Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
1
geplaatst: 26 december 2020, 22:31 uur
Douwe Bob - Jacob's Song kan je ook wel toevoegen (poor man's Wichita Lineman).
1
geplaatst: 26 december 2020, 22:37 uur
Er zitten toch een aantal niet-overbodige covers tussen.
z.B.: zonder BLØF & Geike hadden weinigen geweten van Frankfurt Oder ---> gouden zet
z.B.: zonder BLØF & Geike hadden weinigen geweten van Frankfurt Oder ---> gouden zet
1
geplaatst: 26 december 2020, 22:38 uur
GrafGantz schreef:
Nou ja zeg. Blijkt gewoon Jools Holland te zijn die piano speelt op Uncertain Smile! HOE BESTAAT HET!!!
Nou ja zeg. Blijkt gewoon Jools Holland te zijn die piano speelt op Uncertain Smile! HOE BESTAAT HET!!!
Hiermee heb ik vanochtend nog goede sier gemaakt bij de schoonfamilie, die dat nog niet wist.

0
geplaatst: 26 december 2020, 22:39 uur
Sommige nummers hebben wel merit hoor, maar wat betreft 26, 71, 105, 310, 374, 597, 698, 803, 826, 1010, 1182, 1280, 1312, 1495, 1583, 1765, 1805, 1807, 1850, 1918 moet ik je wel gelijk geven Gretz.
0
geplaatst: 26 december 2020, 22:39 uur
Toen ik dat van Jools Holland aan mijn ouders vertelde werd er glazig gekeken.. Wie?
TV is niet bepaald het favoriete medium.
TV is niet bepaald het favoriete medium.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2020, 22:40 uur
herman schreef:
Hiermee heb ik vanochtend nog goede sier gemaakt bij de schoonfamilie, die dat nog niet wist.
(quote)
Ze kenden Jools wel, maar niet van Uncertain Smile?
1
geplaatst: 26 december 2020, 22:43 uur
Gretz schreef:
Gretzlijstje Tamelijk Overbodige Covers in de Top 2000:
0040. Johnny Cash - Hurt (2002)
0040. Johnny Cash - Hurt (2002)
Trent Reznor zelf vindt deze cover daarentegen verre van overbodig:
I pop the video in, and wow... Tears welling, silence, goose-bumps... Wow. [I felt like] I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore... It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [Somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning – different, but every bit as pure.
0
geplaatst: 26 december 2020, 22:45 uur
Wat ik bij Hurt mooi vind is dat ie een heel andere invalshoek heeft dan het origineel en daardoor een heel ander gevoel opwekt. Mag beide graag horen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2020, 22:46 uur
Ik vind dan weer zowel het origineel als de cover knap pathetische drakenbagger maar de Cash versie is idd wel net even een graadje gênanter.
0
geplaatst: 26 december 2020, 22:47 uur
dat is ook een uitleg.Waar ik de strekking ook wel kan volgen, maar ze vallen voor mij wel goed.
0
geplaatst: 26 december 2020, 22:51 uur
Ik sluit me aan bij Reznor. Cash' versie van Heart of Gold en Desperado zijn vele malen meer overbodig. Sowieso staat er te weinig in van zijn jaren 50 en 60 muziek.
Over draken bagger gesproken, van de 24 nummers van de Stones kan As Tears Go By er ook wel uit. Niet eens goed genoeg voor 40 licks.
Over draken bagger gesproken, van de 24 nummers van de Stones kan As Tears Go By er ook wel uit. Niet eens goed genoeg voor 40 licks.
1
geplaatst: 26 december 2020, 22:53 uur
Simpel, Hurt is in elke versie van elke artiest overbodig, uitgezonderd Hurt van Christina A.
1
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2020, 22:54 uur
Opeens bedenk ik mij dat als Michael Stipe ooit een cover versie van Hurt op de markt brengt dat ik dan misschien wel helemaal stop met muziek want dat moet wel het definitieve einde van goede smaak zijn.
Of wacht.. Michael Stipe feat. Tori Amos - Hurt (Jools Holland piano mix)
AaaaaAaaaaarrrgggghhhhhhh

0
geplaatst: 26 december 2020, 22:55 uur
Klopt, ze kenden Jools Holland wel - zelfs een keer live gezien. Maar Uncertain Smile kenden ze dan weer niet. Sowieso zijn de hele jaren '80 een beetje een hiaat. Precies de periode dat de kinderen klein waren, weinig tijd voor muziek blijkbaar.
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:00 uur
Onweerwolf schreef:
Opeens bedenk ik mij dat als Michael Stipe ooit een cover versie van Hurt op de markt brengt dat ik dan misschien wel helemaal stop met muziek want dat moet wel het definitieve einde van goede smaak zijn.
(John Ewbank classical mix)Opeens bedenk ik mij dat als Michael Stipe ooit een cover versie van Hurt op de markt brengt dat ik dan misschien wel helemaal stop met muziek want dat moet wel het definitieve einde van goede smaak zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2020, 23:00 uur
herman schreef:
Klopt, ze kenden Jools Holland wel - zelfs een keer live gezien. Maar Uncertain Smile kenden ze dan weer niet. Sowieso zijn de hele jaren '80 een beetje een hiaat. Precies de periode dat de kinderen klein waren, weinig tijd voor muziek blijkbaar.
(quote)
Ah, ja, ik ken die Holland alleen maar van Uncertain Smile, dat is ook onderdeel van mijn verwondering om het feit dat die anekdote altijd van stal wordt gehaald.
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:02 uur
Ik denk dat op deze wijze geen enkel nummer overeind blijft. Dan valt het origineel en die cover van Johnny cash ook wel weer mee toch?
3
geplaatst: 26 december 2020, 23:10 uur
Gretz schreef:
Ze zijn niet allemaal wanstaltig slecht, maar als er van elk nummer slechts de originele versie in de lijst mocht staan was ik er niet rouwig om. Houd je toch maar mooi 41 plaatsen over voor andere mooie nummers.
(er zijn vast nog covers die ik vergeten ben te noemen)
0231. The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg (1981)
0304. Nirvana - The Man Who Sold the World (1994)
0536. Whitney Houston - I Will Always Love You (1992)
1242. James Taylor - You've Got a Friend (1971)
1420. Therapy? - Diane (1995)
1771. Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog (1994) [origineel: Riccardo Fogli - Storie Di Tutti I Giorni]
Ze zijn niet allemaal wanstaltig slecht, maar als er van elk nummer slechts de originele versie in de lijst mocht staan was ik er niet rouwig om. Houd je toch maar mooi 41 plaatsen over voor andere mooie nummers.
(er zijn vast nog covers die ik vergeten ben te noemen)
0231. The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg (1981)
0304. Nirvana - The Man Who Sold the World (1994)
0536. Whitney Houston - I Will Always Love You (1992)
1242. James Taylor - You've Got a Friend (1971)
1420. Therapy? - Diane (1995)
1771. Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog (1994) [origineel: Riccardo Fogli - Storie Di Tutti I Giorni]
Er staan zeker wanstaltige covers in (mn. die van Robyn), maar je slaat hier wel een beetje door vind ik. Er is een verschil tussen popiejopie-artiesten die een slap aftreksel maken van een bekend nummer of (populaire) artiesten die een obscuur anderstalig nummer hertalen. In de laatste categorie lijken me Oude Maasweg, maar ook Dromen Zijn Bedrog logische nummers in de lijst - niemand zit te wachten op de originelen hier.
Als jouw favoriete artiest (ik noem er maar eentje, The National) een geslaagde cover uitbrengt van een volstrekt onbekend nummer en die haalt de top 2000, dan vind je dat wel okay gok ik. En dat lijkt me ook terecht.
En dan zijn er nog covers zoals die van Nirvana en Therapy? die compleet anders zijn dan het origineel. Van mij mogen ze ook best de originelen draaien, maar de covers hebben wel degelijk hun bestaansrecht verdiend.
You've Got A Friend is trouwens geschreven voor James Taylor door Carole King, waarom zou hij er dan zelf niet mee in de lijst mogen staan?
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2020, 23:12 uur
Joren999 schreef:
Ik denk dat op deze wijze geen enkel nummer overeind blijft. Dan valt het origineel en die cover van Johnny cash ook wel weer mee toch?
Nee, ik ga wel echt met Poeha mee vwb Hurt. Echt een vreselijk nummer in welke versie dan ook.
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:14 uur
Reznor zelf vindt de versie van Cash ook beter geloof ik. Ik ben wel NIN-liefhebber, maar Hurt is nooit een echte favoriet geweest hier.
Je bent niet bekend met Later with... Jools Holland? Muziekshow op de BBC die al zeker een jaar of 30 loopt.
Onweerwolf schreef:
Ah, ja, ik ken die Holland alleen maar van Uncertain Smile, dat is ook onderdeel van mijn verwondering om het feit dat die anekdote altijd van stal wordt gehaald.
Je bent niet bekend met Later with... Jools Holland? Muziekshow op de BBC die al zeker een jaar of 30 loopt.
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:16 uur
Poeha schreef:
Simpel, Hurt is in elke versie van elke artiest overbodig, uitgezonderd Hurt van Christina A.
Oh dit is zó waar.
1
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2020, 23:21 uur
herman schreef:
Alleen van naam omdat ik op een gegeven moment maar eens heb gegoogled wie die Jools nou was en waarom hij altijd expliciet genoemd moest worden.
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:27 uur
Tori Amos is morgen rond deze tijd. Dan weet je het alvast!
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:30 uur
Als er iemand goeie covers aflevert, dan toch Tori Amos. Ooit haar versie van Slayer's Raining Blood gehoord?
0
geplaatst: 26 december 2020, 23:32 uur
Oke, nu Lac de Connemara. Ik ga naar bed, infantieler dan dat wordt het niet meer...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.