MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Albums die je slecht moet vinden

zoeken in:
Prince - Come vind ik een uitstekend album terwijl het onder fans maar ook gewone liefhebbers niet erg veel waardering krijgt.
Zelf vond ik er in het begin ook niks aan en dat is langzaamaan gaan veranderen en bij een recentelijke draaibeurt dacht ik er ineens heel anders over in positieve zin.

De jaren '80 Bowie albums worden ook enorm verguisd. Nee, het zijn niet zijn beste albums maar zó slecht als men beweert? Denk dat dat ook wel weer meevalt maar je kan en mag ze gewoon niet goed vinden en ja als je ze vergelijkt met zijn oudere werk dan wordt het lastig.

Na de singles Controversy, 1999, Little Red Corvette en het album Purple Rain wist men in het begin ook niet goed wat ze met Around the World in a Day aan moesten.
Volgens mij is die waardering ook pas later gekomen.

LucM schreef:
(quote)

Heb je wel bij de scores gekeken? Buiten de eerste 4 en Viva Las Vegas hebben ze allemaal een gemiddelde onder de 3*. Zijn reguliere en vooral live-albums worden heel wat meer gewaardeerd.

Voor dit topic is er sprake van albums; daar reken ik EP's niet onder. Van zijn reguliere albums is er niet één onder de 2.99. Aangezien ik "Let's be friends" niet echt als een verzamelaar zie (de meeste nummers waren nog niet eerder uitgebracht) vond ik deze wel toepasbaar. Ik had eerlijk gezegd niet helemaal naar beneden gescrold bij de Scores. Daar staan er inderdaad wel ettelijke.

deric raven schreef:
Na de singles Controversy, 1999, Little Red Corvette en het album Purple Rain wist men in het begin ook niet goed wat ze met Around the World in a Day aan moesten.
Volgens mij is die waardering ook pas later gekomen.

Daar staat mij niks van bij. De Prince gekte was na Purple Rain op z'n hoogtepunt en dit vond men dan wel een lastig album maar echt verguisd werd het niet en het bevatte met Raspberry Beret toch nog een hit.

Maar misschien kan ik het niet goed beoordelen omdat ik van dag 1 helemaal into dit album was en ik het net zo goed als Purple Rain vond (en nog steeds).

Misterfool
aERodynamIC schreef:
[i]
De jaren '80 Bowie albums worden ook enorm verguisd. Nee, het zijn niet zijn beste albums maar zó slecht als men beweert? Denk dat dat ook wel weer meevalt maar je kan en mag ze gewoon niet goed vinden en ja als je ze vergelijkt met zijn oudere werk dan wordt het lastig.

Dit was het eerste wat bij mij in het hoofd kwam toen ik de titel van de topic zag. Ik leerde Bowie kennen met nummers als Let's Dance & Blue Jean. De jaren 80 albums van Bowie zijn zeker niet zo goed als de jaren 70 is het zeker niet, maar een aantal nummers zijn toch echt wel hoogtepunten uit zijn euvre. Heck, ik durf zelf te zeggen dat bowie op dat moment wellicht de beste singles uit zijn carriere uitbracht.

In ieder geval zijn meest succesvolle.

@ aERo: De mix van Prince van rock, funk en disco sloeg in eerste instantie meer aan, van Around the World in a Day was maar 1 single succesvol.
Als Prince niet zo populair was geworden door Purple Rain, dan zou dit album het echt minder gedaan hebben.
Sign 'O' the Times had wel de perfecte mix van hitgevoeligheid en een zeer goed in elkaar stekend geheel.

deric raven schreef:
@ aERo: De mix van Prince van rock, funk en disco sloeg in eerste instantie meer aan, van Around the World in a Day was maar 1 single succesvol.
Als Prince niet zo populair was geworden door Purple Rain, dan zou dit album het echt minder gedaan hebben.
Sign 'O' the Times had wel de perfecte mix van hitgevoeligheid en een zeer goed in elkaar stekend geheel.

Dat zal allemaal best maar naar mijn idee is het album nooit verguisd, toen ook niet en past het niet onder de noemer van dit topic 'een album die je slecht moet vinden' en daar gaat het hier om.

Zeggen dat je Bowie's Tonight helemaal geweldig vindt past hier dan beter

Die is ook zeker niet slecht, maar van Prince ken ik ook geen slechte albums, alleen maar goede.

deric raven schreef:

2. The Cure - Wild Mood Swings (1996)

Gewoon een niet geslaagd product, waarvan de fans ook zeggen dat het vanaf hier fout ging met de band. De twee voorgangers waren wel erg succesvol, maar deze is inspiratieloos.

Nouja, niet alleen succesvol.. dat waren gewoon briljante platen! Met name die uit 89 natuurlijk
En op wat aardige tracks hier en daar is het inderdaad nooit meer goed gekomen met hun oeuvre na de verfoeilijke Mild Shootings..

Lonesome Crow schreef:

Queen - Hot Space (1982) MM waardering 2,76
Hoe krijg je Queen en/of rock liefhebbers op de kast ?
Simpel, verwerk disco invloeden in je muziek en niet zo'n beetje ook.
Kwaliteit van de songs op zich doet dan al niet meer terzake, bij voorbaat verplicht slecht vinden is de algehele teneur.
Ik herinner mijn broer nog die met deze plaat (cd) thuiskwam. Ik weet niet wat ie had verwacht te horen, maar in elk geval niet "deze ongelofelijke shitzooi". Hij was boos en beteuterd tegelijk en volgens mij had ie het daarna he-le-maal met Queen geschoten. Mijn fanboyschap duurde iets langer, ik heb wijselijk niet eens naar Hot Space geluisterd, maar na een paar jaar ben ook ik (godzijdank) van die ellendige aandoening genezen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.