Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #3: 80s
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:15 uur
6. Joy Division - Closer (1980) | 137 punten | 23x genoemd
Nr. 1 van: herman | Aantal keer Top 5: 11 | Aantal keer Bottom 10: 2
2012: 2 | 2011: 1

Was Strangeways nog de grootste positieve verrassing. Dit is voor sommigen toch wel de grootste negatieve verrassing. Closer heeft het nooit echt goed gedaan. Het stond de hele tijd rond de 5e plek en heeft op het einde zelfs de vijfde plek nog weggegeven aan Doolittle. Vorig jaar stond het nota bene nog vijf maal bovenaan, waaronder bij Titmeister en Teunnis. Ja, waar waren ze?
5. Pixies - Doolittle (1989) | 141 punten | 25x genoemd
Nr. 1 van: Telamon, arcade monkeys | Aantal keer Top 5: 7 | Aantal keer Bottom 10: 5
2012: 5 | 2011: 7

Doolittle deed het inderdaad fantastisch. Kon lang mee gaan met de albums als Disintegration en The Queen is Dead. Uiteindelijk eindigt het zelfs nog voor Closer. Dan moet je wel iets goed gedaan hebben. De top 5 van vorig jaar bleek echt geen toevalstreffer.
Nr. 1 van: herman | Aantal keer Top 5: 11 | Aantal keer Bottom 10: 2
2012: 2 | 2011: 1

Was Strangeways nog de grootste positieve verrassing. Dit is voor sommigen toch wel de grootste negatieve verrassing. Closer heeft het nooit echt goed gedaan. Het stond de hele tijd rond de 5e plek en heeft op het einde zelfs de vijfde plek nog weggegeven aan Doolittle. Vorig jaar stond het nota bene nog vijf maal bovenaan, waaronder bij Titmeister en Teunnis. Ja, waar waren ze?
Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in,
Watched from the wings as the scenes were replaying,
We saw ourselves now as we never had seen.
Portrayal of the trauma and degeneration,
The sorrows we suffered and never were free.
Where have they been?
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in,
Watched from the wings as the scenes were replaying,
We saw ourselves now as we never had seen.
Portrayal of the trauma and degeneration,
The sorrows we suffered and never were free.
Where have they been?
5. Pixies - Doolittle (1989) | 141 punten | 25x genoemd
Nr. 1 van: Telamon, arcade monkeys | Aantal keer Top 5: 7 | Aantal keer Bottom 10: 5
2012: 5 | 2011: 7

Doolittle deed het inderdaad fantastisch. Kon lang mee gaan met de albums als Disintegration en The Queen is Dead. Uiteindelijk eindigt het zelfs nog voor Closer. Dan moet je wel iets goed gedaan hebben. De top 5 van vorig jaar bleek echt geen toevalstreffer.
If Man is 5, if Man is 5, if Man is 5
Then the Devil is 6, then the Devil is 6 The Devil is 6, the Devil is 6
and if the Devil is 6 Then God is 7, then God is 7
This monkey's gone to Heaven
Then the Devil is 6, then the Devil is 6 The Devil is 6, the Devil is 6
and if the Devil is 6 Then God is 7, then God is 7
This monkey's gone to Heaven
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:16 uur
BeatHoven schreef:
Chevy, een foutje: zowel This is The Sea als Thriller zijn de nummer 1 van Noordpool...
Klopt, inderdaad. Dat moet Superbitch zijn. Chevy, een foutje: zowel This is The Sea als Thriller zijn de nummer 1 van Noordpool...

0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:18 uur
Oei, JD staat laag, en dat in het jaar van de doorbraak bij mij.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:27 uur
Ik heb zo'n voorgevoel dat The Queen Is Dead wel eens kans kan gaan maken op de titel...
Al zou ik ook blij zijn met Disintegration. Allebei superalbums namelijk.
Al zou ik ook blij zijn met Disintegration. Allebei superalbums namelijk.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:28 uur
In de top 6 staan mooie platen, maar je zult net zien dat U2
op 1 komt en The Smiths (nog best aardig, maar duidelijker minder dan de andere vier) op 2.
op 1 komt en The Smiths (nog best aardig, maar duidelijker minder dan de andere vier) op 2.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:31 uur
Ik zie The Queen Is Dead zomaar bovenaan eindigen. The Smiths lijken de laatste jaren nog steeds aan populariteit te winnen op deze site. Dat is te zien in meerdere topics, onder andere de MuMeLadder. Dit album tip ik als winnaar.
Remain in Light laat ook lang op zich wachten zeg! Ik weet niet waar die vorig jaar geëindigd is, maar voor mij is een top 4-positie een grote verrassing.
Remain in Light laat ook lang op zich wachten zeg! Ik weet niet waar die vorig jaar geëindigd is, maar voor mij is een top 4-positie een grote verrassing.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:32 uur
Ik had The Smiths, The Cure en Talking Heads in mijn top 10. Als die nou de top 3 vormen, dat zou mooi zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:34 uur
Vorig jaar dezelfde albums in de top 6:
1. U2
2. JD
3. The Kjoer
4. Smiths
5. Pixies
6. Pratende Hoofden
1. U2
2. JD
3. The Kjoer
4. Smiths
5. Pixies
6. Pratende Hoofden
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:39 uur
Raar dat Lays niet in de lijst staat. Lays en Smiths, dat was toch een mooie combinatie geweest.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:46 uur
4. Talking Heads - Remain in Light (1980) | 149 punten | 26x genoemd
Nr. 1 van: Rudi S, k.grubs | Aantal keer Top 5: 12 | Aantal keer Bottom 10: 4
2012: 6 | 2011: 3

Vorig jaar nog ruim achter de concurrentie, dit jaar op één punt naast het brons gegrepen. Hun live-album, Stop Making Sense, eindigde op de 58e plek. Zou dat album de lijst ook halen, mocht iedereen ook live-albums in zijn of haar lijst opnemen?
Nr. 1 van: Rudi S, k.grubs | Aantal keer Top 5: 12 | Aantal keer Bottom 10: 4
2012: 6 | 2011: 3

Vorig jaar nog ruim achter de concurrentie, dit jaar op één punt naast het brons gegrepen. Hun live-album, Stop Making Sense, eindigde op de 58e plek. Zou dat album de lijst ook halen, mocht iedereen ook live-albums in zijn of haar lijst opnemen?
The world moves on a womans hips
The world moves and it swivels and bops
The world moves and it bounces and hops
A world of light
She's gonna open our eyes up
The world moves and it swivels and bops
The world moves and it bounces and hops
A world of light
She's gonna open our eyes up
0
Cured
geplaatst: 9 juni 2013, 18:49 uur
beter een wat lauwe nr 1. dan een zwakke nr 1; komt wel goed dus.
edit: die 2 zwakke zijn er al uit zie ik
edit: die 2 zwakke zijn er al uit zie ik
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:57 uur
Closer al op 6 
De muzikale verloedering grijpt wild om zich heen, twee jaar geleden stond ie nog op de enige juiste plek.
Nu maar hopen op The Smiths of eventueel The Cure.

De muzikale verloedering grijpt wild om zich heen, twee jaar geleden stond ie nog op de enige juiste plek.
Nu maar hopen op The Smiths of eventueel The Cure.
0
Fedde
geplaatst: 9 juni 2013, 19:06 uur
De Top 3. Spannender kan het toch niet worden. Oei, oei, oei, oei, wat zal het zijn ...
Ik gok nog steeds op deze:
1. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982)
2. Electric Light Orchestra - Time (1981)
3. Christopher Cross - Christopher Cross (1980)
Ga ik gelijk krijgen?
Ik gok nog steeds op deze:
1. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982)
2. Electric Light Orchestra - Time (1981)
3. Christopher Cross - Christopher Cross (1980)
Ga ik gelijk krijgen?
0
geplaatst: 9 juni 2013, 19:12 uur
Geen lijstje ingeleverd
. Closer en Doolittle hadden in mijn top 5 gestaan, had misschien wel voor een verschil gezorgd.
. Closer en Doolittle hadden in mijn top 5 gestaan, had misschien wel voor een verschil gezorgd.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 19:27 uur
3. The Cure - Disintegration (1989) | 150 punten | 25x genoemd
Nr. 1 van: dumb_helicopter, nelis, GrafGantz, deric raven, Johnny Marr, Ward | Aantal keer Top 5: 13 | Aantal keer Bottom 10: 4
2012: 3 | 2011: 4

Het vaakst bovenaan, de meeste top 5-noteringen, het hoogste gemiddelde per deelnemer. Toch moeten Robert Smith en zijn mannen wederom genoegen nemen met brons. Lang leek dit album op weg naar een stunt, maar uiteindelijk is het gat de nummer 1 en 2 aardig groot.
Om 20.00 uur de nummers 2 en 1.
Nr. 1 van: dumb_helicopter, nelis, GrafGantz, deric raven, Johnny Marr, Ward | Aantal keer Top 5: 13 | Aantal keer Bottom 10: 4
2012: 3 | 2011: 4

Het vaakst bovenaan, de meeste top 5-noteringen, het hoogste gemiddelde per deelnemer. Toch moeten Robert Smith en zijn mannen wederom genoegen nemen met brons. Lang leek dit album op weg naar een stunt, maar uiteindelijk is het gat de nummer 1 en 2 aardig groot.
I never said I would stay to the end
I knew I would leave you with babies and everything
Screaming like this in the hole of sincerity
Screaming me over and over and over
I leave you with photographs
Pictures of trickery
Stains on the carpet and
Stains on the memory
Songs about happiness murmured in dreams
When we both of us knew
How the end always is
I knew I would leave you with babies and everything
Screaming like this in the hole of sincerity
Screaming me over and over and over
I leave you with photographs
Pictures of trickery
Stains on the carpet and
Stains on the memory
Songs about happiness murmured in dreams
When we both of us knew
How the end always is
Om 20.00 uur de nummers 2 en 1.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 19:28 uur
herman schreef:
Closer al op 6
Closer al op 6

Stond ie toen op nummer 456?

0
ClassicProgRock1
geplaatst: 9 juni 2013, 19:39 uur
Ik gok dat Fugazi dit jaar het hoogste eremetaal grijpt.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 19:59 uur
Chevy, kan je net als vorig jaar laten zien hoe de eindstand er uit zou gezien hebben als je een andere verdeling van punten gebruikte? Ik ben benieuwd of Disinitegration dan niet hoger zou scoren.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 20:03 uur
Heb ik dat vorig jaar gedaan dan?
Maar ik zal eens kijken, zou niet al te moeilijk moeten zijn.
Maar ik zal eens kijken, zou niet al te moeilijk moeten zijn.
0
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986) | 172 punten | 29x genoemd
Nr. 1 van: Snoeperd, vantagepoint | Aantal keer Top 5: 12 | Aantal keer Bottom 10: 3
2012: 4 | 2011: 9

The Queen Is Dead heeft zelfs nog even bovenaan gestaan, geloof ik. Hoewel het vrij duidelijk was dat The Joshua Tree een grote afstand had op de concurrentie weet je het nooit met The Smiths. Uiteindelijk heeft Morrissey ook weinig te klagen met drie albums bij de bovenste 40, het debuut op plek 75 en de drie verzamelaars bij elkaar ook nog 6 keer genoemd. Zijn solo-album strandde nét buiten de top 100, op 102.
Nr. 1 van: Snoeperd, vantagepoint | Aantal keer Top 5: 12 | Aantal keer Bottom 10: 3
2012: 4 | 2011: 9

The Queen Is Dead heeft zelfs nog even bovenaan gestaan, geloof ik. Hoewel het vrij duidelijk was dat The Joshua Tree een grote afstand had op de concurrentie weet je het nooit met The Smiths. Uiteindelijk heeft Morrissey ook weinig te klagen met drie albums bij de bovenste 40, het debuut op plek 75 en de drie verzamelaars bij elkaar ook nog 6 keer genoemd. Zijn solo-album strandde nét buiten de top 100, op 102.
Oh ... sweetness, sweetness, I was only joking
When I said by rights you should be
Bludgeoned in your bed
And now I know how Joan of Arc felt
Now I know how Joan of Arc felt
As the flames rose to her roman nose
And her Walkman started to melt
When I said by rights you should be
Bludgeoned in your bed
And now I know how Joan of Arc felt
Now I know how Joan of Arc felt
As the flames rose to her roman nose
And her Walkman started to melt
0
1. U2 - The Joshua Tree (1987) | 197 punten | 34x genoemd
Nr. 1 van: Cured, Snakesin, LucM | Aantal keer Top 5: 11 | Aantal keer Bottom 10: 3
2012: 1 | 2011: 2

De onbetwiste nummer 1. Het enige album dat meer dan 30 keer genoemd werd. Maar liefst 11 keer bij de bovenste 5 waarvan 7 keer bij de bovenste 2. Alleen Prince deed dat beter met 8 keer bij de bovenste 2.
aERodynamIC, andré, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, aslan, AstroRocker, Ataloona, BeatHoven, bennerd, bikkel2, Broem, BrotherJohn, Brunniepoo, Cabeza Borradora, Casartelli, Chevy, ClassicProgRock1, Co Jackso, Cured, deric raven, Dexter, Dieter, Don Cappuccino, Dr. Pat, dumb_helicopter, Edwynn, Ernie, fatima, Fedde, GrafGantz, Hendrik68, herman, HugovdBos, J.J. Wever, jeroentjuhh, Jester, johannesA, Johnny Marr, JohnnyVergerFan, jori stes, k.grubs, kemm, Kill_illuminati, Koenr, Korreltje Zout, Kronos, laxus11, LucM, Lukas, Lying Mouth, Marty McFly, Misterfool, nelis, nico1616, Noordpool, Oldfart, remcodulac, Rogyros, Rudi S, Salvadore, sheep67, Sjoerd148, Snakeskin, Snoeperd, stoepkrijt, Superbitch, Telamon, the weaver, ThE_CrY, thelion, Tony, Toon1, Tribal Gathering, Twinpeaks, vantagepoint, vigil, vincentcorjanus, Ward, wilbur, Zephyr, Ziegler
Bij deze.
Nr. 1 van: Cured, Snakesin, LucM | Aantal keer Top 5: 11 | Aantal keer Bottom 10: 3
2012: 1 | 2011: 2

De onbetwiste nummer 1. Het enige album dat meer dan 30 keer genoemd werd. Maar liefst 11 keer bij de bovenste 5 waarvan 7 keer bij de bovenste 2. Alleen Prince deed dat beter met 8 keer bij de bovenste 2.
And in the world a heart of darkness, a fire zone
Where poets speak their heart, then bleed for it
Jara sang - his song a weapon in the hands of one
Whose blood still cries from the ground
It runs like a river runs to the sea
It runs like a river to the sea
I don't believe in painted roses or bleeding hearts
While bullets rape the night of the merciful
I'll see you again when the stars fall from the sky
And the moon has turned red over One Tree Hill
We run like a river runs to the sea
Had ik de volgende 82 deelnemers al bedankt?Where poets speak their heart, then bleed for it
Jara sang - his song a weapon in the hands of one
Whose blood still cries from the ground
It runs like a river runs to the sea
It runs like a river to the sea
I don't believe in painted roses or bleeding hearts
While bullets rape the night of the merciful
I'll see you again when the stars fall from the sky
And the moon has turned red over One Tree Hill
We run like a river runs to the sea
aERodynamIC, andré, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, aslan, AstroRocker, Ataloona, BeatHoven, bennerd, bikkel2, Broem, BrotherJohn, Brunniepoo, Cabeza Borradora, Casartelli, Chevy, ClassicProgRock1, Co Jackso, Cured, deric raven, Dexter, Dieter, Don Cappuccino, Dr. Pat, dumb_helicopter, Edwynn, Ernie, fatima, Fedde, GrafGantz, Hendrik68, herman, HugovdBos, J.J. Wever, jeroentjuhh, Jester, johannesA, Johnny Marr, JohnnyVergerFan, jori stes, k.grubs, kemm, Kill_illuminati, Koenr, Korreltje Zout, Kronos, laxus11, LucM, Lukas, Lying Mouth, Marty McFly, Misterfool, nelis, nico1616, Noordpool, Oldfart, remcodulac, Rogyros, Rudi S, Salvadore, sheep67, Sjoerd148, Snakeskin, Snoeperd, stoepkrijt, Superbitch, Telamon, the weaver, ThE_CrY, thelion, Tony, Toon1, Tribal Gathering, Twinpeaks, vantagepoint, vigil, vincentcorjanus, Ward, wilbur, Zephyr, Ziegler
Bij deze.

* denotes required fields.