Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 R&B/Soul zangers.
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2005, 14:37 uur
BenicioDelToro schreef:
Dat is je goed gelukt, ik kan niet anders zeggen! Een puike prestatie!
(quote)
Dat is je goed gelukt, ik kan niet anders zeggen! Een puike prestatie!

haha, bedankt.
Maar dan nu misgien een kleine discussie over het zogeheten nu-Soul. Wat vinden jullie van het niveau?? Welke artiesten springen eruit?? etc.
0
geplaatst: 21 oktober 2005, 16:27 uur
Erykah Badu, John Legend en Alicia Keys (grens R&B en NuSoul). Van Maxwell, D'Angelo en Jill Scott (live) heb ik ooit een full CD gehoord, goed bevonden maar eigenlijk nooit gekocht. Dat zal er ooit wel van komen. Die Leela James lijkt me ook wel de moeite. Het genre spreekt me sowieso wel meer aan dan R&B.
0
geplaatst: 24 oktober 2005, 10:46 uur
Wie stijgen er boven het gemiddelde niveau uit? Hmm... vooropgesteld dat ik nog niemand heb meegemaakt die het niveau van de top van de jaren zestig/zeventig soul evenaart, zou ik zeggen dat mensen als Maxwell, D'Angelo en Jill Scott wel in de buurt komen. Maar dat baseer ik op enkele nummers, want ik heb geen albums van deze artiesten. Ik kan er dus niet zoveel zinnigs over zeggen. Ik ben echt meer een liefhebber van de oude soul.
0
geplaatst: 24 oktober 2005, 12:25 uur
Ja, ik ben dus juist een liefhebber van de soul van tegenwoordig. Voeg ook het één en ander toe kwa albums. Albums die jullie zeker eens uit moeten proberen.
Voor mij is Maxwell de absolute nr 1. Hij kan zoveel gevoel in zn nummers liggen, heerlijk, veel kippenvel momenten bij zijn cd's.
D'Angelo is vooral erg relaxed als achtergrondmuziek. Draai het vaak in de auto, en dan vooral het album Brown Sugar.
Dan heb ik ook nog namen als Donnie, Musiq, Raphael Saadiq, Anthony Hamilton(meer R&B) en Van Hunt in mn hoofd. En sommige nrs van R. Kelly kan je ook onder soul definiëren naar mijn mening.
Er zijn ook een aantal nieuwe talenten: Glenn Lewis, Calvin Richardson en Raheem DeVaughn.
Bij de dames heb ik persoonlijk het meest met Angie Stone, vooral het album Mahogany Soul.
Jill Scott vind ik ook erg goed, maar toch niet echt alles. Verders luister ik erg graag naar Alicia Keys en Leela James.
Heb met Soul zowiezo meer als met R&B en Hiphop.
Voor mij is Maxwell de absolute nr 1. Hij kan zoveel gevoel in zn nummers liggen, heerlijk, veel kippenvel momenten bij zijn cd's.
D'Angelo is vooral erg relaxed als achtergrondmuziek. Draai het vaak in de auto, en dan vooral het album Brown Sugar.
Dan heb ik ook nog namen als Donnie, Musiq, Raphael Saadiq, Anthony Hamilton(meer R&B) en Van Hunt in mn hoofd. En sommige nrs van R. Kelly kan je ook onder soul definiëren naar mijn mening.
Er zijn ook een aantal nieuwe talenten: Glenn Lewis, Calvin Richardson en Raheem DeVaughn.
Bij de dames heb ik persoonlijk het meest met Angie Stone, vooral het album Mahogany Soul.
Jill Scott vind ik ook erg goed, maar toch niet echt alles. Verders luister ik erg graag naar Alicia Keys en Leela James.
Heb met Soul zowiezo meer als met R&B en Hiphop.
0
geplaatst: 1 november 2005, 19:15 uur
Ja, inderdaad. Maja, voor mij persoonlijk was het een net niet - net wel geval. Om in mijn top 10 te komen.
0
geplaatst: 1 november 2005, 23:56 uur
0
geplaatst: 2 november 2005, 12:47 uur
Viel me wel op dat er geen enkel album van één van de betere soul-zangers op deze site ontbreekt. Ik heb t over: Brian McKnight
Toch maar eens wat van toevoegen.
Toch maar eens wat van toevoegen.
0
geplaatst: 3 november 2005, 11:29 uur
geen enkel album ontbreekt of bedoel je dat er geen enkel album van Brian McKnight op de site staat? waarschijnlijk dat laatste, of niet? 

0
geplaatst: 3 november 2005, 11:45 uur
BenicioDelToro schreef:
geen enkel album ontbreekt of bedoel je dat er geen enkel album van Brian McKnight op de site staat? waarschijnlijk dat laatste, of niet?

Haha, ik lees t nu ook. Ja, soms is Nederlands best lastig. Ik bedoel idd dat er geen albums van Brian McKnight op de site staan.

0
geplaatst: 8 februari 2006, 20:55 uur
hoi,
Ik ben nieuw hier en vind de site echt super! Ik ben zelf een neo-soul fan en heb hier een paar leuke namen ontdekt die ik niet kende (vooral dan Donnie en Dwele). Angie Stone blijft m'n grote favoriete bij de ladies (vooral dan Mahogany Soul was een prachtig album), de opvolger vond ik minder goed. India Arie en Jill Scott zijn ook wel toppers. En bij de mannen Maxwell. Hoewel er al een tijdje niks nieuws van hem is uitgekomen blijft hij goed. Ik heb gelezen dat de teksten van z'n nog te releasen album té seksueel getint waren en dat de platenmaatschappij het even on hold heeft gezet. Can't wait
. Jon b. heeft ook wel wat nummers die onder nu-soul te klasseren vallen vooral dan cocoa brown. Zalig liedje gewoon.
Ik ben nieuw hier en vind de site echt super! Ik ben zelf een neo-soul fan en heb hier een paar leuke namen ontdekt die ik niet kende (vooral dan Donnie en Dwele). Angie Stone blijft m'n grote favoriete bij de ladies (vooral dan Mahogany Soul was een prachtig album), de opvolger vond ik minder goed. India Arie en Jill Scott zijn ook wel toppers. En bij de mannen Maxwell. Hoewel er al een tijdje niks nieuws van hem is uitgekomen blijft hij goed. Ik heb gelezen dat de teksten van z'n nog te releasen album té seksueel getint waren en dat de platenmaatschappij het even on hold heeft gezet. Can't wait
. Jon b. heeft ook wel wat nummers die onder nu-soul te klasseren vallen vooral dan cocoa brown. Zalig liedje gewoon.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 22:04 uur
Welkom, ladyzohra! Iedereen die Jill Scott noemt, is sinds kort wat mij betreft heel erg welkom.
En bovendien zal Reijersen het leuk vinden dat er een nieuwe user is die van neo-soul houdt, denk ik.
En bovendien zal Reijersen het leuk vinden dat er een nieuwe user is die van neo-soul houdt, denk ik.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 22:19 uur
ladyzohra schreef:
hoi,
Ik ben nieuw hier en vind de site echt super! Ik ben zelf een neo-soul fan en heb hier een paar leuke namen ontdekt die ik niet kende (vooral dan Donnie en Dwele).
hoi,
Ik ben nieuw hier en vind de site echt super! Ik ben zelf een neo-soul fan en heb hier een paar leuke namen ontdekt die ik niet kende (vooral dan Donnie en Dwele).
OOOOWIEEE!!!
Eindelijk nog een medestander.
Donnie komt met een nieuwe cd binnenkort

0
geplaatst: 9 februari 2006, 10:27 uur
Hello psychonaatje en reijersen,
Thanx voor de verwelkoming. Leuk om te weten dat ik hier een aantal 'soul'mates zal tegenkomen;). En laat de nieuwtjes zeker maar komen...
Thanx voor de verwelkoming. Leuk om te weten dat ik hier een aantal 'soul'mates zal tegenkomen;). En laat de nieuwtjes zeker maar komen...
0
geplaatst: 9 februari 2006, 11:52 uur
Graag gedaan hoor. Ben al blij zat dat er nog een nu-soul liefhebber bij is.
Ik kan je vast vertellen dat ze niet zo van de R&B en Nu-soul zijn, dus veel positieve reacties zul je niet krijgen.
Ik kan je vast vertellen dat ze niet zo van de R&B en Nu-soul zijn, dus veel positieve reacties zul je niet krijgen.
0
geplaatst: 10 februari 2006, 15:17 uur
Maakt niet uit hoor, iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Zolang ik de mijne hier ook kwijt kan ben ik al blij. En die zal ook vaak niet overeenstemmen met die van anderen hoor, so beware:)
0
Martino
geplaatst: 1 maart 2006, 13:03 uur
Mensen die R&B en Nu-Soul niet goed vinden hebben gewoon geen verstand van Muziek.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 13:13 uur
Mensen die Opgezwolle slecht vinden hebben geen verstand van muziek
. Tsja, zo blijven we bezig natuurlijk.
. Tsja, zo blijven we bezig natuurlijk.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 13:57 uur
Martino schreef:
Ben jij hier de hiphop kenner?
Ben jij hier de hiphop kenner?
...aldus Martino die stemt op een nog niet uitgekomen Pharrell album.
0
Thisisme
geplaatst: 19 april 2006, 14:43 uur
1. Anthony Hamilton
2. Marvin Gaye
3. Percy Sledge
4. Curtis Mayfield
5. Isaac Hayes
6. Otis Redding
7. Aretha Franklin
8. Dwele
9. Floetry
10. Stevie Wonder
2. Marvin Gaye
3. Percy Sledge
4. Curtis Mayfield
5. Isaac Hayes
6. Otis Redding
7. Aretha Franklin
8. Dwele
9. Floetry
10. Stevie Wonder
0
geplaatst: 20 april 2006, 20:20 uur
Mijn Top 10:
1 Aretha Franklin (Queen of Soul)
2 Otis Redding (King of Soul)
3 Sam Cooke
4 James Brown
5 Ray Charles
6 Stevie Wonder
7 Marvin Gaye
8 Mariah Carey
9 Michael Jackson
10 Alicia Keys
1 Aretha Franklin (Queen of Soul)
2 Otis Redding (King of Soul)
3 Sam Cooke
4 James Brown
5 Ray Charles
6 Stevie Wonder
7 Marvin Gaye
8 Mariah Carey
9 Michael Jackson
10 Alicia Keys
0
Thisisme
geplaatst: 21 april 2006, 12:56 uur
Thisisme schreef:
1. Anthony Hamilton
2. Marvin Gaye
3. Percy Sledge
4. Curtis Mayfield
5. Isaac Hayes
6. Otis Redding
7. Aretha Franklin
8. Dwele
9. Floetry
10. Stevie Wonder
1. Anthony Hamilton
2. Marvin Gaye
3. Percy Sledge
4. Curtis Mayfield
5. Isaac Hayes
6. Otis Redding
7. Aretha Franklin
8. Dwele
9. Floetry
10. Stevie Wonder
Ga mijn lijstje eigenlijk veranderen in:
1. Otis Redding (de ultieme held)
2. Percy Sledge
3. Marvin Gaye
4. Ray Charles
5. Isaac Hayes
6. Anthony Hamilton
7. Stevie Wonder
8. Aretha Franklin
9. Dwele
10. Floetry
0
Snowman
geplaatst: 12 mei 2006, 20:16 uur
1.Marvin Gaye
2.Ray Charles
3.Stevie Wonder
4.Aretha Franklin
5.James Brown
6.Ottis Redding
7.Curtis Mayfield
8.John Legend
9.Sam Cooke
10.Al Green
2.Ray Charles
3.Stevie Wonder
4.Aretha Franklin
5.James Brown
6.Ottis Redding
7.Curtis Mayfield
8.John Legend
9.Sam Cooke
10.Al Green
0
Snowman
geplaatst: 12 mei 2006, 20:41 uur
Reijersen schreef:
Als jullie mij jullie vriend noemen ben ik natuurlijk verplicht mn excuses aan te bieden
Nee, maar zonder geintjes. Sorry als ik jullie btje een verkeerd beeld heb gegeven.
Over Marvin Gaye, het is een legendarische zanger. Een zanger die veel artiesten, en niet alleen de nu-soul artiesten, heeft geïnspireerd. Ik kan ook maar weinig zwakke nummers van hem opnoemen. Maar toch ben ik van mening dat zn doodsoorzaak in zekere zin invloed heeft gehad op de manier waarop mensen naar zijn muziek luisteren en over zijn muziek denken. Dat is mijn mening en kan ik verderz ook weinig aan doen. En dan vooral op het vlak van de verkoop van zn verzamelaars.
(quote)
Als jullie mij jullie vriend noemen ben ik natuurlijk verplicht mn excuses aan te bieden

Nee, maar zonder geintjes. Sorry als ik jullie btje een verkeerd beeld heb gegeven.
Over Marvin Gaye, het is een legendarische zanger. Een zanger die veel artiesten, en niet alleen de nu-soul artiesten, heeft geïnspireerd. Ik kan ook maar weinig zwakke nummers van hem opnoemen. Maar toch ben ik van mening dat zn doodsoorzaak in zekere zin invloed heeft gehad op de manier waarop mensen naar zijn muziek luisteren en over zijn muziek denken. Dat is mijn mening en kan ik verderz ook weinig aan doen. En dan vooral op het vlak van de verkoop van zn verzamelaars.
Ik wist tot vorige week niet eens dat hij dood was.

* denotes required fields.