Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMixtape Sessies
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2014, 10:26 uur
leuk concept!
En een mooie mix idd voor een lazy sunday morning!
0
geplaatst: 21 september 2014, 13:49 uur
Ik voeg me hier ook even toe aan de lijst.
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
0
geplaatst: 21 september 2014, 20:44 uur
Oké dan 
- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser

- tuktak
- herman
- kemm
- GrafGantz
- vigil
- Lukas
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
0
geplaatst: 21 september 2014, 20:53 uur
De mix van Tuktak luistert aangenaam weg, zonder al te veel op de voorgrond te treden. Ik heb na afloop dan ook niet meteen het idee revolutionaire ontdekkingen te hebben gedaan, maar wel het gevoel 69 minuten aan prettige muziek te hebben gehoord. Twee nieuwe acts met een vergelijkbare naam (Sinkane en Seekae) vielen me in elk geval in positieve zin op. Ook Beak was fijn, en het nummer van The Roots biedt toch de afwisseling die deze mix wel nodig heeft.
0
sxesven
geplaatst: 24 september 2014, 21:20 uur
Ondanks dat de eerste mixtape de koptelefoonbehandeling krijgt (doorgaans garantie voor een intensere luisterervaring) kabbelt 'ie redelijk onopgemerkt voorbij. Nu is het muzikaal ook niet echt mijn hoekje (understatement alert); ik heb weinig tot niks met soul, en neo soul doet het blijkbaar weinig beter. Wat niet wil zeggen dat ik het vervelend vind - hoewel zeker niet alles me kan bekoren en ik sommige dingen wel degelijk matig vind (Sinkane, Dominick Martin) is het meeste toch zeker leuk. Ik kom ook een paar namen tegen waarvan ik zelf ook weleens wat draai, en hoewel het materiaal hier niet direct hun beste kant belicht is het toch zeker verdienstelijk (Eno, Seekae, Chet Faker). Uitschieters hier zijn wmb Beak> (de evident Third-achtige sound is erg fijn), de afsluiter (al eerder wat losse tracks van deze combo gehoord, en ook die bevielen) en de fijn geproduceerde track van Bobby Womack. Het geheel samenvatten kan ik het best met dit zinnetje dat ik neerkalkte in mijn aantekeningbestandje tijdens het luisteren: Leuk, maar leuk don't cut it. Bekwame bloemlezing van een genre dat me helaas gewoon te weinig doet. Daarmee gelijk ook de kracht van de mixtapesessies (weer) bewezen, want eens buiten je gebaande paden treden is ook wel zo verfrissend. 

0
tuktak
geplaatst: 24 september 2014, 22:48 uur
Thanks voor het luisteren allen tot nu toe! Ik begrijp de meningen overigens prima, klopt met mijn opzet, wellicht een iets te heavy verwachtingspatroon bij het luisteren dus
Een mIxtape kan ook gewoon een leuk uurtje aan muziek zijn die je zelf nooit zou hebben opgezet.
Vandaar dat iedereen zich aan zou moeten melden
Een mIxtape kan ook gewoon een leuk uurtje aan muziek zijn die je zelf nooit zou hebben opgezet.
Vandaar dat iedereen zich aan zou moeten melden

0
geplaatst: 25 september 2014, 13:17 uur
Er wordt al gesleuteld aan de volgende MuMixTape Session, maar eerst draait die van tuktak nog even rondjes. 
Ben benieuwd wie zich nog meer aanmeldt!

Ben benieuwd wie zich nog meer aanmeldt!
0
geplaatst: 25 september 2014, 13:28 uur
Ik sta bij de electronic versie als 4e in de lijst en hier eveneens als 4e. Aangezien ze zo'n beetje tegelijk van start gegaan zijn ben ik zo vrij om mezelf bij deze variant wat verder naar achteren in de rij te positioneren.
- tuktak
- herman
- kemm
- vigil
- Lukas
- GrafGantz
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
- tuktak
- herman
- kemm
- vigil
- Lukas
- GrafGantz
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
0
geplaatst: 30 september 2014, 16:31 uur
The Eraser schreef:
En ook voor een lazy monday evening, want gisteren beviel ie me ook erg goed. Mooie smaakvolle laidback MuMixtape, knap samengesteld ook want het luistert erg als een geheel weg. Sommige nummers had ik al veel gehoord (Roots, Albarn, Eno+Hyde), maar de rest doet daar zeker niet voor onder. Zal hem zeker nog wel eens opzetten!
0
geplaatst: 30 september 2014, 16:41 uur
- tuktak
- herman
- kemm
- Lukas
- GrafGantz
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
Helaas pindakaas, te druk met andere zaken.
- herman
- kemm
- Lukas
- GrafGantz
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
Helaas pindakaas, te druk met andere zaken.
0
geplaatst: 30 september 2014, 16:42 uur
Als tweede in de rit zal ik de mijne ook eens posten. Nog best lastig te maken eigenlijk, want ik wilde er eigenlijk 101 dingen in stoppen die niet per se bij elkaar passen. Uiteindelijk is het denk ik wel gelukt er een soort van rode draad/lijn in te krijgen. Het start met gitaren, neemt gas terug en bouwt dan weer langzaam op met een wat mid-tempo tracks om uiteindelijk af te sluiten met de beste dance/rock-crossover uit de late jaren '60 en de mooiste gitaarclimax uit 2013.
Zoeken op deze url binnen Spotify werkt ook: spotify:user:solemn_thirsty:playlist:2uyXWdoOdGZf8sTND3lfPj
SEPTEMBER SORROWS (HRMN01). Herfst 2014
01. Tame Impala - Elephant (Canyons Wooly Mammoth Extension)
02. The Jesus and Mary Chain - Cracking Up
03. The Soft Moon - Want
04. John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix)
05. Serge Gainsbourg - Requiem Pour Un Con
06. Grace Jones - Williams Blood
07. Saâda Bonaire - The Facts
08. Fad Gadget - Lady Shave
09. Stevie Nicks - Stand Back
10. Larry Gus - The Night Patrols (A Man Asleep)
11. Sin Cos Tan - Trust
12. Tom Vek - Someone Loves You
13. Chicago Transit Authority - I'm A Man
14. The Dodos - Confidence
02. The Jesus and Mary Chain - Cracking Up
03. The Soft Moon - Want
04. John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix)
05. Serge Gainsbourg - Requiem Pour Un Con
06. Grace Jones - Williams Blood
07. Saâda Bonaire - The Facts
08. Fad Gadget - Lady Shave
09. Stevie Nicks - Stand Back
10. Larry Gus - The Night Patrols (A Man Asleep)
11. Sin Cos Tan - Trust
12. Tom Vek - Someone Loves You
13. Chicago Transit Authority - I'm A Man
14. The Dodos - Confidence
Zoeken op deze url binnen Spotify werkt ook: spotify:user:solemn_thirsty:playlist:2uyXWdoOdGZf8sTND3lfPj
0
geplaatst: 30 september 2014, 19:03 uur
September Sorrows, daar moet je inderdaad morgen niet meer mee afkomen. 
Interessante tracklist alvast!

Interessante tracklist alvast!
0
geplaatst: 30 september 2014, 22:31 uur
Ah, was vorig jaar al op de hoogte van die opmerkelijke samenwerking tussen John Foxx en Jori Hulkkonen maar op de een of andere manier vergeten om er eens achterna te gaan. Dank voor de herinnering, zal er eens werk van maken
.
.
0
geplaatst: 30 september 2014, 22:45 uur
Die reclames tussendoor halen de vaart er wel een beetje uit helaas. En ja, ik weet dat je dat probleem niet hebt als je betaalt, maar ik gebruik Spotify eigenlijk never nooit dus dat zou een beetje zonde zijn.
/edit: m'n favoriete track van Fad Gadget nu! Is ook de openingstrack van deze fantastische mix: Optimo (Espacio) - Fabric 52 (2010)
/edit: m'n favoriete track van Fad Gadget nu! Is ook de openingstrack van deze fantastische mix: Optimo (Espacio) - Fabric 52 (2010)
0
geplaatst: 30 september 2014, 23:19 uur
Krijg je eigenlijk ook reclames als je de tracks in elkaar laat overlopen?
Die Optimo mix moet ik nog steeds eens luisteren.
Die Optimo mix moet ik nog steeds eens luisteren.

0
geplaatst: 30 september 2014, 23:20 uur
Ik heb er 4 of 5 gehad tijdens het beluisteren van de mix. Geen idee hoe je dit kunt voorkomen, behalve dan door te betalen.
0
geplaatst: 30 september 2014, 23:23 uur
Waanzinnige track van Foxx, check deze: John Foxx + Jori Hulkkonen - European Splendour (2013)
0
geplaatst: 30 september 2014, 23:28 uur
Ja, daar had ik het over. Volgens mij is het gemiddelde wel opeens met een halve punt gestegen overigens. Waar zo'n mixtape al niet goed voor kan zijn 

0
geplaatst: 1 oktober 2014, 01:16 uur
Ik zet mezelf achteraan, maar het is even afwachten hoe de planning loopt met De Top 100 van... en de electronic-variant van dit topic.
- tuktak
- herman
- kemm
- Lukas
- GrafGantz
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
- Teunnis
Die van herman gaat straks nog aan, zeer interessante tracklist.
- tuktak
- herman
- kemm
- Lukas
- GrafGantz
- sxesven
- Jazper
- Ploppesteksel
- The Eraser
- Teunnis
Die van herman gaat straks nog aan, zeer interessante tracklist.
0
geplaatst: 5 oktober 2014, 16:18 uur
SEPTEMBER SORROWS (HRMN01). Herfst 2014
De werelden van rock en dance versmelten tot één groot muziekfeest, het lijkt wel de missie van herman in zijn mixtapes. Ik herinner me een aantal jaar geleden een gelijkaardige combinatie in de MuMe-cirkel, die iets rechtlijniger was. Hier tracht hij via de new wave de grenzen te doorbreken, in een brede mix van oud / nieuw, licht groovend / voluit dansbaar, geremixed / onversneden, en niet zelden met een vette knipoog. September Sorrows krijgt zo een ietwat grimmige sfeertje, echter voldoende belicht met stralen zonneschijn. Dat hunkerende herfstgevoel in een herfst die maar geen herfst wil worden.
Gelukkig is het geen echte new wave tape geworden, het is meer een vibe die de meeste nummers uitstralen. Met het eerste nummer, een stompende remix van Tame Impala, heb je nog niks door, het is een conclusie die iets verderop begint te dagen. Bij The Jesus and Mary Chain bv., die met Just Like Honey misschien wel een van mooiste pareltjes uit het genre op hun naam hebben staan. Cracking Up bevat eenzelfde soort prachtig zwartgallige geilheid. The Soft Moon borduurt hier op een indringende manier op verder, hetgeen ik niet verwacht had, het stond me bij dat hun nummers me niet echt smaakte.
Dat David Lynch sfeer kan scheppen staat buiten kijf, al moet hij er wel op letten dat het soms niet té ver heen gaat (zowel in muziek als film). Deze remix roept geen vraagtekens op en is gewoon mooi opgebouwd, stomend en lichtjes verdovend. Hij leidt de weg naar het beste trio van de mixtape. Met een kletterende topsong van Gainsbourg, het beste nummer van Grace Jones’ recentste (en een van de beste uit haar oeuvre tout court) en de intrigerende ontdekking van Saâda Bonaire. Die laatste begint als een Aladdin-musical, maar begeeft zich al snel op plaatsen waar kinderen aan de deur moeten blijven wachten en vrouwen allebehalve gesluierd zijn. Ongeforceerd oosterse klanken onder een vadsige flodderbeat, het blijkt een heerlijke combinatie.
En dan, dan begint de new wave iets te veel als new wave te klinken, en niet van het meeste bijzondere soort. Fad Gadget en Stevie Nicks laten te veel van het goede horen. Gelukkig snel door te spoelen met het heerlijke marcherende The Night Patrols (A Man Asleep), charmante stoffige intro gevolgd door fijne electro-percussie.
De twee afsluiters zijn voor mij een compleet raadsel. Die classic rock toegift wandelt als een walk of shame weg van het hele concept en gooit een goed gebalanceerde mix bewusteloos tegen de grond. Behoorlijke anticlimax, niet alleen vanwege de stijlbreuk (Gainsbourg was ook geen voor de hand liggende keuze in de mix, maar ging perfect), ook de songs an sich bieden weinig boeiends. Herman zal vast zijn redenen hebben gehad.
Gelukkig had de tape zijn waarde al bewezen, met enkele stevige kleppers en te onthouden ontdekkingen in zijn wavy flow.
Cijfers:
01. Tame Impala - Elephant (Canyons Wooly Mammoth Extension) 7
02. The Jesus and Mary Chain - Cracking Up 7,5
03. The Soft Moon - Want 7
04. John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix) 7,5
05. Serge Gainsbourg - Requiem Pour Un Con 8,5
06. Grace Jones - Williams Blood 9,5
07. Saâda Bonaire - The Facts 8
08. Fad Gadget - Lady Shave 5,5
09. Stevie Nicks - Stand Back 5,5
10. Larry Gus - The Night Patrols (A Man Asleep) 8
11. Sin Cos Tan - Trust 6
12. Tom Vek - Someone Loves You 6,5
13. Chicago Transit Authority - I'm A Man 6
14. The Dodos - Confidence 5,5
De werelden van rock en dance versmelten tot één groot muziekfeest, het lijkt wel de missie van herman in zijn mixtapes. Ik herinner me een aantal jaar geleden een gelijkaardige combinatie in de MuMe-cirkel, die iets rechtlijniger was. Hier tracht hij via de new wave de grenzen te doorbreken, in een brede mix van oud / nieuw, licht groovend / voluit dansbaar, geremixed / onversneden, en niet zelden met een vette knipoog. September Sorrows krijgt zo een ietwat grimmige sfeertje, echter voldoende belicht met stralen zonneschijn. Dat hunkerende herfstgevoel in een herfst die maar geen herfst wil worden.
Gelukkig is het geen echte new wave tape geworden, het is meer een vibe die de meeste nummers uitstralen. Met het eerste nummer, een stompende remix van Tame Impala, heb je nog niks door, het is een conclusie die iets verderop begint te dagen. Bij The Jesus and Mary Chain bv., die met Just Like Honey misschien wel een van mooiste pareltjes uit het genre op hun naam hebben staan. Cracking Up bevat eenzelfde soort prachtig zwartgallige geilheid. The Soft Moon borduurt hier op een indringende manier op verder, hetgeen ik niet verwacht had, het stond me bij dat hun nummers me niet echt smaakte.
Dat David Lynch sfeer kan scheppen staat buiten kijf, al moet hij er wel op letten dat het soms niet té ver heen gaat (zowel in muziek als film). Deze remix roept geen vraagtekens op en is gewoon mooi opgebouwd, stomend en lichtjes verdovend. Hij leidt de weg naar het beste trio van de mixtape. Met een kletterende topsong van Gainsbourg, het beste nummer van Grace Jones’ recentste (en een van de beste uit haar oeuvre tout court) en de intrigerende ontdekking van Saâda Bonaire. Die laatste begint als een Aladdin-musical, maar begeeft zich al snel op plaatsen waar kinderen aan de deur moeten blijven wachten en vrouwen allebehalve gesluierd zijn. Ongeforceerd oosterse klanken onder een vadsige flodderbeat, het blijkt een heerlijke combinatie.
En dan, dan begint de new wave iets te veel als new wave te klinken, en niet van het meeste bijzondere soort. Fad Gadget en Stevie Nicks laten te veel van het goede horen. Gelukkig snel door te spoelen met het heerlijke marcherende The Night Patrols (A Man Asleep), charmante stoffige intro gevolgd door fijne electro-percussie.
De twee afsluiters zijn voor mij een compleet raadsel. Die classic rock toegift wandelt als een walk of shame weg van het hele concept en gooit een goed gebalanceerde mix bewusteloos tegen de grond. Behoorlijke anticlimax, niet alleen vanwege de stijlbreuk (Gainsbourg was ook geen voor de hand liggende keuze in de mix, maar ging perfect), ook de songs an sich bieden weinig boeiends. Herman zal vast zijn redenen hebben gehad.
Gelukkig had de tape zijn waarde al bewezen, met enkele stevige kleppers en te onthouden ontdekkingen in zijn wavy flow.Cijfers:
01. Tame Impala - Elephant (Canyons Wooly Mammoth Extension) 7
02. The Jesus and Mary Chain - Cracking Up 7,5
03. The Soft Moon - Want 7
04. John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix) 7,5
05. Serge Gainsbourg - Requiem Pour Un Con 8,5
06. Grace Jones - Williams Blood 9,5
07. Saâda Bonaire - The Facts 8
08. Fad Gadget - Lady Shave 5,5
09. Stevie Nicks - Stand Back 5,5
10. Larry Gus - The Night Patrols (A Man Asleep) 8
11. Sin Cos Tan - Trust 6
12. Tom Vek - Someone Loves You 6,5
13. Chicago Transit Authority - I'm A Man 6
14. The Dodos - Confidence 5,5
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 17:54 uur
Zie deze recensie nu pas... Dank je wel kemm!! Erg leuk om te lezen. Mijn vorige mix had inderdaad een soortgelijke flow, maar dat zat wat meer werk in. Wellicht dat ik het anders had afgesloten als ik hem zelf nog wat vaker had beluisterd al vorens hem hier online te zetten. Mooi om te merken dat je echt grondig geluisterd hebt. 
I'm A Man is ook een heel klein beetje een eerbetoon aan James Murphy die het gebruikte in een van zijn eerste DFA-mixen, zowat 15 jaar geleden. Daarnaast vind ik het ook gewoon een geweldig nummer, net als Confidence.

I'm A Man is ook een heel klein beetje een eerbetoon aan James Murphy die het gebruikte in een van zijn eerste DFA-mixen, zowat 15 jaar geleden. Daarnaast vind ik het ook gewoon een geweldig nummer, net als Confidence.

0
geplaatst: 7 oktober 2014, 19:26 uur
En zo zie je maar weer dat smaken verschillen, Fad Gadget + Stevie Nicks behoort voor mij tot de hoogtepunten van de mix. Sluit me wel bij kemm aan wat betreft de laatste 2 tracks, daar kan ik ook niet veel mee.
0
sxesven
geplaatst: 7 oktober 2014, 21:40 uur
Gratis account maar geen ads hier. Haalt AdBlocker wat uit misschien? Geen idee hoe of wat.
Eerste keer hermans mixtape zit er bijna op dus binnenkort een degelijke recensie.
Eerste keer hermans mixtape zit er bijna op dus binnenkort een degelijke recensie.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 23:57 uur
AdBlocker ook hier geïnstalleerd, dus lijkt me sterk dat dat de reden is.
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 20:57 uur
Bij wijze van teaser alvast de cover voor de komende mixtape:
http://s28.postimg.org/xhwzta6dp/LT_Cover_600.jpg
Ik dacht hem dit weekend te plaatsen, dus kunnen jullie ondertussen die van herman nog een spin geven.
http://s28.postimg.org/xhwzta6dp/LT_Cover_600.jpg
Ik dacht hem dit weekend te plaatsen, dus kunnen jullie ondertussen die van herman nog een spin geven.
* denotes required fields.