MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
The_CrY schreef:
Ja, ok, Silent Lucidity, maar dat is nou net niet een nummer dat ik voor mn plezier zou opzetten. Probleem is gewoon dat ik vaak een andere mening heb over welk Queensrÿche of Dream Theater nummer erin zou moeten dan anderen. Dat is geen probleem natuurlijk, want als die top 2000 me niet zint zet ik gewoon lekker een album op die me wel zint.

Dan wordt het inderdaad lastig. De top 2000 is nu eenmaal een mainstream-lijst, uitzonderingen daargelaten. Ben trouwens erg benieuwd waar Slayer dit jaar eindigt.

Edgar18 schreef:
Hier mijn lijst, met vrije keuzes waarvan ik in ieder geval nog de illusie heb dat ze de lijst zouden kunnen halen (de één wat eerder dan de ander).

The Beatles - A Day In The Life
Bill Withers - Ain't No Sunshine
The Clash - London Calling
Jeff Buckley - Hallelujah
Keane - Somewhere Only We Know
Muse - Plug In Baby
No Doubt - Don't Speak
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of The Bay
Prince - Purple Rain
Radiohead - Street Spirit
The Rolling Stones - Angie
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Toto - Africa

Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Nick Drake - River Man
Nina Simone - Sinnerman
Rodriguez - Sugar Man
Tom Waits - Martha

Martha

Mijn uiteindelijke lijst:

Kate Bush - Cloudbusting
Talk Talk - Such A Shame
Bon Jovi - Living On A Prayer
Talking Heads - Road To Nowhere
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Slayer - Angel Of Death
Tom Waits - Tom Traubert's Blues
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
O.M.D. - Enola Gay
Yes - Close To The Edge
The Doors - L.A. Woman
David Bowie - Heroes
Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son
Nick Cave and the Bad Seeds & Kylie Minoque - Where The Wild Roses Grow
Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues

Iron Maiden - The Number Of The Beast
Beastie Boys - Intergalactic
Opgezwolle - Hoedenplank
Queens Of The Stone Age - No One Knows
Judas Priest - Victim Of Changes

Mijn vrije keuzes:

01. Talk Talk - Living in Another World
02. The Verve - The Drugs Don't Work
03. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
04. Tori Amos - Winter
05. The National - Bloodbuzz Ohio

Vreemd dat de eerste twee niet in de keuzelijst stonden. Vrije keuzes hebben helaas amper kans (behalve bij zo'n Slayer-actie dat een website duizenden abonnees oproept om één specifiek nummer te nomineren)

Salvadore schreef:
Mijn vrije keuzes:

04. Tori Amos - Winter
05. The National - Bloodbuzz Ohio

Vreemd dat de eerste twee niet in de keuzelijst stonden. Vrije keuzes hebben helaas amper kans (behalve bij zo'n Slayer-actie dat een website duizenden abonnees oproept om één specifiek nummer te nomineren)

Mwah, vorig jaar zijn er 36 platen via de vrije keuze mogelijkheid ingekomen..weliswaar niet allemaal evne hoog als Slayer, maar ze staan nu wel op de keuzelijst (jammer alleen dat ze van die dyslecti-josti's in dienst hebben bij R2)

Er zijn meer acties geweest dan die van Slayer, al heeft die veel aandacht gehad en werd er ook echt actief gelobbyd. Ook m.b.t. die andere platen (die via vrije keuze in de top-2000 terecht zijn gekomen) zijn echt wel afspraken gemaakt om een plaat te supporten. Niks mis mee hoor, dat geeft alleen maar aan dat het "leeft". Bovendien hebben fan-clubs vanaf de start van de Top-2000 niet anders gedaan dan een bekende artiest/band veelvuldig te promoten.

Ben benieuwd hoeveel The Smiths gaan stijgen dit jaar...

Salvadore schreef:
Mijn vrije keuzes:

Die staan bij mij vaak op mijn vrijekeuzelijst! De afgelopen drie jaar hebben ze allemaal twee keer in mijn lijst gestaan. Of ze het dit jaar gaan halen weet ik nog niet.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Die staan bij mij vaak op mijn vrijekeuzelijst! De afgelopen drie jaar hebben ze allemaal twee keer in mijn lijst gestaan. Of ze het dit jaar gaan halen weet ik nog niet.

Prachtige keuzes. Arcade Fire maakt denk ik ook een goede kans om ooit de lijst te halen. Alleen de vraag is wanneer: dat kan best nog wel een aantal jaren duren en dan ook nog eens via de vrije keuze. De steun voor groepen als Arcade Fire of the National zal vooralsnog niet via de doorsnee radio 2-luisteraars komen, die zijn over het algemeen veel behoudener qua stemgedrag lijkt me, maar wel via de musicmeter-gebruikers bijvoorbeeld.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Arcade Fire krijgt denk ik van MuMe leden wel enig bijval, dus wellicht een goede optie dan

Dit is mijn lijst. Ik wil 'Mirrors' van Justin Timberlake in de lijst, doen jullie mee?

Yes, 1 overeenkomst met Maarten. . Leuk nummer hoor, "Mirrors", maar nee, daar was voor mij geen plaats voor bij mijn vrije keuzes.

Zelfs Get Lucky staat trouwens niet in de keuzelijst.

Had er perfect bijgekund qua 'wel aardig, maar geen Heilige Graal, dus best wel overschat'. Die vier nummers van Mumford & Sons kunnen trouwens echt de lijst uit wat mij betreft. Bah.

Slowgaze schreef:
Die vier nummers van Mumford & Sons kunnen trouwens echt de lijst uit wat mij betreft. Bah.

Vier?

Casartelli (moderator)
en de mijne

Omdat ik hier niet echt iets van mijn gading vond onder de voorstellen om platen de lijst in te stemmen, heb ik mijn eigen plan maar getrokken. Heb het wel bij een beetje korte nummers gehouden, het moet tenslotte wel een beetje toegankelijk blijven.

Ik ga sowieso Arcade Fire - Rebellion & Nina Simone - Sinnerman als vrije keuze opgeven.

Schandalig natuurlijk dat dit soort nummers er niet in staan. Maar, ja dat valt te verwachten van een lijst waar The Eagles & Queen de Top 3 bevolken En een bekende band als The Smiths bijna ontbreekt en verkeerd wordt gespeld.

Salvadore schreef:
(quote)
Arcade Fire krijgt denk ik van MuMe leden wel enig bijval, dus wellicht een goede optie dan
Ik ben dit jaar tot de conclusie gekomen dat ik Rebellion helemaal niet hun beste nummer vind. Dus de kans dat die toch in mijn lijst komt neemt daarmee flink af...

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik ben dit jaar tot de conclusie gekomen dat ik Rebellion helemaal niet hun beste nummer vind. Dus de kans dat die toch in mijn lijst komt neemt daarmee flink af...

Tsja, ik vind het ook niet hun beste nummer, maar als iedereen een ander nummer van Arcade Fire noemt heeft het sowieso geen zin ze te noemen.

Blijkbaar is het niet te doen om met zijn allen overeenstemming te vinden over een nummer, want nog geen twee mensen kunnen het met elkaar eens worden.

Zelf zal ik iig The Smit(s) meenemen in mijn lijstje en toch ook maar Rebellion (Lies), als nummer 1 van onze Witte Trui. Alhoewel ik zeker 10 andere Arcade Fire-nummers beter vind.

Ik denk dat Slayer gewoon blijft in de lijst en dat The Number Of The Beast van Iron Maiden er eindelijk in zal komen. Gewoon de twee metalklassiekers uit de jaren '80 die er in moeten.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik vind het ook niet het beste nummer, maar is wel redelijk toegankelijk voor de radio. Ik nomineer niet per se "mijn" beste nummer van een artiest/band want dan krijg je alleen maar afwijkende nominaties die het sowieso al niet halen. Al mijn nominaties vind ik natuurlijk wel erg goed anders wil ik daar ook niet mee deelnemen. (wat herman min of meer zegt dus ... )

Dit is mijn lijst.

Gelukkig staan The Smiths er nu wel in al is het maar met één nummer (wel hun beste). De jaren '00 zijn wel ondervertegenwoordigd in de keuzelijst buiten de Nederlandse hits die dan weer oververtegenwoordigd zijn.

Bij mijn vrije keuzes zet ik iig:

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Velvet Underground - Venus in Furs

Ben nu de voorkeuzelijst aan het doorlopen. Fraaie bloemlezing van 50 jaar doodgedraaide popmuziek met her en der wat krenten in de pap.

Ik sta nog open voor andere vrije keuzes die enigszins een kans maken. Sinnerman wordt wel te lastig denk ik? Mijn eigen 5 topfavorieten noemen is sowieso vrij kansloos. Die halen de MuMe-lijstjes al amper, laat staan zo'n mainstream-lijst.

Ach, laat ik maar gewoon meedoen. Ik vervang No Cars Go wel door Rebellion.

Dames en heren, opletten: Rebellion (Lies) moet de lijst in! Allemaal meedoen graag

Mijn lijst

Otis Redding - I've Been Loving You To Long
James Brown - It's a Man's Man's World
Nina Simone - Ain't Got No / Ain't Got Life
Prince - When Doves Cry
Bruce Springsteen - Badlands
Pet Shop Boys - West end Girls
Elvis Presley - Suspicious Minds
Marvin Gaye - I Heard It Through the Grapvine
Stevie Wonder - Superstition
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Etta James - I Just Wanne Make Love To You
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Michael Jackson - Billy Jean
Arthur Conley - Sweet Soul Music

vrije keuzes
Donny Hathaway - The Ghetto
Nina Simone - Sinnerman
Otis Redding - Try a Little Tenderness
16 Horsepower - American Wheeze
Bobby Womack - Across 110th Street

Nou, dan mag mijn lijstje ook niet ontbreken:

Top2000 - De lijst van Rob - stemmen.top2000.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.