Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2015, 22:11 uur
3 maanden in het nieuwe jaar.. Tijd voor een top-3.
1. Girl Band - The Early Years (4,5*)
2. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell (4,5*)
3. Björk - Vulnicura (3,5*)
Toch al 2 albums voor in de eindjaarlijstjes - in dat opzicht doe ik het nog best goed met nieuwe muziek luisteren.
Nog te beluisteren: Modest Mouse, Until the Ribbon Breaks, Cannibal Ox, A Place to Bury Strangers.
1. Girl Band - The Early Years (4,5*)
2. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell (4,5*)
3. Björk - Vulnicura (3,5*)
Toch al 2 albums voor in de eindjaarlijstjes - in dat opzicht doe ik het nog best goed met nieuwe muziek luisteren.
Nog te beluisteren: Modest Mouse, Until the Ribbon Breaks, Cannibal Ox, A Place to Bury Strangers.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 22:57 uur
Zo... redelijk wat bijgeluisterd.. ik kan een top10 wel aan inmiddels:
4*-4,5* (nu op 4)
1. Oren Ambarchi - Live Knots
4*
2. Bjork - Vulnicura
3. Dayna Kurtz - Rise and Fall
4. Follakzoid - III
5. Atomic - Lucidity
3,5* - 4* (nu op 4)
6. Biosphere / Deathprod - Stator
7. Andrew Bird - Echolocations…
3,5*
8. Sisikyou - Nervous
9. Matana Roberts - Coin Coin Chapter 3
10. Ballister - Worse for the Wear
4*-4,5* (nu op 4)
1. Oren Ambarchi - Live Knots
4*
2. Bjork - Vulnicura
3. Dayna Kurtz - Rise and Fall
4. Follakzoid - III
5. Atomic - Lucidity
3,5* - 4* (nu op 4)
6. Biosphere / Deathprod - Stator
7. Andrew Bird - Echolocations…
3,5*
8. Sisikyou - Nervous
9. Matana Roberts - Coin Coin Chapter 3
10. Ballister - Worse for the Wear
0
geplaatst: 13 maart 2015, 01:21 uur
Een nieuwe nummer één, zoals verwacht En ik betwijfel of er nog iets beters uitgebracht gaat worden dit jaar...
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Noel Gallagher’s High Flying Birds – Chasing Yesterday
3. Belle & Sebastian – Girls in Peacetime Want to Dance
4. José González – Vestiges & Claws
5. Janne Schra – Ponzo
6. The Decemberists – What a Terrible World, What a Beautiful World
7. Panda Bear – Panda Bear meets the Grim Reaper
8. Asaf Avidan – Gold Shadow
9. Father John Misty – I Love You, Honeybear
10. Andrew Combs – All These Dreams
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Noel Gallagher’s High Flying Birds – Chasing Yesterday
3. Belle & Sebastian – Girls in Peacetime Want to Dance
4. José González – Vestiges & Claws
5. Janne Schra – Ponzo
6. The Decemberists – What a Terrible World, What a Beautiful World
7. Panda Bear – Panda Bear meets the Grim Reaper
8. Asaf Avidan – Gold Shadow
9. Father John Misty – I Love You, Honeybear
10. Andrew Combs – All These Dreams
0
geplaatst: 15 maart 2015, 02:04 uur
Eerste tussenstand:
1. Oren Ambarchi - Live Knots
2. The Pop Group - Citizen Zombie
3. Six Organs of Admittance - Hexadic
4. Shit and Shine - 54 Synth-Brass, 38 Metal Guitar, 65 Cathedral
5. Föllakzoid - III
6. Mount Eerie - Sauna
7. Matana Roberts - Coin Coin Chapter Three: River Run Thee
8. Insanlar / Ricardo Villalobos - Kime Ne
9. Songhoy Blues - Music in Exile
10. Jefre Cantu-Ledesma - A Year With 13 Moons
1. Oren Ambarchi - Live Knots
2. The Pop Group - Citizen Zombie
3. Six Organs of Admittance - Hexadic
4. Shit and Shine - 54 Synth-Brass, 38 Metal Guitar, 65 Cathedral
5. Föllakzoid - III
6. Mount Eerie - Sauna
7. Matana Roberts - Coin Coin Chapter Three: River Run Thee
8. Insanlar / Ricardo Villalobos - Kime Ne
9. Songhoy Blues - Music in Exile
10. Jefre Cantu-Ledesma - A Year With 13 Moons
0
geplaatst: 19 maart 2015, 17:38 uur
Veel relatieve tegenvallers dit jaar (van Portico, en in mindere mate van PHOS en Enter Shikari had ik meer verwacht dan prima zeventjes), maar ik kan inmiddels al een top 4 inleveren inmiddels:
1. Doomtree - All Hands 4,5*
2. Sleater-Kinney - No Cities to Love 4*
3. Mevrouw Tamara - Zo lang mogelijk
4. Roosbeef - Kalf
En volgende week hoop ik de nieuwe de nieuw albums van Laura Marling en Kendrick Lamar binnen te hebben. Als mijn verwachtingen ingelost worden, kan ik dan een top 6 inleveren.
1. Doomtree - All Hands 4,5*
2. Sleater-Kinney - No Cities to Love 4*
3. Mevrouw Tamara - Zo lang mogelijk
4. Roosbeef - Kalf
En volgende week hoop ik de nieuwe de nieuw albums van Laura Marling en Kendrick Lamar binnen te hebben. Als mijn verwachtingen ingelost worden, kan ik dan een top 6 inleveren.
0
geplaatst: 19 maart 2015, 21:43 uur
Studio albums
1. Benjamin Clementine - At Least for Now 5*
2. Pops Staples - Don't Lose This 4.5*
3. Sven Hammond - IV
4. Bettye LaVette - Worthy 4*
5. Racoon - All in Good Time
Verzamel / Heruitgave / Live
1. George Jackson and Dan Greer - At Goldwax 4.5*
2. The Soul Stirrers - Joy in My Soul
3. Sam Dees - It's Over (70s Songwriter Demos and Masters)
4. Jimmy Holiday - Spread Your Love (The Complete Minit Singles 1966-1970) 4*
3. The Valentinos - Lookin' for a Love
1. Benjamin Clementine - At Least for Now 5*
2. Pops Staples - Don't Lose This 4.5*
3. Sven Hammond - IV
4. Bettye LaVette - Worthy 4*
5. Racoon - All in Good Time
Verzamel / Heruitgave / Live
1. George Jackson and Dan Greer - At Goldwax 4.5*
2. The Soul Stirrers - Joy in My Soul
3. Sam Dees - It's Over (70s Songwriter Demos and Masters)
4. Jimmy Holiday - Spread Your Love (The Complete Minit Singles 1966-1970) 4*
3. The Valentinos - Lookin' for a Love
0
geplaatst: 21 maart 2015, 16:15 uur
1. Toundra - IV
2. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
3. Turnstile - Nonstop Feeling
4. Raised Fist - From the North
5. John Coffey - The Great News
6. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
7. Speakerpunch - Dirty Pleasures
8. Sleater-Kinney - No Cities to Love
9. Betontod - Traum von Freiheit
10. Viet Cong - Viet Cong
2. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
3. Turnstile - Nonstop Feeling
4. Raised Fist - From the North
5. John Coffey - The Great News
6. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
7. Speakerpunch - Dirty Pleasures
8. Sleater-Kinney - No Cities to Love
9. Betontod - Traum von Freiheit
10. Viet Cong - Viet Cong
0
geplaatst: 21 maart 2015, 18:00 uur
01. (01) Benjamin Clementine – At Least for Now
02. (02) Asaf Avidan – Gold Shadow
03. (==) Scott Matthew – This Here Defeat
04. (==) Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
05. (==) Marc Almond – The Velvet Trail
06. (03) Susanne Sundfør – Ten Love Songs
07. (==) The Slow Show – White Water
08. (04) Mister and Mississippi – We Only Part to Meet Again
09. (05) Belle and Sebastian – Girls in Peacetime Want to Dance
10. (06) Árstíðir – Hvel
11. (07) Until the Ribbon Breaks – A Lesson Unlearnt
12. (==) The Staves – If I Was
13. (08) Roosbeef – Kalf
14. (12) Madonna – Rebel Heart
15. (09) Avishai Cohen – From Darkness
16. (10) Siskiyou – Nervous
17. (11) Archive - Restriction
18. (13) Aqualung – 10 Futures
19. (14) Janne Schra – Ponzo
20. (==) Steven Wilson – Hands.Cannot.Erase.
02. (02) Asaf Avidan – Gold Shadow
03. (==) Scott Matthew – This Here Defeat
04. (==) Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
05. (==) Marc Almond – The Velvet Trail
06. (03) Susanne Sundfør – Ten Love Songs
07. (==) The Slow Show – White Water
08. (04) Mister and Mississippi – We Only Part to Meet Again
09. (05) Belle and Sebastian – Girls in Peacetime Want to Dance
10. (06) Árstíðir – Hvel
11. (07) Until the Ribbon Breaks – A Lesson Unlearnt
12. (==) The Staves – If I Was
13. (08) Roosbeef – Kalf
14. (12) Madonna – Rebel Heart
15. (09) Avishai Cohen – From Darkness
16. (10) Siskiyou – Nervous
17. (11) Archive - Restriction
18. (13) Aqualung – 10 Futures
19. (14) Janne Schra – Ponzo
20. (==) Steven Wilson – Hands.Cannot.Erase.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 22:28 uur
1.Björk - Vulnicura
2.Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
3.Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly
4.Drake - If You're Reading This It's Too Late
5.Ibeyi - Ibeyi
6.Cannibal Ox - Blade Of The Ronin
7.Xibalba - Tierra Y Libertad
8.Aphex Twin - Computer Controlled Acoustic Instruments Pt. 2
9.Napalm Death - Apex Predator Easy Meat
10.Future - Beast Mode
11.Future - 56 Nights
12.Panda Bear - Panda Bear Meets The Grim Reaper
13.Sleater-Kinney - No Cities To Love
14.Ghostpoet - Shedding Skin
15.Modest Mouse - Strangers To Ourselves
16.Sevdaliza - The Suspended Kid
17.Viet Cong - Viet Cong
18.BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul
19.Until The Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt
20.Mount Eerie - Sauna
2.Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
3.Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly
4.Drake - If You're Reading This It's Too Late
5.Ibeyi - Ibeyi
6.Cannibal Ox - Blade Of The Ronin
7.Xibalba - Tierra Y Libertad
8.Aphex Twin - Computer Controlled Acoustic Instruments Pt. 2
9.Napalm Death - Apex Predator Easy Meat
10.Future - Beast Mode
11.Future - 56 Nights
12.Panda Bear - Panda Bear Meets The Grim Reaper
13.Sleater-Kinney - No Cities To Love
14.Ghostpoet - Shedding Skin
15.Modest Mouse - Strangers To Ourselves
16.Sevdaliza - The Suspended Kid
17.Viet Cong - Viet Cong
18.BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul
19.Until The Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt
20.Mount Eerie - Sauna
0
geplaatst: 21 maart 2015, 23:55 uur
1. Levon Vincent - Levon Vincent (4,5*)
2. Ricardo Donoso - Sarava Exu
3. Kerridge - Always Offended Never Ashamed
4. Vakula - A Voyage to Arcturus (4,0)*
5. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
6. Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper
7. Moon Duo - Shadow of the Sun
8. Asaf Avidan - Gold Shadow
9. Viet Cong - Viet Cong
10. José González - Vestiges & Claws
2. Ricardo Donoso - Sarava Exu
3. Kerridge - Always Offended Never Ashamed
4. Vakula - A Voyage to Arcturus (4,0)*
5. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
6. Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper
7. Moon Duo - Shadow of the Sun
8. Asaf Avidan - Gold Shadow
9. Viet Cong - Viet Cong
10. José González - Vestiges & Claws
0
geplaatst: 23 maart 2015, 21:32 uur
door de 1ste 2 nog niet zoveel kunnen beluisteren, want als tijd heb leg ik 1 van beide op en het zal niet direct beteren want die van Kendrick is nog niet lang uit ... en als ik dan eens wat meer tijd heb leg ik 1 van de andere mooie albums op. Als ik dan nog wat tijd heb spendeer ik het eens aan een ander album.
1. Until The Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt 5*
2. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
3. Benjamin Clementine - At Least for Now 4,5*
4. Ibeyi - Ibeyi
5. Archive - Restriction
6. Asaf Avidan - Gold Shadow 4*
7. Siskiyou - Nervous
8. Sleater-Kinney - No Cities to Love
9. Viet Cong - Viet Cong 3*
10. Mark Ronson - Uptown Special
1. Until The Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt 5*
2. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
3. Benjamin Clementine - At Least for Now 4,5*
4. Ibeyi - Ibeyi
5. Archive - Restriction
6. Asaf Avidan - Gold Shadow 4*
7. Siskiyou - Nervous
8. Sleater-Kinney - No Cities to Love
9. Viet Cong - Viet Cong 3*
10. Mark Ronson - Uptown Special
0
bennerd
geplaatst: 23 maart 2015, 23:17 uur
Zeer fijn jaar alreeds.
1. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly 4.5*
2. Turnstile - Nonstop Feeling 4*
3. Thou & The Body - You, Whom I Have Always Hated
4. Xibalba - Tierra Y Libertad
5. Retox - Beneath California
6. xRepentancex - The Sickness of Eden
7. Blacklisted - When People Grow, People Go
8. Drug Church - Swell
9. Drake - If You're Reading This It's Too Late 3.5*
10. Harm's Way - Rust
1. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly 4.5*
2. Turnstile - Nonstop Feeling 4*
3. Thou & The Body - You, Whom I Have Always Hated
4. Xibalba - Tierra Y Libertad
5. Retox - Beneath California
6. xRepentancex - The Sickness of Eden
7. Blacklisted - When People Grow, People Go
8. Drug Church - Swell
9. Drake - If You're Reading This It's Too Late 3.5*
10. Harm's Way - Rust
0
geplaatst: 25 maart 2015, 14:10 uur
Een eerste update van mijn favorieten van 2015
1. (-) Mini Mansions - The Great Pretenders
2. (1) Belle & Sebastien - Girls In Peacetime Want To Dance
3. (2) Atari Teenage Riot – Reset
4. (-) My Baby – Shamanaid
5. (6) Susanne Sundfør – Ten Love Songs
6. (3) José Gonzáles – Vestiges & Claws
7. (4) The Decemberists – What a Terrible World, What a Beautiful World
8. (5) Marilyn Manson – The Pale Emperor
9. (-) Nena – Oldschool
10. (8) The Waterboys – Modern Blues
11. (-) Natalie Walker – Strange Bird
12. (10) Mark Ronson – Uptown Special
13. (9) Sevdaliza – The Suspended Kid
14. (-) Lila Downs – Balas Y Chocolate
15. (25) Katzenjammer – Rockland
16. (11) Noveller – Fantastic Planet
17. (12) Natalie Prass – Natalie Prass
18. (13) PHOS – Never Obselete
19. (-) zZz – Juggernaut
20. (-) Marina and the Diamonds – Froot
21. (-) Toto - XIV
22. (-) Madonna – Rebel Heart
23. (-) Roosbeef – Kalf
24. (-) Janne Schra – Ponzo
25. (-) Ozark Henry – Paramount
sidenote:
Visage - Ochestral (2014) heeft mijn Top 10 van 2014 gehaald, postume 'hit' voor Steve Strange
1. (-) Mini Mansions - The Great Pretenders
2. (1) Belle & Sebastien - Girls In Peacetime Want To Dance
3. (2) Atari Teenage Riot – Reset
4. (-) My Baby – Shamanaid
5. (6) Susanne Sundfør – Ten Love Songs
6. (3) José Gonzáles – Vestiges & Claws
7. (4) The Decemberists – What a Terrible World, What a Beautiful World
8. (5) Marilyn Manson – The Pale Emperor
9. (-) Nena – Oldschool
10. (8) The Waterboys – Modern Blues
11. (-) Natalie Walker – Strange Bird
12. (10) Mark Ronson – Uptown Special
13. (9) Sevdaliza – The Suspended Kid
14. (-) Lila Downs – Balas Y Chocolate
15. (25) Katzenjammer – Rockland
16. (11) Noveller – Fantastic Planet
17. (12) Natalie Prass – Natalie Prass
18. (13) PHOS – Never Obselete
19. (-) zZz – Juggernaut
20. (-) Marina and the Diamonds – Froot
21. (-) Toto - XIV
22. (-) Madonna – Rebel Heart
23. (-) Roosbeef – Kalf
24. (-) Janne Schra – Ponzo
25. (-) Ozark Henry – Paramount
sidenote:
Visage - Ochestral (2014) heeft mijn Top 10 van 2014 gehaald, postume 'hit' voor Steve Strange
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 26 maart 2015, 15:25 uur
1. Levon Vincent - Levon Vincent
2. Cannibal Ox - Blade of the Ronin
3. Jon Hopkins - Late Night Tales
4. Joey Bada$$ - B4.DA.$$
5. Percussions - 2011 Until 2014
6. Asaf Avidan - Gold Shadow
7. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul
8. Spor - Caligo
9. Until the Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt
10. Anthony Naples - Body Pill
Nog niets wat me echt wegblaast, maar met o.a. albums van Blur en Jamie xx in de nabije toekomst gaat dat zeker nog komen. Zal ook eens de nieuwe van Kendrick Lamar opsnorren, aangezien zijn vorige plaat, die ik destijds maar niks vond, nu al de status moderne klassieker heeft verkregen, en ook deze de hemel in wordt geprezen.
2. Cannibal Ox - Blade of the Ronin
3. Jon Hopkins - Late Night Tales
4. Joey Bada$$ - B4.DA.$$
5. Percussions - 2011 Until 2014
6. Asaf Avidan - Gold Shadow
7. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul
8. Spor - Caligo
9. Until the Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt
10. Anthony Naples - Body Pill
Nog niets wat me echt wegblaast, maar met o.a. albums van Blur en Jamie xx in de nabije toekomst gaat dat zeker nog komen. Zal ook eens de nieuwe van Kendrick Lamar opsnorren, aangezien zijn vorige plaat, die ik destijds maar niks vond, nu al de status moderne klassieker heeft verkregen, en ook deze de hemel in wordt geprezen.
0
geplaatst: 26 maart 2015, 17:40 uur
Ik kom tot acht albums:
1. John Coffey - The Great News 4,5*
2. Dan Mangan + Blacksmith - Club Meds 4,0*
3. Noel Gallagher’s High Flying Birds – Chasing Yesterday
4. Marmozets - The Weird and Wonderful Marmozets
5. Modest Mouse - Strangers To Ourselves 3,5*
6. Alamo Race Track - Hawks
7. The Decemberists – What a Terrible World, What a Beautiful World
8. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
1. John Coffey - The Great News 4,5*
2. Dan Mangan + Blacksmith - Club Meds 4,0*
3. Noel Gallagher’s High Flying Birds – Chasing Yesterday
4. Marmozets - The Weird and Wonderful Marmozets
5. Modest Mouse - Strangers To Ourselves 3,5*
6. Alamo Race Track - Hawks
7. The Decemberists – What a Terrible World, What a Beautiful World
8. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
0
tuktak
geplaatst: 27 maart 2015, 18:58 uur
01 Benjamin Clementine - At Least for Now
02 Jam City - Dream A Garden
03 Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking in Boston '78
04 Shlohmo - Dark Red
05 Variant - Auratia
06 William Basinski - Cascade
07 Ghostpoet - Shedding Skin
08 Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
09 Dasha Rush - Sleepstep
10 Model 500 - Digital Solutions
11 Rutger Zuydervelt - Sneeuwstorm
12 Mumdance - Fabriclive 80
13 Earl Sweatshirt - I Don't Like Shit, I Don't Go Outside
14 Kerridge - Always Offended Never Ashamed
15 Jon Hopkins - Late Night Tales
16 Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
17 Oren Ambarchi - Live Knots
18 Joey Bada$$ - B4.DA.$$
19 Bill Wells & Aidan Moffat - The Most Important Place in the World
20 Amorphous Androgynous - The Wizards of Oz
02 Jam City - Dream A Garden
03 Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking in Boston '78
04 Shlohmo - Dark Red
05 Variant - Auratia
06 William Basinski - Cascade
07 Ghostpoet - Shedding Skin
08 Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
09 Dasha Rush - Sleepstep
10 Model 500 - Digital Solutions
11 Rutger Zuydervelt - Sneeuwstorm
12 Mumdance - Fabriclive 80
13 Earl Sweatshirt - I Don't Like Shit, I Don't Go Outside
14 Kerridge - Always Offended Never Ashamed
15 Jon Hopkins - Late Night Tales
16 Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
17 Oren Ambarchi - Live Knots
18 Joey Bada$$ - B4.DA.$$
19 Bill Wells & Aidan Moffat - The Most Important Place in the World
20 Amorphous Androgynous - The Wizards of Oz
0
geplaatst: 29 maart 2015, 11:22 uur
1. Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
2. Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly
3. Björk - Vulnicura
4. Benjamin Clementine - At least For Now
5. Until The Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt
6. Father John Misty – I Love You, Honeybear
7. Panda Bear - Panda Bear Meets The Grim Reaper
8. Mount Eerie – Sauna
9. Ibeyi - Ibeyi
10. Viet Cong - Viet Cong
2. Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly
3. Björk - Vulnicura
4. Benjamin Clementine - At least For Now
5. Until The Ribbon Breaks - A Lesson Unlearnt
6. Father John Misty – I Love You, Honeybear
7. Panda Bear - Panda Bear Meets The Grim Reaper
8. Mount Eerie – Sauna
9. Ibeyi - Ibeyi
10. Viet Cong - Viet Cong
0
geplaatst: 31 maart 2015, 08:58 uur
1. Retox - Beneath California
2. While She Sleeps – Brainwashed
3. Strung Out – Transmission.Alpha.Delta
4. Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
5. Calabrese - Lust for Sacriledge
6. JD McPherson - Let the Good Times Roll
7. Raised Fist - From the North
8. John Coffey - The Great News
9. Archive - Restriction
10. Ryan Bingham - Fear and Saturday Night
2. While She Sleeps – Brainwashed
3. Strung Out – Transmission.Alpha.Delta
4. Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
5. Calabrese - Lust for Sacriledge
6. JD McPherson - Let the Good Times Roll
7. Raised Fist - From the North
8. John Coffey - The Great News
9. Archive - Restriction
10. Ryan Bingham - Fear and Saturday Night
0
geplaatst: 31 maart 2015, 17:38 uur
1. (-) Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
2 (1). The Waterboys - Modern Blues
3. (-) Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing yesterday
4. (2) Asaf Avidan - Gold Shadow
5. (3) Archive - Restriction
6. (5) Hanni El Khatib - Moonlight
7. (4) Björk - Vulnicura
8. (6) Siskiyou - Nervous
9. (7) Dan Mangan + Blacksmith - Club Meds
10. (8) The Migrant - Flood
11. (9) Moon Duo - Shadow Of The Sun
12. (-) Duke Garwood - Heavy Love
13. (10) The Charlatans - Modern Nature
14. (-) Susanne Sundfor - Ten Love Songs
15. (11) Mister And Mississippi - We Only Part To Meet Again
16. (12) Bella And Sebastian - Girls In Peacetime Want To Dance
17. (13) The Decemberists - What A Terrible World, What A Beautiful World
18. (14) Desperate Journalist - Desperate Journalist
19. (-) Will Butler - Policy
20. (-) Janne Schra - Ponzo
2 (1). The Waterboys - Modern Blues
3. (-) Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing yesterday
4. (2) Asaf Avidan - Gold Shadow
5. (3) Archive - Restriction
6. (5) Hanni El Khatib - Moonlight
7. (4) Björk - Vulnicura
8. (6) Siskiyou - Nervous
9. (7) Dan Mangan + Blacksmith - Club Meds
10. (8) The Migrant - Flood
11. (9) Moon Duo - Shadow Of The Sun
12. (-) Duke Garwood - Heavy Love
13. (10) The Charlatans - Modern Nature
14. (-) Susanne Sundfor - Ten Love Songs
15. (11) Mister And Mississippi - We Only Part To Meet Again
16. (12) Bella And Sebastian - Girls In Peacetime Want To Dance
17. (13) The Decemberists - What A Terrible World, What A Beautiful World
18. (14) Desperate Journalist - Desperate Journalist
19. (-) Will Butler - Policy
20. (-) Janne Schra - Ponzo
0
geplaatst: 31 maart 2015, 18:20 uur
En weer een maand voorbij, tijd voor een update.
1. (1) Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
2. (2) Asaf Avidan - Gold Shadow
3. (-) The Slow Show - White Water
4. (-) Föllakzoid - III
5. (-) Toundra - IV
6. (3) Two Gallants - We Are Undone
7. (5) Benjamin Clementine - At Least for Now
8. (7) Sylvan - Home
9. (4) Ryan Bingham - Fear and Saturday Night
10. (1) James McMurtry - Complicated Game
1. (1) Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
2. (2) Asaf Avidan - Gold Shadow
3. (-) The Slow Show - White Water
4. (-) Föllakzoid - III
5. (-) Toundra - IV
6. (3) Two Gallants - We Are Undone
7. (5) Benjamin Clementine - At Least for Now
8. (7) Sylvan - Home
9. (4) Ryan Bingham - Fear and Saturday Night
10. (1) James McMurtry - Complicated Game
0
geplaatst: 31 maart 2015, 20:39 uur
En ik zit aan tien! Wat een fijne muziek komt er uit dit jaar...
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Benjamin Clementine - At Least for Now
3. Asaf Avidan - Gold Shadow
4. Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
5. The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World
6. Viet Cong - Viet Cong
7. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
8. Matthew E. White - Fresh Blood
9. AlascA - Prospero
10. Archive - Restriction
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Benjamin Clementine - At Least for Now
3. Asaf Avidan - Gold Shadow
4. Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
5. The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World
6. Viet Cong - Viet Cong
7. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
8. Matthew E. White - Fresh Blood
9. AlascA - Prospero
10. Archive - Restriction
0
geplaatst: 31 maart 2015, 21:29 uur
Tussenstand: maart
Met een koploper die ik helemaal niet had verwacht aan het begin van het jaar...
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Raketkanon - RKTKN #2
3. Napalm Death - Apex Predator - Easy Meat
4. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
5. Toundra - IV
6. Therapy? - Disquiet
7. Vermilion - Sentience
8. An Autumn For Crippled Children - The Long Goodbye
9. John Coffey - The Great News
10. Desperate Journalist - Desperate Journalist
Met een koploper die ik helemaal niet had verwacht aan het begin van het jaar...
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Raketkanon - RKTKN #2
3. Napalm Death - Apex Predator - Easy Meat
4. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
5. Toundra - IV
6. Therapy? - Disquiet
7. Vermilion - Sentience
8. An Autumn For Crippled Children - The Long Goodbye
9. John Coffey - The Great News
10. Desperate Journalist - Desperate Journalist
0
geplaatst: 31 maart 2015, 22:37 uur
Nog maar een keer beluisterd en ik vond hem eigenlijk een beetje tegenvallen.
0
geplaatst: 2 april 2015, 20:30 uur
Het eerste kwartaal van het jaar is voorbij en er begint zich langzaam een top 10 af te tekenen. Ik heb nog niet echt een volgorde, maar al wel een aantal platen die duidelijk boven de rest uitsteken.
Zeer goed (4/4,5 sterren):
- Enslaved - In Times
- Kendrick Lamar - To pimp a butterfly
- Nightwish - Endless forms most beautiful
- Joe Bonamassa - Muddy wolf at red rocks
Goed (3,5/4 sterren):
- Toto - Toto XIV
- Danko Jones - Fire Music
- Blackberry Smoke - Holding All The Roses
Nog niet voldoende geluisterd voor een beoordeling, maar goede eerste indruk:
- The Reverend Peyton’s Big Damn Band - So Delicious
- The Gentle Storm - The Diary
- Heidevolk - Velua
- Ian Siegal - One night in Amsterdam
Grootste verassing voor mij is toch wel Kendrick Lamar. Nooit gedacht dat een hiphop plaat nog eens één van mijn meest beluisterde platen van de afgelopen drie maand zou worden.
Ik vind 2015 tot nu toe een meer dan prima jaar. Nu al 3 kandidaten voor mijn plaat van het jaar (liveplaten niet meegerekend).
Zeer goed (4/4,5 sterren):
- Enslaved - In Times
- Kendrick Lamar - To pimp a butterfly
- Nightwish - Endless forms most beautiful
- Joe Bonamassa - Muddy wolf at red rocks
Goed (3,5/4 sterren):
- Toto - Toto XIV
- Danko Jones - Fire Music
- Blackberry Smoke - Holding All The Roses
Nog niet voldoende geluisterd voor een beoordeling, maar goede eerste indruk:
- The Reverend Peyton’s Big Damn Band - So Delicious
- The Gentle Storm - The Diary
- Heidevolk - Velua
- Ian Siegal - One night in Amsterdam
Grootste verassing voor mij is toch wel Kendrick Lamar. Nooit gedacht dat een hiphop plaat nog eens één van mijn meest beluisterde platen van de afgelopen drie maand zou worden.
Ik vind 2015 tot nu toe een meer dan prima jaar. Nu al 3 kandidaten voor mijn plaat van het jaar (liveplaten niet meegerekend).
0
geplaatst: 2 april 2015, 21:32 uur
01 (01) Björk - Vulnicura (4*)
02 (**) Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
03 (**) Bob Moses - All In All
04 (**) Noveller - Fantastic Planet
05 (02) Sleater-Kinney - No Cities to Love
06 (**) Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
07 (03) The Charlatans - Modern Nature (3,5*)
08 (04) Nina Kraviz - DJ-Kicks
09 (**) Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
10 (05) Jefre Cantu-Ledesma - A Year With 13 Moons
Het wachten is op de eerste 4,5*...
02 (**) Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
03 (**) Bob Moses - All In All
04 (**) Noveller - Fantastic Planet
05 (02) Sleater-Kinney - No Cities to Love
06 (**) Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
07 (03) The Charlatans - Modern Nature (3,5*)
08 (04) Nina Kraviz - DJ-Kicks
09 (**) Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
10 (05) Jefre Cantu-Ledesma - A Year With 13 Moons
Het wachten is op de eerste 4,5*...
0
geplaatst: 8 april 2015, 13:20 uur
Het lijkt weer een erg fijn jaar te worden, helaas nog niet heel veel tijd gehad om veel albums echt te leren kennen. Deze drie springen er wat mij betreft wel uit
01 Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
02 Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
03 Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
01 Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
02 Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
03 Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
0
geplaatst: 8 april 2015, 19:19 uur
herman schreef:
Het wachten is op de eerste 4,5*...
Het wachten is op de eerste 4,5*...
Ik heb er na een derde van het jaar al net zoveel uitgedeeld als in heel 2014 .
01. (01) Benjamin Clementine - At Least for Now
02. (----) Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly
03. (02) Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
04. (03) Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
05. (04) Asaf Avidan - Gold Shadow
06. (----) Death Cab for Cutie - Kintsugi
07. (05) Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
08. (----) Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
09. (06) Dan Mangan + Blacksmith - Club Meds
10. (----) Balthazar - Thin Walls
Boven op het lijstje te luisteren albums liggen op dit moment José James - Yesterday I Had the Blues, Shlohmo - Dark Red, Kovacs - Shades of Black, Scott Matthew - This Here Defeat, Susanne Sundfør - Ten Love Songs en Ibeyi - Ibeyi.
En dan nog wat albums die ik wel al een aantal keer gedraaid heb maar waaraan ik nog geen cijfer heb gehangen zoals The Slow Show - White Water, Earl Sweatshirt - I Don't Like Shit, I Don't Go Outside en Nils Frahm - Solo.
Heerlijk muziekjaar tot nu toe .
0
geplaatst: 10 april 2015, 15:45 uur
Op moment van schrijven kom ik nu aan zeven keer vier sterretjes of meer.
1. (1) Doomtree - All Hands 4,5*
2. (-) Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
3. (3) Sleater-Kinney - No Cities to Love 4*
4. (-) Laura Marling - Short Movie
5. (4) Roosbeef - Kalf
6. (-) Lapalux - Lustmore
7. (3) Mevrouw Tamara - Zo lang mogelijk
1. (1) Doomtree - All Hands 4,5*
2. (-) Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
3. (3) Sleater-Kinney - No Cities to Love 4*
4. (-) Laura Marling - Short Movie
5. (4) Roosbeef - Kalf
6. (-) Lapalux - Lustmore
7. (3) Mevrouw Tamara - Zo lang mogelijk
0
geplaatst: 14 april 2015, 20:12 uur
Eerste lijstje van wat nu al een topjaar is.
01. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell 5*
02. Björk - Vulnicura 4,5*
03. Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly
04. Susanne Sundfør – Ten Love Songs
05. Tobias Jesso Jr. - Goon
06. Father John Misty – I Love You, Honeybear
07. Laura Marling - Short Movie 4*
08. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
09. Jessica Pratt - On Your Own Love Again
10. Lower Dens - Escape From Evil
01. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell 5*
02. Björk - Vulnicura 4,5*
03. Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly
04. Susanne Sundfør – Ten Love Songs
05. Tobias Jesso Jr. - Goon
06. Father John Misty – I Love You, Honeybear
07. Laura Marling - Short Movie 4*
08. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
09. Jessica Pratt - On Your Own Love Again
10. Lower Dens - Escape From Evil
* denotes required fields.