Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's willekeurige Hip Hop video Top 40
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juli 2012, 12:57 uur
Rock La Flow heeft best vette producties. Klinkt best wel old skool.
Descry vond 'k niet heel bijzonder eerlijk gezegd en DXA is gruwelijk voor zover ik het kon vinden
.
Descry vond 'k niet heel bijzonder eerlijk gezegd en DXA is gruwelijk voor zover ik het kon vinden
.
0
geplaatst: 16 juli 2012, 14:22 uur
Haha, ik ken nog steeds niks. Ik heb wel een tip voor Rene: Mother Nature Wants You Dead | Dayone Media/Rawkid Science Laboratories - dayonemedia.bandcamp.com. Denk dat je het wel tof gaat vinden en belangrijker dan dat: het is onbekender dan onbekend. 

0
Rene1979
geplaatst: 16 juli 2012, 16:57 uur
Bedankt Rob ga het zeker checken! Tof om te lezen dat er toch gasten deze albums checken! Hoop berichtjes te kunnen zien bij de albums zelf 

0
geplaatst: 16 juli 2012, 17:00 uur
Bij nader inzien vind ik mijn tip toch niet zo goed. De openingstrack is wel fijn. 
Ik ga dat album van Descry maar eens proberen, dat ziet er wel tof uit.

Ik ga dat album van Descry maar eens proberen, dat ziet er wel tof uit.
0
geplaatst: 16 juli 2012, 18:12 uur
Weet iemand waar ik het album van DXA even snel kan downloaden?
0
geplaatst: 16 juli 2012, 18:25 uur
0
geplaatst: 16 juli 2012, 18:25 uur
Sharif - Insomnios, Nostalgias y Descartes (2011)
Trouwens ook het checken waard. Vooral als je Spaans kunt.
Trouwens ook het checken waard. Vooral als je Spaans kunt.
0
Rene1979
geplaatst: 17 juli 2012, 15:21 uur
Vanwege de Haarlemse honbalweek zal ik donderdag pas weer posten en dan zal ik ook de verzoekjes in de PM beantwoorden. Thanks gasten!
0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:27 uur
Mijn opa zit daarvan in de organisatie. Niet dat jullie dat iets kan schelen, maar vertel het toch.
Veel plezier
.
Veel plezier
.
0
Rene1979
geplaatst: 18 juli 2012, 04:48 uur
Cool Tim ken wel wat mensen van de organisatie.. Nederland - Japan was een eitje. 15 punten verschil in de 7e inning en BAM. Ik ben vroeg wakker dus toch een lijstje. Terwijl Emanon - Anon & On (2002) rustig op de achtergrond op de draaitafel ligt..
38. Rock La Flow - The Ultimate (2011)

Krijg een hoop goede reacties op Rock la Flow. Omdat ik nog niet echt de tijd heb om deze te uploaden. Verwijs ik jullie naar deze link. Daar kan je alles van Rock la Flow kratiz en voor niks beluisteren.
37. New Testament - The Day After (2012)

Over dit album kan ik niet heel veel vertellen, behalve dat deze uit Baltimore afkomstige crew een puik album afleveren. Dit gaat zoals Rob zou zeggen ondergrondser dan een metro. Retro vinyl geperst in een oplage van 300 stuks. Zeker het beluisteren waard. Ook voor Six2Six releases verwijs ik jullie met liefde door naar deze link. Daar is het meeste te streamen.
36. PHD - Without Warning (1991)

Sommigen van jullie denken dat ik alles al op vinyl heb. Nu is dat misschien wel een beetje zo alleen heb ik altijd nog een aantal albums die ik zoek, zoals deze. PHD bestaat uit Blaq Poet en Dj Hot Day. Album stamt uit 1991 nog voor Blaq Poet met WhuHaa allerlei Premier based tracks kwam die niet bij iedereen aanslaan en terrecht. Dit zal je echter beter bevallen!
38. Rock La Flow - The Ultimate (2011)

Krijg een hoop goede reacties op Rock la Flow. Omdat ik nog niet echt de tijd heb om deze te uploaden. Verwijs ik jullie naar deze link. Daar kan je alles van Rock la Flow kratiz en voor niks beluisteren.
37. New Testament - The Day After (2012)

Over dit album kan ik niet heel veel vertellen, behalve dat deze uit Baltimore afkomstige crew een puik album afleveren. Dit gaat zoals Rob zou zeggen ondergrondser dan een metro. Retro vinyl geperst in een oplage van 300 stuks. Zeker het beluisteren waard. Ook voor Six2Six releases verwijs ik jullie met liefde door naar deze link. Daar is het meeste te streamen.
36. PHD - Without Warning (1991)

Sommigen van jullie denken dat ik alles al op vinyl heb. Nu is dat misschien wel een beetje zo alleen heb ik altijd nog een aantal albums die ik zoek, zoals deze. PHD bestaat uit Blaq Poet en Dj Hot Day. Album stamt uit 1991 nog voor Blaq Poet met WhuHaa allerlei Premier based tracks kwam die niet bij iedereen aanslaan en terrecht. Dit zal je echter beter bevallen!
0
geplaatst: 19 juli 2012, 15:20 uur
Ongelooflijk! Ik ken helemaal NIKS van al deze albums. Volgens mij valt het meeste wel in mijn straatje. Ik heb eigenlijk veel te weinig tijd om al dit nieuws te luisteren, maar gelukkig blijft dit topic nog wel staan. Af en toe probeer ik iets mee te pikken als de tijd het toelaat.
0
geplaatst: 19 juli 2012, 18:42 uur
Ik ga ook dat album van PHD proberen, werk van Cormega dat ik nog niet ken. Interessant.
0
geplaatst: 20 juli 2012, 00:53 uur
Okee. Ik heb René honderden malen zien twitteren over Rock la Flow en ik ga het nu (pas) eindelijk proberen.
0
Rene1979
geplaatst: 21 juli 2012, 07:01 uur
En daar gaan we weer:
35. J Rock - Streetwize (1991)

J Rock is opzich niet heel veel over bekend. Wel waren hier de eerste Premier beats op te horen. Niet de allerallereerste maar zeker wel diegene die nooit echt ontdekt zijn door het "grote" publiek. Streetwize is voor mij een echte golden grail die je niet mag missen.
34. Union - Analogtronics (2012)
Het franse productieduo kwam vorig jaar met een single samen met Talib Kweli, en die beviel mij erg goed. Het album bevalt mij minimaal even goed. Er staan hier en daar misschien iets teveel saaie instrumentals op, maar de tracks met rappers zijn meer dan goed.
33. Versis - iLLCANDESCENT (2010)

Versis de man die wel wat weg heeft van Blu,althans dat zie ik zo, komt met een zeer luisterbaar en leuk album. Hij wist zelfs een Exile productie op het album te krijgen om de link met Blu maar weer op te zoeken. Veel luisterplezier.
35. J Rock - Streetwize (1991)

J Rock is opzich niet heel veel over bekend. Wel waren hier de eerste Premier beats op te horen. Niet de allerallereerste maar zeker wel diegene die nooit echt ontdekt zijn door het "grote" publiek. Streetwize is voor mij een echte golden grail die je niet mag missen.
34. Union - Analogtronics (2012)
Het franse productieduo kwam vorig jaar met een single samen met Talib Kweli, en die beviel mij erg goed. Het album bevalt mij minimaal even goed. Er staan hier en daar misschien iets teveel saaie instrumentals op, maar de tracks met rappers zijn meer dan goed.
33. Versis - iLLCANDESCENT (2010)

Versis de man die wel wat weg heeft van Blu,althans dat zie ik zo, komt met een zeer luisterbaar en leuk album. Hij wist zelfs een Exile productie op het album te krijgen om de link met Blu maar weer op te zoeken. Veel luisterplezier.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 02:14 uur
J Rock is echt oldskool en moet zeggen dat ik dat lang niet altijd even vet vind. Dus ook in dit geval.
Union vond ik heel dope en laidback. Vond zelfs de instrumentals wel wat hebben.
Versis is de perfecte muziek om op te zetten bij het chillen.
Union vind ik 't het dopest.
Union vond ik heel dope en laidback. Vond zelfs de instrumentals wel wat hebben.
Versis is de perfecte muziek om op te zetten bij het chillen.
Union vind ik 't het dopest.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 11:47 uur
J Rock ziet er erg interessant uit, toffe cover in ieder geval. Als PHD bevalt ga ik die ook proberen. 

0
Rene1979
geplaatst: 22 juli 2012, 19:50 uur
32. T.D.S. Mob - Treacherous, Devastating, Supreme (2010)

Toe aan een Oldschool plaatje? Dan moet je dit echt eens luisteren, veel scratches harde monotome beats en een goede rapper. Dit is HipHop zo van de straten. Niet zozeer qua taalgebruik maar wel qua muziek. Ik ben druk bezig met een groot deel van de collectie te verkopen maar dit gaat er nooit uit. Heerlijke bangers.
31. Suff Daddy - The Gin Diaries (2010)

Suff Daddy een man met een aparte artiestennaam en afkomstig uit Duitsland.. Ondanks dat kan de man wel een albumcover uitkiezen " wat een dope cover! ". En de muziek is zo mogelijk nog doper. Over het algeheel instrumentaal en zelf met een zangeres die in Suff's moertaal zingt. Jazz meets Funk meets HipHop..
30. Soundsci - Dig for Victory EP (2011)

Dit zou weleens een van mijn favoriete undergroundgroepen kunnen zijn. Dit is echt een kliek van rappers en producers die overal vandaan komen en per toeval samen zijn gekomen. Dit hoor je niet af aan de plaat. De mannen passen allemaal prima bij elkaar en de beats zijn van een constant heerlijk nivo. Dit is echt het luisteren waard!

Toe aan een Oldschool plaatje? Dan moet je dit echt eens luisteren, veel scratches harde monotome beats en een goede rapper. Dit is HipHop zo van de straten. Niet zozeer qua taalgebruik maar wel qua muziek. Ik ben druk bezig met een groot deel van de collectie te verkopen maar dit gaat er nooit uit. Heerlijke bangers.
31. Suff Daddy - The Gin Diaries (2010)

Suff Daddy een man met een aparte artiestennaam en afkomstig uit Duitsland.. Ondanks dat kan de man wel een albumcover uitkiezen " wat een dope cover! ". En de muziek is zo mogelijk nog doper. Over het algeheel instrumentaal en zelf met een zangeres die in Suff's moertaal zingt. Jazz meets Funk meets HipHop..
30. Soundsci - Dig for Victory EP (2011)

Dit zou weleens een van mijn favoriete undergroundgroepen kunnen zijn. Dit is echt een kliek van rappers en producers die overal vandaan komen en per toeval samen zijn gekomen. Dit hoor je niet af aan de plaat. De mannen passen allemaal prima bij elkaar en de beats zijn van een constant heerlijk nivo. Dit is echt het luisteren waard!
0
Rene1979
geplaatst: 22 juli 2012, 22:05 uur
Haha echt tof dat jullie Rock la Flow allemaal zo tof vinden. Ik vind de man ook echt te gek!
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:49 uur
Was van plan morgen Suff Sells te luisteren. Misschien komt Gin Diaries er wel achteraan. Als het op (goed) op Dilla lijkt ben ik nieuwsgierig!
0
Rene1979
geplaatst: 23 juli 2012, 21:33 uur
29. J.V.C. F.O.R.C.E. - The 1992-1993 Unreleased EP (2012)

JVCFORCE wist alle harten van Hip Hop lievend te stelen in 1988 met hun eerste album. Daarna kwamen er ruim twee decennia stilte en toen kwam na veler veler verzoek een plaat uit de kluizen van de artiesten. Veel labels wilden de tracks hebben met Chopped Herring ging ermee aan de haal, met deze plaat als gevolg. Zeker meer dan het luisteren waard.
28. Sputnik Brown - Three Shades of Black (2011)

Sputnik Brown heeft een single en een EP op vinyl uitgebracht maar de groep is nu uit elkaar. DWG mocht laatst nog een aantal tracks van de groep op vinyl persen.. Helaas is dit geweldige album nooit uitgebracht.. Hier een link van het album geupload door Qxygen zelf en dus helemaal legaal! Als het je bevalt ik heb nog een stukje vinyl van deze mannen dubbel en te koop
27. Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.1 (2011)

Daar issie weer! Rock la Flow! Dit wordt ook wel de Illmatic van Millwaukee genoemd! Classic!

JVCFORCE wist alle harten van Hip Hop lievend te stelen in 1988 met hun eerste album. Daarna kwamen er ruim twee decennia stilte en toen kwam na veler veler verzoek een plaat uit de kluizen van de artiesten. Veel labels wilden de tracks hebben met Chopped Herring ging ermee aan de haal, met deze plaat als gevolg. Zeker meer dan het luisteren waard.
28. Sputnik Brown - Three Shades of Black (2011)

Sputnik Brown heeft een single en een EP op vinyl uitgebracht maar de groep is nu uit elkaar. DWG mocht laatst nog een aantal tracks van de groep op vinyl persen.. Helaas is dit geweldige album nooit uitgebracht.. Hier een link van het album geupload door Qxygen zelf en dus helemaal legaal! Als het je bevalt ik heb nog een stukje vinyl van deze mannen dubbel en te koop
27. Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.1 (2011)

Daar issie weer! Rock la Flow! Dit wordt ook wel de Illmatic van Millwaukee genoemd! Classic!
0
geplaatst: 23 juli 2012, 22:07 uur
Die albums van PHD en J Rock.

Ik had die al een paar jaar geleden ontdekt op zo'n blogspot, die ondertussen alweer een hele poos opgeheven is. Geweldige tips, ik denk dat iedereen die ook maar een beetje liefhebber is van 90s hiphop er zeker wat mee kan.
Het album van Sputnik Brown zal ik zo eens downloaden. Die downloadlink heb je immers niet voor niks bijgevoegd.

Ik had die al een paar jaar geleden ontdekt op zo'n blogspot, die ondertussen alweer een hele poos opgeheven is. Geweldige tips, ik denk dat iedereen die ook maar een beetje liefhebber is van 90s hiphop er zeker wat mee kan.
Het album van Sputnik Brown zal ik zo eens downloaden. Die downloadlink heb je immers niet voor niks bijgevoegd.

* denotes required fields.