MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. IV

zoeken in:
Nee! Doe er een pak roze koeken bij.

Ow ow zulke harde nummers (40 oz, Fireman, Just Dippin'), afgewisselt met bijzonder zwakke en slechte tracks (Love Me or Love Me Not, Everyone Nose, Codeine Cups). Wat moeten we er toch mee. Vast met je herkomst (Brabant) te maken, doe je niks aan. Gelukkig staat Engel er (nog) niet in.

Shout out naar Camouflage trouwens. Wat hard

Er staat geen Nederlandstalige hiphop in mijn top 500.

Dat scheelt.

Er staat wel veel slechte muziek in. Dan weet je dat vast. HOEF JE OOK NIET MEER TE HATEN OP SOULJAH SLIM GODVERDOMME!

Zolang jij er zulke slechte muziek in zet, blijf ik HATEN. Ben een wereldverbeteraar, zit in mij.

Gewoon genieten. Als je zuur wilt doen moet je maar aan mijn zuurstok sabbelen.

Camouflage heb ik genomineerd voor de ladder

Hypnotize nu al ??
Insane in the brain!!

480. Fat Joe – My Lifestyle
479. Ice Cube – Why We Thugs
478. Gucci Mane – Photoshoot (Flying Lotus Remix)
477. M.I.A. – Bad Girls
476. David Banner – Believe
475. Wiz Khalifa – Black and Yellow (G-Mix)
474. Slim Thug – Like a Boss
473. Young Buck – Get Buck
472. Cassidy - My Drink N' My 2 Step
471. Nipsey Hussle – Run a Lap

Maar wat brengt deze update ons dan Ome Rob? Nou, eigenlijk meer van hetzelfde. Ik weet dat jullie je nu druk gaan maken over mijn muzieksmaak, maar er komen straks echt nog wel goede undergroundknallers. Echter houdt een groot gedeelte van mij ook van de meer foute, clubknallers. En die kun je tot nummer 400 zeker nog wel verwachten. Mooi aan deze update vind ik het tweeluik dat geen tweeluik is: Like a Boss en Get Buck. Twee verschillende artiesten, met (toevallig) nummers die op elkaar lijken. Het zou dan ook raar zijn een ander nummer tussen deze twee tracks te zetten. Als je goede hiphop wilt horen binnen deze update raad ik Run a Lap aan. Als je gospel wilt horen dan moet je de pokoe van David Banner eens opzetten. Voor nog meet hitgevoeligheid kun je bij onder meer Cassidy en Wiz Khalifa terecht. Wil je lekker losgaan en dansen op deze regenachtige woensdag dan is Flying Lotus' remix van Photoshoot ideaal voor jou.

LIKE A BOSS & WHY WE THUGS!!!

Robbie Robbie Robiie can't you see
Sometimes your list just hypnotize me
And I just love your flashy taste
Guess i'm gonna take you on a date!

Why We Thugs, Like a Boss en Drink N' My 2 Step.

Vooral die laatste heb ik vroeger ongelofelijk veel geluisterd.

Deze Like a Boss is natuurlijk nog genialer.

Het wordt tijd dat ik de liefhebbers van undergroundrap (indie) ook eens aan hun trekken laat komen. In de volgende update staan nummers die waarschijnlijk ook bij hen in de smaak gaan vallen...

470. 2Pac - Keep Ya Head Up

Niet een groot fan van 2Pac. Niet meer de grootste fan van (duidelijke) boodschappen in een nummer. Maar Keep Ya Head Up mag met recht een van mijn motto's genoemd worden en dit is gewoon een heerlijk nummer.

469. AZ - The Come Up

AZ, niet direct de meest nostalgische rapper, met een van de meest nostalgische nummers. Een klassieke hiphopproducties en rijmelarij van de oude school. Behoorlijk ambachtelijk dus.

468. Non-Phixion - Black Helicopters

Dit is zo'n nummer waarvan ik denk dat het Lukas wel eens kan bekoren. Lekker rauw. Kritische raps. Stoer, maar niet direct "yo, wij komen uit de hood"-stoer.

467. Proof – Forgive Me

Een nummer van Proof dat speelt op en met de gevoelens van de luisteraar. Sobere raps en een bijpassende productie. De echte hiphopliefhebbers zingen en rappen voluit mee.

466. Chino XL - Wordsmith

Wederom zo'n track die menig undergroundliefhebber kan bekoren. Krachtige, sterke en snelle raps van Chino XL op een melodramatische beat.

465. DJ Khaled – We Takin' Over

Van de ene undergroundheld over naar die andere sensatie op het gebied van hiphop: DJ Khaled. De man die niks echt kan, behalve dan het samenbrengen van hitgevoelige rappers. Als We Takin' Over het resultaat is, neem ik de beste man niks kwalijk.

464. Busta Rhymes – Light Ya Ass On Fire

Meesterlijk. Busta Rhymes op zijn best: hilariekoek tot en met. En met het lekkere refrein van Pharrell Williams zit het ook helemaal goed.

463. Hi-Tek – Where It Startet Att

Wederom een meer wat nostalgische track. Typische hiphopbeat en typische rappers die met passie rappen over hun thuishaven. Niet direct heel erg origineel, wel erg professioneel uitgevoerd.

462. Talib Kweli – Listen!!!

Een nummer van Talib Kweli dat destijds zowaar op TMF was te zien. Een knallende, toch wat vervreemdende productie die je niet direct bij Talib Kweli verwacht. Een track die opvalt op het album (Eardrum) door zijn kracht en een nummer dat nog wat groeit naarmate je het langer kent.

461. Danny Brown – Grow Up

De rapper die Detroit op zijn rug heeft de laatste tijd. Toch wel het grote talent daar. Een aparte, schelle, schreeuwerige flow is zijn voornaamste wapen. Rappen op chaotisch gestructureerde beats gaat hem het best af.

Lekkere update, Rob!

De credibility van de lijst wordt even opgeschroefd (hoewel ik me met de vorige updates ook wel heb vermaakt). Bijna allemaal wel van een aardig niveau (alleen die DJ Khaled-track vind ik kut). Hoogtepunt is voor mij die Primo beat op The Come Up
Busta Rhymes, Chino XL en Non-Phixion zijn prima nummers!
Danny Brown weet ook goed te vermaken, zal zijn album eens een luisterbeurt gunnen.

500. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade

Hé, dit was toch een hiphoplijst? Ik doe niet aan jazz voor mijn dertigste, behalve in de MuMeLadder. Ik wil een rapper enzo. BADBANOTGOOD! Doe maar 6, bij gebrek aan referentiekader.

499. Z-Ro - This Ain't Livin'

Geheel langs me heen gegaan, maar ik was dan ook druk op de ladder aan het stemmen. Daarna nog eens geprobeerd en het ging geheel langs me heen. Meer R&B dan hiphop, stom refreintje. Saai. 5-.

498. Lil' Wayne - Fireman

Lil' Wayne is heel bekend, want hij staat regelmatig in de Top 40. Ik leef onder een steen, dus ik weet niets van Lil' Wayne. Alleen dat hij vier kinderen heeft. 5,5.

497. DMX - Lord Give Me A Sign

DMX klinkt als een crossfiets, maar dan met een D. Maar dat geeft niet. De beat is wel leuk af en toe. Beste track tot nu toe! 6+.

496. Young Jeezy - My President

Niet echt de high brow onder de hiphop geloof ik. Obama is er vast trots op. De beat is hier zelfs aanhoudend leuk. Beste track tot nu toe! 7-

495. Juicy J - Codeine Cups

Geheel langs me heen gegaan, maar ik was dan ook druk met een conversatie op Soulseek. Daarna geconcludeerd dat ik het refreintje een keer leuk vind als intro, maar daarna vooral irritant. 6-.

494. Dday One - Dying Heart

Zo'n instrumentaaltje mist voor mij toch wat urgentie. Klinkt best fijn, maar ik ben het nu alweer vergeten. Was het nou eigenlijk een instrumentaaltje? 6+.

493. Obie Trice - Snitch

Echt zo'n refreintje voor op Radio 538. Misschien kunnen ze er wel zo'n leuke jingle van maken. Het woord jingle lijkt dan weer erg op jungle. Die opmerking slaat nergens op. 5,5.

492. Snoop Dogg - Just Dippin'

Gelukkig is R&P echt zo iemand die ons bleekneusjes laat zien dat hiphop zoveel meer is dan gangsta's en bitches. Neem nu het intro van dit nummer van Snoop Dogg. Beste track tot nu toe! 7.

491. C-Murder - Camouflage

Bij Noir Désir was er ooit een user die de muziek niet meer wilde luisteren omdat de zanger zijn vriendin om het leven had gebracht. Gelukkig heeft hij dit waarschijnlijk nooit gehoord. 5,5.

Light Ya Ass On Fire

Dat nummer is zo ondergewaardeerd. FOK die beat is echt te hard. Dat hele album is overigens ondergewaardeerd. Alleen maar fuckin vette Neptunes producties.

Maar 'Keep Ya Head Up' nu al? Dat is echt schandalig!

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd, bovendien ga ik nu thee drinken met een koek erbij.

Meanwhile in Compton:

Rhythm & Poetry schreef:
Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd, bovendien ga ik nu thee drinken met een koek erbij.

490. Soulja Slim - Love Me or Love Me Not

Als het de bedoeling was om het meest ongeïnteresseerde einde van een nummer aller tijden op plaat te zetten, dan is Soulja Slim daar aardig in geslaagd. 4.

489. D12 - 40 Oz.

Deze negers en Eminem zijn in elk geval gewoon boos, en zo hoort het ook. Toch vind ik het nog steeds een stomme lijst. Koop eens een nieuwe rugzak, Rop... 6+.

488. Bone Thugs-n-Harmony – I Tried

Frank Ocean en Janelle Monae zijn natuurlijk heel hip in indiekringen. Dat neemt niet weg dat R&B-refreintjes over het algemeen gewoon vrij kut zijn. I Tried... 5.

487. 50 Cent – Straight to the Bank

50 Cent klinkt doorgaans bijna even ongeïnteresseerd als Soulja Slim bij nummer 490. Maar hij heeft soms wel fijne beats die het nummer redden. En hij leeft nog. 6+.

486. UGK & Mike Jones – Pourin' Up

Als er een 'e' in het woord 'pourin' zou staan, dan was het een anagram voor opruien. Als Mike Jones een zus heeft die Norah heet, dan maakt die misschien ook wel muziek. 5-.

485. Three 6 Mafia ft Lil’ Flip – Ridin' Spinners

Nu ben ik het zat. De cijfers worden uit pure ergernis lager en lager. Irritante geluidjes. Ik moet na dit nummer echt naar de WC. Slechtste nummer tot nu toe! 3.

484. WC – The Streets

Als je heel veel muziek van Nickelback en Bryan Adams luistert, dan is een nummer van Electric Light Orchestra ineens een hele verademing. Nu ben ik vast de eerste die WC met ELO vergelijkt. 6,5.

483. The Notorious B.I.G. – Hypnotize

Hé, zowaar iets dat ik ken. Verder vind ik Biggie niet zo erg boeiend eigenlijk. De beat is wel subtiel en fijn. En je kunt aan Biggie horen dat-ie veel hamburgers at. 6,5.

482. Styles P - Where the Angels Sleep

Zo, Styles P is ook een uitermate coole gangster zeg. Was ik ook maar zoals hij. Dan schreef ik mezelf opnieuw in op MuMe, maar dan onder de naam Akonner. 6-.

481. N*E*R*D – Everyone Nose

Nou, vooruit. Het valt in het niet bij Mr. Flagio vandaag in de ladder. Maar ik ga nu toch even dansen, dansen. Leuk hitje wel, met een verrassend subtiel toetertje. 7+.

Mijn god Lukas, wat doe jij jezelf toch aan?

MAS
Bone Thungs zwaar onderschatte groep hun stijl is geweldig!

Vandaag geen update waarschijnlijk. Morgen wel weer.

460. Young Buck, TI, The Game, & Ludacris - Stomp
459. Freeway - What We Do
458. Young Jeezy – Soul Survivor
457. Birdman – Fire Flame
456. Timbaland & Magoo – Cop That Shit
455. Ludacris – Money Maker
454. Mystikal – Danger
453. Atmosphere – Paint the Canvas Brown
452. Mad CJ Mac - Come and Take A Ride
451. Childish Gambino - Bonfire

Oké. Ik was dus aan het vliegen. Net als Birdman. Toen ik erachter kwam dat ik dit topic ook nog had. Stom(p) weer bijna vergeten. Maar goed. Deze update dus. En over deze update. Er staan tien hiphopnummers in. Soms best wel grappig ouderwets en kneuterig. Is kneuterig een woord? Zoals Atmosphere's Paint the Canvas Brown. En dan heb je ook nog de vrienden van Atmosphere: Mystikal en Ludacris. Staan ook in deze lijst. En een nummer dat schandalig laag staat: Cop That Shit. Mad CJ Mac is voor die coole vibe. Gaat uit naar de mensen die het echt houden op de straten in Nederland. Gooi je afval in de prullenbak. Kleine moeite. Groot plezier. En ik heb Childish Gambino ook in deze lijst gezet. Zomaar. Op naar de snelweg met Young Jeezy nu.

Is daar iemand?

Ik ben er. Leuke update, Stomp is sowieso Net als Soul Survivor.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.