MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Magistrale van Kaj

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Ik zag trouwens net de #886. Wat ontzettend gaaf dat die er in staat.

Een van de vele MuMe-erfenissen in de lijst Ontdekt via de Ladder, super mooi liedje!

Net thuis en ik schakel precies in wanneer Here's Looking at You Kid begint, perfecte timing
(afbeelding)

Edit: kaj_666 ik hoor je nu niet live praten zeker?

Hilversum iii

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)

Een van de vele MuMe-erfenissen in de lijst Ontdekt via de Ladder, super mooi liedje!

Gaaf, destijds een nominatie van mij en gezien alles wat ik ooit heb genomineerd de grootste verrassing ooit dat juist die wel de lijst heeft gehaald.

Gretz schreef:
Net thuis en ik schakel precies in wanneer Here's Looking at You Kid begint, perfecte timing (afbeelding)

Edit: kaj_666 ik hoor je nu niet live praten zeker?

Was idd geen live uurtje, maar zoals je merkte was ik wel nog wakker Ik was nog even het laatste stukje van de WK Ironman op Hawaii aan het kijken, haha

Onweerwolf
Waar luister jij de Magistrale?

Ik hier:

https://puu.sh/BKRcu/e4b654aced.jpg

(Etappe 3 Drenthepad: Havelterberg - Diever)

Daar heb je mooi weer voor uitgezocht dan! Volgens mij komen de Proclaimers alleen nog niet vandaag voorbij

The Dead Heart ?
Zodadelijk Blokken ?

Onweerwolf
ESC muziekjes!

Hmm, ik zie dat er vannacht her en der even wat verkeerd loopt bij het in de goede volgorde afspelen van nieuws, muziek en uursluitjingle.. Dus daar stuur ik je tzt wel een gefixte versie van Onweerwolf

Onweerwolf
Haha, wat is er precies misgegaan dan?

Bommetje: Hey Jude is zo ongeveer de grootste mispeer die de Beatles ooit gemaakt hebben.

Scorpion_21 schreef:
Bommetje: Hey Jude is zo ongeveer de grootste mispeer die de Beatles ooit gemaakt hebben.
Nee ben ik het niet mee eens, het heeft toch wel sfeer vind ik. Alleen had het natuurlijk wel 2 minuutjes korter gemogen..

Onweerwolf schreef:
Haha, wat is er precies misgegaan dan?

Hmm, doordat de lengte van het nieuws wat varieert, is het op een bepaald moment zo gebeurd dat de V500-jingle die eigenlijk het uur moet afsluiten óver het nieuws heen is getild.. Nu is dat op zich nog geen drama, ware het niet dat daardoor het Magistrale-uur daarná niet meer helemaal in het restant van het uur paste, en weer werd afgekapt door het journaal (zonder dat de jingle voor het uur gedraaid werd..) Dat is een paar uur zo gegaan, tot er een uur was met een kort journaal, waarna de jingle weer vóór het hele uur gedraaid werd.. Maar goed, er is dus waarschijnlijk zelfs een paar keer een opgenomen uurtje voortijdig afgekapt De event scheduler van mijn radioprogrammaatje is vrij summier, anders had ik dat met wat als/dan-functionaliteit wel kunnen voorkomen.. But oh well, midden in de nacht zat er waarschijnlijk toch niemand te luisteren

Onweerwolf
Ah, ik snap het inderdaad.

Ik had gisteren toevallig al lopen te bedenken dat je het allemaal wel knap uitgerekend moest hebben mét marges omdat je het live-journaal er telkens tussendoor hebt zitten.

De afkappingen van je opgenomen uurtjes kunnen toch nooit heel lang zijn of wel? Maximaal de lengte van de jingle + een stukje van een eventueel lang journaal? Nooit meer dan een aantal tientallen secondes?

Edit: dit is natuurlijk ook wel een leuk leermomentje. Nu kun je een queeste beginnen om te zorgen dat in dergelijke gevallen je systeem de jingle er helemaal uitgooit of vervangt door een andere kortere jingle ipv hem over het nieuws tilt. Dat is leuk! Althans, er zijn mensen die dat een interessant probleem zouden vinden.

Onweerwolf schreef:
Ah, ik snap het inderdaad.

Ik had gisteren toevallig al lopen te bedenken dat je het allemaal wel knap uitgerekend moest hebben mét marges omdat je het live-journaal er telkens tussendoor hebt zitten.

De afkappingen van je opgenomen uurtjes kunnen toch nooit heel lang zijn of wel? Maximaal de lengte van de jingle + een stukje van een eventueel lang journaal? Nooit meer dan een aantal tientallen secondes?

Nee, hooguit iets van 20 seconden of zo. Maar de jingle ná het journaal vind ik zelf gewoon niet mooi klinken, hij hoort ervóór.. Dus dat ga ik na afloop allemaal nog wel even corrigeren, anders zijn dat straks uurtjes die ik nooit meer wil terugluisteren

Onweerwolf schreef:

Edit: dit is natuurlijk ook wel een leuk leermomentje. Nu kun je een queeste beginnen om te zorgen dat in dergelijke gevallen je systeem de jingle er helemaal uitgooit of vervangt door een andere kortere jingle ipv hem over het nieuws tilt. Dat is leuk! Althans, er zijn mensen die dat een interessant probleem zouden vinden.

Ja, zoals ik.. Maar ik betwijfel dus of mijn radiosysteem dat kan.. Als ik dat ding nu met vba kon aansturen dan was er geen probleem, maar helaas..

Kaj, is het geen leuk idee om bijv. iedere week de MuMeAfrekening uit te zenden op Orinoco Radio? Niet helemaal, maar bijv. 1-2 uurtjes de nieuwste binnenkomers, stijgers, de top. Beetje ala top 40?

Ik val in bij Carin at the liquor store van The National. Lekker hoor!

Fijne lijst hoor (maar dat wist ik natuurlijk al )!

P.S. Submarine is best een aardige film, hoewel niet bepaald vooraan in het collectieve geheugen, inderdaad.

Dice, zat die niet ooit in The OC? Wel een remix.

AstroStart schreef:
Dice, zat die niet ooit in The OC? Wel een remix.

Jaa! Ik zei toch dat ik het van een serie kende... Ik weet ook volgens mij weer welke scène... Is dat niet waar Ryan nog net op tijd komt om voor middernacht bij het oud&nieuw-feestje aan te komen waar Marissa pissig op hem staat te wachten? Ok, misschien hoor ik dit niet te weten, but oh well..

AstroStart schreef:
Kaj, is het geen leuk idee om bijv. iedere week de MuMeAfrekening uit te zenden op Orinoco Radio? Niet helemaal, maar bijv. 1-2 uurtjes de nieuwste binnenkomers, stijgers, de top. Beetje ala top 40?

Dat heb ik 2 jaar geleden wel een paar maanden gedaan (nou ja, iets soortgelijks, een wekelijkse hitlijst die best wel op de MuMeAfrekening leek) en daar luisterde geen hond naar, haha.. Maar wellicht wel een idee om zoiets weer op te pakken, alleen weet ik niet of ik elke week op een vaste tijd radio maken lang ga volhouden.. Ik denk er eens over

Onweerwolf
Het opnemen gaat nog steeds voorspoedig.

https://vgy.me/eTJcRY.png

Aardig fijn programma dat Streamwriter.

kaj_666 schreef:
(quote)

Jaa! Ik zei toch dat ik het van een serie kende... Ik weet ook volgens mij weer welke scène... Is dat niet waar Ryan nog net op tijd komt om voor middernacht bij het oud&nieuw-feestje aan te komen waar Marissa pissig op hem staat te wachten? Ok, misschien hoor ik dit niet te weten, but oh well..

Zaten best wel wat leuke nummers in die serie. Titelsong bijvoorbeeld en Rooney - I'm shakin.

Onweerwolf schreef:
Het opnemen gaat nog steeds voorspoedig.

(afbeelding)

Aardig fijn programma dat Streamwriter.
Ligt het aan mij of mis je steeds een paar seconden?

Onweerwolf
Ja, ik heb geen optie gezien in StreamWriter om een week lang op te nemen en dan ondertussen knipjes te maken, vreemd genoeg. Ik heb dus in de scheduler voor elke 3 uur van het etmaal een taak gemaakt. Dat resulteert in de paar seconden verlies blijkbaar, wel allemaal precies tijdens het nieuws.

Handig programmaatje wel, die StreamWriter! Al faalt ie bij mij wel altijd opzichtig als ik Studio Brussel wil opnemen, heb jij daar meer succes mee OWW?

Onweerwolf
Ik heb dat kort getest en dat leek goed te gaan. Al is de stream die ik vond van StuBru wel slechts in 128kb/s.

In welk opzicht faalt 'ie bij jou?

(Mijn voornaamste reden om opnemen eens te testen was omdat ik dan eindelijk eens De Tijdloze kan gaan beluisteren. Ik volg die lijst al 15 jaar ofzo maar heb er nog nooit iets van gehoord. )

Blijf de Slow Show te zeer een The National-kopie vinden om het echt goed te kunnen waarderen.

Onweerwolf schreef:
Ik heb dat kort getest en dat leek goed te gaan. Al is de stream die ik vond van StuBru wel slechts in 128kb/s.

In welk opzicht faalt 'ie bij jou?

(Mijn voornaamste reden om opnemen eens te testen was omdat ik dan eindelijk eens De Tijdloze kan gaan beluisteren. Ik volg die lijst al 15 jaar ofzo maar heb er nog nooit iets van gehoord. )

Hij faalt omdat ie de opname altijd in 300 stukken hakt, hij lijkt de verbinding met de stream niet in stand te kunnen houden of zo... Maar goed, misschien dat het tegenwoordig weer beter werkt dan een paar jaar geleden...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:08 uur

geplaatst: vandaag om 22:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.