Muziek / Toplijsten en favorieten / Pet Shop Boys, They call them the Pop Kids: 55 reasons
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2016, 20:28 uur
Genoten van deze editie zeker! Met een magistrale top 3
dank voor het genieten en de mooie stukjes 
dank voor het genieten en de mooie stukjes 
0
geplaatst: 8 juni 2016, 21:11 uur
Heel mooi initiatief waarvoor ik helaas wat minder tijd had de voorbije weken.
Maar elk verhaal (al dan niet in episodes) dat met passie verteld wordt, is goud waard.
Maar elk verhaal (al dan niet in episodes) dat met passie verteld wordt, is goud waard.
0
geplaatst: 8 juni 2016, 22:12 uur
Hele fijne lijst, met een dijk van een top-3 
Na DM en PSB ben ik benieuwd aan wie de volgende lijst gewijd zal zijn. Moet haast wel OMD zijn
Erasure mag ook 

Na DM en PSB ben ik benieuwd aan wie de volgende lijst gewijd zal zijn. Moet haast wel OMD zijn
Erasure mag ook 
0
geplaatst: 8 juni 2016, 22:22 uur
johan de witt schreef:
Erasure mag ook

Erasure mag ook
Oldfield heb ik ook al gedaan maar die heb je vast gemist (daarin was je niet de enige
)Erasure is een geinig bandje die ik al lang niet meer echt volg. Ik denk niet dat ik daar ooit een lijstje van ga presenteren. a-ha, OMD en Marillion maken meer kans. Wat die laatste betreft is dat misschien wel de meest logische maar ik heb geen zin in die Fish vs. Hogarth discussies tussendoor.
Joe Jackson verdiend ook wel een lijstje eigenlijk, dankbaar schrijfonderwerp.
0
geplaatst: 8 juni 2016, 23:05 uur
vigil schreef:
Mijn dank aan de volgers, ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben. Zo niet dan niet... Ik vond het wel leuk in ieder geval
Mijn dank aan de volgers, ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben. Zo niet dan niet... Ik vond het wel leuk in ieder geval
Zeker heel leuk

Ik hoop dat je a-ha ook nog een keer doet zoals bij je suggesties staat!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 juni 2016, 09:40 uur
vigil schreef:
a-ha, OMD en Marillion maken meer kans. Wat die laatste betreft is dat misschien wel de meest logische maar ik heb geen zin in die Fish vs. Hogarth discussies tussendoor.
a-ha, OMD en Marillion maken meer kans. Wat die laatste betreft is dat misschien wel de meest logische maar ik heb geen zin in die Fish vs. Hogarth discussies tussendoor.
Wel weer een typische singlesband natuurlijk. Ik heb me laten vertellen dat er zelfs complete concertavonden aan opgehangen zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 09:44 uur
Casartelli schreef:
Wel weer een typische singlesband natuurlijk. Ik heb me laten vertellen dat er zelfs complete concertavonden aan opgehangen zijn.
(quote)
Deze editie was de eerste waarbij ik de volledige singlesdiscografie gerangschikt heb. Bij DM was het een gewoon beste nummer lijst en bij Oldfield een (niet volledige, 2 xTop 25) singles en albumtracks lijst na elkaar.
Ik kies per band het beste formaat. Dus bij Marillion valt er ook vast wel wat te verzinnen wat de lading goed kan dekken.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:25 uur
Ik wil OMD wel doen, maar ik vrees dat er wat minder trouwe volgers gaan opdagen.
The Nits, The Stranglers en de gebroeders Finn heb ik ook behoorlijk in de vingers zitten.
Cocteau Twins, Dead Can Dance... al is dat weer heel andere koek.
Probleem is echter dat ik een aantal artiesten de laatste jaren niet meer gevolgd heb.
Jammer dat het aantal volgers van een topic als dit niet zichtbaar kan geregistreerd worden.
The Nits, The Stranglers en de gebroeders Finn heb ik ook behoorlijk in de vingers zitten.
Cocteau Twins, Dead Can Dance... al is dat weer heel andere koek.
Probleem is echter dat ik een aantal artiesten de laatste jaren niet meer gevolgd heb.
Jammer dat het aantal volgers van een topic als dit niet zichtbaar kan geregistreerd worden.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:47 uur
Dat is goed hoor, er zullen vast wat mensen hier meegaan naar dat topic en wat nieuwe liefhebbers opduiken.
Ik kom wel met een schaduwlijst

0
geplaatst: 9 juni 2016, 22:38 uur
vigil schreef:
Dat is goed hoor, er zullen vast wat mensen hier meegaan naar dat topic en wat nieuwe liefhebbers opduiken.
Jullie kunnen ook samen een lijst maken, schijnt meer gedaan te worden

0
geplaatst: 9 juni 2016, 23:06 uur
Twee stuks uit mijn top 3 ook hier in de top 3, nummer 1 zou bij mij hetzelfde zijn geweest (en heb ik dit jaar genomineerd in de Mumeladder) en de nummer 2 zou ik op 5 zetten. Bovenin zijn we het redelijk eens.
Dit zou mijn top 6 zijn:
1. Rent
2. It's a Sin
3. Always On My Mind
4. What Have I Done to Deserve This
5. Suburbia
6. Being Boring
Dit zou mijn top 6 zijn:
1. Rent
2. It's a Sin
3. Always On My Mind
4. What Have I Done to Deserve This
5. Suburbia
6. Being Boring
0
geplaatst: 8 augustus 2017, 20:36 uur
Ik zie allemaal nieuwe verzamelaars en een nieuwe versie van Nightlife
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 19:04 uur
nee dat zijn drie oudere albums (Nightlife, Release en Fundamental) die nu zijn verschenen als heruitgave. 2 van de 3 als 3 disc en de andere als 2 disc. Erg mooie uitgaves!
1
geplaatst: 12 augustus 2017, 20:05 uur
die van Nightlife ga ik misschien wel aanschaffen. Er is nog zoveel moois van hen wat ik niet heb dus kan met deze lijst nog voorlopig vooruit 

1
geplaatst: 2 oktober 2017, 23:49 uur
vigil schreef:
29. I Wouldn't Normally do This Kind of Thing
album: Very
De derde single van het gelauwerde Very album uit 1993. Een uitermate vrolijk werkje waarvan de single versie anders was dan de album versie. Robbie Williams welke met grote regelmaat opduikt in de verhalen rond de Pet Shop Boys nam een cover op van dit nummer voor de b kant van de hit Let Me Entertain You. Deze versie werd ook gebruikt in de extreem succesvolle sitcom Friends.
I Wouldn`t Normally Do This Kind Of Thing - Robbie Williams ( Pet Shop Boys ) - YouTube
29. I Wouldn't Normally do This Kind of Thing
album: Very
De derde single van het gelauwerde Very album uit 1993. Een uitermate vrolijk werkje waarvan de single versie anders was dan de album versie. Robbie Williams welke met grote regelmaat opduikt in de verhalen rond de Pet Shop Boys nam een cover op van dit nummer voor de b kant van de hit Let Me Entertain You. Deze versie werd ook gebruikt in de extreem succesvolle sitcom Friends.
I Wouldn`t Normally Do This Kind Of Thing - Robbie Williams ( Pet Shop Boys ) - YouTube
toevallig eerder vanavond weer eens geluisterd. Single versie is ruk, het gaat om de album/video versie met lekker lange outro. Die video is echt hilarisch, als je hier niet door in een deuk ligt dan vind je niks leuk

1
geplaatst: 5 november 2018, 22:37 uur
vandaag de b-kant van So hard weer eens beluisterd: "It must be obvious"
So hard is wel een leuk nummer maar heeft de tand des tijds slecht doorstaan met die typische keyboards, dan is dit b-kantje een stuk frisser gebleven
Pet Shop Boys - It Must Be Obvious (Subtítulos) - YouTube
So hard is wel een leuk nummer maar heeft de tand des tijds slecht doorstaan met die typische keyboards, dan is dit b-kantje een stuk frisser gebleven
Pet Shop Boys - It Must Be Obvious (Subtítulos) - YouTube
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 16:57 uur
Domino dancing bijna onderin maar bij 1988 gaat hij hard, what changed vigil
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 18:12 uur
?
Valt mee toch, psb singles zijn gemiddeld genomen veel sterker dan de gemiddelde Top 40 hit. Dus in een PSB toplijst kan die dan toch slechter scoren dan in een willekeurige 1988 week?
Valt mee toch, psb singles zijn gemiddeld genomen veel sterker dan de gemiddelde Top 40 hit. Dus in een PSB toplijst kan die dan toch slechter scoren dan in een willekeurige 1988 week?
* denotes required fields.