Muziek / Toplijsten en favorieten / Pet Shop Boys, They call them the Pop Kids: 55 reasons
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2016, 17:34 uur
http://static.stereogum.com/blogs.dir/2/files/2012/07/Pet-Shop-Boys.jpg
Op de dag dat Pet Shop Boys bekend maakte dat ze eind november naar Nederland komen voor hun Super tour en dat Twenty-Something hun nieuwe single gaat worden open ik dit topic.
Twenty-Something van het Super album is hun 55ste (!!) single onder hun eigen naam. Dat reken ik dus al de samenwerkingen (van Robbie Williams tot Absolutely Fabulous en van Blur tot en met Liza Minnelli plus van alles daar tussen in) niet mee. 55 singles! En dan de meeste ook nog eens hits. Een belachelijke prestaties van deze popmannen waar de tekst vaak net zo belangrijk was als de muziek.
Neil Tennant en Chris Lowe verkochten miljoenen en miljoenen albums en singles en zijn een van de weinige artiesten die overbleven vanuit de jaren 80 en er nog steeds toe doen en niet vervallen in allerlei herhalingsoefeningen en reünies na een lange stilte. In Nederland krijgen ze naar mijn gevoel niet genoeg aandacht en dat ga ik veranderen.
De komende periode ga ik de 55 singles in de voor mij juiste volgorde plaatsen en hier presenteren. Of te wel het gaat een echt PSB feestje worden
http://www.farrowdesign.com/img/blog/2009/10/PSB-Party_Cover-1024x1024.jpg
Op de dag dat Pet Shop Boys bekend maakte dat ze eind november naar Nederland komen voor hun Super tour en dat Twenty-Something hun nieuwe single gaat worden open ik dit topic.
Twenty-Something van het Super album is hun 55ste (!!) single onder hun eigen naam. Dat reken ik dus al de samenwerkingen (van Robbie Williams tot Absolutely Fabulous en van Blur tot en met Liza Minnelli plus van alles daar tussen in) niet mee. 55 singles! En dan de meeste ook nog eens hits. Een belachelijke prestaties van deze popmannen waar de tekst vaak net zo belangrijk was als de muziek.
Neil Tennant en Chris Lowe verkochten miljoenen en miljoenen albums en singles en zijn een van de weinige artiesten die overbleven vanuit de jaren 80 en er nog steeds toe doen en niet vervallen in allerlei herhalingsoefeningen en reünies na een lange stilte. In Nederland krijgen ze naar mijn gevoel niet genoeg aandacht en dat ga ik veranderen.
De komende periode ga ik de 55 singles in de voor mij juiste volgorde plaatsen en hier presenteren. Of te wel het gaat een echt PSB feestje worden

http://www.farrowdesign.com/img/blog/2009/10/PSB-Party_Cover-1024x1024.jpg
0
geplaatst: 10 mei 2016, 19:55 uur
Even nog een klein intro al zal ik het meeste al eerder kenbaar hebben gemaakt op deze site. Pet Shop Boys gaan mijn hele muzikale leven al mee. Het was de eerste band die ik begon te sparen. Dat begon met de cd-single van So Hard. Daarvoor had ik via de Top 40/MTV e.d. uiteraard al de singles opgeslurpt. Introspective en Actualy had ik op een bandje maar het echte fanschap moest nog worden verworven. Dat begon dus met So Hard en de bijbehorende plaat Behaviour. Aangezien de band veel uitbrengt en verschillende versies had ik al redelijk snel een zeer behoorlijke verzameling. Die liep een beetje uit de klauwen waardoor ik een jaar of 8 geleden besloten heb om de collectie wat in te korten en ca. 100 items (vooral cd-singles) te verkopen aan een handelaar.
Op 24 mei 1991 zag ik mijn eerste concert van de band in het grote Ahoy ( setlist ), sindsdien heb ik op 1 na (de Yes tour) alle concerten van de groep in Nederland gezien. Het concert wat eind november gegeven gaat worden (waar ik vast bij zal zijn) zal in Tilburg plaatsvinden. Ik heb de band al overal en nergens gezien (Ahoy, Heineken Hall, RAI, Vredenburg en het congresgebouw te Den Haag) maar Tilburg zat daar nog niet bij dus dat is goed nieuws
Op 24 mei 1991 zag ik mijn eerste concert van de band in het grote Ahoy ( setlist ), sindsdien heb ik op 1 na (de Yes tour) alle concerten van de groep in Nederland gezien. Het concert wat eind november gegeven gaat worden (waar ik vast bij zal zijn) zal in Tilburg plaatsvinden. Ik heb de band al overal en nergens gezien (Ahoy, Heineken Hall, RAI, Vredenburg en het congresgebouw te Den Haag) maar Tilburg zat daar nog niet bij dus dat is goed nieuws

0
geplaatst: 10 mei 2016, 20:09 uur
55. Se a vida é (That's the way life is)
album: Bilingual
http://www.12inch.de/l/51726.jpg
er moet iemand laatste staan... Dit liedje doet mij erg weinig. Het heeft zeker nog een bepaalde kwaliteit want echt slechte liedjes hebben de heren niet op single uitgebracht maar het is me te Zuid-Amerikaans of te zomers of zo iets. Niet mijn kopje Pet Shop Boys thee.
http://www.12inch.de/l/51726.jpg
er moet iemand laatste staan... Dit liedje doet mij erg weinig. Het heeft zeker nog een bepaalde kwaliteit want echt slechte liedjes hebben de heren niet op single uitgebracht maar het is me te Zuid-Amerikaans of te zomers of zo iets. Niet mijn kopje Pet Shop Boys thee.
0
geplaatst: 10 mei 2016, 20:13 uur
54. Minimal
album: Fundamental
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51W4M2RBACL._SY300_.jpg
De nummer laatst kon zichzelf nog verdedigen dat het een beetje buiten de comfortzone van de heren lag dat is met dit nummer zeker niet het geval. Minimal is in principe een echt PSB liedje enkel dan wel heel matig uitgevoerd.
album: Fundamental
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51W4M2RBACL._SY300_.jpg
De nummer laatst kon zichzelf nog verdedigen dat het een beetje buiten de comfortzone van de heren lag dat is met dit nummer zeker niet het geval. Minimal is in principe een echt PSB liedje enkel dan wel heel matig uitgevoerd.
0
geplaatst: 10 mei 2016, 20:17 uur
Het zou wel verrassend zijn (al heb ik ze beide wel live gezien) dus in dat opzicht kan ik dat dan wel hebben. Veelal komen toch wel dezelfde bekende nummers voorbij.
0
geplaatst: 10 mei 2016, 20:18 uur
Ik ben benieuwd of je Fluorescent ook als single meerekent, want dat was alleen een Record Store Day-single. Maar in mijn eigen hitlijst was het een dikke hit. 

0
geplaatst: 10 mei 2016, 20:22 uur
53. Domino dancing
album: Introspective
http://cdandvinyl.co.uk/images/ebaypics/2134.JPG
Een zeer grote hit waar ik niets mee heb. Een matig doch commcercieel zeer verantwoord nummer. Er zit overigens ook een apart verhaal aan deze plaat. Toen ik de single kocht kwam ik thuis en hoorde ik van mijn moeder dat mijn buurjongen was overleden na een ongeval op een stageplaats. Toen ik een paar jaar later de 12" op de kop had getikt kwam ik thuis en kreeg ik van mijn moeder te horen dat op dezelfde dag een tante (haar zus) was overleden na een ziekbed. Tja, je weet dat het onzin is maar toch had ik wel wat de bibbers toen ik de cd-single van dit lied aan mijn verzameling toevoegde. Gelukkig kwam er die dag geen slecht nieuws
album: Introspective
http://cdandvinyl.co.uk/images/ebaypics/2134.JPG
Een zeer grote hit waar ik niets mee heb. Een matig doch commcercieel zeer verantwoord nummer. Er zit overigens ook een apart verhaal aan deze plaat. Toen ik de single kocht kwam ik thuis en hoorde ik van mijn moeder dat mijn buurjongen was overleden na een ongeval op een stageplaats. Toen ik een paar jaar later de 12" op de kop had getikt kwam ik thuis en kreeg ik van mijn moeder te horen dat op dezelfde dag een tante (haar zus) was overleden na een ziekbed. Tja, je weet dat het onzin is maar toch had ik wel wat de bibbers toen ik de cd-single van dit lied aan mijn verzameling toevoegde. Gelukkig kwam er die dag geen slecht nieuws
0
geplaatst: 10 mei 2016, 20:23 uur
Arrie schreef:
Ik ben benieuwd of je Fluorescent ook als single meerekent, want dat was alleen een Record Store Day-single. Maar in mijn eigen hitlijst was het een dikke hit.
Nee een gelimiteerde RSD release is geen single dus ik neem hem niet mee

0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:13 uur
wellicht ook leuk om te volgen voor o.a. pureshores Brunniepoo thelion dazzler aERodynamIC Poeha johan de witt west dynamo d
0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:18 uur
Een mooi initiatief vigil. Alleen................ Domino Dancing op 53...........

Maar goed, het is jouw lijst!

0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:20 uur
Inderdaad. Mijn nummer 1 is al voorbijgekomen. Het kan vanaf nu alleen maar minder worden

0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:24 uur
52. Leaving
album: Elysium
https://steveffisher.files.wordpress.com/2012/09/content_large_image120903101224.jpg
Toevallig (of niet) deze laatst op 12" gekocht. We zijn nu inmiddels al wel al aangekomen bij de aardige voldoendes. Dit vond ik zelf absoluut geen single. Het is een best aardig liedje maar nul komma nul catchy. Eigenlijk een beetje saai. Mooi saai is natuurlijk ook niet verkeerd maar niet als single.
album: Elysium
https://steveffisher.files.wordpress.com/2012/09/content_large_image120903101224.jpg
Toevallig (of niet) deze laatst op 12" gekocht. We zijn nu inmiddels al wel al aangekomen bij de aardige voldoendes. Dit vond ik zelf absoluut geen single. Het is een best aardig liedje maar nul komma nul catchy. Eigenlijk een beetje saai. Mooi saai is natuurlijk ook niet verkeerd maar niet als single.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:25 uur
Ja hoor, kom maar op

Ik beloof bij deze plechtig dat er nog een heleboel moois voorbij gaat komen

0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:28 uur
51. New York City Boy
album: Nightlife
http://ecx.images-amazon.com/images/I/71hsWcyIPbL._SX355_.jpg
Ik weet dat hier ook aardig wat liefhebbers voor zijn dus wellicht zullen er sommige wat teleurgesteld zijn met deze eindscore voor dit nummer. Het is mij iets te popiejopie en dan vooral het refrein. Live werkt het wel aardig maar op plaat is het geen echte knaller voor mij.
album: Nightlife
http://ecx.images-amazon.com/images/I/71hsWcyIPbL._SX355_.jpg
Ik weet dat hier ook aardig wat liefhebbers voor zijn dus wellicht zullen er sommige wat teleurgesteld zijn met deze eindscore voor dit nummer. Het is mij iets te popiejopie en dan vooral het refrein. Live werkt het wel aardig maar op plaat is het geen echte knaller voor mij.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:31 uur
50. Before
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/eb/Before-PetShopBoys.jpg
Alweer de 2de single van Bilingual die voorbij komt. De leadsingle nog wel. Dit album is voor mij ook de minst goede van het stel. Neil mag de kopstem opzetten en verder kabbelt het een beetje voorbij zonder echt op te vallen. De bridge (zoals eigenlijk altijd) is goed te doen maar dat is niet genoeg om het hele nummer te redden.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/eb/Before-PetShopBoys.jpg
Alweer de 2de single van Bilingual die voorbij komt. De leadsingle nog wel. Dit album is voor mij ook de minst goede van het stel. Neil mag de kopstem opzetten en verder kabbelt het een beetje voorbij zonder echt op te vallen. De bridge (zoals eigenlijk altijd) is goed te doen maar dat is niet genoeg om het hele nummer te redden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 mei 2016, 10:59 uur
Ik heb niet alle singles zo op mijn netvlies (met name de latere niet), maar New York City Boy zou bij mij ook zeker laag scoren. En in mindere mate Domino Dancing ook wel, vanaf daar vond ik Discography behoorlijk wisselvallig worden.
0
titan (crew)
geplaatst: 11 mei 2016, 11:04 uur
vigil schreef:
Alweer de 2de single van Bilingual die voorbij komt. De leadsingle nog wel. Dit album is voor mij ook de minst goede van het stel.
Alweer de 2de single van Bilingual die voorbij komt. De leadsingle nog wel. Dit album is voor mij ook de minst goede van het stel.
Helemaal mee eens. Bij mij het enige album van ze dat onder de 3,5* scoort.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 12:18 uur
Go West vind ik dan nog veel meer popiejopie dan NYCB. Die zou bij mij al geweest zijn.
Domino Dancing vind ik een prima single, zeker top 20 voor mij, maar met je uitleg erbij snap ik het wel.
Domino Dancing vind ik een prima single, zeker top 20 voor mij, maar met je uitleg erbij snap ik het wel.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 12:25 uur
west schreef:
Een mooi initiatief vigil. Alleen................ Domino Dancing op 53...........

Die gast is niet wijs

0
geplaatst: 11 mei 2016, 12:50 uur
Volgens mij haalde Domino Dancing top 10, misschien wel top 5 in de recente Greatest Hits van de PSB georganiseerd door ons aller vigil. Toch?
0
geplaatst: 11 mei 2016, 12:58 uur
vigil schreef:
55. Se a vida é (That's the way life is)
... maar het is me te Zuid-Amerikaans of te zomers of zo iets. Niet mijn kopje Pet Shop Boys thee.
Een echte progrockerd 55. Se a vida é (That's the way life is)
... maar het is me te Zuid-Amerikaans of te zomers of zo iets. Niet mijn kopje Pet Shop Boys thee.

Casartelli schreef:
Ik heb niet alle singles zo op mijn netvlies (met name de latere niet), maar New York City Boy zou bij mij ook zeker laag scoren. En in mindere mate Domino Dancing ook wel, vanaf daar vond ik Discography behoorlijk wisselvallig worden.
Zie je wel, nog zo'n proggie Ik heb niet alle singles zo op mijn netvlies (met name de latere niet), maar New York City Boy zou bij mij ook zeker laag scoren. En in mindere mate Domino Dancing ook wel, vanaf daar vond ik Discography behoorlijk wisselvallig worden.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 mei 2016, 13:19 uur
Ik zeg altijd maar zo...
If you've done nothing wrong
you've got nothing to fear
If you've something to hide
you shouldn't even be here
You've had your chance
now we've got the mandate
If you've changed your mind
I'm afraid it's too late
We're concerned
you're a threat
You're not integral
to the project
Ik lees net op Wikipedia dat dat ook een single was, dus we hebben nog iets om naar uit te kijken
0
geplaatst: 11 mei 2016, 13:29 uur
Domino Dancing is n mooi nummer..bij mij rond de 15e plek denk ik..voor de rest nog weinig schokken..
0
geplaatst: 11 mei 2016, 14:44 uur
johan de witt schreef:
Go West vind ik dan nog veel meer popiejopie dan NYCB. Die zou bij mij al geweest zijn.
Die gaat ook geen top 20 scoren hoor

Maar goed Go West is nog uit de tijd dat ik de Top 40 trouw volgde en dat was een enorme hit dus elke week was het weer uitkijken of hij gestegen was

0
geplaatst: 11 mei 2016, 15:26 uur
Ah leuk om te volgen en eindelijk ook alle clipjes te zien.
Leaving had bij mij overigens een stuk hoger gestaan, heerlijk nummer.
Leaving had bij mij overigens een stuk hoger gestaan, heerlijk nummer.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 16:27 uur
Casartelli schreef:
Ik zeg altijd maar zo...
Ik lees net op Wikipedia dat dat ook een single was, dus we hebben nog iets om naar uit te kijken
(quote)
Ik zeg altijd maar zo...
Dat was het zeker, de eerst digital only PSB single. Dit was geen succes dus dat hebben ze snel weer teruggedraaid want ook de nieuwe single komt "gewoon" op cd-single/EP en waarschijnlijk vinyl uit.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 17:33 uur
* denotes required fields.