Muziek / Toplijsten en favorieten / De Magistrale van Kaj
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2015, 12:39 uur
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12195920_10153407944133579_3805879394220944095_n.jpg?oh=375548f0a4ac935e4b370fa71a3e9939&oe=56C80EC2
Al sinds 2003 maak ik elk jaar een Top-1000 allertijden. In de eerste jaren liep mijn smaak nog min of meer parallel aan de Top2000 van Radio2, maar hoe langer het duurde, hoe meer andere invloeden zich er in begonnen te mengen.
Vanaf 2005 ben ik deze lijst ook elk jaar gaan uitzenden op (het speciaal daarvoor door mij in het leven geroepen
) Orinoco Radio. Nogal een karwei elk jaar, een uitzending van 75 uur verspreid over 7 dagen, maar ik had als student natuurlijk ook zeeën van tijd 
Naarmate de allertijdenlijst van Orinoco, de Verrukkelijke 500, aan populariteit won, had ik meer en meer het idee dat ik in het vaarwater van die lijst terecht kwam. Beide lijsten (mijn Magistrale en de V500) werden immers in november uitgezonden. Daarom was er de afgelopen 2 jaar geen Magistrale op Orinoco te horen.
Nu ben ik echter afgestudeerd en voordat ik straks een 'vaste baan' heb, heb ik nog één keer de tijd om de radiostream een week lang te kapen
En om de overlap met de Verrukkelijke 500 te beperken en andere nummers een mooi podium te geven, heb ik alles wat vorig jaar in de V500 stond én alles wat in de bovenste helft van de Top2000 stond geschrapt. En zo bleef er toch nog een lijst van 1000 nummers over, die ik vanaf zondagavond 8 november ga uitzenden. De invloed van de MuMeLadder is duidelijk merkbaar, de Top2000-invloed is nog lang niet verdwenen, er zijn heel wat persoonlijke favorieten te bespeuren, en ik vind het in ieder geval weer een fantastische en gevarieerde lijst geworden.
Alle info over de lijst (behalve dan de bovenste 113, de slotdag is traditioneel 'geheim') kun je vinden op de Magistrale-site. Ook als je geen interesse hebt om mee te luisteren, maar wel interesse hebt in de lijst dus
Luister dus vooral mee als je zin hebt, weer eens een andere manier om in dit subforum een persoonlijk toplijstje te overlopen!
Al sinds 2003 maak ik elk jaar een Top-1000 allertijden. In de eerste jaren liep mijn smaak nog min of meer parallel aan de Top2000 van Radio2, maar hoe langer het duurde, hoe meer andere invloeden zich er in begonnen te mengen.
Vanaf 2005 ben ik deze lijst ook elk jaar gaan uitzenden op (het speciaal daarvoor door mij in het leven geroepen
) Orinoco Radio. Nogal een karwei elk jaar, een uitzending van 75 uur verspreid over 7 dagen, maar ik had als student natuurlijk ook zeeën van tijd 
Naarmate de allertijdenlijst van Orinoco, de Verrukkelijke 500, aan populariteit won, had ik meer en meer het idee dat ik in het vaarwater van die lijst terecht kwam. Beide lijsten (mijn Magistrale en de V500) werden immers in november uitgezonden. Daarom was er de afgelopen 2 jaar geen Magistrale op Orinoco te horen.
Nu ben ik echter afgestudeerd en voordat ik straks een 'vaste baan' heb, heb ik nog één keer de tijd om de radiostream een week lang te kapen
En om de overlap met de Verrukkelijke 500 te beperken en andere nummers een mooi podium te geven, heb ik alles wat vorig jaar in de V500 stond én alles wat in de bovenste helft van de Top2000 stond geschrapt. En zo bleef er toch nog een lijst van 1000 nummers over, die ik vanaf zondagavond 8 november ga uitzenden. De invloed van de MuMeLadder is duidelijk merkbaar, de Top2000-invloed is nog lang niet verdwenen, er zijn heel wat persoonlijke favorieten te bespeuren, en ik vind het in ieder geval weer een fantastische en gevarieerde lijst geworden.Alle info over de lijst (behalve dan de bovenste 113, de slotdag is traditioneel 'geheim') kun je vinden op de Magistrale-site. Ook als je geen interesse hebt om mee te luisteren, maar wel interesse hebt in de lijst dus

Luister dus vooral mee als je zin hebt, weer eens een andere manier om in dit subforum een persoonlijk toplijstje te overlopen!
0
geplaatst: 6 november 2015, 13:49 uur
Ik zal proberen af en toe is in te schakelen als ik tijd heb.
Alvast een mooie lijst wat ik er tot nu toe van gezien heb Kaj
Alvast een mooie lijst wat ik er tot nu toe van gezien heb Kaj

0
geplaatst: 6 november 2015, 15:25 uur
Ik heb je lijst geluisterd het laatste jaar van uitzenden en zal ook dit jaar weer proberen om mee te luisteren. Heb net Konstantine van Something Corporate op staan, die ik via de Magistrale heb leren kennen. 
edit: ah, hij staat er nog in

0
geplaatst: 6 november 2015, 20:54 uur
Simon77 schreef:
Ik heb je lijst geluisterd het laatste jaar van uitzenden en zal ook dit jaar weer proberen om mee te luisteren. Heb net Konstantine van Something Corporate op staan, die ik via de Magistrale heb leren kennen.

Uiteraard staat 'ie er nog in! Blijft een prachtig nummer, hoewel ik er - toegegeven - iets minder van ondersteboven ben dan een paar jaar geleden. Ik ken eigenlijk verder helemaal niks van die band, heb ook geen idee wat voor stijl ze maken... Hoe ik het nummer dan zélf heb leren kennen? Ik zou het eigenlijk niet meer weten

0
geplaatst: 8 november 2015, 07:39 uur
Konstantine 
Ik heb het nummer denk ik leren kennen nadat ik fan werd van Jack's Mannequin (het tweede project van frontzanger Andrew McMahon).
Tof project verder. Gewoon even 77 uur radio maken in een week tijd. Succes Kaj!

Ik heb het nummer denk ik leren kennen nadat ik fan werd van Jack's Mannequin (het tweede project van frontzanger Andrew McMahon).
Tof project verder. Gewoon even 77 uur radio maken in een week tijd. Succes Kaj!
0
geplaatst: 8 november 2015, 19:02 uur
Thanks! Dat gaat wel goed komen, heb er zin in! Het eerste uur is inmiddels achter de rug 

0
geplaatst: 10 november 2015, 22:17 uur
Er zijn zowaar nog verbazend veel mensen die zo door de dag heen naar me luisteren ook
Net de top-600 in gegaan met de Cocteau Twins 
0
geplaatst: 10 november 2015, 23:22 uur
kaj_666 schreef:
Er zijn zowaar nog verbazend veel mensen die zo door de dag heen naar me luisteren ook
Waarom hoor ik nu nummer 760? Ik heb lang geen Windows Media Player gebruikt, maar zo lang buffert dat kreng toch niet?Er zijn zowaar nog verbazend veel mensen die zo door de dag heen naar me luisteren ook
0
geplaatst: 10 november 2015, 23:25 uur
Holden schreef:
(quote)
Waarom hoor ik nu nummer 760? Ik heb lang geen Windows Media Player gebruikt, maar zo lang buffert dat kreng toch niet? Haha, van 11u tot 23u ga ik met de lijst door, en van 23u tot 11u wordt alles herhaald. Dus je hoort nu wat er vanochtend tussen 11 en 12 is uitgezonden

0
geplaatst: 10 november 2015, 23:28 uur
kaj_666, dank voor je snelle reactie. Mooie lijst & succes met deze klus!
0
geplaatst: 11 november 2015, 12:37 uur
0
geplaatst: 12 november 2015, 23:54 uur
Gemist!

Andere verplichtingen helaas. Hoop hem morgenochtend in de herhaling mee te pakken

0
geplaatst: 14 november 2015, 20:02 uur
Lekker hoor de finale van de Magistrale meepakken. Met 2112 en Decades op 12 en 11 zomaar even 2 plaatjes die in mijn eigen lijst ook hoog staan 

1
geplaatst: 9 oktober 2018, 22:13 uur
Om dit topic maar even van de beademing af te halen... Vanaf zaterdagavond/zondagnacht (middernacht van zaterdag op zondag) ga ik weer los met een nieuwe Magistrale. Weer een andere opzet, nóg meer muziek, en nog altijd op hetzelfde radiostation. Check www.demagistrale.nl voor alle informatie 

1
Onweerwolf
geplaatst: 9 oktober 2018, 22:20 uur
Wow! Hoeveel uren ga je presenteren/heb je al voorbereid?
1
geplaatst: 9 oktober 2018, 22:47 uur
Wat een goed initiatief. Ik ga zeker luisteren. Je gaat zelf niet nonstop door toch?
0
geplaatst: 9 oktober 2018, 23:57 uur
Oh shit, ik was vorige week door de V500 perpush al teveel afgeleid van mijn studie maar deze wil ik eigenlijk ook gewoon helemaal luisteren. Openen met Boys Don't Cry

0
geplaatst: 10 oktober 2018, 01:16 uur
3
geplaatst: 10 oktober 2018, 08:13 uur
jordidj1 schreef:
de wat?
je weet wel, daar waar BORCKHAMPTON en Kendirck gedraaid werden.de wat?
1
geplaatst: 10 oktober 2018, 09:39 uur
GrafGantz schreef:
Je bent ontslagen bij je vaste baan begrijp ik? ?
Je bent ontslagen bij je vaste baan begrijp ik? ?
Hahaha dat had de zaak logistiek wel een stuk makkelijker gemaakt
Maar nee, ik ben nog gewoon aan het werk..Onweerwolf schreef:
Volgens mij heb ik iets van 60% al voorbereid en 40% live, want tja, ik moet ook af en toe slapen en werken en zo.. Dat 24-uurs verhaal is ook wel een beetje een gimmick, ik weet heus wel dat er 's nachts niemand luistert, maar een eigen top2000 moest - vond ik - ook wel echt 'Top2000-style' uitgezonden worden

AstroStart schreef:
Wat een goed initiatief. Ik ga zeker luisteren. Je gaat zelf niet nonstop door toch?
Zelfs als ik verder geen andere verplichtingen zou hebben in die week: dat zou ik nóóit volhouden

123poetertjes schreef:
Oh shit, ik was vorige week door de V500 perpush al teveel afgeleid van mijn studie maar deze wil ik eigenlijk ook gewoon helemaal luisteren. Openen met Boys Don't Cry (afbeelding)
Oh shit, ik was vorige week door de V500 perpush al teveel afgeleid van mijn studie maar deze wil ik eigenlijk ook gewoon helemaal luisteren. Openen met Boys Don't Cry (afbeelding)
Ik heb mezelf 10 jaar lang laten afleiden van mijn studie en heb uiteindelijk toch nog werk gevonden (ik wilde zeggen 'het is toch nog goed gekomen', maar daar kun je na het lezen van dit radioplan natuurlijk je vraagtekens bij zetten...), dus dat ene weekje afleiding kun je nog wel lijden

1
geplaatst: 10 oktober 2018, 09:56 uur
Ik ga zeker weer even inschakelen dit weekend tussen de concerten door 

1
geplaatst: 10 oktober 2018, 11:09 uur
kaj_666 schreef:
Zelfs als ik verder geen andere verplichtingen zou hebben in die week: dat zou ik nóóit volhouden
Ik denk dat het rond dag 3 wel mooie radio op gaat leveren met een hallucinerende dj.Zelfs als ik verder geen andere verplichtingen zou hebben in die week: dat zou ik nóóit volhouden
Het valt me overigens op dat er onderin nauwelijks platen staan die vaak in de lijst hebben gestaan. Heb je niet ieder jaar een top 2000 gemaakt of zijn het allemaal blijvertjes?
Oh ja, en een echte live-uitvoering van Portobello Belle duurt natuurlijk minimaal 15 minuten.

Dire Straits "Portobello Belle" (16 minutes!) 1983-06-22 Paris [AUDIO ONLY] - YouTube
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 15:35 uur
chevy93 schreef:
Het valt me overigens op dat er onderin nauwelijks platen staan die vaak in de lijst hebben gestaan. Heb je niet ieder jaar een top 2000 gemaakt of zijn het allemaal blijvertjes?
Het was in 2003 en 2004 een top-100, in 2005 een top-150, in 2006 een top-777 en daarna een top-1000. Alles bij elkaar hebben maar iets meer dan 2000 nummers ooit in de lijst gestaan, dus vandaar dat je onderin ook een hoop nummers tegenkomt die er maar 1x in hebben gestaan en dan ook nog eens niet bepaald hoog. Allerlaatste in de totale berekening was Yellow Submarine op plek 2253, dankzij zijn notering als nummer 1000 in 2007

1
Onweerwolf
geplaatst: 14 oktober 2018, 00:25 uur
Het is begonnen! Veel succes Kaj! 
Ik ga deze uitzending gebruiken om te kijken of mijn net opnieuw opgekalefaterde reserve desktop in staat is om met StreamWriter alle 167 uren op te nemen.
So far so good in ieder geval.

Ik ga deze uitzending gebruiken om te kijken of mijn net opnieuw opgekalefaterde reserve desktop in staat is om met StreamWriter alle 167 uren op te nemen.
So far so good in ieder geval.

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 oktober 2018, 00:31 uur
Ik zag trouwens net de #886. Wat ontzettend gaaf dat die er in staat. 

* denotes required fields.