Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMixtape Sessies
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 11:19 uur
Het idee recent gelanceerd binnen het electronicaforum, maar waarom niet geschikt voor iedereen:
"De MuMixtape Sessies"
De bedoeling:
Maak een mixtape van ongeveer 60 minuten met tracks die je wil uit de genres die je wil en deel hem met ons.
http://kukqphoenix.com/src/wp-content/uploads/2014/04/best-mixtape-ever.jpg
Openbaar kan via alle moderne wegen der techniek, om het wat laagdrempeliger te houden, gemixt of losse nummers is naar eigen keuze. Gewoon toffe tracks (nieuw, oud, wat jij wil) uitzoeken, bij elkaar laten passen (of totaal niet als dat je idee is). De bedoeling is natuurlijk wel om een klein beetje je best te doen om iets moois te delen, al blijft het natuurlijk gewoon voor de leuk. Dus thema´s, verhaaltjes, artwork maakt het allemaal extra leuk!
Inspiratie kan je opdoen: MuMe mixtape cirkel(dit ging via de post/iets te intensief gebleken), De top 100 van...(kwa enthousiasme, het hoeven niet je beste nummers ooit te zijn natuurlijk)
Dus mixcloud, soundcloud, Spotify, of via een fileserver linkje ingepakt als zipje, alles wat lukt dat kan.
Per week, 2 week, maand, dat hangt even af van het aantal deelnemers.
Lijkt me wel eerlijk om bij succes de aanmeldingen over bv 2 dagen te husselen voor een willekeurige startlijst.
- tuktak
"De MuMixtape Sessies"
De bedoeling:
Maak een mixtape van ongeveer 60 minuten met tracks die je wil uit de genres die je wil en deel hem met ons.
http://kukqphoenix.com/src/wp-content/uploads/2014/04/best-mixtape-ever.jpg
Openbaar kan via alle moderne wegen der techniek, om het wat laagdrempeliger te houden, gemixt of losse nummers is naar eigen keuze. Gewoon toffe tracks (nieuw, oud, wat jij wil) uitzoeken, bij elkaar laten passen (of totaal niet als dat je idee is). De bedoeling is natuurlijk wel om een klein beetje je best te doen om iets moois te delen, al blijft het natuurlijk gewoon voor de leuk. Dus thema´s, verhaaltjes, artwork maakt het allemaal extra leuk!
Inspiratie kan je opdoen: MuMe mixtape cirkel(dit ging via de post/iets te intensief gebleken), De top 100 van...(kwa enthousiasme, het hoeven niet je beste nummers ooit te zijn natuurlijk)
Dus mixcloud, soundcloud, Spotify, of via een fileserver linkje ingepakt als zipje, alles wat lukt dat kan.
Per week, 2 week, maand, dat hangt even af van het aantal deelnemers.
Lijkt me wel eerlijk om bij succes de aanmeldingen over bv 2 dagen te husselen voor een willekeurige startlijst.
- tuktak
0
geplaatst: 16 september 2014, 13:37 uur
Wat is precies het verschil met Genres >> Electronic >> De electronic user mixtape van de maand
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 13:45 uur
Dat die specifieker is, deze is gewoon voor alle muziek en dus alle users 
Topics als de top 100 van... zijn populair onder veel users met een hele diverse muzieksmaak (hiphop, of rockers zonder affiniteit met electronica bv), volgens mij moeten deze users dit topic ook net zo leuk vinden om mee bezig te gaan.

Topics als de top 100 van... zijn populair onder veel users met een hele diverse muzieksmaak (hiphop, of rockers zonder affiniteit met electronica bv), volgens mij moeten deze users dit topic ook net zo leuk vinden om mee bezig te gaan.
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 15:52 uur
Het enthousiasme moet nog een beetje groeien merk ik 

0
geplaatst: 16 september 2014, 16:19 uur
Tja, weet niet of ik tijd heb voor zowel deze als de electronische variant.
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 16:26 uur
Begrijp ik, ik probeer hier ook met name de niet-electronic mensen te bereiken. Meedoen kan je dan altijd later nog als je zin en tijd hebt. Als je mee wil doen kan ik je ook achteraan plaatsen...
0
geplaatst: 16 september 2014, 16:36 uur
tuktak schreef:
Als je mee wil doen kan ik je ook achteraan plaatsen...
Als je mee wil doen kan ik je ook achteraan plaatsen...
Vind ik prima, ik neem aan dat de andere variant gewoon op volgorde van inschrijving gaat en ik daar dus als derde aan de beurt ben.
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 19:04 uur
Hmm noujah, blijkbaar is er niet genoeg animo, verbaasd me wel een beetje...
0
geplaatst: 16 september 2014, 19:19 uur
Leuk opzet inderdaad!
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
Voila, nu kunnen we toch al kingen.
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
Voila, nu kunnen we toch al kingen.
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 20:23 uur
Leuk dat je ook mee doet!?
Weinig wat het tegen moet houden lijkt me!
0
geplaatst: 16 september 2014, 20:25 uur
Ik zit nu in het begin van mijn Top 100 dus eerst dat even afronden 

0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 20:27 uur
Cool, dan zet ik je achteraan

- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil

- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 20:55 uur
Je krijgt helaas geen tostiapparaat en haardroger bij deze deal 

0
tuktak
geplaatst: 16 september 2014, 23:36 uur
Bij deze maak ik gewoon een start!
https://imagizer.imageshack.us/v2/600x600q90/673/uwRtSl.jpg
tuktaks fundamentals of neo-soul keyboard
Tracklist:
01 Sinkane - Hold Tight
02 Brian Eno & Hyde - The Satellites
03 Movement - Like Lust
04 Damon Albarn - Everyday Robots
05 The Roots - When The People Cheer
06 Chet Faker - Release Your Problems
07 Dominick Martin - Easy Living
08 The Lions meat Dub Club - Roll It Round (Crushed Dub)
09 Steve Arrington & Dâm-Funk - Hear Me Knockin’
10 Seekae - Hands
11 BEAK> - Egg Dog
12 Jackson And His Computerband - Memory
13 Douglas Dare - Nile
14 Daniel McDermott - Bear The Tears
15 Greg Gives Peter Space - The Drive
16 Bobby Womack - Please Forgive My Heart
17 Gil Scott-Heron & Jamie xx - Home
Speciaal geselecteerd, mijn trip langs soulvolle artiesten met een frisse blik, veelal met een vleugje electronica. Geschikt voor u allen!
Spotify link
Of kopieer onderstaande in je Spotify zoekbalk:
spotify:user:tuktak:playlist:1q6bjdyYZhb0w4inigb8Vj
https://imagizer.imageshack.us/v2/600x600q90/673/uwRtSl.jpg
Tracklist:
01 Sinkane - Hold Tight
02 Brian Eno & Hyde - The Satellites
03 Movement - Like Lust
04 Damon Albarn - Everyday Robots
05 The Roots - When The People Cheer
06 Chet Faker - Release Your Problems
07 Dominick Martin - Easy Living
08 The Lions meat Dub Club - Roll It Round (Crushed Dub)
09 Steve Arrington & Dâm-Funk - Hear Me Knockin’
10 Seekae - Hands
11 BEAK> - Egg Dog
12 Jackson And His Computerband - Memory
13 Douglas Dare - Nile
14 Daniel McDermott - Bear The Tears
15 Greg Gives Peter Space - The Drive
16 Bobby Womack - Please Forgive My Heart
17 Gil Scott-Heron & Jamie xx - Home
Speciaal geselecteerd, mijn trip langs soulvolle artiesten met een frisse blik, veelal met een vleugje electronica. Geschikt voor u allen!
Spotify link
Of kopieer onderstaande in je Spotify zoekbalk:
spotify:user:tuktak:playlist:1q6bjdyYZhb0w4inigb8Vj
0
geplaatst: 16 september 2014, 23:42 uur
Leuk, ik ga dit luisteren en alsmede tevens meedoen ook.
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
0
geplaatst: 17 september 2014, 00:12 uur
Er is nog een tijd geweest op MuMe dat men daadwerkelijk fysieke mixtapes (nouja, niet per se tapes, gebrande cd'tjes met artwork dan) naar elkaar rondstuurde. Zoiets kunnen we ook weer doen! Dat lijkt me nog eens leuk.
0
sxesven
geplaatst: 17 september 2014, 06:32 uur
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
Yay yay
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
Yay yay
0
tuktak
geplaatst: 17 september 2014, 15:57 uur
Arrie schreef:
Er is nog een tijd geweest op MuMe dat men daadwerkelijk fysieke mixtapes (nouja, niet per se tapes, gebrande cd'tjes met artwork dan) naar elkaar rondstuurde. Zoiets kunnen we ook weer doen! Dat lijkt me nog eens leuk.
Klopt jah, dat was leuk! Heb er in de beginpost naar gerefereerd. Het was toen iets te bewerkelijk volgens mij, het strandde iig vrij snel. Vandaar dat ik, in de geest van dat idee, heb geprobeerd het op deze manier wat laagdrempeliger in te kleden.
0
sxesven
geplaatst: 17 september 2014, 16:44 uur
De fysieke 'tapes' zijn leuk maar het is daar ook juist een beetje op stukgelopen. W.m.b. liever digitaal dit keer.
0
geplaatst: 17 september 2014, 18:18 uur
De eerste mixtape ligt alvast volledig in mijn straatje, ben benieuwd!
0
geplaatst: 17 september 2014, 21:42 uur
Leuke selectie, tuktak, in een straatje waar ik zelden passeer!
Van BEAK, Albarn en Heron & Jamie xx wist ik al dat het erg goede nummers waren, maar ik heb er ook een paar nieuwe ontdekt. Vooral Easy Living van Martin, waarvan ik vergeten was dat het Calibre was, beviel me zeer. En Dam-Funk & Womack waren ook erg fijn.
Van BEAK, Albarn en Heron & Jamie xx wist ik al dat het erg goede nummers waren, maar ik heb er ook een paar nieuwe ontdekt. Vooral Easy Living van Martin, waarvan ik vergeten was dat het Calibre was, beviel me zeer. En Dam-Funk & Womack waren ook erg fijn.
0
geplaatst: 20 september 2014, 13:02 uur
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
- Jazper
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
- Jazper
0
geplaatst: 20 september 2014, 20:35 uur
Waar het altijd een beetje afwachten is of er voor mij iets interessant valt te ontdekken in dit soort topics, lijkt de eerste mixtape wel speciaal voor mij gemaakt. Het enige dat ontbreekt is het eigenlijke cassetje met een romantisch begeleidend briefje. Tuktak serveert moderne soul, maar dan wel in de breedst mogelijke zin van die term. De ivoren toetsen zorgen ervoor dat het geen al te bonte collectie wordt. Een bepaalde level smootness moet toch altijd bewaard blijven in dit soort muziek.
De enkele nummers die al bekend waren stemde me meteen erg gelukkig. Het hypnotiserende Like Lust van Movement is een van de beste nummers van 2014 en de nieuwe Sinkane wordt ook met elke luisterbeurt beter. De moderne worpen van veteranen als Womack en Scott-Heron (al dan niet met Jamie xx) zijn eigenlijk gewoon verplichte kost op een mixtape als deze, met recht dat zij deze verzameling afsluiten.
Namen als Brian Eno en Damon Albarn zijn dan eerder vreemde eenden in de bijt, maar da’s dan vooral op papier. Binnenin deze playlist is er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht en verstoren ze allerminst de gemoedelijke sfeer. Al spreekt The Satellites me het minst aan van alle nummers. Dat ik de recente albums van The Roots en Chet Faker nog niet gecheckt heb heeft mss wel wat te maken met deze nummers. Absoluut goeie tracks, maar het prikkelt net iets te weinig.
Daarna wordt het allemaal iets steviger. Easy Living scheurt aan een iets steviger clubtempo voorbij dan de titel doet vermoeden. Leuke jazzy insteek, de big-banderige Bublé-zang is iets minder. De dub die volgt is wellicht het verst verwijderd van het concept, maar nog steeds te rechtvaardigen.
Het is soms een klein verschil tussen mijmerend/zeurderig en beklijvend/zwoel. BEAK> en Jacksons Computerband ben ik geneigd in de eerste categorie te steken (softe electrojazzrock ofzo), Seekae in de tweede (steviger karakter). Hoewel het in kwaliteit ook niet zoveel scheelt, zal welicht enkel de tweede categorie bijblijven.
Tegen het einde komt de grootste ontdekking van de tape: Daniel McDermott, met heldere piano en wazige zang door elkaar gemixt onder een heerlijk knapperige, bescheiden beat. Klinkt misschien bekend onderussen, maar hij heeft een duidelijke stem. Smaakt naar meer!
Misschien niet zo vaak omvergeblazen als ik vooraf had gehoopt, maar overall is dit een zeer genietbare mixtape. De balans zit net goed: genreoverschrijdende soul, die de voorspelbaarheid vermijdt door een fijne afwisseling in tempo en muzikale kleur. Alleen de man-vrouw balans zit een beetje scheef: dat arme kind van het Roots-refrein gaat alle kindjes moeten baren.
Dit geheel terzijde.
Cijfers:
01 Sinkane - Hold Tight 8
02 Brian Eno & Hyde - The Satellites 5,5
03 Movement - Like Lust 10
04 Damon Albarn - Everyday Robots 7,5
05 The Roots - When The People Cheer 7
06 Chet Faker - Release Your Problems 7
07 Dominick Martin - Easy Living 7
08 The Lions meat Dub Club - Roll It Round (Crushed Dub) 6,5
09 Steve Arrington & Dâm-Funk - Hear Me Knockin’ 7
10 Seekae - Hands 7,5
11 BEAK> - Egg Dog 6
12 Jackson And His Computerband - Memory 6
13 Douglas Dare - Nile 6,5
14 Daniel McDermott - Bear The Tears 8
15 Greg Gives Peter Space - The Drive 7
16 Bobby Womack - Please Forgive My Heart 8
17 Gil Scott-Heron & Jamie xx - Home 9
Waar het altijd een beetje afwachten is of er voor mij iets interessant valt te ontdekken in dit soort topics, lijkt de eerste mixtape wel speciaal voor mij gemaakt. Het enige dat ontbreekt is het eigenlijke cassetje met een romantisch begeleidend briefje. Tuktak serveert moderne soul, maar dan wel in de breedst mogelijke zin van die term. De ivoren toetsen zorgen ervoor dat het geen al te bonte collectie wordt. Een bepaalde level smootness moet toch altijd bewaard blijven in dit soort muziek.
De enkele nummers die al bekend waren stemde me meteen erg gelukkig. Het hypnotiserende Like Lust van Movement is een van de beste nummers van 2014 en de nieuwe Sinkane wordt ook met elke luisterbeurt beter. De moderne worpen van veteranen als Womack en Scott-Heron (al dan niet met Jamie xx) zijn eigenlijk gewoon verplichte kost op een mixtape als deze, met recht dat zij deze verzameling afsluiten.
Namen als Brian Eno en Damon Albarn zijn dan eerder vreemde eenden in de bijt, maar da’s dan vooral op papier. Binnenin deze playlist is er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht en verstoren ze allerminst de gemoedelijke sfeer. Al spreekt The Satellites me het minst aan van alle nummers. Dat ik de recente albums van The Roots en Chet Faker nog niet gecheckt heb heeft mss wel wat te maken met deze nummers. Absoluut goeie tracks, maar het prikkelt net iets te weinig.
Daarna wordt het allemaal iets steviger. Easy Living scheurt aan een iets steviger clubtempo voorbij dan de titel doet vermoeden. Leuke jazzy insteek, de big-banderige Bublé-zang is iets minder. De dub die volgt is wellicht het verst verwijderd van het concept, maar nog steeds te rechtvaardigen.
Het is soms een klein verschil tussen mijmerend/zeurderig en beklijvend/zwoel. BEAK> en Jacksons Computerband ben ik geneigd in de eerste categorie te steken (softe electrojazzrock ofzo), Seekae in de tweede (steviger karakter). Hoewel het in kwaliteit ook niet zoveel scheelt, zal welicht enkel de tweede categorie bijblijven.
Tegen het einde komt de grootste ontdekking van de tape: Daniel McDermott, met heldere piano en wazige zang door elkaar gemixt onder een heerlijk knapperige, bescheiden beat. Klinkt misschien bekend onderussen, maar hij heeft een duidelijke stem. Smaakt naar meer!
Misschien niet zo vaak omvergeblazen als ik vooraf had gehoopt, maar overall is dit een zeer genietbare mixtape. De balans zit net goed: genreoverschrijdende soul, die de voorspelbaarheid vermijdt door een fijne afwisseling in tempo en muzikale kleur. Alleen de man-vrouw balans zit een beetje scheef: dat arme kind van het Roots-refrein gaat alle kindjes moeten baren.
Dit geheel terzijde.Cijfers:
01 Sinkane - Hold Tight 8
02 Brian Eno & Hyde - The Satellites 5,5
03 Movement - Like Lust 10
04 Damon Albarn - Everyday Robots 7,5
05 The Roots - When The People Cheer 7
06 Chet Faker - Release Your Problems 7
07 Dominick Martin - Easy Living 7
08 The Lions meat Dub Club - Roll It Round (Crushed Dub) 6,5
09 Steve Arrington & Dâm-Funk - Hear Me Knockin’ 7
10 Seekae - Hands 7,5
11 BEAK> - Egg Dog 6
12 Jackson And His Computerband - Memory 6
13 Douglas Dare - Nile 6,5
14 Daniel McDermott - Bear The Tears 8
15 Greg Gives Peter Space - The Drive 7
16 Bobby Womack - Please Forgive My Heart 8
17 Gil Scott-Heron & Jamie xx - Home 9
0
tuktak
geplaatst: 20 september 2014, 23:01 uur
Thanks voor je review, cool man! Brian Eno in een soulmix, ik vond het zelf wel een goeie grap. Maar ik moet ook zeggen, ik voel hem wel! Albarn en The Roots zijn de lokkertjes, ik wilde van deze eerste mixtape in dit topic geen setlist vol onbekende obscuurheid maken.
0
geplaatst: 21 september 2014, 10:08 uur
ik wilde van deze eerste mixtape in dit topic geen setlist vol onbekende obscuurheid maken.
Nochtans kende ik niks van deze setlist, sommige namen natuurlijk wel bekend.
Maar dit genre ligt me dan ook niet zo. Desondanks best aangenaam zo op de zondagochtend

BEAK> - Egg Dog en Gil Scott-Heron & Jamie xx - Home vond ik de leukste nummers.
* denotes required fields.