MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:

LucM schreef:
Dat Be My Baby van Ronettes er niet in staat is ook onvergeeflijk, toch wel dé meidenpopklassieker bij uitstek.

Dank voor de tip, die gaat met stip m'n keuzelijst in.

Oeh, Three Days van Jane's Addiction, helemaal vergeten! Geweldig nummer

Ook John Grant staat in de keuzelijst, wat lollig. Kom ik nu pas achter en helaas is mijn lijstje al verzonden.

Shit, 'You Got Me' kon ik niet vinden, zoekmachine wou 'Roots' niet pakken om de een of andere reden. Bij de r gezocht, maar daar alleen 'The Seed 2.0' (ook heel blij mee trouwens); wat voor een flapdrol bedenkt het om hoofdartiest en featuring in dit geval om te draaien?

De lijst der lijsten:

arcade-fire-reflektor
astrud-gilberto-the-girl-from-ipanema
the-beatles-paperback-writer
the-beatles-i-am-the-walrus
the-beatles-a-day-in-the-life
charlatans-only-one-i-know
the-cure-lullaby
david-bowie-ashes-to-ashes
david-bowie-life-on-mars
david-bowie-heroes
depeche-mode-enjoy-the-silence
fleetwood-mac-dreams
the-kinks-dedicated-follower-of-fashion
leonard-cohen-famous-blue-raincoat
massive-attack-unfinished-sympathy
new-order-blue-monday
pink-floyd-high-hopes
the-smiths-how-soon-is-now
sophie-b-hawkins-right-beside-you
stone-roses-fools-gold

the-chemical-brothers-three-little-birdies-down-beats
the-true-wheel-brian-eno
blackstar-david-bowie
duran-duran-girls-on-film-night-version
roxy-music-a-song-for-europe
stereolab-french-disko
tensnake-coma-cat
david-bowie-time
simple-minds-new-gold-dream-81-82-83-84
pj-harvey-to-bring-you-my-love
blur-the-universal
fuck-buttons-surf-solar
pulp-f-e-e-l-i-n-g-c-a-l-l-e-d-lo-v-e
arcade-fire-neighborhood-1-tunnels
deus-nothing-really-ends

Wat hebben jullie trouwens ingevuld bij hoogste nieuwe binnenkomer?

Ik dacht nog aan Justin Timberlake (Can't Stop The Feeling is onderhand al een half jaar dagelijks op de radio) en Drake/Rihanna (One Dance is een geweldig nummer, maar te urban waarschijnlijk), maar uiteindelijk ben ik voor Douwe Bob gegaan. Meestal is het toch een suf Radio 2-nummer zonder smoelwerk (afgelopen 2 jaar Adele en Racoon dacht ik).

herman schreef:

Ik dacht nog aan Justin Timberlake (Can't Stop The Feeling is onderhand al een half jaar dagelijks op de radio) en Drake/Rihanna (One Dance is een geweldig nummer, maar te urban waarschijnlijk), maar uiteindelijk ben ik voor Douwe Bob gegaan. Meestal is het toch een suf Radio 2-nummer zonder smoelwerk (afgelopen 2 jaar Adele en Racoon dacht ik).

Ben bang dat het gaat tussen Kensington - Sorry, Rag 'N Bone Man - Human en Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling

Fathead schreef:
Ook John Grant staat in de keuzelijst, wat lollig. Kom ik nu pas achter en helaas is mijn lijstje al verzonden.

Ja die heb ik wel meegenomen (omdat ik het zag staan bij een vriend anders was ik er ook aan voorbij gegaan). Wel verrassend dat ie in de lijst staat.

Ik ben Echo & the Bunnymen helemaal vergeten en ik heb per ongeluk Joni Mitchell verwijderd (en toen wist ik niet meer wie... nu ineens weer wel... te laat). Ach ja, dat hoort er geloof ik ook bij

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Ik heb mezelf de tijd van het invullen van de enquête maar bespaard. Leek me nuttiger om nog even te dubbelchecken of ik geen doublures ingevuld had.

Johnny Marrissey schreef:
(quote)

Ben bang dat het gaat tussen Kensington - Sorry, Rag 'N Bone Man - Human en Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling

Ah ja, die tweede krijgt ook aardig wat airplay. Die eerste is echt totaal waardeloos, maar wel erg populair inderdaad.

herman schreef:
.

Bowie - lazarus

Of stond die er al in?

herman schreef:
Wat hebben jullie trouwens ingevuld bij hoogste nieuwe binnenkomer?.

Ik heb er inderdaad ook niks ingevuld, maar ik gok dat het een van deze word:
Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling
Shawn Mendes - Treat You Better
Twenty One Pilots - Stressed Out
Kungs vs. Cookin' on 3 Burners - This Girl

vigil schreef:
(quote)

Bowie - lazarus

Of stond die er al in?

Denk je dat die echt een kans maakt daarop?

Van de opties hierboven vind ik Stressed Out ook wel een waarschijnlijke (meer nog dan Bowie helaas). Volgens mij zijn This Girl en Can't Stop The Feeling zo'n beetje de 2 meest gedraaide nummers van het jaar, maar die eerste voelt niet 'radio 2 genoeg' op de een of andere manier. Maar hij zal vast wel bij de bovenste 400 komen.

herman schreef:
(quote)

Van de opties hierboven vind ik Stressed Out ook wel een waarschijnlijke (meer nog dan Bowie helaas). Volgens mij zijn This Girl en Can't Stop The Feeling zo'n beetje de 2 meest gedraaide nummers van het jaar, maar die eerste voelt niet 'radio 2 genoeg' op de een of andere manier. Maar hij zal vast wel bij de bovenste 400 komen.

Radio 2 was juist de eerste radiozender die This Girl oppikte, dus zal wel meevallen met 'niet radio 2 genoeg'. Sowieso is de keuzelijst wat minder 'radio 2' geworden, wat het stemmen juist weer moeilijker maakt. Voor het eerst moet ik schrappen. Ga morgen thuis rustig mijn keuze maken.

herman schreef:
Meestal is het toch een suf Radio 2-nummer zonder smoelwerk (afgelopen 2
jaar Adele en Racoon dacht ik).

7 Years van Lukas Graham?

Verder is I Took a Pill in Ibiza in mijn beleving ook één van de meestgedraaide nummers van het jaar, maar lijkt me verder niet de hoogste binnenkomer. Dan eerder een nummer met een emotionele lading, zoals idd ook Human en Sorry.

Ik heb even een lijstje gemaakt van wat (vermoedelijk) nieuw is in de keuzelijst in het wat alternatievere genre. Doe er je voordeel mee

Badly Drawn Boy
Big Star
Placebo - Pure morning
Pixies - Monkey gone to heaven
NIN - Hurt
Nick Drake
Strokes
Florence
Hives
Tame Impala
Hot Chip
Fela Kuti
Happy Mondays
Charlatans ?
John Grant
George Clinton/Funkadelic
Justice
Naughty By Nature
Presidents of the USA
Raconteurs
System of a Down
TC Matic
The War on Drugs
Ting Tings
Undertones
Velvet Underground
White Lies

herman schreef:

Blackstar, meer hoop dan vertrouwen...

herman schreef:
(quote)

Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik de vraag zag. Volgens mij ook veel voorbij gekomen op radio 2 zo rond zijn overlijden.

Verder heb er ook niet echt over nagedacht als ik eerlijk ben.

Als ik dat wel doen zou dat bv Feeling van Timberlake kunnen zijn.

Bizar eigenlijk dat Taylor Swifts populairste nummer Blank Space niet in de keuzelijst staat en een handvol andere nummers van haar wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.