MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Thanks. Voornamelijk uitstekende keuzes! Maar jij bent toch helemaal geen Brabander van oorsprong Niek? Waarom stop je het nummer dan in je lijst?

In de jaren dat ik nog thuis woonde en nog wel eens in Brabantse kroegen kwam kon ik het ook altijd wel waarderen als ie voorbij kwam. Toch wel een sfeervol nummer dat iedereen uit volle borst meezingt, ondanks dat het kwalitatief weinig om het lijf heeft.
Studeer inmiddels ruim drie jaar in Eindhoven en woon er nu een maand. Verder moet ik toegeven dat ik rond mijn twaalfde even in een Guusfase zat, misschien wel de eerste artiest van wie ik het gehele repertoire kende. Van inburgeren wat dat betreft geen sprake dus.

Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen, guilty pleasure blijft ie echter nog altijd en ik blijf Niemand ook oprecht een prachtig nummer vinden.

Arrie schreef:
Eens wat betreft Despacito. Ed kan op zijn beurt meer last hebben van verdeeldheid over de nummers: Shape of You, Castle on the Hill, Galway Girl en Perfect. Volgens mij staat alleen die eerste in de keuzelijst, wat een enorm voordeel voor Shape of You is, maar een hoop mensen zullen ook op één van de andere drie stemmen. Die andere drie vind ik ook eigenlijk meer bij de Top 2000 passen dan het eveneens luchtige Shape of You. Zeker Perfect heeft het wel in zich om de komende jaren samen met Thinking Out Loud in de top 100 te staan.

Staat Castle on the Hill niet in de startlijst Dat had ik echt niet verwacht. Die zou ik toch wel als een Top 200 binnenkomer inschalen. Dat kan natuurlijk nog steeds maar je hebt bij zulke populaire artiesten wel een voordeel als je bij de te kiezen nummers staat.

VladTheImpaler schreef:
Zend Radio 2 uberhaupt wel hip-hop uit, dat doet 3FM dan toch iets meer? Zou verklaren waarom een Kendrick Lamar niet terug te vinden is in de keuzelijst.

Radio 2 zal vast wel wat hiphop klassiekers uitzenden (de la soul enzo) maar modern werk denk ik nauwelijks

Ik weet niet honderd procent zeker of ie er echt niet in staat. Maar als ie er niet instaat, denk ik dat dat is omdat ze nog wel redelijk terughoudend zijn met nummers uit 2017.

Eminem stond er vorig jaar opeens met vijf nummers in:

Cleanin' Out My Closet 1811
Lose Yourself 153
Stan 619
The Real Slim Shady 1745
Without Me 1717

Dus er is hoop.

123poetertjes schreef:

Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen, guilty pleasure blijft ie echter nog altijd en ik blijf Niemand ook oprecht een prachtig nummer vinden.

Niemand vind ik oprecht ook een van zijn mooisten! In 2005 toen dat het album Wijzer uitkwam heb ik daar ook nog veelvuldig naar geluisterd. Guus heeft ook zeker nog wel een plekje in mijn hart.

(Verder vind ik die cover van dat Italiaanse nummer ook mooi gezongen.)

Afgaande op de grote hoeveelheid lijstjes waarin ik Let It Happen zie staan (zowel in dit topic als op andere fora) kan ik niet anders dan concluderen dat Tame Impala's meesterwerk ook dit jaar weer gaat stijgen! Op naar de Top 100/200!

Het heeft mij dit jaar weer flink wat moeite gekost, maar ik heb uiteindelijk het volgende lijstje samen kunnen stellen:

Mijn lijstje

Kan ik waarderen, want ook op Radio 2 zijn de verhoudingen behoorlijk scheef!

Tackle the gender inequality

Fuck ik ben The Less I Know The Better vergeten.

Ow shit Song for Europe vergeten....

Sowieso een sterk lijstje, leuk dat je voor Aurora gekozen hebt

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Kan ik waarderen, want ook op Radio 2 zijn de verhoudingen behoorlijk scheef!

Tackle the gender inequality

Ik stem altijd op mijn favoriete muziek in plaats van mijn favoriete geslacht.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik stem altijd op mijn favoriete muziek in plaats van mijn favoriete geslacht.

Ja ik ook, maar ik kan dit soort acties wel waarderen. Uiteindelijk is het toch een behoorlijk deel de schuld van de media dat vrouwelijke artiesten minder snel geboekt worden door festivals. En dat is niet terecht als je kijkt naar het aanbod vandaag de dag. Zie ook het artikel op de Correspondent.

Whoa, Lapsley staat gewoon in de keuzelijst?

Note to self: Falling volledig over het hoofd gezien, had ik eerlijk gezegd ook niet in de lijst verwacht

de mijne
Ben ik blij dat er vrouwen staan, en Damien Rice maakt ook nog eens wijvenmuziek, dus...

123poetertjes schreef:
(quote)

Note to self: Falling volledig over het hoofd gezien, had ik eerlijk gezegd ook niet in de lijst verwacht

Falling is destijds, in '91, zelfs nog een redelijke Top 40-hit geweest. (ik vraag me daardoor ook af hoe bekend Twin Peaks destijds was)

En die DJ Koze-remix van Lapsley is nog Megahit geweest bij 3FM maar ik was er toch ook wel door verrast.

123poetertjes schreef:
(quote)

Ja, ben ook verrast. Maar lijkt er inderdaad wat Arrie al zegt op dat de Radio 2-redactie automatisch wat Megahits van 3FM overhevelt naar hun keuzelijst.

Verder zie ik ook 3 nummers van Disclosure waar we uit kunnen kiezen, maar net wel de minste hitjes. Waar zijn You & Me, White Noise, Magnets en dergelijke?

Arrie schreef:
(quote)

Falling is destijds, in '91, zelfs nog een redelijke Top 40-hit geweest. (ik vraag me daardoor ook af hoe bekend Twin Peaks destijds was)
.

De zondagavond was destijds voor de beetje coole scholier: Studio Sport, Keek op de Week, Twin Peaks en MTV 120 Minutes.

You and Me had ik er ook graag in gezien, maar met Feel Like I Do ben ik ook erg blij, ondanks dat ik dat een heel vreemde keuze vind. Is één van mijn meest gedraaide Disclosure-nummers, maar heb ik verder nog nooit ergens gehoord.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(ik vraag me daardoor ook af hoe bekend Twin Peaks destijds was)

Extreem bekend. Twin Peaks was destijds dé serie om te volgen.

Arrie schreef:
(quote)

En die DJ Koze-remix van Lapsley is nog Megahit geweest bij 3FM maar ik was er toch ook wel door verrast.

In het programma van Gijs Staverman heb ik dat nummer wel vaak gehoord misschien is dat de reden dat ie erin staat.

In 2018 maar even mijn tips gedurende het jaar doorsturen naar Staverman en co. dan.

Arrie schreef:
(quote)

Volgens mij een stuk bekender en (vooral) populairder dan deze zomer bij de revival.

Dit is hem dan geworden:

KC & The Sunshine Band - Get Down Tonight
Donna Summer - I Feel Love
Dusty Springfield - I Close My Eyes (And Count To Ten)
Earth Wind & Fire - Star
Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
Julio Iglesias - Un Canto A Galicia
Julee Cruise - Falling
Love - Alone Again Or
Paolo Conte - Max
Grace Jones - Pull Up To The Bumper
Monsoon - Ever So Lonely
Pulp - Common People
Gorillaz & Bobby Womack - Stylo
Japan - Nightporter
Madness - Nightboat To Cairo
M/A/R/R/S - Pump Up The Volume
Chi Coltrane - Go Like Elijah
Curtis Mayfield - Superfly
Blondie - Atomic
Bruce Springsteen - Jungleland

Suede - Still Life
Daniel Lanois - The Maker
Johnny Cash - The Man Comes Around
Roberta Flack - Go Up Moses
Van Morrison - Astral Weeks
The National - Pink Rabbits
Nina Simone - Sinnerman
Moloko - Forever More
Echo and the Bunnymen - Ocean Rain
Detroit Emeralds - Feel the Need in Me
Phosphorescent - Song for Zula
The Byrds - Ballad of Easy Rider
The Pogues - If I Should Fall from Grace with God
Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me
Elbow - This Blue World

Mijn oproepje nog eenmaal herhalen hier, in de hoop dat er nog wat users willen stemmen op Atmosphere.

Als je trouwens nu snel inschakelt op Orinoco Radio kun je zo Painting nog live horen in de uitzending van dj Dave Evans. Dankjewel Robbie34 voor het draaien van dit schitterende nummer, heel mooi gebaar.

Gisteren was het precies twee jaar geleden dat Rob a.k.a. Rhythm & Poetry ons ontviel. Zijn plotselinge overlijden maakte veel emoties los bij iedereen die hem gekend heeft.

Met zijn levenslust, zijn humor en zijn grenzeloze optimisme was Rob - ondanks alle fysieke tegenslagen die op zijn pad kwamen - een voorbeeld voor velen. Bij mij (en waarschijnlijk vele anderen hier) bracht hij met zijn geweldige karakter en bewonderenswaardige levensinstelling het positieve in me naar boven op op de momenten dat ik het even minder zag zitten. Ik denk nog regelmatig terug aan Rob en alles wat hij wilde uitdragen: wees dankbaar voor het leven en zorg dat je er in de eerste plaats zelf iets moois van maakt (‘When life gives you lemons, you paint that shit gold’). Jaag je dromen na, maar vergeet vooral niet te genieten van alles wat je plezier geeft. En wat er ook gebeurt: zorg te allen tijde goed voor de mensen om je heen, want dan geven ze jou hun liefde ook weer terug.

Rob was bovenal ook een enorme muziekliefhebber. Zijn ultieme favoriet: het Amerikaanse hiphopduo Atmosphere. Hij tipte mij ooit hun fantastische muziek en daar ben ik hem dankbaar voor.

Ik zal de muziek van Atmosphere daarom ook voor eeuwig aan hem blijven linken. Laten we ter nagedachtenis aan Rob, hier ook wel bekend als Rhythm & Poetry, allemaal op Atmosphere - Painting stemmen in de Top 2000. Mocht dit nummer de lijst halen dan zou dat een prachtige ode zijn aan Rob en alles waar hij voor stond in zijn leven.

(embed)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.