MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 2000: Ik heb toegevoegd....:

Tussen kerst en oud & nieuw is het weer zover, de top 2000. Ik weet niet of hier meer mensen zijn die er naar luisteren maar sinds 3 jaar is het een vast ritueel om naar zo veel mogelijk plaatjes te luisteren gedurende die dagen.

Er kan nu weer gestemd worden op de plaatjes in de lijst op www.radio2.nl

Je kunt op maximaal 10 nummers stemmen die al in de lijst staan. Tevens kun je nog 1 extra nummer opgeven die je in de lijst zou willen hebben maar die er nog niet in staat.

Laat dit nou de rede zijn waarom ik dit topic start. Naast het feit dat het misschien leuk is om te zien op welke nummers die moviemetermaatjes stemmen is dit ook een mooie gelegenheid om je extra keuze te lobbyen.

Hier is mijn lijst:

Jimi Hendrix Experience - Hey Joe
Supertramp - Give a little bit
Beatles- Strawberry fields forever
Coldplay - Clocks
Beach Boys - God only knows
Queen - You're my best friend
Scene - Blauw
Rolling Stones - Sympathy for the devil
Billy Joel - Piano man
John Lennon - Instant karma

Ja het zijn vooral de grotere hits uit het verleden waar we op kunnen stemmen, maar dat is op zich ook wel weer leuk. Bands waar ik graag op zou stemmen als Velvet Underground en Joy Division zal je er (nog) niet in vinden, alhowel je natuurlijk wel 1 willekeurige plaat kan toevoegen.

Mijn toegevoegde nummer is:

Blind Melon - No Rain Paar dagen geleden opnieuw kennis gemaakt met dit nummer en wat is het prachtig prachtig. Naast dit nummer heeft Blind Melon ook nog een groot aantal andere hele mooie plaatjes gemaakt, maar denk dat No Rain de grootste kans maakt om ook in de lijst te komen.

Hoop dat er een aantal mensen hier zijn die het met me eens zijn over Blind Melon en ook op dit nummer stemmen.

Ik weet niet precies hoe het gaat. Of dit nummer nu automatisch in de standaard stemlijst komt of dat er meerdere mensen willekeurig op deze plaat moeten stemmen.

Het enige dat ik wel weet is dat alle nummers die vorig jaar in de lijst staan dit jaar ook automatisch in de lijst staan.

Ben benieuwd wat jullie stemmen zijn.

Yak
Holy crap, wat een lange lijst! Het zou volgens mij beter werken als je elk nummer dat in aanmerking zou kunnen komen even apart kunt zetten en daaruit een lijst van tien destilleert. Als het maximum aantal bereikt is, moet er steeds een single ten koste van een andere gaan.

Vanavond maar eens even doorheen bladeren, als ik wat meer tijd heb.

JonnieBrasco
Ik vind die top-2000 een leuk initiatief, alleen het mechanisme met o.a. die keuzelijst is wel heel erg oogklepperig. Ik schat dat 90% van mijn eigen top-2000 nummers er niet in staat. Je moet dit blijkbaar bekijken met een top-40 bril op, hoewel de meeste jaren'90 Britpop hits er niet eens in staan, en bij veel artiesten staan niet de goede nummers, maar enkel de hits.:( Mijn lijstje bevat daarom veel 60's, omdat mijn meeste favoriete 60's-nummers er wel bij stonden. Toch staan er genoeg leuke nummers tussen, en het is altijd moeilijk om een top-10 te bepalen, met mijn lijstje ben ik dus niet te kieskeurig geweest:
1. Small Faces - Tin soldier
2. U2 - Beautiful day
3. Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
4. J.J. Cale - After midnight
5. Rolling Stones - Under my thumb
6. Animals - We gotta get out of this place
7. Beatles - A day in the life
8. Talk Talk - Such a shame
9. Who - My generation
10. Roxy Music - Avalon

Toegevoegd heb ik Coldplay - God Put a Smile Upon Your Face.

Een lijst waarbij niet eens één nummer staat van Nirvana, Pearl Jam, Smashing Pumpkins, etc. maar wel het halve oeuvre van Borsato en De groot neem ik toch niet echt serieus.

Maar zal wel weer luisteren en vooral de lagere nummers geeft je dan zon aha-erlebnis.

En ik zou graag Kristallnach van BAP willen toevoegen.

Kos
Ik heb Paranoid Android maar toegevoegd.

Volgens Rob Stenders "de Bohemian Rhapsody van de jaren 90"
En die staat er dus niet eens in...

JonnieBrasco
Is ook nooit een top40-hit/radiohit in Nederland geweest toch? Dat is waar die top-2000 toch vooral om draait... (Ik geef er ook liever een andere definitie aan.
Radio 2, je hoort nog eens wat. Not dus...

Yak
JonnieBrasco schreef:

Is ook nooit een top40-hit/radiohit in Nederland geweest toch?

Paranoid Android toch wel zeker? Of luister ik nu al zo lang geen radio meer dat ik niet eens weet wat een hit is geweest en wat niet?

Hey, plots schiet me weer een vraag voor de MuMe-muziekquizbot te binnen.

Gary Jules - Mad World maar toegevoegd, er staat wel heel veel niet in...

Zoals ik al zei, vooral veel grote hits uit het verleden en dan met name 80's en ouder. Zal wel te maken hebben met de gemiddelde luisteraar die volgens mij boven de 30 ligt.

Ik luister het voornamelijk om mijn kennis van de oudere muziek wat uit te breiden. Ik heb namelijk inderdaad heel veel "OHJA!" momenten als ik er naar luister. Nummers waar ik anders nooit de naam van had geweten.

Ik had verwacht dat meerdere hier van de top 2000 afwisten, maargoed misschien worden er nu wat meer "alternatieve" goede nummers toegevoegd.

Dat er geen nirvana instaat verrast me een beetje, ik dacht dat ik die er eerder ook wel eens in heb zien staan.

Ruby1966
EmDee schreef:

En ik zou graag Kristallnach van BAP willen toevoegen.

De top 2000 is een feestje van radio 2. En de nummers passen in het Radio-2 format (griezelig woord). Zo simpel is het.
Vind het altijd wel gezellig. Met name in de lagere regionen hoor je nog wel eens iets geinigs. Het begint ook wel een beetje bij die periode te horen. Ik ga binnenkort eens voor het stemmen zitten. Ik weet nog dat ik vorig jaar There is a light that never goes out van The Smiths had toegevoegd. (Dat toevoegen is gewoon extra. Als een plaat op die manier veel stemmen krijgt haalt hij zonder voorselectie de top 2000. Vorig jaar stond Clocks redelijk hoog met toevoegstemmen.)

Ruby1966
Mijn lijstje :

The Who - See Me , Feel Me
Coldplay- Clocks
David Bowie - Rebel Rebel
Duran Duran - Save A Prayer
Elvis Costello - I Want You
Marillion - Lavender
Neil Young - Like A Hurricane
New Order - Blue Monday
Rolling Stones - She's A Rainbow
The Waterboys - The Whole Of The Moon

Zelf toegevoegd : The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out

Ruby1966
starbright boy schreef:
Ik weet nog dat ik vorig jaar There is a light that never goes out van The Smiths had toegevoegd.

Dat is toevallig

titan (crew)
Ik heb gestemd op:

* The the - Uncertain smile
* Ultravox - Vienna
* The beatles - I am the walrus
* Sparks - This town ain't big enough for the both of us
* David Bowie - Space oddity
* New order - Blue monday
* Electric light orchestra - Mr blue sky
* Lou Reed - Perfect day
* Stranglers - Golden brown
* Beach boys - God only knows

Zelf toegevoegd: Moments in love van Art of noise. Anne van Egmond gebruikte dit nummer als achtergrondmuziekje in haar programma het Egmond complex (zondagochtend op toen nog Hilversum 3). Ik was meteen helemaal wild van het nummer, maar had geen idee wie het uitvoerde. In 1987 kwam het uiteindelijk op single uit en haalde het de top 10.

Ik mis ontzettend veel platen die wel in het profiel passen van radio 2, maar er toch niet bij staan. Zo is het opvallend dat je bijvoorbeeld niet op Sketches of Spain van the nits, A girl like you van Edwyn Collins of Bittersweet symphony van the verve kan stemmen maar wel op One van Metallica.

ElMeroMero
Toch wel eigenaardig om te zien dat bands zoals Roxy Music schouder aan schouder staan met The Shorts in de aangeboden line-up

Mijn lijstje:

Thomas Dolby-I Scare Myself
Boudewijn de Groot-Een Tip van de Sluier
The Blue Nile-Tinseltown in the Rain
Japan-Nightporter
Johnny Cash-A Boy named Sue
The Korgis-Everybody's Got to Learn Sometimes
Talking Heads-Once in a Lifetime
Beatles-A Day in the Life
Dolly Parton-Jolene

Zelf toegevoegd:

Velvet Underground-Venus in Furs

Verrassend en breed lijstje, ElMero.

Dustyfan
NERD schreef:

Tussen kerst en oud & nieuw is het weer zover, de top 2000. Ik weet niet of hier meer mensen zijn die er naar luisteren maar sinds 3 jaar is het een vast ritueel om naar zo veel mogelijk plaatjes te luisteren gedurende die dagen.

De eerste top 2000 was met de millenium-wisseling, dus dit jaar wordt zelfs al de 5de keer

Behalve vorig jaar heb ik elk jaar zoveel mogelijk Radio2 aangehouden. Mijn lijstje dit jaar:

1 10CC The Wall street shuffle
2 David Bowie Space oddity
3 Rolling Stones Mother's little helper
4 Supertramp The logical song
5 Doe Maar De bom
6 Klein Orkest Over de muur
7 Bangles Eternal flame
8 Beatles Magical mystery tour
9 Boudewijn de Groot Welterusten, mijnheer de president
10 Queen Who wants to live forever

Beetje willekeurige volgorde...

1. Coldplay-Clocks
2. The Doors-Touch me
3. Duran Duran-Ordinary world
4. Jacques Brel-Ne me quitte pas
5. Jimi Hendrix-Hey Joe
6. Kate Bush - Wuthering heights
7. Nik Kershaw-The riddle
8. Prince-Purple rain
9. R.E.M.-The one I love
10. Soft cell - Tainted love

Toegevoegd: Saybia-The day after tomorrow

Maar dit is dus echt hoe je pet die dag staat, het zouden er morgen zo weer anderen kunnen zijn

Dustyfan schreef:

De eerste top 2000 was met de millenium-wisseling, dus dit jaar wordt zelfs al de 5de keer

Ik bedoelde voor mijzelf 3 jaar misschien niet helemaal duidelijk.

Dit is mijne dan, erg moeilijk natuurlijk dus heb hem een beetje gevarieerd gehouden:

Beatles - Something (1969)
Bløf - Liefs uit Londen (1998)
Byrds - Turn turn turn (to everything there is a season) (1965)
Chic - Good times (1979)
Creedence Clearwater Revival - I put a spell on you (1972)
Doors - Riders on the storm (1971)
Korgis - Everybody's got to learn sometime (1980)
Michel Fugain - Une belle histoire (1972)
Sergios Mendes & Brazil '66 - Mas que nada (1966)
Beach Boys - Wouldn't it be nice (1966)

Eigen toevoeging:
Smokey Robinson & The Miracles - Tracks of my Tears

Kos
Bløf - Liefs uit Londen (1998)

ElMeroMero
EmDee schreef:

Verrassend en breed lijstje, ElMero.

Dank je

Zelf vond ik mijn lijstje eigenlijk weinig opzienbarend en weinig avontuurlijk. Veel van de nummers die ik heb gekozen zijn namelijk "jeugdliefdes": liedjes uit de oude doos die voor het grootste deel al jaren vertrouwd in de oren klinken.

Oude liefde roest dus duidelijk niet.:-)

Bovendien merk ik net op dat ik gisteren maar negen nummers uit mijn lijstje heb opgenoemd. Is that All There Is ? van Peggy Lee is door een moment van verstandsverbijstering er tussenuit komen vallen.

Terugkijkend moet ik ook toegeven dat de selectie van mijn persoonlijke keuze gisteren een beetje impulsief was. Nu ik tijd heb gehad om er even over na te denken, had ik vandaag waarschijnlijk een moeilijke keuze moeten maken tussen Mia van Gorki en Só Tinha de Ser Com Vocé van Elis Regina.

Waarom verwachtte ik deze reactie?

Ja, vind het waarschijnlijk wel het beste Nederlandstalige nummer ooit denk ik. Zoals ik zei, heb het een beetje gevarieerd, ik kan ook zo 10 geweldige nummers uit de jaren 80 er neer zetten.

Daarbij zou je er zó 100 goede nummers toe kunnen voegen natuurlijk. Maar goed, het blijft leuk

Tjonge, ik was behoorlijk verbaasd over de voorselectie. Terwijl ik toch dacht een redelijk beeld te hebben van het Radio 2 profiel. Niks van Joni Mitchell, zelfs geen The River? Geen enkel Al Green-solo-liedje? Ook niet Let's Stay Together??

Verder miste vaak juist mijn favoriete hitje van een bepaalde artiest, al had ik dat soms wel verwacht. Maar van Simon & Garfunkel ontbreekt bijvoorbeeld America. Van Michael Jackson had ik graag Off The Wall gekozen, maar helaas. En ik had graag Marvin Gayes Let's Get It On opgenomen, maar ook die stond er verbazingwekkend genoeg niet in.

En dan zit er nauwelijks muziek in van de laatste vijf tot tien jaar, ook als het volgens mij mooie, kalme, "radiovriendelijke" liedjes van grote artiesten betreft: geen The Verve, niks van Radiohead, geen Tori Amos. Maar wel Borsato en Blof natuurlijk.

Maar goed, ze moeten natuurlijk keuzes maken en er bleef nog veel moois over. Mijn keuze:

Aerosmith - Dream on (1973)
Beatles - Norwegian wood (1965)
Crowded House - Four seasons in one day (1992)
De Poema's - Zij maakt het verschil (2001)
Jacques Brel - Ne me quitte pas (1965)
Kate Bush - The man with the child in his eyes (1978)
Michael Jackson - Beat it (1983)
Nik Kershaw - Wouldn't it be good (1984)
Sinead O'Connor - Troy (1987)
Van Morrison - Moondance (1970)

En uit de vele omissies heb ik voor Nick Cave's Into My Arms gekozen als toevoeging.

Koekebakker schreef:

Nick Cave's Into My Arms

Mooie keus!

mmmm, zo moeilijk was het ook weer niet hoor. Er staat toch echt een hoop rotzooi tussen.

Mijn top-10:

The Who - Baba O'Riley
Roxy Music - Virginia Plain
New Order - Blue Monday
Steely Dan - Do It Again
Talking Heads - Slippery People
The The - Uncertain Smile
Herman's Hermits - No Milk Today
Lou Reed - Perfect Day
10CC - Silly Love
Blue Nile - Tinseltown In The Rain

eigen keuze: Love - Alone Again Or

Art
Ook ik heb een lijstje gemaakt

Metallica - One
The Doors - The end
Bruce Springsteen - The river
Barry McGuire - Eve of destruction
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Beach Boys - God only knows
Boudewijn de Groot - Avond
Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain?
Rolling Stones - Paint it black
Bob Dylan - I want you

En ik heb Beatles - Come together als eigen keuze toegevoegd. Raar dat ie er niet tussen staat

Mja, er zijn ongetwijfeld nog meer leuke Beatles liedjes afgevallen.

Art
En nog maar even een lijstje toegevoegd

Bruce Springsteen - My home town
Elvis Costello - I want you
Jackson Browne - The load out/Stay
The motions - Wasted words
Doors - Light my fire
Doobie Brothers - Listen to the music
Hollies - The baby
Beach Boys - Wouldn't it be nice
Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg

En dit keer heb ik Doors - When the music's over gekozen als eigen keuze

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:05 uur

geplaatst: vandaag om 09:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.