een PM sturen.
0
Rene1979
geplaatst: 12 juli 2012, 02:31 uur
50. Courageous Chief - Warpath (2011)

Dit is een oldschool plaat, die nooit eerder het levenslicht officieel zag. Dope Folks richt zich met name op "Golden Grails" waarvan velen het bestaan kennen maar niet te traceren is. Het betreft hier dan voornamelijk artiesten uit de omgeving van MillWaukee. Zo ook Courageous Chief, in de HipHop scene rondom Millwaukee was deze man een legende. Nu ziet zijn 8 tracks tellende plaat dan ook het levenslicht. Slam Bam Thank You Ma'm
49. Constant Deviants - Concrete Utopia (2010)

Constant Deviants afkomstig uit Baltimore is in de underground scene bekend als een constante groep. Deze groep bestaande uit DJ Cutt & MIC zal wellicht nooit albums maken die als classic bestempeld worden, maar toch werken de mannen hard en maken ze lekker mid 90's type Hip Hop. Er zal ongetwijfeld nog een album van deze mannen langskomen in de lijst.
48. Godfather Don - The Nineties Sessions (2007)

De meeste onder ons zullen Godfather Don ongetwijfeld kennen. Vooral zijn eerste album was voor velen baanbrekend. Voor mij zijn dit de echte pareltjes uit zijn carriere. Enige tijd geleden was er een heuze jacht op onuitgebracht materiaal van deze man die alles zelf produceert en van vocalen voorziet. Labels als Diggers With Gratitude, One Leg Up en No Sleep wisten de hand te leggen op onuitgebracht meteriaal. Uiteindelijk wist No Sleep de echte parels uit de kluis te trekken met dit album als resultaat.!

Dit is een oldschool plaat, die nooit eerder het levenslicht officieel zag. Dope Folks richt zich met name op "Golden Grails" waarvan velen het bestaan kennen maar niet te traceren is. Het betreft hier dan voornamelijk artiesten uit de omgeving van MillWaukee. Zo ook Courageous Chief, in de HipHop scene rondom Millwaukee was deze man een legende. Nu ziet zijn 8 tracks tellende plaat dan ook het levenslicht. Slam Bam Thank You Ma'm
49. Constant Deviants - Concrete Utopia (2010)

Constant Deviants afkomstig uit Baltimore is in de underground scene bekend als een constante groep. Deze groep bestaande uit DJ Cutt & MIC zal wellicht nooit albums maken die als classic bestempeld worden, maar toch werken de mannen hard en maken ze lekker mid 90's type Hip Hop. Er zal ongetwijfeld nog een album van deze mannen langskomen in de lijst.
48. Godfather Don - The Nineties Sessions (2007)

De meeste onder ons zullen Godfather Don ongetwijfeld kennen. Vooral zijn eerste album was voor velen baanbrekend. Voor mij zijn dit de echte pareltjes uit zijn carriere. Enige tijd geleden was er een heuze jacht op onuitgebracht materiaal van deze man die alles zelf produceert en van vocalen voorziet. Labels als Diggers With Gratitude, One Leg Up en No Sleep wisten de hand te leggen op onuitgebracht meteriaal. Uiteindelijk wist No Sleep de echte parels uit de kluis te trekken met dit album als resultaat.!
0
geplaatst: 12 juli 2012, 11:41 uur
Ik ken Godfather Don van naam (en een beetje van zijn muziek), maar deze 3 platen ken ik geen van allen (de labels ken ik van jouw twittergedrag
). Denk ook niet dat dit muziek voor mij is, maar als ik wel een keer iets leuks zie staan dan ga ik het zeker proberen.
). Denk ook niet dat dit muziek voor mij is, maar als ik wel een keer iets leuks zie staan dan ga ik het zeker proberen.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 11:46 uur
Ik zal het topic zijdelings ook volgen, Rene.
Obscure namen interesseren mij sowieso wel. Van de bovenstaande update ken ik alleen Godfather Don (heb het album Hazardous een paar keer beluisterd, en die bevalt me best goed). De andere twee acts zal ik even moeten YouTube-en.
Obscure namen interesseren mij sowieso wel. Van de bovenstaande update ken ik alleen Godfather Don (heb het album Hazardous een paar keer beluisterd, en die bevalt me best goed). De andere twee acts zal ik even moeten YouTube-en.
0
Rene1979
geplaatst: 12 juli 2012, 12:37 uur
Tof dat julle meekijken. Ik denk dat voor verbreding van je Hip Hop knowledge het best leuk is om willekeurig albums te luisteren.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 12:51 uur
Maar ik verwacht wel dat de obscure platen van Rick Ross ook in deze lijst staan. 

0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:23 uur
Rene1979 schreef:
Ik wil 3 albums per twee plaatsen zodat users de kan hebben de albums te luisteren waarna er ook wat van de albums gevonden kan worden hier.. (Niet te uitgebreid)
Ik wil 3 albums per twee plaatsen zodat users de kan hebben de albums te luisteren waarna er ook wat van de albums gevonden kan worden hier.. (Niet te uitgebreid)
Wut?

Ik zal dit ook zeker gaan checken. Altijd leuk om wat nieuwe muziek te ontdekken.
0
Rene1979
geplaatst: 12 juli 2012, 13:27 uur
3 albums per twee dagen haha. Morgenavond dus de volgende drie. Of hebben jullie er liever 2 per dag?
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:58 uur
Als je er vandaag drie en morgen nog drie kan doen vind ik het goed. Daarna ga ik twee weken op vakantie. 
Maar op zich denk ik dat drie per twee dagen meer dan genoeg is.

0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:15 uur
Ga dit zijdelings volgen en af en toe vragen of ik de pindakaaspot van Rene mag lenen.
Ik loop al redelijk tot flink achter bij 2 andere topics.
Ik loop al redelijk tot flink achter bij 2 andere topics.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:26 uur
He$$el_01 schreef:
+1, anders wordt het nogal lastig om helemaal mee te zijn.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:37 uur
Rene houdt ervan ons te overtuigen van zijn prachtige smaak, dat is duidelijk. En voor ons is dat natuurlijk een voordeel aangezien we zelf dan geen moeite hoeven te doen om goede platen te vinden. Zal dit dan ook zeker volgen; alles luisteren gaat mij zeker niet lukken maar zal proberen van elke plaat een nummertje te checken als het bevalt af een toe een album te beluisteren. Leuk initiatief.
0
Rene1979
geplaatst: 12 juli 2012, 14:43 uur
Bedankt jongens, ik hoop dat er voor jullie veel te vinden zal zijn
Doe er vanavond ook nog 3.
Doe er vanavond ook nog 3.
0
Rene1979
geplaatst: 12 juli 2012, 22:09 uur
47. Legion of D.U.M.E. - '94 D.U.M.E. EP (2011)

Over Legion Of Dume kan ik weinig vertellen behalve dat ik het een hele luisterervaring vond. Ooit waren deze mannen unsigned hype in The Source. De producer van deze cre produceerde onder andere ook voor Monsta Izland Czars.
46. Sport "G" & Mastermind - Let the Rhythm Roll EP (2008)

De Engelse DJ Format heeft al een behoorlijke discographie opgebouwd. Onlangs bracht hij een album uit met veel featurings van SureShot La Rock. Deze SureShot is een relatief onbekende MC met wel duidelijk skills. Gewoon even luisteren als je niets te doen hebt.
Sport G & Mastermind zijn rapper en producer zoals Showbiz & AG waren. Soepele beats met een oldschool geluid. In de jaren negentig hadden deze mannen twee singles uitgebracht maar van een album kwam het nooit. Uiteindelijk wist Vinyl Addicts de hand te leggen op 6 nooit eerder uitgebrachte tracks. Zeer de moeite waard!
45. DJ Format - Statement of Intent (2012)

Over Legion Of Dume kan ik weinig vertellen behalve dat ik het een hele luisterervaring vond. Ooit waren deze mannen unsigned hype in The Source. De producer van deze cre produceerde onder andere ook voor Monsta Izland Czars.
46. Sport "G" & Mastermind - Let the Rhythm Roll EP (2008)

De Engelse DJ Format heeft al een behoorlijke discographie opgebouwd. Onlangs bracht hij een album uit met veel featurings van SureShot La Rock. Deze SureShot is een relatief onbekende MC met wel duidelijk skills. Gewoon even luisteren als je niets te doen hebt.
Sport G & Mastermind zijn rapper en producer zoals Showbiz & AG waren. Soepele beats met een oldschool geluid. In de jaren negentig hadden deze mannen twee singles uitgebracht maar van een album kwam het nooit. Uiteindelijk wist Vinyl Addicts de hand te leggen op 6 nooit eerder uitgebrachte tracks. Zeer de moeite waard!
45. DJ Format - Statement of Intent (2012)

0
geplaatst: 13 juli 2012, 12:34 uur
DJ Formats plaat ken ik, is wel aardig maar niet al te bijzonder. Staan wel wat leuke bijdrages op. Geef mij dan maar If You Can't Join 'Em... Beat 'Em. De andere twee platen nodigen niet echt uit om te beluisteren. 

0
Rene1979
geplaatst: 13 juli 2012, 12:52 uur
Musicmeter was wat buggy. Sport G heeft nu geen beschrijving ipv daarvan staat die van Format daar bij. Sport G is zeker wel leuk en de moeite 

0
geplaatst: 13 juli 2012, 13:03 uur
De beschrijving van Sport G staat er gewoon onder. Ik zal straks even wat albums beluisteren.
0
Rene1979
geplaatst: 13 juli 2012, 14:00 uur
Zie het nu ja...
Ik ga morgenmiddag er weer drie op zetten. Er gaan ook zeker nog wat nieuwere albums langs komen. Wat Boom Bap enzo
Ik ga morgenmiddag er weer drie op zetten. Er gaan ook zeker nog wat nieuwere albums langs komen. Wat Boom Bap enzo

0
geplaatst: 13 juli 2012, 19:24 uur
Pffft... Weer veel om te checken! Ik moet zeggen dat ik me vaak erg kan vinden in je smaak, dus ik zal het maar wel doen! Straks mis ik wat bijzonders...
0
geplaatst: 13 juli 2012, 23:03 uur
Ik ben het wel met Rob eens wat betreft 47 en 46, alleen al vanwege de hoes. Ik snap die covers niet echt met alleen een LP er op. Ik zie ze vaak in de lijstjes van René staan. Of zit daar een verhaal achter?
0
geplaatst: 13 juli 2012, 23:20 uur
Silky & Smooth schreef:
Ik snap die covers niet echt met alleen een LP er op. Ik zie ze vaak in de lijstjes van René staan. Of zit daar een verhaal achter?
Ik snap die covers niet echt met alleen een LP er op. Ik zie ze vaak in de lijstjes van René staan. Of zit daar een verhaal achter?
Heb je er weleens bij stilgestaan dat sommige albums gewoonweg geen officiele hoes hebben?
Vooral bij die obscure namen is het niet verwonderlijk dat er geen foto van de artiest(en) voorhanden is, dus blijven er voor de reissue-labels weinig alternatieven -behalve zo'n lp-cover- over.Legion of D.U.M.E. is trouwens een erg goede tip hoor! Voor degene die te lui zijn om het op te zoeken, hier mijn favoriete track van hen, Sons of Sam
:
0
geplaatst: 14 juli 2012, 13:06 uur
Ik vond het zo vreemd, omdat het ook platen van de laatste jaren zijn. Een foto maken leek mij dus niet zo moeilijk in deze tijd. Maar het zijn dus voornamelijk oude nummers van onbekende (en obscure) artiesten? Alsnog vindt ik het lelijk, want je kan ook een hoes zonder foto doen, maar goed. De doelgroep is volgens mij ook vrij beperkt en die koop het wel.
Het trekt mij in ieder geval niet aan om te luisteren. De muziek eerlijk gezegd ook niet. 
Het trekt mij in ieder geval niet aan om te luisteren. De muziek eerlijk gezegd ook niet. 
0
Rene1979
geplaatst: 14 juli 2012, 14:05 uur
Jullie moeten niet naar sommige hoezen kijken. Voor obscure releases is het normaal om met een sticker/generic sleeve te werken vanwege het budget.. Maar we gaan weer verder. Ik ben zeer blij met de reactie's tot nu toe. Bedankt daarvoor
44. Beneficence - Sidewalk Science (2011)

Beneficence is een rapper die wel al een hele tijd meeloopt binnen de Hip Hop wereld. In 1998 kwam zijn eerste single uit maar van een album kwam het nooit. In 2011 kwam het album vol met producties van Diamond D uit. Niet alles is geproduceerd ook 12fingerDan van Soulbrotha neemt een aantal producties voor zijn rekening. Voor fans van DITC is dit zeker de moeite waard. Uiteraard niet alleen DITC fans maar ook de Hip Hop liefhebber zou dit albums eens moeten luisteren.
43. Global Platoon - G8 Summit EP (2012)

Er zijn een aantal labels die zich richten op limited releases. Oplages van 300 zijn dan ongeveer de norm. Deze tracks worden dan op vinyl geperst en vaak betreft het hier nooit eerder uitgebracht materiaal uit de jaren 90. Six2Six richt zich niet alleen op mid90's hip hop maar ook op talenten uit Baltimore die dan hun nieuwe muziek uit mogen brengen. Global Platoon is een collectief van 5 of 6 rappers uit Baltimore en heeft als huisproducer de Australische scratchkoning Debonair P. Deze plaat is uitgebracht in een oplage van 300 stuks vinyl en 75 cassettebandjes. Op het cassettebandje staan 8 extra tracks. Al met al zegt dat niets over de muziek maar luister het maar. Het zal velen bevallen.
42. Danny Brown - The Hybrid (2011)

Detroit een stad met een imposante staat van dienst als het gaat om Hip Hop releases. Ik noem Black Milk, Eminem, Royce da 5'9 en Elzhi. Enige tijd geleden kwam ineens ook Danny Brown op de proppen met een plaat. In een klap wist hij zich in de underground scene mateloos populair te maken, Voor Danny Brown geldt wel, Of je houd van hem of je haat hem. Dit komt door de niet meest fijngevoelige stem van Danny.
44. Beneficence - Sidewalk Science (2011)

Beneficence is een rapper die wel al een hele tijd meeloopt binnen de Hip Hop wereld. In 1998 kwam zijn eerste single uit maar van een album kwam het nooit. In 2011 kwam het album vol met producties van Diamond D uit. Niet alles is geproduceerd ook 12fingerDan van Soulbrotha neemt een aantal producties voor zijn rekening. Voor fans van DITC is dit zeker de moeite waard. Uiteraard niet alleen DITC fans maar ook de Hip Hop liefhebber zou dit albums eens moeten luisteren.
43. Global Platoon - G8 Summit EP (2012)

Er zijn een aantal labels die zich richten op limited releases. Oplages van 300 zijn dan ongeveer de norm. Deze tracks worden dan op vinyl geperst en vaak betreft het hier nooit eerder uitgebracht materiaal uit de jaren 90. Six2Six richt zich niet alleen op mid90's hip hop maar ook op talenten uit Baltimore die dan hun nieuwe muziek uit mogen brengen. Global Platoon is een collectief van 5 of 6 rappers uit Baltimore en heeft als huisproducer de Australische scratchkoning Debonair P. Deze plaat is uitgebracht in een oplage van 300 stuks vinyl en 75 cassettebandjes. Op het cassettebandje staan 8 extra tracks. Al met al zegt dat niets over de muziek maar luister het maar. Het zal velen bevallen.
42. Danny Brown - The Hybrid (2011)

Detroit een stad met een imposante staat van dienst als het gaat om Hip Hop releases. Ik noem Black Milk, Eminem, Royce da 5'9 en Elzhi. Enige tijd geleden kwam ineens ook Danny Brown op de proppen met een plaat. In een klap wist hij zich in de underground scene mateloos populair te maken, Voor Danny Brown geldt wel, Of je houd van hem of je haat hem. Dit komt door de niet meest fijngevoelige stem van Danny.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 16:04 uur
Benefince vond 'k heel dope. Kende Diamond D nog niet. Die maakt dus hele gruwelijke producties. `
Vond Global Platoon wel lekker mellow.
Danny Brown vond ik de stem idd matig
.
Vond Global Platoon wel lekker mellow.
Danny Brown vond ik de stem idd matig
.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 20:53 uur
Rene houdt het underground als de metro. Maar is Danny Brown niet te swaggerisch voor jou? 

0
Rene1979
geplaatst: 15 juli 2012, 03:38 uur
Nee Rob, Danny Brown vind ik wel een held.. *Swag*...
Tof dat je alledrie hebt geckeckt tim.
Tof dat je alledrie hebt geckeckt tim.
0
Rene1979
geplaatst: 15 juli 2012, 15:21 uur
En daar gaan we weer...
41. Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.2 (2011)

Rock la Flow afkomstig uit Millwaukee, bracht voor Dope Folks nooit iets op eigen kracht uit, maar had wel een kluis vol met tracks liggen. Begin jaren 90 was hij ndanks dat wel de meest gewaardeerde MC in zijn stad. Dope Folks besloot al zijn materiaal uit te brengen. Nadat de Flowgram pt1 dropte duurde het even maar toen kwam ook pt2 en daarna zijn mini album. De knaller van deze plaat is Illwaukee. Maar ik kan jullie aanraden alles te luisteren.
40. Descry - As Serenity Approaches (2012)

De eerste 3 releases van Goodfelons waren net als bij andere limited labels, tracks uit kluizen van diverse topartiesten. Daarna verraste ze door een nieuwe producer te brengen met louter nieuwe tracks. Dit album is jazzy en dus niet zoals de meeste albums hier obscuur. Diverse gasten als MED, Von Pea en Roc Marciano zorgen voor een lekkere sfeer gedurende het hele album.
39. DXA - DXArmy vs. the Rhythmonster (2010)

De meesten onder ons zullen niet bekend zijn met DXA. DXA is een crew bestaande uit een DJ een producer(s) en MC's. Deze gasten brengen echt die jazzy underground vibe. Dit Eptje is een extraatje die de groep onlangs uitbracht. Hun eerste album is al een tijdje uit en het tweede is in de maak. Dit is een zekere aanrader.
41. Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.2 (2011)

Rock la Flow afkomstig uit Millwaukee, bracht voor Dope Folks nooit iets op eigen kracht uit, maar had wel een kluis vol met tracks liggen. Begin jaren 90 was hij ndanks dat wel de meest gewaardeerde MC in zijn stad. Dope Folks besloot al zijn materiaal uit te brengen. Nadat de Flowgram pt1 dropte duurde het even maar toen kwam ook pt2 en daarna zijn mini album. De knaller van deze plaat is Illwaukee. Maar ik kan jullie aanraden alles te luisteren.
40. Descry - As Serenity Approaches (2012)

De eerste 3 releases van Goodfelons waren net als bij andere limited labels, tracks uit kluizen van diverse topartiesten. Daarna verraste ze door een nieuwe producer te brengen met louter nieuwe tracks. Dit album is jazzy en dus niet zoals de meeste albums hier obscuur. Diverse gasten als MED, Von Pea en Roc Marciano zorgen voor een lekkere sfeer gedurende het hele album.
39. DXA - DXArmy vs. the Rhythmonster (2010)

De meesten onder ons zullen niet bekend zijn met DXA. DXA is een crew bestaande uit een DJ een producer(s) en MC's. Deze gasten brengen echt die jazzy underground vibe. Dit Eptje is een extraatje die de groep onlangs uitbracht. Hun eerste album is al een tijdje uit en het tweede is in de maak. Dit is een zekere aanrader.
0
geplaatst: 16 juli 2012, 00:35 uur
Alleen al om de hoes ga ik Global Platoon en Descry checken. Van Rock La Flow heb ik ooit al wat tracks gehoord, toch maar eens opnieuw doen.
0
Rene1979
geplaatst: 16 juli 2012, 01:22 uur
Tof he Bennerd. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.
* denotes required fields.