MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Beste Gitarist

zoeken in:
slaemperayreon
bedankt voor je compliment ik probeer me serieus in de muziek te verdiepen, dus als je me een compliment geeft, stel ik dat serieus zeer op prijs

Woutjinho
Kerry King, ook voor zijn performance natuurlijk

Beste Gitaristen, ik noemde al eens Adrian Smith van Iron Maiden er zijn er echter nog wel meer dus maar eens een top Lijstje

1. Adrian Smith 2. Stefan Elmgren (Hammerfall)
3. wijlen Dimebag Darell (Pantera, Damageplan)
4. Paul Simon
5. Izzy Stradlin (de koning van de slaggitaar) (G'nR)
6. Dave Murray (Iron Maiden)
7. Jef Hanneman (Slayer)
8. Trey Azagthoth (Morbid Angel)
9. Gary Moore
10. Logan Mader (ex-Machine Head)

Er zullen Technisch best betere gitaristen zijn maar deze spreken mij het meeste aan omdat de meeste van hen wars van alle trends en technieken hun eigen stijl hebben ontwikkeld, ze zijn allen te herkennen aan hun eigen manier van spelen van volledig free-style tot volledig uitgewerkt, van geniaal slaggitarist tot combinatie gitarist-musiekstijl-attitude, bij deze tien muzikanten klopt het plaatje helemaal. Ze zien eruit zoals ze klinken en hebben allamaal hun eigen herkenbare stijl van spelen.

Als metal liefhebber Paul Simon? Verassend

avdj schreef:
Als metal liefhebber Paul Simon? Verassend

Überhaupt verrassend...

Hij is voor mij de perfecte singer-songwriter. als gitarist is hij techniesch misschien niet de beste maar de manier waarom hij perfect een sfeer neer weet te zetten als songwriter vind ik erg mooi. (oke misschien niet het beste rijte om hem in te plaatsen, beste songwriter zou beter zijn, ik vervang hem wel door een gitaar virtuoos)

1. Adrian Smith
2. Stefan Elmgren (Hammerfall)
3. wijlen Dimebag Darell (Pantera, Damageplan)
4. Ihsahn (emperor)
5. Izzy Stradlin (de koning van de slaggitaar) (G'nR)
6. Dave Murray (Iron Maiden)
7. Jef Hanneman (Slayer)
8. Trey Azagthoth (Morbid Angel)
9. Gary Moore
10. Logan Mader (ex-Machine Head)

Hoe kan ie dan binnenkomen op 4?

Ach, ik heb het nog eens bekeken en kwam tot de conclusie dat hij inderdaad niet bij het rijtje beste gitaristen thuishoord.

Ik bedoel die Ihsahn...

VanDeGriend schreef:
Prince Roger Nelson

Absoluut een fantastische gitarist. Kan zoveel met een gitaar. Jammer dat men hem zo onderschat, althans.. dat idee heb ik.

JOY IN REPETITION*

EmDee schreef:
Ik bedoel die Ihsahn...

Zie het maar als een willekeurige volgorde, welke ik scht het beste vind hangt ook altijd een beetje van mij stemming af.

Ik heb niet echt een toplijstje ofzo, maar gitaristen die ik goed vind zijn:

Jimi Hendrix
Eddie Van Halen (Van Halen
Gary Moore (o.a. Thin Lizzy)
Scott Gorham (Thin Lizzy)
die ene van Guns 'n Roses, ik geloof dat hij Slash ofzo heet.
Matt Bellamy (Muse)
Jimmy Page (Led Zeppelin)

Oh! Helemaal vergeten

Joe Satriani (of hoe je het ook mag spellen)
Steve Vai
Brian May (Queen)

Steve Lukather is werkelijk fenomenaal ! Twee jaar geleden naar zijn jimi hendrix files tour geweest en je weet niet wat je hoort: geweldige gitaarsolo's niet te vergelijken met zijn TOTO repertoire(veel ruiger! ) en minstens zo goed,zoniet beter dan Hendrix himself !

dan zul je ook wel naar één van zijn concerten volgende maand gaan he ?

(o.a in Tilburg, Alkmaar, Hardenberg)

(afbeelding)

the viking schreef:
Steve Lukather is werkelijk fenomenaal ! minstens zo goed,zoniet beter dan Hendrix himself !

er is er weer een bijgekomen hoor

Beter dan Hendrix?

[quote]avdj schreef:
Beter dan Hendrix?[/quote

Hebben jullie ooit dan weleens de jimi Hendrix Files Tour van hem bijgewoond dan .niet te vergelijken met zijn ander werk Ook ik ben een groot adept van Hendrix en had vantevoren ook mijn scepsis maar mijn mond viel letterlijk open van verbazing tijdens dit concert had dit n.l nooit verwacht ( het leek de reincarnatie van hendrix zelf wel)Gitaarsolo's spelend achter z'n rug en met zijn mond spelend,echt uniek !

met vriendelijke groet the viking

[quote]TOTO schreef:
dan zul je ook wel naar één van zijn concerten volgende maand gaan he ?

(o.a in Tilburg, Alkmaar, Hardenberg)

[img]http://www.stevelukather.net/images/static/press/PosterFallTour2005_web.jpg[/img[/quot

Ja al is dat wel met El Grupo( mij onbekend) 19 november in Hardenberg, ben bang dat dit concert ( meer jazz invloeden )niet zo goed is als de Jimi Hendrix files tour maar eerst nog even naar het concert van Steve Vai op 18 october.

the viking schreef:

Gitaarsolo's spelend achter z'n rug en met zijn mond spelend,echt uniek !

Goh hij ken dus kunstjes

Ken ie ook pootjes geven ?

Of beter nog : dood vallen ??

Dat laatste is waarschijnlijk zijn enige kans om Jimi echt een keer te imiteren

VanDeGriend schreef:
(quote)

Goh hij ken dus kunstjes

Ken ie ook pootjes geven ?

Of beter nog : dood vallen ??

Dat laatste is waarschijnlijk zijn enige kans om Jimi echt een keer te imiteren

begin me langzaam aan je opmerkingen te ergeren, als je iets te melden hebt zeg het dan op een fatsoenlijke manier en ga inhoudelijk in op de muziek van Lukather/Toto (heb de indruk dat je nog nooit iets van Steve Lukather solostuff kent) maar alleen op uit bent om de boel weer op te zeiken zodat we weer een hoop gekut over en weer krijgen.
en ik ben weer gek door op je debiele en provocerende opmerkingen te reageren !

the viking schreef:

Ja al is dat wel met El Grupo( mij onbekend) 19 november in Hardenberg, ben bang dat dit concert ( meer jazz invloeden )niet zo goed is als de Jimi Hendrix files tour maar eerst nog even naar het concert van Steve Vai op 18 october.

ik ben naar het concert van Steve Lukather & El Grupo in Juli geweest in de Melkweg, de playlist zal grotendeels hetzelfde zijn, maar wel wat toevoegingen van zijn Santamental album, twee nummers van Hendrix speelt ie sowieso , Freedom (maar dan Luke's versie van Candyman) en Little Wing (Toto's versie).
verder komen alle muziekstijlen en genres die je met een gitaar kunt spelen voorbij tijdens die avond.

TOTO schreef:
(quote)

begin me langzaam aan je opmerkingen te ergeren, als je iets te melden hebt zeg het dan op een fatsoenlijke manier en ga inhoudelijk in op de muziek van Lukather/Toto (heb de indruk dat je nog nooit iets van Steve Lukather solostuff kent) maar alleen op uit bent om de boel weer op te zeiken zodat we weer een hoop gekut over en weer krijgen.
en ik ben weer gek door op je debiele en provocerende opmerkingen te reageren !

Tja dat heb je vaker met blinde navolgers. Geen gevoel voor humor. T was een poging tot een inderdaad prikkelend bedoeld grapje met een boodschap....Voor de mensen die t wel leuk vonden...Grapje gepikt van Harrie Jekkers ( Het Geheim van de Koffietent). Als je er erg boos om geworden bent: excuus.

Inhoudelijk even reageren ( de boodschap zeg maar...)
Ik heb een paar cd's van Toto ( onder t stof in de derde divisie doos op zolder) en een paar van Hendrix (glanzend in de eredivisie kast in de huiskamer). Voldoende om t statement te kunnen beoordelen of die afgod van u beter is dan Hendrix.

Wel hier mijn conclusie en boodschap: Al gaat ie op zijn kop staan gitaar spelen terwijl hij achterstevoren het Wilhelmus in het Russisch fluit, dan komt die mijnheer nog niet in de buurt van.....

Op zn best kan ie misschien ooit de gitarist van Kane of zo vervangen. Makkelijk in het gehoor liggende pomp of verzuip rock. Dat kan ie aan en verder HELEMAAL niets.

Op voorhand excuus mocht deze post overkomen als van een geirriteerd persoon

Wil hierbij aan toevoegen dat Steve Lukather meerdere muziekstijlen beheerst en dat je jouw stoffige cd''s van Toto als leidraad neemt in vergelijking tot het werk van Jimi Hendrix inderdaad slaat als een tang op een varken !
Zoals je eerder hebt kunnen lezen had ik het over Lukather's Jimi Hendrix files tour (covers van Hendrix),waarin zijn uitmuntende kwaliteiten als sologitarist ten volle tentoongespreid worden. niet te vergelijken met zijn Toto werk waarin hij op enkele uizonderingen na ingetogen speelt!
Om een gefundeerd oordeel te kunnen vellen, zul je dus ooit een Jimi hendrix files tour van hem bijgewoond moeten hebben(waarin die hard Jimi Hendrix fans echt volkomen in trance raakten tijdens dit unieke concert)
en ga jij misschien net als ik ook overstag !

the viking schreef:

Ik vind het zo cool dat je al je berichten hiermee afsluit!

quote VanDEGriend : Wel hier mijn conclusie en boodschap: Al gaat ie op zijn kop staan gitaar spelen terwijl hij achterstevoren het Wilhelmus in het Russisch fluit, dan komt die mijnheer nog niet in de buurt van.....

Op zn best kan ie misschien ooit de gitarist van Kane of zo vervangen. Makkelijk in het gehoor liggende pomp of verzuip rock. Dat kan ie aan en verder HELEMAAL niets.

Wil niet narrig doen maar in je onwetendheid en cynisme val je wel heel erg door de mand! Steve Lukather heeft nummers opgenomen en gitaarsessies gedaan met oa: Steve Vai,Jeff Beck, Eddie van halen,Slash,Eric Clapton,Ronnie James Dio en Ozzy Osbourne.

Hoezo de vervanger van de gitarist van Kane !!!

Als klapper op de vuurpijl circuleren er geruchten op een mogelijke entree van Lukather in de G3 met grootheden joe satriani en steve Vai ( niet iedereen was onverdeeld positief over Robbert Fripp o.a arrow classic rock festival die weer de vervanger was van Yngwie Malmsteen.

Hoezo de vervanger van de gitarist van Kane !!!

Met vriendelijke groet the viking

idd Viking !!

eigenlijk zouden we deze man een kaart moeten aanbieden van één van Luke's concerten in November, daarna praat die wel anders !

of je nou van zijn muziek houdt of niet boeit niet, maar ga hier niet lopen te verkondigen dat hij niet in een top 3 of 5 hoort van beste gitaristen, want daar hoort ie in thuis zonder twijfel !

Jan Akkerman word in mijn ogen veel te weinig genoemd in dit topic.

Confessor schreef:
Jan Akkerman word in mijn ogen veel te weinig genoemd in dit topic.

Een uitstekende gitarist (heb hem hoog zitten)maar die mijn inziens qua kwaliteit duidelijk de mindere was aan Lukather tijdens de Jimi Hendrix files tour(echt wel een paar niveaus !)

Jan Akkerman stond in het voorprogramma van Steve Lukather!

Voor VanDeGriend en andere sceptici die twijfelen over de kwaliteiten van Steve Lukather als gitarist deze link :
http://www.stevelukather.net/Covers.aspx

Zoek eens op:

Osbourne, Ozzy | Steve Lukather - Hellraiser
Pink Floyd | Steve Lukather - Shine on you crazy diamond Queen | Steve Lukather - I'm in love with my car
Aerosmith | Steve Lukather - Kings and queens

En last but not least natuurlijk de Jimi Hendrix covers bv:

Hendrix, Jimi | Lukather, Steve - Hear my train a comin'
Hendrix, Jimi | Steve Lukather - All along the watchtower
Hendrix, Jimi | Schwarz, Siggi - Purple haze

De bestanden aanklikken en openen met de rechtermuisknop de songs kun je vervolgens afspelen met je mediaspeler(tijdsduur varieerend van zo'n 45 seconden tot ruim een minuut,geluidskwaliteit is niet super) Ben benieuwd wat jullie er van vinden !

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.