MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's willekeurige Hip Hop video Top 40

zoeken in:
Rene1979 schreef:
Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.1 (2011)

Die plaat komt hier geregeld langs. Waar ik hem enkele maanden geleden erg saai vond, begin ik nu net de eenvoud ervan te waarderen. Die vergelijking met Illmatic klopt overigens ook wel ergens.

Rene1979
Ik ga woensdagmorgen even pindkaaspotjes vullen Ben

Klinkt goed

Ik weet niet of iemand dit kent, maar ben er per ongeluk langs gekomen. Gruwelijk!

YouTube - Has-Lo - "Stained Glass" (prod. Apollo Brown) - m.youtube.com

Rene1979
Moet je deze eens luisteren eigenlijk

Self Sacrifice (2012)

Rene1979
We gaan nog een lijstje doen.. En Bennerd het wordt donderdag.. Stuur me even je boodschappenlijst nog een keer. De anderen ook graag...

26. Howard Lloyd - Quickie EP (2006)

(afbeelding)

Ik weet niet heel veel van deze gast. Dit album is als oplage van 1000 witte vinylplaten uitgebracht. De man is lid van Sputnik Brown en omdat ik Oxygen een keer heb ontmoet en sindsdien regelmatig contact heb kreeg ik deze plaat van hem. Oxygen is lid van Hype Sound Production, Sputnik Brown en Soundsci. Ik vind het een erg relaxte plaat die het pindakazen waard is..

25. Lord Aaqil - Check It Out (1993)

(afbeelding)

Een golden grail is een plaat die je zo zeldzaam ziet maar wel erg dope is dat er veel naar gezocht wordt en ook veel voor betaal wordt. Op deze situatie stapt Dope Folks slim in. Ze herpersen een classic 12" en verkopen deze met toestemming van de artiest voor 20 dollar per stuk. Enige is dat er maar 300 van gemaakt worden. En voorwaarde is altijd verbeterede audio. Dit is een hele mooie pers van de enige Lord Aaqil EP. Lord Aaqil is derhalve niet bekend, wat maakt hem zo bijzonder? De plaat kende een hele jonge ?uestlove die de plaat van vette drums voorziet! Check de clip:

24. Brothaz Bent - Up from the Desert (2007)

(afbeelding)

Een van mijn favoriete albums van het laatste deccenia. Brothaz Bent afkomstig uit California brengt soepele raps en zo mogelijk nog betere beats die worden voorzien van mooie scratches en cuts met hier en daar een jazzy aanvoelend geluid. Zeker de moeite waard!

Ik mis iets qua pindakaas en de definitie ervan :-P.

Mb.
Die van Lord Aaqil en Brothaz Bent kende ik toevallig al. Vooral die laatstgenoemde is tof.

Er zitten echt hele toffe ´90´s dingen tussen waar ik totaal nooit van gehoord had.
Ik heb echt te weinig tijd om te luisteren, dus af en toe pik een youtube clipje mee, maar tot nu toe heb ik nog niks slechts gehoord. Ook de enkele dingen die ik van buiten de jaren ´90´s heb beluisterd, waren verre van slecht.

Rene1979
We gaan verder met de volgende 3.. Ik vind de reacties tot nu toe erg tof. En zeg het vooral voort..

23. DTMD - Makin' Dollas (2011)

(afbeelding)

DTMD staat voor Dunc & Toine Makin' Dollars. Het kan niemand ontgaan zijn dat Mello in een behoorlijk tempo toffe artiesten op de markt slingert. Hier zijn DTMD geen uitzondering in. Erg toffe producties met dito rijms. Zeker het beluisteren waard.

22. Natural Elements - 1999 (2009)

(afbeelding)

Mr Voodoo, Butta & Swift vormen Natural Elements. Deze groep kende halverwege jaren negentig een grote fanbase. Toch kwam het nooit van een echte release door allerlei label gezeik. Wel scoorden de mannen underground hit na underground hit. De schreeuw om een album was er dan ook. Toch is dit er nooit van gekomen. Uiteindelijk zijn veel tracks gebundeld op deze plaat.

21. Pseudo Slang - We'll Keep Looking (2009)

(afbeelding)

Mijn smaal gaat van zwaar rammende striemende beats tot jazzy Hip Hop. Onder deze laatste noemer valt deze plaat. Zeer relaxte jazzy beats die je af en toe aan Kev Brown doen denken.

DTMD ken ik al en dat is heel vet!

Mb.
Is de verwijzing in DTMD naar EPMD een bewuste?

Rene1979
Dat denk ik wel meer een ode denk ik.

Rene1979
20. The Doppelgangaz - 2012: The New Beginning (2009)

(afbeelding)

Doppelgangaz is wellicht nog niet zo heel bekend en mijn inziens ten onrechte. The Ghastly Duo maakt heerlijke relaxte Hip Hop. Laatst waren ze nog in Nederland bij het onlangs gesloten 5_elementz. Ik denk dat we nog veel gaan horen van deze heren.

19. Teenburger - Burgertime (2011)

(afbeelding)

Ghettosocks en Timbuktu met tracks geproduceerd door Jorun Bombay staat garant voor een heerlijke plaat. Dit is meer dan het luisteren waard. Ghettosocks kennen de meeste van jullie wel. Dit dingetje werd laatst aangeboden op de bandcamp van Ghettosocks. Er is dus niet heel veel promotie gedaan voor dit album. Zeker het luisteren waard.

18. Silent Knight - Hunger Strike (2006)

(afbeelding)

Er zijn mensen die de stem van SK niet trekken. Ik vind dit een van de beste albums van 2006. Heerlijke beats en SK is hongerig. Misschien moet je het stemgeluid maar nemen zoals het is. Want ik vind het wel meevallen.

Rene1979
Vanaf 15 gaan we om de dag. Nu us 17 tot 15

17. Rasheed Chappell - Future Before Nostalgia (2011)

(afbeelding)

Rasheed Chapell een redelijk nieuwe naam in het kamp van Kenny Dope. Alles is heerlijk weg geproduceerd en klinkt gewoon allemaal prima. Rasheed kan een heel album lang boeien imo

16. The Program - The Article (2008)

(afbeelding)

Een album geproduceerd door K-Def. En wat een heerlijk ding is dit. Er zou een cd en Vinyl komen uiteindelijk is er ergens iets mis gegaan en heeft het alleen een internet zwerftocht gehad.. Jammer dit is meer waard.

15. Natural Elements - The Lost Demos Vol. 1 (2011)

(afbeelding)

Natural Elements is al eerder voorbij gekomen. Als je dat tof vond vind je dit ook tof. Dit is uit de kluizen van de heren.

PHD gecheckt, leuke minimalistische oldschoolplaat. Goede raps, degelijke beats. Plaat wordt nergens echt bijzonder. Nu door naar J Rock - Streetwize (1991, en dan nog wat meer platen checken van dit topic. Je gaat snel Rene.

Misschien is het trouwens een idee om per album ook een track te plaatsen?

Rene1979
Ja ga ik zeker doen vanaf nu

Dan moet je niet het beste nummer plaatsen. Dan krijgen we te hoge verwachtingen. Of je plaatst wel het beste nummer als jij dat wilt, het is jouw topic.

Ik loop een beetje achter door de vakantie, maar ik zal binnenkort even een paar albums er uit pikken. Godfather Don vind ik een erg sterke rapper. Het album van DJ Format vond ik goed, maar niet meer dan dat.

MAS
Toffe top 50. Een aantal dingen ken ik nog niet. Ik zal binnenkort eens wat uit je lijstje gaan luisteren. Wilde Lord Aaqil eigenlijk ook bestellen maar was op vakantie en heb er niet meer aan gedacht. Ik zie net dat die inmiddels al weer uitverkocht is bij DopeFolks.

Rene1979
Next time ff een app mijn kant op Mas dan bestel ik m dubbel.. Zonde man maar hij is her en der nog wel te fixen denk ik.

Rene1979
14. Wolfe D.O.M.-Nation - Wolfe D.O.M.-NATION (1996)

(afbeelding)

Zoals beloofd tracks bij de albums. Nu kun je zelf checken of je dit goed vind. ik doe bewust niet de beste tracks zodat er nog meer over blijft

13. Mass Influence - The Underground Science (2000)

(afbeelding)

12. Lone Catalysts - Good Music (2005)

(afbeelding)

Dit is misschien wel een van mijn favoriete Hip Hop albums. J Sands en J Rawls maken samen zeer soepele chille Hip Hop. Beoordeel zelf..

Mb.
Mass Influence is best leuk, ja.

Ik ken warempel een keer wat dingen...Silent Knight en Natural Elements zijn een keer HHAvdW geweest. Ook dat nummer van Mass Influence ken ik van dit aardig album wat ik bezit. De geposte clipjes vind ik verder so-so, maar is wel een goed initiatief. Ik ben veel te lui om alles op te zoeken op YouTube. Nu krijg ik gelijk een goede indruk.

Rene1979
We zijn er bijna..

11. DXA - Progression (2008)

(afbeelding)

DXA is een groep die ik een zeer warm hart toedraag. De mannen nemen Jazzy beats altijd als hun basis voor muziek en rijms zijn daar altijd op aangepast. Lekker rustig en zomers. Met dit weer past het zeker.

10. Sputnik Brown - That Brown Underground EP (2012)

(afbeelding)

Zo'n beetje al mijn toch favorieten komen langs in deze top 10. Sputnik kwam al eerder langs maar dit is een plaat die ik thuis op de plank heb staan. Regelmatig staat deze chille plaat op. Veel luisterplezier.

9. Visioneers - Dirty Old Hip Hop (2006)

(afbeelding)

Nog voor Will Sessions aan de haal gingen met het hermaken van allerlei classic tracks was het Marc Mac al die onder de naam Visioneers een stevige Jazzy plaat neerzette. Het is een feest van herkenning in een nieuw jasje. Ik schaar deze platen onder eenvan mijn favoriete instrumentale platen..

Kijk, er zitten zowaar platen tussen die ik ook ken.

Begin komende week trouwens aan het Rock La Flow album, heb hem al binnengehengeld.

Rene1979
Kijk is aan. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden.

Rene1979
Denk dat ik de top 5 er morgen maar in ene keer op knal..

Gast
geplaatst: vandaag om 07:30 uur

geplaatst: vandaag om 07:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.