Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeLadder Top 2000 - Editie 2012 - De Ontknoping
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2012, 21:00 uur
Update:
Mijn nominatie: daar wil ik nog wel een review voor maken.
AC/DC - Highway To Hell
The xx - VCR
Midlake - Head Home
De rest is aan jullie. Er staat nog genoeg moois tussen naar mijn bescheiden mening.
Ayo - Better Days
Band Of Horses - Is There A Ghost
Band Of Horses - No Ones Gonna Love You
Bert Jansch - Needle Of Death
Blonde Redhead - 23
Bobby Womack - Across 110th Street
Boudewijn De Groot - Het Spaarne
Brainbox - Summertime
Built To Spill - Kicked It In The Sun
Curtis Mayfield - Superfly
CYNE - First Person
Elton John - Tiny Dancer
Fairport Convention - Crazy Man Michael
Interpol - Say Hello To The Angels
Iron Maiden - Fear Of The Dark
Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic
Kula Shaker - Govinda
Les Poppys - Non, Non, Rien N'a Changé
Living Colour - Solace Of You
Lush - Nothing Natural
M83 - Wait
Madrugada - Strange Colour Blue
Madrugada - Vocal
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough
Massive Attack - Three
Men Without Hats - The Safety Dance
Morphine - The Night
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine
Neil Young - On The Beach
Nick Cave And The Bad Seeds - O Children
Nick Drake - Clothes Of Sand
Nina Simone - Be My Husband
Nine Inch Nails - Something I Can Never Have
Okkervil River - Unless It's Kicks
Palace Brothers - You Will Miss Me When I Burn
Patti Smith - Land
Paul Weller - You Do Something To Me
Pearl Jam - Corduroy
Pearl Jam - Present Tense
PJ Harvey - The Glorious Land
PJ Harvey - To Bring You My Love
Porcupine Tree - Heartattack In A Layby
Queen - The Prophet's Song
Regina Spektor - Samson
Sam Cooke - You Send Me
Scott Mckenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Some Flowers In Your Hair)
Shocking Blue - Venus
Shuggie Otis - Inspiration Information
Songs: Ohia - Blue Chicago Moon
Songs: Ohia - The Black Crow
Sufjan Stevens - The Transfiguration
Supergrass - Moving
The Beloved - Sweet Harmony
The Boxer Rebellion - No Harm
The Divine Comedy - Our Mutual Friend
The National - Mistaken For Strangers
The National - Terrible Love
The Sound - Party Of The Mind
The Veils - Larkspur
The Veils - The Leavers Dance
The Walkabouts - Feel Like Going Home
The Waterboys - Too Close To Heaven
Van Der Graaf Generator - Refugees
World's End Girlfriend - Give Me Shadow, Put On My Crown
Mijn nominatie: daar wil ik nog wel een review voor maken.
AC/DC - Highway To Hell
The xx - VCR
Midlake - Head Home
De rest is aan jullie. Er staat nog genoeg moois tussen naar mijn bescheiden mening.
Ayo - Better Days
Bert Jansch - Needle Of Death
Blonde Redhead - 23
Bobby Womack - Across 110th Street
Brainbox - Summertime
Built To Spill - Kicked It In The Sun
CYNE - First Person
Elton John - Tiny Dancer
Fairport Convention - Crazy Man Michael
Iron Maiden - Fear Of The Dark
Kula Shaker - Govinda
Les Poppys - Non, Non, Rien N'a Changé
Living Colour - Solace Of You
Lush - Nothing Natural
M83 - Wait
Madrugada - Strange Colour Blue
Madrugada - Vocal
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough
Massive Attack - Three
Men Without Hats - The Safety Dance
Morphine - The Night
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine
Neil Young - On The Beach
Nick Cave And The Bad Seeds - O Children
Nick Drake - Clothes Of Sand
Nina Simone - Be My Husband
Nine Inch Nails - Something I Can Never Have
Okkervil River - Unless It's Kicks
Palace Brothers - You Will Miss Me When I Burn
Patti Smith - Land
Paul Weller - You Do Something To Me
Pearl Jam - Corduroy
Pearl Jam - Present Tense
PJ Harvey - To Bring You My Love
Porcupine Tree - Heartattack In A Layby
Queen - The Prophet's Song
Regina Spektor - Samson
Sam Cooke - You Send Me
Scott Mckenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Some Flowers In Your Hair)
Shocking Blue - Venus
Shuggie Otis - Inspiration Information
Songs: Ohia - Blue Chicago Moon
Sufjan Stevens - The Transfiguration
Supergrass - Moving
The Divine Comedy - Our Mutual Friend
The Sound - Party Of The Mind
The Veils - Larkspur
The Walkabouts - Feel Like Going Home
The Waterboys - Too Close To Heaven
Van Der Graaf Generator - Refugees
World's End Girlfriend - Give Me Shadow, Put On My Crown
0
geplaatst: 3 september 2012, 21:03 uur
Ik luister trouwens nu alle nieuwkomers in de lijst. En daar ben ik over te spreken tot nu toe. In dit rijtje ook weer. Gypsy Woman is een prachtige ontdekking en ook Look Out, Look Out is een fantastische toevoeging aan de lijst. En Poison, heerlijk.
0
geplaatst: 3 september 2012, 21:51 uur
Dwejkk_ schreef:
nog een extra MuMeLadder-topic lijkt mij ook niet echt ideaal.
Dat is dus een beetje het punt, er ís al een topic voor besprekingen. nog een extra MuMeLadder-topic lijkt mij ook niet echt ideaal.

Niet dat ik per se de volledige lijst onder elkaar wil hebben (inderdaad zoek op Onweerwolf of kijk gewoon naar de overzichten), maar incl. de besprekingen (+ reacties daarop) wordt het wel heel veel scrollen. Het overzicht is niet alleen kwijt, maar het wordt ook gelijk minder leuk om te lezen. Merk ik.
laxus11 schreef:
1977 Wipers - Youth Of America (1250)
Meestal zijn de punk nummers erg kort maar dit is een uitzondering ( weet niet of er nog langere punk nummers zijn).
Misschien niet helemaal punk, maar Marquee Moon van Television duurt ook ruim 10 minuten.1977 Wipers - Youth Of America (1250)
Meestal zijn de punk nummers erg kort maar dit is een uitzondering ( weet niet of er nog langere punk nummers zijn).
Circle Takes the Square heeft ook wel lange nummers (o.a. Circle Takes the Square - As the Roots Undo (2004).
0
geplaatst: 3 september 2012, 21:58 uur
Deze nummers wil ik nog wel doen.
M83 - Wait
Pearl Jam - Corduroy
The Veils - Larkspur
M83 - Wait
Pearl Jam - Corduroy
The Veils - Larkspur
0
geplaatst: 3 september 2012, 22:19 uur
Snoeperd schreef:
. Maar het is inderdaad ook een idee om op Musicmeter een topic te openen waarin helemaal niet gediscussieerd wordt maar alleen de lijst te zien is. Een mooi archief wordt er dan in ieder geval gemaakt.
(quote)
. Maar het is inderdaad ook een idee om op Musicmeter een topic te openen waarin helemaal niet gediscussieerd wordt maar alleen de lijst te zien is. Een mooi archief wordt er dan in ieder geval gemaakt.

0
geplaatst: 3 september 2012, 22:42 uur
Snoeperd schreef:
Massive Attack - Three
Patti Smith - Land
Regina Spektor - Samson
Massive Attack - Three
Patti Smith - Land
Regina Spektor - Samson
Mijn!
0
geplaatst: 3 september 2012, 23:28 uur
Ik wil me wel buigen over de volgende:
Blonde Redhead - 23
Supergrass - Moving
Blonde Redhead - 23
Supergrass - Moving
0
geplaatst: 3 september 2012, 23:58 uur
2000. Anekdoten - Hole
Aardige prog, die niet genekt wordt door de progclichés, en de luisteraar aardig weet mee te slepen in de muziek, dankzij de prima zang en melodieën. Het wisselt af tussen rustige en hardere stukken, en weet zo ruim tien minuten redelijk te boeien, maar echt aangrijpen doet het nooit. Degelijk, maar geen uitschieter.
Cijfer: 6
1999. Bat for Lashes - Horse and I
Een eigen nominatie, dus uiteraard enthousiast. Natasha Khan heeft een prachtige stem, die perfect bij de dromerige muziek past. Ook de tekst past erbij, en samen vormt het een mooi geheel, dat zorgt voor een sterke opener van haar debuutalbum. Het weet je al meteen mee te slepen in haar wereld, zoals het een goede opener betaamt.
Cijfer: 9
1998. Red Hot Chili Peppers - By the Way
De Red Hot Chili Peppers zijn hier niet bij iedereen even geliefd, heb ik het idee. Waarschijnlijk heeft het te maken met de latere muziek, die het zelfs op Sky Radio goed doet. Toch was het een prima funkband. Dit nummer combineert de twee gezichten op een leuke manier, waardoor het misschien wel hét RHCP-nummer is, als je de band zou willen omschrijven. Dat maakt het ook tot een erg leuk nummer, lekker afwisselend, en simpelweg een prima liedje.
Cijfer: 7,5
1997. The Shangri-Las - Give Him a Great Big Kiss
Vrolijke, sympathieke pop, en wel dat van een meidengroepje. Het is kort maar krachtig, lekker opzwepend, is in zeker zin ook wel "aandoenlijk", en The Shangri-Las weten dan ook al snel menig hart te verwarmen met hun lieve popliedjes. Het bekende Leader of the Pack is natuurlijk niet echt lief, gezien het ongeluk dat daarin plaatsvindt, maar hier wordt gezongen over de liefde van één van de zangeressen. Een liedje waar de zon van gaat schijnen!
1996. Sonic Youth - Shadow of a Doubt
Een sterk nummer van deze grote band in de alternatieve rockscene van de jaren '80. Hier is namelijk juist geen uitbarsting, maar houdt de band zich de hele tijd in. Het bouw zich wel op, maar tot een uitbarsting komt het nooit, waarna het weer terugvalt op de fluisterzang, ook voor een zeker spanning zorgt. Sterk gedaan.
Cijfer: 7
1995. XTC - Ball and Chain
Een sympathiek popliedje. Het is vrolijk, melodieus, opzwepend, leuk om zo af en toe op de radio te horen dus. Echt memorabel weet het nummer echter nooit te worden, al zal het wellicht in de tekst zitten (heb er niet zo op gelet). Opvallend dat het al sinds het begin in de ladder is te vinden, waarvan de eerste twee jaar net geen top 500.
1994. David Sylvian - Brilliant Trees
Geen makkelijk nummer. Bijna negen minuten lang, en heel veel lijkt er ook weer niet te gebeuren, plus nog de ietwat monotone stem van David Sylvian. Het is echter ontzettend sfeervol, de instrumentatie zet een mooi muzikaal landschap neer, waar je je in kan verliezen. De stem van Sylvian is wellicht beter te zien als een extra instrument. Het loont ook om wat op de details van de instrumentatie te letten, zoals het subtiele handgeklap. Een nummer om bij weg te dromen.
1993. Slowdive - When the Sun Hits
Slowdive is één van mijn favoriete bands, Souvlaki één van mijn favoriete albums. Ze hebben het dromerige wat ik zo ontzettend waardeer in de shoegaze-stroming, maar daar hebben ze ook nog eens prachtige popliedjes bij geschreven. Perfecte combinatie, als je het mij vraagt. Je kan heerlijk wegdromen op de prachtige liedjes van Slowdive. En prachtig zijn ze. Er staan nog veel mooiere dingen op het album, kan je nagaan.
Cijfer: 8,5
1992. The Feelies - Slipping (Into Something)
Fijne popmuziek, met een zanger die heel erg als Lou Reed klinkt, en nauwelijks boven de prachtig klinkende gitaren uitkomt. Is ook niet erg, het gitaarspel is de grootste troef van dit nummer. Het heeft iets luchtigs, en zomers. Daar komt dan nog een climax in, waardoor het luchtige gitaarspel zelfs nog iets intens krijgt. Leuk contrast. Geweldig nummer!
1991. Otis Redding - Satisfaction
Ik ben de laatste tijd het origineel van de Stones veel meer gaan waarderen, want dat vond ik nooit zo'n hoogtepunt in hun oeuvre. Otis Redding heb ik echter nog steeds niet zoveel mee. Waar veel mensen heel veel bezieling in zijn stem horen, hoor ik dat totaal niet. Ik vind hem op dit nummer zelfs vrij matig zingen, en verder klinkt het allemaal maar wat rommelig, en de kracht van het nummer komt er hier totaal niet uit. En ik ben wél een soulliefhebber, daar ligt het niet aan. Het zal wel schoppen tegen de schenen van andere soulliefhebbers zijn, maar Otis vind ik zwaar overgewaardeerd.
Cijfer: 5
Aardige prog, die niet genekt wordt door de progclichés, en de luisteraar aardig weet mee te slepen in de muziek, dankzij de prima zang en melodieën. Het wisselt af tussen rustige en hardere stukken, en weet zo ruim tien minuten redelijk te boeien, maar echt aangrijpen doet het nooit. Degelijk, maar geen uitschieter.
1999. Bat for Lashes - Horse and I
Een eigen nominatie, dus uiteraard enthousiast. Natasha Khan heeft een prachtige stem, die perfect bij de dromerige muziek past. Ook de tekst past erbij, en samen vormt het een mooi geheel, dat zorgt voor een sterke opener van haar debuutalbum. Het weet je al meteen mee te slepen in haar wereld, zoals het een goede opener betaamt.
1998. Red Hot Chili Peppers - By the Way
De Red Hot Chili Peppers zijn hier niet bij iedereen even geliefd, heb ik het idee. Waarschijnlijk heeft het te maken met de latere muziek, die het zelfs op Sky Radio goed doet. Toch was het een prima funkband. Dit nummer combineert de twee gezichten op een leuke manier, waardoor het misschien wel hét RHCP-nummer is, als je de band zou willen omschrijven. Dat maakt het ook tot een erg leuk nummer, lekker afwisselend, en simpelweg een prima liedje.
1997. The Shangri-Las - Give Him a Great Big Kiss
Vrolijke, sympathieke pop, en wel dat van een meidengroepje. Het is kort maar krachtig, lekker opzwepend, is in zeker zin ook wel "aandoenlijk", en The Shangri-Las weten dan ook al snel menig hart te verwarmen met hun lieve popliedjes. Het bekende Leader of the Pack is natuurlijk niet echt lief, gezien het ongeluk dat daarin plaatsvindt, maar hier wordt gezongen over de liefde van één van de zangeressen. Een liedje waar de zon van gaat schijnen!
1996. Sonic Youth - Shadow of a Doubt
Een sterk nummer van deze grote band in de alternatieve rockscene van de jaren '80. Hier is namelijk juist geen uitbarsting, maar houdt de band zich de hele tijd in. Het bouw zich wel op, maar tot een uitbarsting komt het nooit, waarna het weer terugvalt op de fluisterzang, ook voor een zeker spanning zorgt. Sterk gedaan.
1995. XTC - Ball and Chain
Een sympathiek popliedje. Het is vrolijk, melodieus, opzwepend, leuk om zo af en toe op de radio te horen dus. Echt memorabel weet het nummer echter nooit te worden, al zal het wellicht in de tekst zitten (heb er niet zo op gelet). Opvallend dat het al sinds het begin in de ladder is te vinden, waarvan de eerste twee jaar net geen top 500.
1994. David Sylvian - Brilliant Trees
Geen makkelijk nummer. Bijna negen minuten lang, en heel veel lijkt er ook weer niet te gebeuren, plus nog de ietwat monotone stem van David Sylvian. Het is echter ontzettend sfeervol, de instrumentatie zet een mooi muzikaal landschap neer, waar je je in kan verliezen. De stem van Sylvian is wellicht beter te zien als een extra instrument. Het loont ook om wat op de details van de instrumentatie te letten, zoals het subtiele handgeklap. Een nummer om bij weg te dromen.
1993. Slowdive - When the Sun Hits
Slowdive is één van mijn favoriete bands, Souvlaki één van mijn favoriete albums. Ze hebben het dromerige wat ik zo ontzettend waardeer in de shoegaze-stroming, maar daar hebben ze ook nog eens prachtige popliedjes bij geschreven. Perfecte combinatie, als je het mij vraagt. Je kan heerlijk wegdromen op de prachtige liedjes van Slowdive. En prachtig zijn ze. Er staan nog veel mooiere dingen op het album, kan je nagaan.
1992. The Feelies - Slipping (Into Something)
Fijne popmuziek, met een zanger die heel erg als Lou Reed klinkt, en nauwelijks boven de prachtig klinkende gitaren uitkomt. Is ook niet erg, het gitaarspel is de grootste troef van dit nummer. Het heeft iets luchtigs, en zomers. Daar komt dan nog een climax in, waardoor het luchtige gitaarspel zelfs nog iets intens krijgt. Leuk contrast. Geweldig nummer!
1991. Otis Redding - Satisfaction
Ik ben de laatste tijd het origineel van de Stones veel meer gaan waarderen, want dat vond ik nooit zo'n hoogtepunt in hun oeuvre. Otis Redding heb ik echter nog steeds niet zoveel mee. Waar veel mensen heel veel bezieling in zijn stem horen, hoor ik dat totaal niet. Ik vind hem op dit nummer zelfs vrij matig zingen, en verder klinkt het allemaal maar wat rommelig, en de kracht van het nummer komt er hier totaal niet uit. En ik ben wél een soulliefhebber, daar ligt het niet aan. Het zal wel schoppen tegen de schenen van andere soulliefhebbers zijn, maar Otis vind ik zwaar overgewaardeerd.
Cijfer: 5
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 september 2012, 00:01 uur
1940
♫ Sonic Youth - Disappearer [05:08]
Goo | 1990 | USA

Genomineerd door: pretfrit
2011: 717
2010: 1762
2009: --
2008: --
2007: --
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1939
♫ 13th Floor Elevators - Slip Inside This House [08:05]
Easter Everywhere | 1967 | USA

Genomineerd door: Brain Stew
2011: 1388
2010: 1858
2009: 1699
2008: 1713
2007: 729
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1938
♫ Elvis Presley - Hound Dog [02:18]
The Real Elvis | 1956 | USA

Genomineerd door: Klassiekers '08
2011: 1872
2010: 1194
2009: 1395
2008: 1798
Als je geen enkel nummer van Elvis kent vraag ik mij af of je van deze wereld bent. Hij geeft toen al aan hoe rock'n roll moet klinken: rauw en energiek met de nodige branie. En die gitaarsolo's, achtergrondkoortjes en handgeklap maken het nummer helemaal af. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1937 *****NIEUW****
♫ The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers [04:29]
Mafu Cage | 1985 | Belgium

Genomineerd door: postpunker
2011: --
2010: --
2009: 1159
2008: 1755
2007: 1333
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1936 *****NIEUW****
♫ Gorky - Soms Vraagt Een Mens Zich Af [03:52]
Gorky | 1992 | Belgium

Genomineerd door: dumb_helicopter
Ik ben voor de eerste keer met dit nummer in aanraking gekomen toen ik Gorky (ook voor het eerst) aan het werk zag en dit in zijn geliefkoosde habitat van de Gentse Feesten, waar hij altijd nog meer boven zichzelf uit weet te stijgen als anders. Ik was daar samen met het petekind van Luc De Vos en dit in de gietende regen, dus het beeld blijft me goed bij. Waar ik bij sommige Gorky/i-nummers soms wel het gevoel krijg dat hij iets te veel nadruk legt op het poëtische en soms wat te weinig op het instrumentale, werd ik door dit nummer direct meegegrepen door die stuwende, aangename riff die door het ganse nummer blijft gieren. Als je dan na dit leuke muzikale aspect dan ook nog eens achteraf dit nummer opzet en kan genieten van de poëtische (en soms gewoon erg grappige) teksten die bij deze man als het ware telkens uit het niets komen opgeborreld dan weet je dat je met een erg geslaagd nummer zit. Het hoogtepunt voor mij van dit nummer is wanneer Luc De Vos op een prachtige wijze het stukje ""Hier heerst vrede!!!"" weet uit te roepen. Eén van de meer dynamische nummers uit het oeuvre van Gorky en dat doet hen zeker geen slecht! (dumb_helicopter)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1935
♫ Robert Wyatt - Sea Song [06:32]
Rock Bottom | 1974 | England

Genomineerd door: musicfriek
2011: 1753
2010: 673
2009: 542
2008: 517
2007: 283
Meneer Wyatt’s stem klinkt ronduit geweldig in dit unieke nummer met een unieke sfeer. Het klinkt warm maar toch nogal gespannen, afstandelijk maar toch emotioneel, psychedelisch maar toch natuurlijk; veel interessanter dan dit nummer wordt het nauwelijks, ook door de vele instrumentale details die erin verwerkt zitten. (hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1934
♫ Ali Farka Touré - Savane [07:44]
Savane | 2006 | Mali

2011: 1449
2010: 1823
2009: 1463
2008: 1724
Een oude bekende, deze kwamen we rond de 1900 al tegen. Doel voor hem is om mij nu wel te overtuigen want dat deed het vorige nummer niet. Laat ik eerst zeggen dat dit al veel memorabeler is. Het gitaarspel doet me goed, en het zingen in het Frans werkt alleen maar nog beter. Het gitaarspel neigt soms bijna naar Indiaas achtig, maar toch heeft het hele nummer een Afrikaanse sfeer, maar niet die vrolijke Afrikaanse muziek die we ook kennen, eerder een lied dat de duistere kanten van Afrika blootgeeft. Er is een Afrika van verschil tussen het vorige nummer en dit nummer. Het weet qua sfeer, gitaarspel en zang alleszins te overtuigen. Het maakt me zelfs benieuwd naar het album. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1933
♫ Anne Clark - Our Darkness [05:20]
Joined Up Writing | 1984 | England

Genomineerd door: deric raven
2011: 1056
2010: 1056
2009: 548
2008: 1308
2007: 1798
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1932 *****NIEUW****
♫ Roxy Music - Casanova [03:27]
Country Life | 1974 | England

Genomineerd door: Orbilin
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1931
♫ Röyksopp - What Else Is There? (Trentemøller Remix) [07:42]
The Understanding | 2005 | Norway

Genomineerd door: luc011190
2011: 1376
2010: 1916
2009: 1813
2008: 1345
2007: 1864
Een tijd niet meer gehoord, dit is mede door de kille sfeer typisch pop dat afkomstig is uit Noord-Europa. Dit nummer heeft een aangename melodie en de zang is wel apart. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1930
♫ Marvin Gaye - Ain't That Peculiar [03:01]
Moods Of Marvin Gaye | 1965 | USA

Genomineerd door: tondeman
2011: 1788
2010: 1621
2009: 1667
2008: 944
2007: 1849
Nog meer soul, deze keer van de soulgrootheid Marvin Gaye. Dit is nog redelijk vroeg in zijn zangcarrière, maar hier is al te horen met wat voor een fantastische zanger we te maken hebben. Wat mij betreft absoluut een van de allerbeste soulzangers. Het nummer vliegt lekker voorbij, door die fijne handclaps, en de verdere zeer sterke instrumentatie. Een lekker vlot en zelfs dansbaar soulnummer dus. Erg fijn dus! (Arrie)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1929
♫ Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson [02:01]
Histoire de Melody Nelson | 1971 | France

2011: 1258
2010: 932
2009: 1122
2008: 1553
Histoire de Melody Nelson is een best moeilijk album. Ik vind het al een tijdje een zeer interessant album, maar een aantal nummers heb ik nog niet kunnen doorgronden. Enkele pareltjes van nummers echter wel. Waaronder dit nummer. Het nummer begint met een baslijntje om u tegen te zeggen. Het vioolspel is schitterend, de vioolpartijen zijn met flink veel gevoel gespeeld. De mooie arrangementen op de gitaar maken de instrumentatie tot geweldig. Het duet dat zich op de voorgrond af speelt is bijna ontroerend, zo mooi. De zangpartijen zijn fenomenaal. De ene zin wordt fluisterend gezongen en de andere weer iets harder, maar alles blijft ingetogen. Dit is zo'n song die prachtig is omdat het zo klein gehouden is (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1928
♫ Björk - Army Of Me [03:57]
Post | 1995 | Iceland

Genomineerd door: Klassiekers '07
2011: 1335
2010: 998
2009: 1053
2008: 414
2007: 317
De geweldige beat ondersteunt het nummer en past goed bij het koele stemgeluid van Björk die zeer herkenbaar is. Eén van haar beste songs. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1927
♫ Atmosphere - The Waitress [03:00]
When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold | 2008 | USA

Genomineerd door: pqt
2011: 1934
When Life Gives You Lemons… is voor mij één van de betere hiphopalbums die ik ken, en deze is één van de betere nummers die erop staat. Slug flowt, voor de verandering, als een gek en de tekst is typisch Atmosphere; met een heerlijke twist, hier op het einde. Ook Ant bewijst hier aan de top van producers te staan; een verrukkelijk fluitje in de beat en een prachtige piano op het begin en einde dragen beide mee aan het ultieme genot dat dit duo perfect kan geven. (Hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1926 *****NIEUW****
♫ Gorki - Bij Nacht En Ontij [04:06]
Eindelijk Vakantie! | 2000 | Belgium

Genomineerd door: jassn
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1925
♫ Jimi Hendrix - Valleys Of Neptune [04:04]
Valleys Of Neptune | 2010 | USA

Genomineerd door: Oldfart
2011: 1791
Valleys of Neptune is een nummer dat profijt heeft gehad van een goede productie. Versies op de bootleg zijn toch een stuk minder. Dit goed geproduceerde nummer boeit alleszins. Het is hier vooral Hendrix op de zangtoer en er is minder aandacht voor gitaarsolo's. Het nummer heeft een erg fijn refrein. De compositie is gewoon erg goed. Leuk dat zo'n nummer onder de aandacht komt. Al zie ik ook nog graag wat fantastische nummers van zijn wonderschone albums voorbij komen. Maar Valleys of Neptune is een fijne ontdekking in het toch al zo mooie maar te korte oeuvre van Hendrix. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1924
♫ Crowded House - Better Be Home Soon [03:10]
Temple Of Low Men | 1988 | Australia

2011: 1411
2010: 1267
2009: 506
2008: 1078
2007: 1048
Crowded House is altijd goed om mee af te sluiten. Dit album ken ik dan weer niet. Ze staan 9 van de 10 keer garant voor een lekkere, warme, om vrolijk van te worden chanson. Ook ditmaal geen uitzondering op die regel. De ene nog mooier dan de andere. (Chevy93)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1923
♫ Doe Maar - Nederwiet [06:56]
Skunk | 1981 | Netherlands

Genomineerd door: Klassiekers '10
2011: 1679
2010: 1585
Doe Maar vind ik de leukste Nederlandstalige band ooit vanwege hun originele sound op reggae-basis en spitsvondige teksten. Dit levert vanwege de tekst natuurlijk controverse op maar die baslijn en ritme vind ik geweldig en tenslotte vind ik het een geinig nummer. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1922
♫ Coil - Tattooed Man [06:33]
The Ape Of Naples | 2005 | England

Genomineerd door: freddze
2011: 1729
2010: 1517
2009: 1520
2008: 1691
En ik maar denken dat deze band pretentieuze neuzelmuziek maakte.. Dit nummer is een deprimerende en donkere trip, met een prachtige accordeon op de voorgrond en een verbeten tekst, door een verbeten en erg geslaagd bewerkte zanger gezongen. De sfeer is er ook toch wel één om u tegen te zeggen - het doet me eigenlijk allemaal ook wel wat denken aan Famous Blue Raincoat, al komt dat vooral door de tekst. Erg knap. (hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1921
♫ Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You [06:20]
Here, My Dear | 1978 | USA

Genomineerd door: jeroentjuhh
2011: 1347
Op Here, My Dear liet Marvin Gaye eigenlijk een beetje voor het laatst zijn grootse talent zien. Voor mij mag dit album een beetje tot de grote drie van Marvin Gaye gerekend worden. Met What's Going On natuurlijk op de 1ste plaats en deze op de tweede. Dit nummer is er een die je even moet ontdekken. Maar na meerder luisterbeurten ontluikt zich een pracht van een nummer. Vele zanglagen en afwisselingen kenmerken dit nummer. En Marvin Gaye, wat een grootheid, staat zeker in mijn top 5 favoriete stemmen. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
♫ Sonic Youth - Disappearer [05:08]
Goo | 1990 | USA

Genomineerd door: pretfrit
2011: 717
2010: 1762
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1939
♫ 13th Floor Elevators - Slip Inside This House [08:05]
Easter Everywhere | 1967 | USA

Genomineerd door: Brain Stew
2011: 1388
2010: 1858
2009: 1699
2008: 1713
2007: 729
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1938
♫ Elvis Presley - Hound Dog [02:18]
The Real Elvis | 1956 | USA

2011: 1872
2010: 1194
2009: 1395
2008: 1798
Als je geen enkel nummer van Elvis kent vraag ik mij af of je van deze wereld bent. Hij geeft toen al aan hoe rock'n roll moet klinken: rauw en energiek met de nodige branie. En die gitaarsolo's, achtergrondkoortjes en handgeklap maken het nummer helemaal af. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1937 *****NIEUW****
♫ The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers [04:29]
Mafu Cage | 1985 | Belgium

2009: 1159
2008: 1755
2007: 1333
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1936 *****NIEUW****
♫ Gorky - Soms Vraagt Een Mens Zich Af [03:52]
Gorky | 1992 | Belgium

Genomineerd door: dumb_helicopter
Ik ben voor de eerste keer met dit nummer in aanraking gekomen toen ik Gorky (ook voor het eerst) aan het werk zag en dit in zijn geliefkoosde habitat van de Gentse Feesten, waar hij altijd nog meer boven zichzelf uit weet te stijgen als anders. Ik was daar samen met het petekind van Luc De Vos en dit in de gietende regen, dus het beeld blijft me goed bij. Waar ik bij sommige Gorky/i-nummers soms wel het gevoel krijg dat hij iets te veel nadruk legt op het poëtische en soms wat te weinig op het instrumentale, werd ik door dit nummer direct meegegrepen door die stuwende, aangename riff die door het ganse nummer blijft gieren. Als je dan na dit leuke muzikale aspect dan ook nog eens achteraf dit nummer opzet en kan genieten van de poëtische (en soms gewoon erg grappige) teksten die bij deze man als het ware telkens uit het niets komen opgeborreld dan weet je dat je met een erg geslaagd nummer zit. Het hoogtepunt voor mij van dit nummer is wanneer Luc De Vos op een prachtige wijze het stukje ""Hier heerst vrede!!!"" weet uit te roepen. Eén van de meer dynamische nummers uit het oeuvre van Gorky en dat doet hen zeker geen slecht! (dumb_helicopter)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1935
♫ Robert Wyatt - Sea Song [06:32]
Rock Bottom | 1974 | England

2011: 1753
2010: 673
2009: 542
2008: 517
2007: 283
Meneer Wyatt’s stem klinkt ronduit geweldig in dit unieke nummer met een unieke sfeer. Het klinkt warm maar toch nogal gespannen, afstandelijk maar toch emotioneel, psychedelisch maar toch natuurlijk; veel interessanter dan dit nummer wordt het nauwelijks, ook door de vele instrumentale details die erin verwerkt zitten. (hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1934
♫ Ali Farka Touré - Savane [07:44]
Savane | 2006 | Mali

2011: 1449
2010: 1823
2009: 1463
2008: 1724
Een oude bekende, deze kwamen we rond de 1900 al tegen. Doel voor hem is om mij nu wel te overtuigen want dat deed het vorige nummer niet. Laat ik eerst zeggen dat dit al veel memorabeler is. Het gitaarspel doet me goed, en het zingen in het Frans werkt alleen maar nog beter. Het gitaarspel neigt soms bijna naar Indiaas achtig, maar toch heeft het hele nummer een Afrikaanse sfeer, maar niet die vrolijke Afrikaanse muziek die we ook kennen, eerder een lied dat de duistere kanten van Afrika blootgeeft. Er is een Afrika van verschil tussen het vorige nummer en dit nummer. Het weet qua sfeer, gitaarspel en zang alleszins te overtuigen. Het maakt me zelfs benieuwd naar het album. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1933
♫ Anne Clark - Our Darkness [05:20]
Joined Up Writing | 1984 | England

2011: 1056
2010: 1056
2009: 548
2008: 1308
2007: 1798
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1932 *****NIEUW****
♫ Roxy Music - Casanova [03:27]
Country Life | 1974 | England

Genomineerd door: Orbilin
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1931
♫ Röyksopp - What Else Is There? (Trentemøller Remix) [07:42]
The Understanding | 2005 | Norway

Genomineerd door: luc011190
2011: 1376
2010: 1916
2009: 1813
2008: 1345
2007: 1864
Een tijd niet meer gehoord, dit is mede door de kille sfeer typisch pop dat afkomstig is uit Noord-Europa. Dit nummer heeft een aangename melodie en de zang is wel apart. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1930
♫ Marvin Gaye - Ain't That Peculiar [03:01]
Moods Of Marvin Gaye | 1965 | USA

2011: 1788
2010: 1621
2009: 1667
2008: 944
2007: 1849
Nog meer soul, deze keer van de soulgrootheid Marvin Gaye. Dit is nog redelijk vroeg in zijn zangcarrière, maar hier is al te horen met wat voor een fantastische zanger we te maken hebben. Wat mij betreft absoluut een van de allerbeste soulzangers. Het nummer vliegt lekker voorbij, door die fijne handclaps, en de verdere zeer sterke instrumentatie. Een lekker vlot en zelfs dansbaar soulnummer dus. Erg fijn dus! (Arrie)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1929
♫ Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson [02:01]
Histoire de Melody Nelson | 1971 | France

2011: 1258
2010: 932
2009: 1122
2008: 1553
Histoire de Melody Nelson is een best moeilijk album. Ik vind het al een tijdje een zeer interessant album, maar een aantal nummers heb ik nog niet kunnen doorgronden. Enkele pareltjes van nummers echter wel. Waaronder dit nummer. Het nummer begint met een baslijntje om u tegen te zeggen. Het vioolspel is schitterend, de vioolpartijen zijn met flink veel gevoel gespeeld. De mooie arrangementen op de gitaar maken de instrumentatie tot geweldig. Het duet dat zich op de voorgrond af speelt is bijna ontroerend, zo mooi. De zangpartijen zijn fenomenaal. De ene zin wordt fluisterend gezongen en de andere weer iets harder, maar alles blijft ingetogen. Dit is zo'n song die prachtig is omdat het zo klein gehouden is (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1928
♫ Björk - Army Of Me [03:57]
Post | 1995 | Iceland

2011: 1335
2010: 998
2009: 1053
2008: 414
2007: 317
De geweldige beat ondersteunt het nummer en past goed bij het koele stemgeluid van Björk die zeer herkenbaar is. Eén van haar beste songs. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1927
♫ Atmosphere - The Waitress [03:00]
When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold | 2008 | USA

Genomineerd door: pqt
2011: 1934
When Life Gives You Lemons… is voor mij één van de betere hiphopalbums die ik ken, en deze is één van de betere nummers die erop staat. Slug flowt, voor de verandering, als een gek en de tekst is typisch Atmosphere; met een heerlijke twist, hier op het einde. Ook Ant bewijst hier aan de top van producers te staan; een verrukkelijk fluitje in de beat en een prachtige piano op het begin en einde dragen beide mee aan het ultieme genot dat dit duo perfect kan geven. (Hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1926 *****NIEUW****
♫ Gorki - Bij Nacht En Ontij [04:06]
Eindelijk Vakantie! | 2000 | Belgium

Genomineerd door: jassn
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1925
♫ Jimi Hendrix - Valleys Of Neptune [04:04]
Valleys Of Neptune | 2010 | USA

Genomineerd door: Oldfart
2011: 1791
Valleys of Neptune is een nummer dat profijt heeft gehad van een goede productie. Versies op de bootleg zijn toch een stuk minder. Dit goed geproduceerde nummer boeit alleszins. Het is hier vooral Hendrix op de zangtoer en er is minder aandacht voor gitaarsolo's. Het nummer heeft een erg fijn refrein. De compositie is gewoon erg goed. Leuk dat zo'n nummer onder de aandacht komt. Al zie ik ook nog graag wat fantastische nummers van zijn wonderschone albums voorbij komen. Maar Valleys of Neptune is een fijne ontdekking in het toch al zo mooie maar te korte oeuvre van Hendrix. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1924
♫ Crowded House - Better Be Home Soon [03:10]
Temple Of Low Men | 1988 | Australia

2011: 1411
2010: 1267
2009: 506
2008: 1078
2007: 1048
Crowded House is altijd goed om mee af te sluiten. Dit album ken ik dan weer niet. Ze staan 9 van de 10 keer garant voor een lekkere, warme, om vrolijk van te worden chanson. Ook ditmaal geen uitzondering op die regel. De ene nog mooier dan de andere. (Chevy93)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1923
♫ Doe Maar - Nederwiet [06:56]
Skunk | 1981 | Netherlands

2011: 1679
2010: 1585
Doe Maar vind ik de leukste Nederlandstalige band ooit vanwege hun originele sound op reggae-basis en spitsvondige teksten. Dit levert vanwege de tekst natuurlijk controverse op maar die baslijn en ritme vind ik geweldig en tenslotte vind ik het een geinig nummer. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1922
♫ Coil - Tattooed Man [06:33]
The Ape Of Naples | 2005 | England

Genomineerd door: freddze
2011: 1729
2010: 1517
2009: 1520
2008: 1691
En ik maar denken dat deze band pretentieuze neuzelmuziek maakte.. Dit nummer is een deprimerende en donkere trip, met een prachtige accordeon op de voorgrond en een verbeten tekst, door een verbeten en erg geslaagd bewerkte zanger gezongen. De sfeer is er ook toch wel één om u tegen te zeggen - het doet me eigenlijk allemaal ook wel wat denken aan Famous Blue Raincoat, al komt dat vooral door de tekst. Erg knap. (hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1921
♫ Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You [06:20]
Here, My Dear | 1978 | USA

Genomineerd door: jeroentjuhh
2011: 1347
Op Here, My Dear liet Marvin Gaye eigenlijk een beetje voor het laatst zijn grootse talent zien. Voor mij mag dit album een beetje tot de grote drie van Marvin Gaye gerekend worden. Met What's Going On natuurlijk op de 1ste plaats en deze op de tweede. Dit nummer is er een die je even moet ontdekken. Maar na meerder luisterbeurten ontluikt zich een pracht van een nummer. Vele zanglagen en afwisselingen kenmerken dit nummer. En Marvin Gaye, wat een grootheid, staat zeker in mijn top 5 favoriete stemmen. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 september 2012, 00:02 uur
Aangezien ik een paar daagjes ga kamperen nu al de dinsdag update. De woensdag update plaats ik morgen (op dinsdag dus) en de donderdag update op donderdag avond wanneer ik weer thuis ben.
0
geplaatst: 4 september 2012, 00:15 uur
voor de opmaak en ook
voor veel nummers in de lijst tot nu toe..
0
geplaatst: 4 september 2012, 02:24 uur
1990. Barry McGuire - Eve of Destruction (1965)
Een sterke tekst, maar naar mijn gevoel doet het iets te hard zijn best om een protestlied te zijn. De stem klinkt net iets te sterk aangedikt. De mondharmonica lijkt er verplicht twee akoorden in te staan, want een protestlied zonder mondharmonica is geen protestlied. Maar toch is het een sterke tekst en is het muzikaal niet verkeerd - in de context van een protestlied.
1989. Fleetwood Mac - Storms (1979)
Fleetwod Mac en ik zullen nooit de beste vrienden worden, maar in de tijd van Peter Green hebben ze nog wel een paar interssante nummers gemaakt. Daarna is het huilen met de pet op, al bevat Rumours nog wel een paar goede songs. Ook Storms is niet slecht - Stevie Nicks heeft slechter geklonken. Maar het is en blijft Fleetwood Mac.
Cijfer: 5,5
1988. Prefab Sprout - When the Love Breaks (1985)
Oei, die synths. Oei, die zang. Oei, die invallende drums. Ah, het gitaartje klinkt nog wel leuk.
Cijfer: 3
1987. Ray Charles - I Got a Woman (1954)
Waar Otis Redding het niet lukte bij Satisfaction, slaagt Ray Charles wel. Nu weet ik ook waar het Otis aan ontbrak: swing. Otis moet gewoon echt pure soulnummers zingen. Laat Ray Charles maar lekker swingen op de standaard blazers en de verder ook niet zo bijzondere muziek - al is de sax solo wel geinig.
Cijfer: 8
1986. Van Morrison - You Don’t Pull No Punches, You Push the River (1974)
Van Morrison vind ik niet altijd even geslaagd. Als hij, zoals op dit nummer, wat meer richting Tim Buckley gaat vind ik hem erg sterk. Bijna negen minuten lang weet Van the Man me dankzij zijn vocalen te boeien. Alle richtingen gaat hij uit, waardoor dit ondanks zijn lengte toch dynamisch weet blijven.
1985. Van Der Graaf Generator - Scorched Earth (1975)
Prog werkt bij mij wel of niet. Dit duidelijk nie, ook al wordt het vergeleken met King Crimson. Dit is mij te theatreel, met name dan de zang.
Cijfer: 4,5
1984. Slint - Nosferatu Man (1991)
De echte genialiteit van Nosferatu Man - en meerdere nummers van Slint - heb ik nog niet kunnen ontdekken, terwijl ik een liefhebber ben van de post-rock. Maar dit nummer is dan ook alles behalve post-rock. Dit zit ergens tussen noise rock en post-hardcore in (dat schijnt math rock te heten). Oké, het is een lekkere pot stevige gitaarherrie en er zit veel dreiging in, dus een laag cijfer ga ik het niet geven. Maar volgens RYM zou ik 4,31* moeten geven aan dit album, dat is nogal een hoge voorspelde waarde en dat gaat dit nummer bij lange na niet halen.
Cijfer: 6,8
1983. Nina Simone - Strange Fruit (1965)
De stem van Nina Simone ís jazz. Waar haar meesterwerk Sinnerman ook nog de nodige instrumentale hulp krijgt moet ze het hier doen met enkel haar eigen pianospel. En dat doet ze voortreffelijk! Weinig mensen die hun stemgebruik zo goed beheersen. Een goed voorbeeld dat zang ook gewoon een instrument is.
Cijfer: 8,4
1982. Grace Jones - La Vie en Rose (1977)
Alweer een cover van een oud nummer. Dit keer een stuk minder indrukwekkend, maar nog steeds een zeer acceptbale cover. Een lekker deuntje en aangename zang.
Cijfer: 6,5
1981. Smashing Pumpkins - The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right) (1996)
Billy Corgan neemt me altijd mee in zijn vliegtuig, om me daar vervolgens een keiharde klap in mijn gezicht te geven. Het lijkt erop alsog Corgan tijdens het schrijven van dit nummer (in een vliegtuig) de dood van zijn touring keyboardist Jonathan Melvoin probeert te verwerken. Het eindigt dan ook met "In my heart I know you're gone". Een van de, zo niet het beste Pumpkins-nummer.
Cijfer: 9,5
Een sterke tekst, maar naar mijn gevoel doet het iets te hard zijn best om een protestlied te zijn. De stem klinkt net iets te sterk aangedikt. De mondharmonica lijkt er verplicht twee akoorden in te staan, want een protestlied zonder mondharmonica is geen protestlied. Maar toch is het een sterke tekst en is het muzikaal niet verkeerd - in de context van een protestlied.
1989. Fleetwood Mac - Storms (1979)
Fleetwod Mac en ik zullen nooit de beste vrienden worden, maar in de tijd van Peter Green hebben ze nog wel een paar interssante nummers gemaakt. Daarna is het huilen met de pet op, al bevat Rumours nog wel een paar goede songs. Ook Storms is niet slecht - Stevie Nicks heeft slechter geklonken. Maar het is en blijft Fleetwood Mac.
Cijfer: 5,5
1988. Prefab Sprout - When the Love Breaks (1985)
Oei, die synths. Oei, die zang. Oei, die invallende drums. Ah, het gitaartje klinkt nog wel leuk.
Cijfer: 3
1987. Ray Charles - I Got a Woman (1954)
Waar Otis Redding het niet lukte bij Satisfaction, slaagt Ray Charles wel. Nu weet ik ook waar het Otis aan ontbrak: swing. Otis moet gewoon echt pure soulnummers zingen. Laat Ray Charles maar lekker swingen op de standaard blazers en de verder ook niet zo bijzondere muziek - al is de sax solo wel geinig.
1986. Van Morrison - You Don’t Pull No Punches, You Push the River (1974)
Van Morrison vind ik niet altijd even geslaagd. Als hij, zoals op dit nummer, wat meer richting Tim Buckley gaat vind ik hem erg sterk. Bijna negen minuten lang weet Van the Man me dankzij zijn vocalen te boeien. Alle richtingen gaat hij uit, waardoor dit ondanks zijn lengte toch dynamisch weet blijven.
1985. Van Der Graaf Generator - Scorched Earth (1975)
Prog werkt bij mij wel of niet. Dit duidelijk nie, ook al wordt het vergeleken met King Crimson. Dit is mij te theatreel, met name dan de zang.
Cijfer: 4,5
1984. Slint - Nosferatu Man (1991)
De echte genialiteit van Nosferatu Man - en meerdere nummers van Slint - heb ik nog niet kunnen ontdekken, terwijl ik een liefhebber ben van de post-rock. Maar dit nummer is dan ook alles behalve post-rock. Dit zit ergens tussen noise rock en post-hardcore in (dat schijnt math rock te heten). Oké, het is een lekkere pot stevige gitaarherrie en er zit veel dreiging in, dus een laag cijfer ga ik het niet geven. Maar volgens RYM zou ik 4,31* moeten geven aan dit album, dat is nogal een hoge voorspelde waarde en dat gaat dit nummer bij lange na niet halen.
Cijfer: 6,8
1983. Nina Simone - Strange Fruit (1965)
De stem van Nina Simone ís jazz. Waar haar meesterwerk Sinnerman ook nog de nodige instrumentale hulp krijgt moet ze het hier doen met enkel haar eigen pianospel. En dat doet ze voortreffelijk! Weinig mensen die hun stemgebruik zo goed beheersen. Een goed voorbeeld dat zang ook gewoon een instrument is.
Cijfer: 8,4
1982. Grace Jones - La Vie en Rose (1977)
Alweer een cover van een oud nummer. Dit keer een stuk minder indrukwekkend, maar nog steeds een zeer acceptbale cover. Een lekker deuntje en aangename zang.
Cijfer: 6,5
1981. Smashing Pumpkins - The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right) (1996)
Billy Corgan neemt me altijd mee in zijn vliegtuig, om me daar vervolgens een keiharde klap in mijn gezicht te geven. Het lijkt erop alsog Corgan tijdens het schrijven van dit nummer (in een vliegtuig) de dood van zijn touring keyboardist Jonathan Melvoin probeert te verwerken. Het eindigt dan ook met "In my heart I know you're gone". Een van de, zo niet het beste Pumpkins-nummer.
Cijfer: 9,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 september 2012, 09:56 uur
Snoeperd schreef:
Update:
[...]
Update:
[...]
Die had ik je toch eerder gisteravond al gestuurd...?
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 september 2012, 12:00 uur
1920
♫ Martha Reeves And The Vandellas - Dancing In The Street [02:38]
Dance Party | 1964 | USA

Genomineerd door: Toon1
2011: 1163
2010: 697
2009: 704
2008: 758
2007: 914
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1919
♫ Japan - Quiet Life [04:51]
Assemblage | 1979 | England

Genomineerd door: Nightrider
2011: 721
2010: 470
2009: 304
2008: 648
2007: 1552
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1918
♫ Steve Miller Band - Fly Like An Eagle [05:58]
Fly Like An Eagle | 1976 | USA

Genomineerd door: lebowski
2011: 1097
2010: 746
2009: 714
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1917
♫ Yazoo - Don't Go [03:05]
Upstairs At Eric's | 1982 | England

Genomineerd door: Lukas
2011: 897
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1916
♫ The Supremes - Stop In The Name Of Love [02:52]
More Hits By the Supremes | 1965 | USA

2011: 1332
2010: 860
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1915
♫ The Modern Lovers - Pablo Picasso [04:19]
The Modern Lovers | 1976 | USA

2011: 1908
2010: 1751
Dit is zo’n nummer dat je af en toe eens tegen komt op MuMe, en dat is helemaal niet erg, want het is zowel grappig als swingend als muzikaal interessant (of in ieder geval goed gespeeld), geen combinatie die nou zo vaak voorkomt. Ik wil niet zeggen dat ik meteen alle Modern Lovers-platen heb besteld en me heb ingeschreven bij de fanclub, maar er mogen zeker meer nummers komen van dit gezelschap als ze meer hebben van dit niveau. Volgens mij heb ik ook al wel eerder iets over dit nummer gezegd, ik hoop maar weer dat wat hier staat consequent is met mijn eerdere mening. Je hebt zo weer een discussie met Chevy ofzo (Sandokan-Veld)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1914 *****NIEUW****
♫ Other Lives - For 12 [04:12]
Tamer Animals | 2011 | USA

Genomineerd door: titan
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1913
♫ Ramones - Something To Believe In [04:09]
Animal Boy | 1986 | USA

2011: 1713
2010: 1337
2009: 1765
2008: 1221
2007: 1737
The Ramones… altijd leuk zeg ik. Hun debuutalbum is misschien wel mijn favoriete punkalbum. Maar het is eigenlijk meer pop. Met die flinke gitaarlaag eroverheen zoals ik al vaker heb gezegd. Hier wordt zelfs die een beetje achterwege gehouden. Het is helemaal niet rauw en sommige mensen zullen zelfs gladde productie zeggen. Ach, wat kan die productie ook schelen. Dit is gewoon een briljant popnummer van de Ramones. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1912
♫ Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner [02:44]
Willy And The Poor Boys | 1969 | USA

2011: 738
2010: 1215
2009: 1355
2008: 1083
2007: 1296
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1911
♫ The Soul Stirrers - Touch The Hem Of His Garment [02:06]
Sam Cooke with the Soul Stirrers | 1956 | USA

Genomineerd door: Reijersen
2011: 1789
2010: 1197
2009: 1372
Er zijn niet veel artiesten met een stem als Sam Cooke. De stem is aan de ene kant zo krachtig en ook zo vol gevoel. Sam Cooke hoort dan ook bij de groten van de soul. Dit nummer kende ik nog niet. En het is weer fantastisch. Prachtige compositie en met geweldig veel gevoel gezongen. Hopelijk gaan we nog veel nummers van Cooke tegenkomen. En zijn magnum opus krijgen we sowieso nog te horen. Dat kan niet anders. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1910
♫ Nine Inch Nails - Closer [06:13]
The Downward Spiral | 1994 | USA

Genomineerd door: The Scientist
2011: 1873
2010: 1388
2009: 1047
2008: 731
2007: 120
Hoe moet ik dit beschrijven? Seksueel verziekte, verbeten zanger zingt een of andere geflipte tekst over een zwaar verwrongen, pijnlijke beat, maar is om de een of andere reden ook nog eens dansbaar? In ieder geval weet ik dat dit – in alle betekenissen – één van de ziekste nummers ik die ik ooit heb gehoord. Een nummer dat zo misselijkmakend, verontrustend, angstwekkend maar ook angstig is, dat ik de neiging heb om onder mijn bed te kruipen. Tegelijk ook catchy en nodigt zelfs uit tot meezingen. Het enige passende woord dat dus in me opkomt is bizar. Maar wel heel erg goed. (hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1909 *****NIEUW****
♫ The Smashing Pumpkins - Bodies [04:12]
Mellon Collie and the Infinite Sadness | 1995 | USA

Genomineerd door: cosmic kid
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1908
♫ New Musik - This World Of Water [03:38]
From A to B | 1980 | England

Genomineerd door: yeahyeahyeah
2011: 659
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1907 *****NIEUW****
♫ The Boxer Rebellion - Caught by the Light [04:51]
The Cold Still | 2011 | England

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1906
♫ The The - Slow Emotion Replay [03:55]
Dusk | 1993 | England

Genomineerd door: Dwejkk_
2011: 1615
2010: 1856
2009: 1412
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1905
♫ The Associates - Party Fears Two [05:15]
Sulk | 1982 | Scotland

2011: 1708
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1904
♫ Marvin Gaye - Sexual Healing [04:09]
Midnight Love | 1982 | USA

2011: 1121
2010: 1163
2009: 1325
2008: 904
2007: 847
Wellicht zijn grootste hit, wat gladder dan vroeger werk maar wederom zwoele klassesoul. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1903
♫ Happy Mondays - Step On [05:17]
Pills 'n' Thrills and Bellyaches | 1990 | England

2011: 1993
2010: 1613
2009: 707
2008: 1639
2007: 1592
Het enige nummer dat ik nog helemaal niet kende van deze elf. Dacht ik. Maar toen dat gitaar-riffje erin kwam, kwam het me toch wel bekend voor. Waarschijnlijk onbewust wel eens ergens gehoord. Wel een heerlijk nummer. Hier word ik echt vrolijk van. Lekker up-tempo, hele fijne drums, echt ontzettend dansbaar, en dan nog zo'n super catchy gitaar/piano-riffje erin. Die piano is heel typisch ""begin jaren' 90 dance"", en ik hou heel erg van zulke pianodeuntjes. Dit klinkt verder totaal niet gedateerd, in tegenstelling tot veel andere dance van die tijd. (Arrie)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1902
♫ Coldplay - Amsterdam [05:19]
A Rush of Blood to the Head | 2002 | England

Genomineerd door: dvdschaaf
2011: 1946
2010: 512
2009: 964
2008: 680
2007: 248
Zo laag?! Dat was mijn eerste gedachte. Ik bedoel: het is wel Coldplay, en nog wel van hun meest gewaardeerde album. Ik dacht dat het ook een van hun meest gewaardeerde nummers was, maar blijkbaar toch niet echt. Alhowel, vorig jaar stond ie stukken hoger, wat is er gebeurd? Anyway, zelf vind ik het wel een mooi nummer. Dit heeft nog wat Coldplay vaak mist: emotie. Simpele maar aangrijpende tekst ook. Heeft me nooit écht weten te raken, maar ik vind het sterk uitgevoerd. (Arrie)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1901
♫ Swans - Better Than You [05:57]
White Light from the Mouth of Infinity | 1991 | USA

Genomineerd door: orbit
2011: 1361
2010: 1608
2009: 874
2008: 1482
Dit nummer maakt een sprong in de top 2000. Zou het door de goede comeback van deze groep komen? Wie weet. Het is namelijk ook niet gek als je gewoon zegt dat het door de muziek komt. Daar is niks mis mee namelijk. Ik vind het een sfeervol rustig rocknummer met een zanger die een mooie zware stem heeft. Daarnaast heeft dit nummer een geweldige onheilspellende gitaarriff die dit nummer van uitstekende muzikale ondersteuning voorziet. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
♫ Martha Reeves And The Vandellas - Dancing In The Street [02:38]
Dance Party | 1964 | USA

Genomineerd door: Toon1
2011: 1163
2010: 697
2009: 704
2008: 758
2007: 914
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1919
♫ Japan - Quiet Life [04:51]
Assemblage | 1979 | England

Genomineerd door: Nightrider
2011: 721
2010: 470
2009: 304
2008: 648
2007: 1552
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1918
♫ Steve Miller Band - Fly Like An Eagle [05:58]
Fly Like An Eagle | 1976 | USA

Genomineerd door: lebowski
2011: 1097
2010: 746
2009: 714
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1917
♫ Yazoo - Don't Go [03:05]
Upstairs At Eric's | 1982 | England

2011: 897
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1916
♫ The Supremes - Stop In The Name Of Love [02:52]
More Hits By the Supremes | 1965 | USA

2011: 1332
2010: 860
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1915
♫ The Modern Lovers - Pablo Picasso [04:19]
The Modern Lovers | 1976 | USA

2011: 1908
2010: 1751
Dit is zo’n nummer dat je af en toe eens tegen komt op MuMe, en dat is helemaal niet erg, want het is zowel grappig als swingend als muzikaal interessant (of in ieder geval goed gespeeld), geen combinatie die nou zo vaak voorkomt. Ik wil niet zeggen dat ik meteen alle Modern Lovers-platen heb besteld en me heb ingeschreven bij de fanclub, maar er mogen zeker meer nummers komen van dit gezelschap als ze meer hebben van dit niveau. Volgens mij heb ik ook al wel eerder iets over dit nummer gezegd, ik hoop maar weer dat wat hier staat consequent is met mijn eerdere mening. Je hebt zo weer een discussie met Chevy ofzo (Sandokan-Veld)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1914 *****NIEUW****
♫ Other Lives - For 12 [04:12]
Tamer Animals | 2011 | USA

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1913
♫ Ramones - Something To Believe In [04:09]
Animal Boy | 1986 | USA

2011: 1713
2010: 1337
2009: 1765
2008: 1221
2007: 1737
The Ramones… altijd leuk zeg ik. Hun debuutalbum is misschien wel mijn favoriete punkalbum. Maar het is eigenlijk meer pop. Met die flinke gitaarlaag eroverheen zoals ik al vaker heb gezegd. Hier wordt zelfs die een beetje achterwege gehouden. Het is helemaal niet rauw en sommige mensen zullen zelfs gladde productie zeggen. Ach, wat kan die productie ook schelen. Dit is gewoon een briljant popnummer van de Ramones. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1912
♫ Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner [02:44]
Willy And The Poor Boys | 1969 | USA

2011: 738
2010: 1215
2009: 1355
2008: 1083
2007: 1296
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1911
♫ The Soul Stirrers - Touch The Hem Of His Garment [02:06]
Sam Cooke with the Soul Stirrers | 1956 | USA

2011: 1789
2010: 1197
2009: 1372
Er zijn niet veel artiesten met een stem als Sam Cooke. De stem is aan de ene kant zo krachtig en ook zo vol gevoel. Sam Cooke hoort dan ook bij de groten van de soul. Dit nummer kende ik nog niet. En het is weer fantastisch. Prachtige compositie en met geweldig veel gevoel gezongen. Hopelijk gaan we nog veel nummers van Cooke tegenkomen. En zijn magnum opus krijgen we sowieso nog te horen. Dat kan niet anders. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1910
♫ Nine Inch Nails - Closer [06:13]
The Downward Spiral | 1994 | USA

Genomineerd door: The Scientist
2011: 1873
2010: 1388
2009: 1047
2008: 731
2007: 120
Hoe moet ik dit beschrijven? Seksueel verziekte, verbeten zanger zingt een of andere geflipte tekst over een zwaar verwrongen, pijnlijke beat, maar is om de een of andere reden ook nog eens dansbaar? In ieder geval weet ik dat dit – in alle betekenissen – één van de ziekste nummers ik die ik ooit heb gehoord. Een nummer dat zo misselijkmakend, verontrustend, angstwekkend maar ook angstig is, dat ik de neiging heb om onder mijn bed te kruipen. Tegelijk ook catchy en nodigt zelfs uit tot meezingen. Het enige passende woord dat dus in me opkomt is bizar. Maar wel heel erg goed. (hoi123)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1909 *****NIEUW****
♫ The Smashing Pumpkins - Bodies [04:12]
Mellon Collie and the Infinite Sadness | 1995 | USA

Genomineerd door: cosmic kid
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1908
♫ New Musik - This World Of Water [03:38]
From A to B | 1980 | England

Genomineerd door: yeahyeahyeah
2011: 659
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1907 *****NIEUW****
♫ The Boxer Rebellion - Caught by the Light [04:51]
The Cold Still | 2011 | England

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1906
♫ The The - Slow Emotion Replay [03:55]
Dusk | 1993 | England

Genomineerd door: Dwejkk_
2011: 1615
2010: 1856
2009: 1412
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1905
♫ The Associates - Party Fears Two [05:15]
Sulk | 1982 | Scotland

2011: 1708
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1904
♫ Marvin Gaye - Sexual Healing [04:09]
Midnight Love | 1982 | USA

2011: 1121
2010: 1163
2009: 1325
2008: 904
2007: 847
Wellicht zijn grootste hit, wat gladder dan vroeger werk maar wederom zwoele klassesoul. (LucM)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1903
♫ Happy Mondays - Step On [05:17]
Pills 'n' Thrills and Bellyaches | 1990 | England

2011: 1993
2010: 1613
2009: 707
2008: 1639
2007: 1592
Het enige nummer dat ik nog helemaal niet kende van deze elf. Dacht ik. Maar toen dat gitaar-riffje erin kwam, kwam het me toch wel bekend voor. Waarschijnlijk onbewust wel eens ergens gehoord. Wel een heerlijk nummer. Hier word ik echt vrolijk van. Lekker up-tempo, hele fijne drums, echt ontzettend dansbaar, en dan nog zo'n super catchy gitaar/piano-riffje erin. Die piano is heel typisch ""begin jaren' 90 dance"", en ik hou heel erg van zulke pianodeuntjes. Dit klinkt verder totaal niet gedateerd, in tegenstelling tot veel andere dance van die tijd. (Arrie)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1902
♫ Coldplay - Amsterdam [05:19]
A Rush of Blood to the Head | 2002 | England

Genomineerd door: dvdschaaf
2011: 1946
2010: 512
2009: 964
2008: 680
2007: 248
Zo laag?! Dat was mijn eerste gedachte. Ik bedoel: het is wel Coldplay, en nog wel van hun meest gewaardeerde album. Ik dacht dat het ook een van hun meest gewaardeerde nummers was, maar blijkbaar toch niet echt. Alhowel, vorig jaar stond ie stukken hoger, wat is er gebeurd? Anyway, zelf vind ik het wel een mooi nummer. Dit heeft nog wat Coldplay vaak mist: emotie. Simpele maar aangrijpende tekst ook. Heeft me nooit écht weten te raken, maar ik vind het sterk uitgevoerd. (Arrie)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
1901
♫ Swans - Better Than You [05:57]
White Light from the Mouth of Infinity | 1991 | USA

Genomineerd door: orbit
2011: 1361
2010: 1608
2009: 874
2008: 1482
Dit nummer maakt een sprong in de top 2000. Zou het door de goede comeback van deze groep komen? Wie weet. Het is namelijk ook niet gek als je gewoon zegt dat het door de muziek komt. Daar is niks mis mee namelijk. Ik vind het een sfeervol rustig rocknummer met een zanger die een mooie zware stem heeft. Daarnaast heeft dit nummer een geweldige onheilspellende gitaarriff die dit nummer van uitstekende muzikale ondersteuning voorziet. (Snoeperd)
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 september 2012, 12:03 uur
Overzicht van de nummers 1901 t/m 2000:
1901 ♫ [1361] Swans - Better Than You (1991)
1902 ♫ [1946] Coldplay - Amsterdam (2002)
1903 ♫ [1993] Happy Mondays - Step On (1990)
1904 ♫ [1121] Marvin Gaye - Sexual Healing (1982)
1905 ♫ [1708] The Associates - Party Fears Two (1982)
1906 ♫ [1615] The The - Slow Emotion Replay (1993)
1907 ♫ [-------] The Boxer Rebellion - Caught by the Light (2011)
1908 ♫ [0659] New Musik - This World Of Water (1980)
1909 ♫ [-------] The Smashing Pumpkins - Bodies (1995)
1910 ♫ [1873] Nine Inch Nails - Closer (1994)
1911 ♫ [1789] The Soul Stirrers - Touch The Hem Of His Garment (1956)
1912 ♫ [0738] Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner (1969)
1913 ♫ [1713] Ramones - Something To Believe In (1986)
1914 ♫ [-------] Other Lives - For 12 (2011)
1915 ♫ [1908] The Modern Lovers - Pablo Picasso (1976)
1916 ♫ [1332] The Supremes - Stop In The Name Of Love (1965)
1917 ♫ [0897] Yazoo - Don't Go (1982)
1918 ♫ [1097] Steve Miller Band - Fly Like An Eagle (1976)
1919 ♫ [0721] Japan - Quiet Life (1979)
1920 ♫ [1163] Martha Reeves And The Vandellas - Dancing In The Street (1964)
1921 ♫ [1347] Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You (1978)
1922 ♫ [1729] Coil - Tattooed Man (2005)
1923 ♫ [1679] Doe Maar - Nederwiet (1981)
1924 ♫ [1411] Crowded House - Better Be Home Soon (1988)
1925 ♫ [1791] Jimi Hendrix - Valleys Of Neptune (2010)
1926 ♫ [-------] Gorki - Bij Nacht En Ontij (2000)
1927 ♫ [1934] Atmosphere - The Waitress (2008)
1928 ♫ [1335] Björk - Army Of Me (1995)
1929 ♫ [1258] Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson (1971)
1930 ♫ [1788] Marvin Gaye - Ain't That Peculiar (1965)
1931 ♫ [1376] Röyksopp - What Else Is There? (Trentemøller Remix) (2005)
1932 ♫ [-------] Roxy Music - Casanova (1974)
1933 ♫ [1056] Anne Clark - Our Darkness (1984)
1934 ♫ [1449] Ali Farka Touré - Savane (2006)
1935 ♫ [1753] Robert Wyatt - Sea Song (1974)
1936 ♫ [-------] Gorky - Soms Vraagt Een Mens Zich Af (1992)
1937 ♫ [-------] The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers (1985)
1938 ♫ [1872] Elvis Presley - Hound Dog (1956)
1939 ♫ [1388] 13th Floor Elevators - Slip Inside This House (1967)
1940 ♫ [0717] Sonic Youth - Disappearer (1990)
1941 ♫ [0986] Killing Joke - Eighties (1984)
1942 ♫ [-------] The Horrors - New Ice Age (2009)
1943 ♫ [1255] Gazpacho - Splendid Isolation (2010)
1944 ♫ [1580] Malcolm McLaren - Madam Butterfly (Un Bel Di Vedremo) (1984)
1945 ♫ [-------] Perfume Genius - Lookout, Lookout (2010)
1946 ♫ [1810] Japan - Taking Islands In Africa (1980)
1947 ♫ [1691] Iron & Wine - Faded From The Winter (2002)
1948 ♫ [1269] Sandy Denny - Who Knows Where The Time Goes? (1967)
1949 ♫ [-------] Tim Buckley - Gypsy Woman (1969)
1950 ♫ [-------] Black Mountain - Tyrants (2008)
1951 ♫ [1624] Crosby, Stills, Nash & Young - Country Girl (1970)
1952 ♫ [0964] Sly & The Family Stone - Family Affair (1971)
1953 ♫ [-------] Sigur Rós - Inní Mér Syngur Vitleysingur (2008)
1954 ♫ [1359] The Chemical Brothers - Leave Home (1995)
1955 ♫ [-------] The Prodigy - Poison (1994)
1956 ♫ [1426] Doves - Snowden (2005)
1957 ♫ [0706] Doves - Kingdom Of Rust (2009)
1958 ♫ [1273] Can - Paperhouse (1971)
1959 ♫ [1323] XTC - Easter Theatre (1999)
1960 ♫ [1003] The Pogues - Fiesta (1988)
1961 ♫ [1874] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988)
1962 ♫ [1871] Elliott Smith - Angeles (1997)
1963 ♫ [1077] The Selecter - On My Radio (1980)
1964 ♫ [1532] Roy Orbison - Only The Lonely (Know The Way I Feel) (1960)
1965 ♫ [-------] Dead Can Dance - Cantara (1987)
1966 ♫ [-------] Caribou - Niobe (2007)
1967 ♫ [1506] Mogwai - Auto Rock (2006)
1968 ♫ [1598] Public Image Ltd. - This Is Not A Love Song (1983)
1969 ♫ [-------] Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit (1977)
1970 ♫ [-------] Brian Eno & David Byrne - Regiment (1981)
1971 ♫ [-------] Buffalo Tom - I'm Allowed (1993)
1972 ♫ [1427] Porcupine Tree - Open Car (2005)
1973 ♫ [1454] Slint - Washer (1991)
1974 ♫ [1509] Get Well Soon - I Sold My Hands For Food So Please Feed Me (2008)
1975 ♫ [1280] Herbie Hancock - Cantaloupe Island (1964)
1976 ♫ [-------] Bran Van 3000 - Drinking In L.A. (1997)
1977 ♫ [1250] Wipers - Youth Of America (1981)
1978 ♫ [1512] iLiKETRAiNS - Terra Nova (2006)
1979 ♫ [1316] Björk - Isobel (1995)
1980 ♫ [-------] The Avalanches - Since I Left You (2000)
1981 ♫ [1345] The Smashing Pumpkins - The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right) (1996)
1982 ♫ [1310] Grace Jones - La Vie En Rose (1977)
1983 ♫ [-------] Nina Simone - Strange Fruit (1965)
1984 ♫ [1989] Slint - Nosferatu Man (1991)
1985 ♫ [1643] Van Der Graaf Generator - Scorched Earth (1975)
1986 ♫ [-------] Van Morrison - You Don't Pull No Punches, But You Don't Push The River (1974)
1987 ♫ [1420] Ray Charles - I Got A Woman (1954)
1988 ♫ [1846] Prefab Sprout - When Love Breaks Down (1985)
1989 ♫ [1821] Fleetwood Mac - Storms (1979)
1990 ♫ [1642] Barry McGuire - Eve Of Destruction (1965)
1991 ♫ [1678] Otis Redding - Satisfaction (1966)
1992 ♫ [1777] The Feelies - Slipping (Into Something) (1986)
1993 ♫ [0998] Slowdive - When The Sun Hits (1993)
1994 ♫ [-------] David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
1995 ♫ [1160] XTC - Ball And Chain (1982)
1996 ♫ [1404] Sonic Youth - Shadow Of A Doubt (1986)
1997 ♫ [-------] The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss (1965)
1998 ♫ [1682] Red Hot Chili Peppers - By The Way (2002)
1999 ♫ [1520] Bat For Lashes - Horse and I (2006)
2000 ♫ [1445] Anekdoten - Hole (1999)
1901 ♫ [1361] Swans - Better Than You (1991)
1902 ♫ [1946] Coldplay - Amsterdam (2002)
1903 ♫ [1993] Happy Mondays - Step On (1990)
1904 ♫ [1121] Marvin Gaye - Sexual Healing (1982)
1905 ♫ [1708] The Associates - Party Fears Two (1982)
1906 ♫ [1615] The The - Slow Emotion Replay (1993)
1907 ♫ [-------] The Boxer Rebellion - Caught by the Light (2011)
1908 ♫ [0659] New Musik - This World Of Water (1980)
1909 ♫ [-------] The Smashing Pumpkins - Bodies (1995)
1910 ♫ [1873] Nine Inch Nails - Closer (1994)
1911 ♫ [1789] The Soul Stirrers - Touch The Hem Of His Garment (1956)
1912 ♫ [0738] Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner (1969)
1913 ♫ [1713] Ramones - Something To Believe In (1986)
1914 ♫ [-------] Other Lives - For 12 (2011)
1915 ♫ [1908] The Modern Lovers - Pablo Picasso (1976)
1916 ♫ [1332] The Supremes - Stop In The Name Of Love (1965)
1917 ♫ [0897] Yazoo - Don't Go (1982)
1918 ♫ [1097] Steve Miller Band - Fly Like An Eagle (1976)
1919 ♫ [0721] Japan - Quiet Life (1979)
1920 ♫ [1163] Martha Reeves And The Vandellas - Dancing In The Street (1964)
1921 ♫ [1347] Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You (1978)
1922 ♫ [1729] Coil - Tattooed Man (2005)
1923 ♫ [1679] Doe Maar - Nederwiet (1981)
1924 ♫ [1411] Crowded House - Better Be Home Soon (1988)
1925 ♫ [1791] Jimi Hendrix - Valleys Of Neptune (2010)
1926 ♫ [-------] Gorki - Bij Nacht En Ontij (2000)
1927 ♫ [1934] Atmosphere - The Waitress (2008)
1928 ♫ [1335] Björk - Army Of Me (1995)
1929 ♫ [1258] Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson (1971)
1930 ♫ [1788] Marvin Gaye - Ain't That Peculiar (1965)
1931 ♫ [1376] Röyksopp - What Else Is There? (Trentemøller Remix) (2005)
1932 ♫ [-------] Roxy Music - Casanova (1974)
1933 ♫ [1056] Anne Clark - Our Darkness (1984)
1934 ♫ [1449] Ali Farka Touré - Savane (2006)
1935 ♫ [1753] Robert Wyatt - Sea Song (1974)
1936 ♫ [-------] Gorky - Soms Vraagt Een Mens Zich Af (1992)
1937 ♫ [-------] The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers (1985)
1938 ♫ [1872] Elvis Presley - Hound Dog (1956)
1939 ♫ [1388] 13th Floor Elevators - Slip Inside This House (1967)
1940 ♫ [0717] Sonic Youth - Disappearer (1990)
1941 ♫ [0986] Killing Joke - Eighties (1984)
1942 ♫ [-------] The Horrors - New Ice Age (2009)
1943 ♫ [1255] Gazpacho - Splendid Isolation (2010)
1944 ♫ [1580] Malcolm McLaren - Madam Butterfly (Un Bel Di Vedremo) (1984)
1945 ♫ [-------] Perfume Genius - Lookout, Lookout (2010)
1946 ♫ [1810] Japan - Taking Islands In Africa (1980)
1947 ♫ [1691] Iron & Wine - Faded From The Winter (2002)
1948 ♫ [1269] Sandy Denny - Who Knows Where The Time Goes? (1967)
1949 ♫ [-------] Tim Buckley - Gypsy Woman (1969)
1950 ♫ [-------] Black Mountain - Tyrants (2008)
1951 ♫ [1624] Crosby, Stills, Nash & Young - Country Girl (1970)
1952 ♫ [0964] Sly & The Family Stone - Family Affair (1971)
1953 ♫ [-------] Sigur Rós - Inní Mér Syngur Vitleysingur (2008)
1954 ♫ [1359] The Chemical Brothers - Leave Home (1995)
1955 ♫ [-------] The Prodigy - Poison (1994)
1956 ♫ [1426] Doves - Snowden (2005)
1957 ♫ [0706] Doves - Kingdom Of Rust (2009)
1958 ♫ [1273] Can - Paperhouse (1971)
1959 ♫ [1323] XTC - Easter Theatre (1999)
1960 ♫ [1003] The Pogues - Fiesta (1988)
1961 ♫ [1874] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988)
1962 ♫ [1871] Elliott Smith - Angeles (1997)
1963 ♫ [1077] The Selecter - On My Radio (1980)
1964 ♫ [1532] Roy Orbison - Only The Lonely (Know The Way I Feel) (1960)
1965 ♫ [-------] Dead Can Dance - Cantara (1987)
1966 ♫ [-------] Caribou - Niobe (2007)
1967 ♫ [1506] Mogwai - Auto Rock (2006)
1968 ♫ [1598] Public Image Ltd. - This Is Not A Love Song (1983)
1969 ♫ [-------] Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit (1977)
1970 ♫ [-------] Brian Eno & David Byrne - Regiment (1981)
1971 ♫ [-------] Buffalo Tom - I'm Allowed (1993)
1972 ♫ [1427] Porcupine Tree - Open Car (2005)
1973 ♫ [1454] Slint - Washer (1991)
1974 ♫ [1509] Get Well Soon - I Sold My Hands For Food So Please Feed Me (2008)
1975 ♫ [1280] Herbie Hancock - Cantaloupe Island (1964)
1976 ♫ [-------] Bran Van 3000 - Drinking In L.A. (1997)
1977 ♫ [1250] Wipers - Youth Of America (1981)
1978 ♫ [1512] iLiKETRAiNS - Terra Nova (2006)
1979 ♫ [1316] Björk - Isobel (1995)
1980 ♫ [-------] The Avalanches - Since I Left You (2000)
1981 ♫ [1345] The Smashing Pumpkins - The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right) (1996)
1982 ♫ [1310] Grace Jones - La Vie En Rose (1977)
1983 ♫ [-------] Nina Simone - Strange Fruit (1965)
1984 ♫ [1989] Slint - Nosferatu Man (1991)
1985 ♫ [1643] Van Der Graaf Generator - Scorched Earth (1975)
1986 ♫ [-------] Van Morrison - You Don't Pull No Punches, But You Don't Push The River (1974)
1987 ♫ [1420] Ray Charles - I Got A Woman (1954)
1988 ♫ [1846] Prefab Sprout - When Love Breaks Down (1985)
1989 ♫ [1821] Fleetwood Mac - Storms (1979)
1990 ♫ [1642] Barry McGuire - Eve Of Destruction (1965)
1991 ♫ [1678] Otis Redding - Satisfaction (1966)
1992 ♫ [1777] The Feelies - Slipping (Into Something) (1986)
1993 ♫ [0998] Slowdive - When The Sun Hits (1993)
1994 ♫ [-------] David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
1995 ♫ [1160] XTC - Ball And Chain (1982)
1996 ♫ [1404] Sonic Youth - Shadow Of A Doubt (1986)
1997 ♫ [-------] The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss (1965)
1998 ♫ [1682] Red Hot Chili Peppers - By The Way (2002)
1999 ♫ [1520] Bat For Lashes - Horse and I (2006)
2000 ♫ [1445] Anekdoten - Hole (1999)
0
geplaatst: 4 september 2012, 13:58 uur
1970 Brian Eno & David Byrne – Regiment (Nieuw)
Brian Eno ken ik vooral van Roxy Music en U2 maar verder dan dat kom ik niet.
Dit nummer is best apart mede door de arabische zangeres, vind het niet slecht maar zo speciaal vind ik het nou ook weer niet.
Cijfer: 6.6
1969 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit (Nieuw)
Lekker relax nummer met de fijne zang van Gil en de mooie saxofoon op de achtergrond.
Mooie aanwinst voor de ladder.
Cijfer: 7.8
1968 PiL - This Is Not A Love Song (1598)
Ja heb dit altijd al een erg leuk nummer gevonden mede door het refrein dat ik geweldig vind.
Dit bewijst maar weer dat de 80’s een erg leuk decennium is.
Cijfer: 8.2
1967 Mogwai - Auto Rock (1506)
Met Mogwai heb ik eerlijk gezegd niet zoveel, dit nummer gaat nog wel mede omdat het niet zolang duurt.
Moet wel zeggen dat ze de spanning er goed vasthouden dus dat red nog net de voldoende
Cijfer: 6.2
1966 Caribou – Niobe (Nieuw)
Hoewel ik geen groot fan van het genre ben moet ik hier toch wel toegeven dat dit bijzonder mooi is.
Verder heb ik hier niet zoveel over te vertellen alleen dat het een prima nummer is.
Cijfer: 7.7
1965 Dead Can Dance – Cantara (Nieuw)
Veel nieuwe binnekomers in dit rijtje en dit is alweer de 4e en van een niet onbekende naam.
Net zoals het meeste van DCD vind ik dit een erg apart nummer, ja prima nummer.
Cijfer: 7.6
1964 Roy Orbison - Only The Lonely (Know The Way I Feel) (1532)
Roy heeft misschien wel de mooiste stem in de pophistorie en dat bewijst hij in dit nummer duidelijk.
Mijn pa is hier ook enorm fan van en ik moet zeggen ik vind hem ook erg goed.
Cijder: 8.5
1963 The Selecter - On My Radio (1077)
Een beetje ska op z’n tijd is altijd fijn en dat is met dit nummer niet anders.
The Selecter ken ik dan ook alleen maar van dit nummer en ik vind het een erg vrolijk nummer.
1962 Elliott Smith – Angeles (1871)
Het eerste wat me opvalt aan dit nummer is de mooie stem van Elliott en de mooie begeleiding.
Ja dit kan ik wel waarderen.
1961 Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1874)
Pet Shop Boys vind ik een van de betere commerciele acts uit de jaren 80.
Dit is niet hun beste nummer maar wel een nummer waar allen PSB elementen inzitten.
Brian Eno ken ik vooral van Roxy Music en U2 maar verder dan dat kom ik niet.
Dit nummer is best apart mede door de arabische zangeres, vind het niet slecht maar zo speciaal vind ik het nou ook weer niet.
1969 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit (Nieuw)
Lekker relax nummer met de fijne zang van Gil en de mooie saxofoon op de achtergrond.
Mooie aanwinst voor de ladder.

1968 PiL - This Is Not A Love Song (1598)
Ja heb dit altijd al een erg leuk nummer gevonden mede door het refrein dat ik geweldig vind.
Dit bewijst maar weer dat de 80’s een erg leuk decennium is.
1967 Mogwai - Auto Rock (1506)
Met Mogwai heb ik eerlijk gezegd niet zoveel, dit nummer gaat nog wel mede omdat het niet zolang duurt.
Moet wel zeggen dat ze de spanning er goed vasthouden dus dat red nog net de voldoende
Cijfer: 6.2
1966 Caribou – Niobe (Nieuw)
Hoewel ik geen groot fan van het genre ben moet ik hier toch wel toegeven dat dit bijzonder mooi is.
Verder heb ik hier niet zoveel over te vertellen alleen dat het een prima nummer is.
Cijfer: 7.7
1965 Dead Can Dance – Cantara (Nieuw)
Veel nieuwe binnekomers in dit rijtje en dit is alweer de 4e en van een niet onbekende naam.
Net zoals het meeste van DCD vind ik dit een erg apart nummer, ja prima nummer.
Cijfer: 7.6
1964 Roy Orbison - Only The Lonely (Know The Way I Feel) (1532)
Roy heeft misschien wel de mooiste stem in de pophistorie en dat bewijst hij in dit nummer duidelijk.
Mijn pa is hier ook enorm fan van en ik moet zeggen ik vind hem ook erg goed.
Cijder: 8.5
1963 The Selecter - On My Radio (1077)
Een beetje ska op z’n tijd is altijd fijn en dat is met dit nummer niet anders.
The Selecter ken ik dan ook alleen maar van dit nummer en ik vind het een erg vrolijk nummer.
1962 Elliott Smith – Angeles (1871)
Het eerste wat me opvalt aan dit nummer is de mooie stem van Elliott en de mooie begeleiding.
Ja dit kan ik wel waarderen.
1961 Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1874)
Pet Shop Boys vind ik een van de betere commerciele acts uit de jaren 80.
Dit is niet hun beste nummer maar wel een nummer waar allen PSB elementen inzitten.
0
geplaatst: 4 september 2012, 15:54 uur
Slint is toch wel duidelijk de koning van de onderkant. Net zoals vorig jaar helemaal onderin.
Verder toch wel opvallend dat Down On the Corner opeens zo gedaald is. Van Amsterdam had ik gehoopt dat het een eenmalige daling was.
Verder toch wel opvallend dat Down On the Corner opeens zo gedaald is. Van Amsterdam had ik gehoopt dat het een eenmalige daling was.

0
geplaatst: 5 september 2012, 00:05 uur
Ja, raar dat Amsterdam vier jaar lang het erg goed deed in de ladder, en dan ineens helemaal naar de onderste regionen daalt en daar nu dus blijft. Ik zie dat ik mijn verbazing daar vorig jaar al over uitte in mijn stukje, en dat stukje klopt dus nog steeds.
0
geplaatst: 5 september 2012, 10:47 uur
1960 The Pogues – Fiesta (1003)
Tsja wat moet ik hierover zeggen gewoon leuke feestmuziek en niks anders.
1959 XTC - Easter Theatre (1323)
Alweer XTC maar nu niet jaren 80 maar jaren 90.
Dit is duidelijk andere koek dan hun vorige nummer, waar de vorige nog vrolijk was is dit nummer wat meer duisterder.
Toch maar eens wat albums van ze checken.
Cijfer: 7.2
1958 Can – Paperhouse (1273)
Ik ben geen groot krautrock liefhebber maar dit nummer vind ik wel goed.
Vooral de gitaar en de drums in dit nummer zijn erg goed.
Cijfer: 7.3
1957 Doves - Kingdom Of Rust (0706)
Oei een enorme zakker zo te zien en best jammer wat het is een prima nummer
Wat zeg ik nou een prima nummer nee een uitstekend nummer.
1956 Doves – Snowden (1426)
En alweer de Doves met alweer een goed nummer.
Ietsjes minder dan het vorige nummer maar nog steeds goed.
Tijd om wat albums van ze te checken.
1955 The Prodigy – Poison (Nieuw)
The Prodigy vind ik een van de betere bands in het genre.
Dit vind ik opzich wel een aardig nummer maar vind andere nummers van de band toch wel wat beter.
Desalniettemin een voldoende
1954 The Chemical Brothers - Leave Home (1359)
Prima nummer dit van de broertjes, niks op aan te merken.
1953 Sigur Rós - Inní Mér Syngur Vitleysingu (Nieuw)
Tsja Sigur Ros is een twijfelgeval voor mij soms vind ik het erg goed de andere keer vind ik het maar zeurmuziek.
Dit vind ik dan wel weer goed, goede melodi een jonsi is goed bij stem.
Ja prima nummer dit.
Cijfer: 7.4
1952 Sly & The Family Stone - Family Affair (0964)
Sly is voor mij een van de beste funk groepen allertijden en erg jammer dat ze dit jaar het slecht doen.
Dit nummer vind ik wat meer richting de soul gaan en dat kunnen ze erg goed.
Beslist een van hun beste.
Cijfer: 8.5
1951 Crosby, Stills, Nash & Young - Country Girl (1624)
Ben een groot Neil Young fan en dit is ook weer zo’n pareltje zoals hij ze zoveel heeft.
Verveeld geen moment en ik vind Neil hier echt goed zingen.
Pareltje dat volgend jaat wel wat hoger mag.
Tsja wat moet ik hierover zeggen gewoon leuke feestmuziek en niks anders.
1959 XTC - Easter Theatre (1323)
Alweer XTC maar nu niet jaren 80 maar jaren 90.
Dit is duidelijk andere koek dan hun vorige nummer, waar de vorige nog vrolijk was is dit nummer wat meer duisterder.
Toch maar eens wat albums van ze checken.
Cijfer: 7.2
1958 Can – Paperhouse (1273)
Ik ben geen groot krautrock liefhebber maar dit nummer vind ik wel goed.
Vooral de gitaar en de drums in dit nummer zijn erg goed.
Cijfer: 7.3
1957 Doves - Kingdom Of Rust (0706)
Oei een enorme zakker zo te zien en best jammer wat het is een prima nummer
Wat zeg ik nou een prima nummer nee een uitstekend nummer.
1956 Doves – Snowden (1426)
En alweer de Doves met alweer een goed nummer.
Ietsjes minder dan het vorige nummer maar nog steeds goed.
Tijd om wat albums van ze te checken.
1955 The Prodigy – Poison (Nieuw)
The Prodigy vind ik een van de betere bands in het genre.
Dit vind ik opzich wel een aardig nummer maar vind andere nummers van de band toch wel wat beter.
Desalniettemin een voldoende
1954 The Chemical Brothers - Leave Home (1359)
Prima nummer dit van de broertjes, niks op aan te merken.
1953 Sigur Rós - Inní Mér Syngur Vitleysingu (Nieuw)
Tsja Sigur Ros is een twijfelgeval voor mij soms vind ik het erg goed de andere keer vind ik het maar zeurmuziek.
Dit vind ik dan wel weer goed, goede melodi een jonsi is goed bij stem.
Ja prima nummer dit.
Cijfer: 7.4
1952 Sly & The Family Stone - Family Affair (0964)
Sly is voor mij een van de beste funk groepen allertijden en erg jammer dat ze dit jaar het slecht doen.
Dit nummer vind ik wat meer richting de soul gaan en dat kunnen ze erg goed.
Beslist een van hun beste.

Cijfer: 8.5
1951 Crosby, Stills, Nash & Young - Country Girl (1624)
Ben een groot Neil Young fan en dit is ook weer zo’n pareltje zoals hij ze zoveel heeft.
Verveeld geen moment en ik vind Neil hier echt goed zingen.
Pareltje dat volgend jaat wel wat hoger mag.

0
geplaatst: 5 september 2012, 10:48 uur
Vind de onderste regionen erg leuk om te bespreken, dan leer je nog van alles wat kennen 

0
geplaatst: 5 september 2012, 12:08 uur
Wat een understatement van formaat, Jonsi is altijd goed bij stem, wat hij met z'n stem kan dat heb ik nog maar weinig mensen zien doen.
0
geplaatst: 5 september 2012, 12:43 uur
Nah op sommige nummers vind ik hem niet zo heel goed, maar ja op dit nummer wel 

0
geplaatst: 5 september 2012, 12:50 uur
Zijn zang ligt je dan misschien niet, maar zijn stemgeluid is kwalitatief gezien echt wel weergaloos elke keer hoor.

0
geplaatst: 5 september 2012, 12:52 uur
laxus11 schreef:
Vind de onderste regionen erg leuk om te bespreken, dan leer je nog van alles wat kennen
Maar je doet al het hele jaar mee aan de ladder, dus je hebt al die nummers toch wel al gehoord?
0
geplaatst: 5 september 2012, 13:25 uur
Dat kan ik onderstrepen. Tijdens het beluisteren van de ladders is het meestal toch eerder gewoon de playlist aanzetten en dan maar eens zien of je wat leuks tegenkomt. Dit dwong mij toch echt (goed) te luisteren naar de nummers. Zodoende leer je dus nummers kennen die je misschien/waarschijnlijk allang gehoord heb.
Ook stem ik wel eens, bv. wegens gebrek aan tijd, obv "volgens mij vond ik dat niet zo goed", of andersom.
Ook stem ik wel eens, bv. wegens gebrek aan tijd, obv "volgens mij vond ik dat niet zo goed", of andersom.
0
geplaatst: 5 september 2012, 13:50 uur
Tsja ik geloof niemand hier die zegt dat ie alle nummers in de ladder al aandachtig beluisterd heeft voor het stemmen. Daar heb je namelijk een halve dagtaak aan. Ik stem vaak op basis van mijn mening over een nummer, ook al heb ik dat nummer al tijden niet gehoord. Als ik dat nummer dan later terugluister, kan het zomaar zijn dat mijn mening toch behoorlijk veranderd is. Bovendien heb ik (zeker dit jaar) lang niet aan alle ladders meegedaan. Desondanks staat er voor mij weinig nieuws in de ladder, aangezien ik al jaren meedoe. Als ik kijk naar de onderste 100, zijn er 4 nummers waarbij ik niet direct iets voor ogen heb: die van iLIKETRAINS, Buffalo Tom, Black Mountain en Boxer Rebellion. Dat neemt niet weg dat ik bij andere nummers nog wel verrast kan zijn (in positieve of negatieve zin) als ik die nu zou beluisteren...
0
geplaatst: 5 september 2012, 15:56 uur
Titmeister schreef:
Tsja ik geloof niemand hier die zegt dat ie alle nummers in de ladder al aandachtig beluisterd heeft voor het stemmen. Daar heb je namelijk een halve dagtaak aan.
Tsja ik geloof niemand hier die zegt dat ie alle nummers in de ladder al aandachtig beluisterd heeft voor het stemmen. Daar heb je namelijk een halve dagtaak aan.
Toch durf ik dat wel te zeggen, en ja, dat heeft veel tijd gekost. Over het algemeen (toch zeker 90%) beluister ik de nummers die ik niet ken, de nummers die ik niet zo goed ken, en ook wel de nummers die ik niet zo goed in m'n geheugen heb. Daar gaat veel tijd in zitten, maar ik vind het nou eenmaal leuk om te doen.
* denotes required fields.