MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De twee kanten van Mike Oldfield (volgens vigil)

zoeken in:
dazzler schreef:
misschien nog een lied.

ik denk dat je daar wel redelijk goed mee zit

Met de ander genoemde zit je meer dan warm maar op welke plaats en of het echt allemaal klopt zal binnenkort bekend gemaakt worden (jemig zeg wat een teaser )

5 Tubular Bells (Part One)

Alle liefhebbers van Bassie & Adriaan en Exorcist opgelet want hier is jullie favoriete theme. Ik dender de Top 5 binnen met het bekendste lange werkje van Oldfield. Zijn debuut en gelijk doorbraakalbum. Hij leurde en leurde met dit werk maar geen platenmaatschappij zag er het nut van in. Uiteindelijk was er een man die er wel vertrouwen in had. Richard Branson vond de plaat geschikt om als eerste op zijn opgerichte platenlabel Virgin uit te brengen. Het album heeft ook niet voor niets catalogusnummer V2001. 17 miljoen keer ging het over de toonbank en de rest was geschiedenis...

(afbeelding)

4. Incantations (Part 3)

Het derde van de in totaal vier delen van Incantations is wat mij betreft het beste. De bijgevoegde video is van de Exposed tour in 1979. Het is niet de volledige versie maar met 10 minuten top kwaliteit moeten jullie het ook kunnen redden.

(afbeelding)

04. Ommadawn (Part I) - een plaat waarop hij zijn folk kaart trekt, zeer tot mijn genoegen

05. Incantations (Part IIi) - Maar dan enkel de eerste helft van ongeveer 8.40 minuten.

01. Tubular Bells (Part I) - moet mijn vierde album ooit geweest zijn en dat blijf je natuurlijk trouw

02. Crises - op mijn puberlijf geschreven openbaring

03. The Lake - magistrale instrumental die laveert tussen folk en hardrock

3. Ommadawn (Part One)

Het tweede deel stond op nummer 23 maar het tweede deel staat zeer mooi in de Top3! De eerste minuten zijn echt fenomenaal. Een prachtig nummer op het mooie Oldfield podium

(afbeelding)

2. Ascension

Het album Songs of Distant Earth staat al heel wat jaar in mijn Top 10 albums allertijden dus heel vreemd is het niet dat een afvaardiging van dat album erg hoog staat. Al weer bijna 22 jaar geleden verscheen dit album en het zat gelijk diep in mijn hart. Het stukje vanaf 2:50 tot een minuut of 4 met die gitaren vind ik het mooist. Weet ik veel hoeveel keer al gehoord maar telkens weer dik kippenvel en opzwellende tranen.

(afbeelding)

2 Ascension
3 Ommadawn (Part One)
4 Incantations (Part 3)
5 Tubular Bells (Part One)
6 The Lake
7 Hergest Ridge (Part One)
8 Platinum Part One: Airborn
9 Crises
10 Taurus 1
11 Tubular Bells (Part Two)
12 Foreign Affair
13 Incantations (Part 1)
14 Mirage
15 Clear Light
16 Musica Universalis
17 Mount Teide
18 The Wind Chimes (Part 1&2)
19 Amarok
20 The Top of the Morning
21 Weightless
22 Platinum Part Four: North Star / Platinum Finale
23 Ommadawn (Part two)
24 Polka
25 Lake Constance

Ascension... dat had ik niet verwacht daar het eigenlijk een soort reprise is van Let There Be Light.
Maar ik kan me zeker wat voorstellen bij de emotionele impact van de eerste draaibeurt van dit album.

Sloeg ongetwijfeld in als een meteoor...

http://cdn.directv.com/cms3/why_directv/programming/img__Winner_Number_1.jpg

1. Hergest Ridge (Part Two)

Listen to Hergest Ridge - Mike Oldfield - online music streaming - musicmp3.ru

Een normale link is helaas niet te vinden... Wat moet ik er verder nog over schrijven? Ga luisteren en geniet zou ik zeggen

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.