MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Pet Shop Boys, They call them the Pop Kids: 55 reasons

zoeken in:
Being Boring is top 5 voor mij. Misschien wel hun meest melancholieke nummer

Weer een hoop heerlijks voorbij gekomen.

4. Can You Forgive Her?
album: Very

http://eil.com/images/main/Pet+Shop+Boys+Can+You+Forgive+Her+-+Part+1+++44971b.jpg

de leadsingle van het album Very uit 1993 en het begin van een reeks videoclips met de meest futuristische beelden en opvallende kledij. Het lied knalt direct de kamer binnen en blijft daar dan 4 gelukzalige minuten hangen. Ik vond het direct fantastisch en dat is gelukkig nooit overgegaan. Het werd niet de grootste hit van het album maar wel de fijnste. Het haalt hier net niet het podium maar een vierde plek is een fan-tas-ti-sche prestatie

she's made you some kind of laughing stock
because you dance to disco and you don't like rock
She made fun of you and even in bed
said she was gonna go and get herself a real man instead

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is mijn top 3 nog niet voorbijgekomen;

3. Flamboyant

2. Rent

1. It's a Sin

Suburbia moet ook nog ergens, hè

Supertofnummer..leerde m voor t eerst kennen via een verzamelaar..1e nummer vd cd, zwarte hoes. Fingertips van Roxette stond er ook op weet ik nog..

Flamboyant op 24

johannesA
Wow, So Hard op nummer 7. Had ik niet verwacht. Mijn favoriete Pet shop Boys nummer.

luigifort schreef:
Supertofnummer..leerde m voor t eerst kennen via een verzamelaar..1e nummer vd cd, zwarte hoes. Fingertips van Roxette stond er ook op weet ik nog..

Een 2 track verzamelaar, dat is niet veel

Haha er stond nog wel meer op hoor
Maar n 2track verzamelaar zou mooi zijn he vd 2 beste nummers ooit

Dit is m:

Various - MTV Greatest Hits (CD) at Discogs

Geen zwarte hoes, achterkant wel zwart geloof ik en het was niet het eerste nr van de cd, daar gaat mn geheugen

Best wel een aardige cd zo te zien, deze staan niet eens op de site zie ik

Zijn er nog meeer mensen die een voorspelling van de top 3 in de juiste (de mijne dus) volgorde willen wagen?

Casartelli (moderator)
It's a Sin en Rent zullen inderdaad nog komen en ik neem aan dat Rent van die twee de hogere is. Verder schiet me niet direct een nog niet langs gekomen voor de hand liggend nummer-dat-vermoedelijk-single-geweest-is te binnen... de nummers 9 t/m 6 lieten ook andermaal zien dat we toch wel een wat verschillende kijk hebben op voor de hand liggende PSB-favorieten.

Casartelli (moderator)
O wacht, Suburbia.

Nou, dan wordt het
3 It's a Sin
2 Suburbia
1 Rent

Ik zou zelf gaan voor:

3 It's a Sin
2 Rent
1 Suburbia

Maar het zal erom hangen

3. It's A Sin
2. West End Girls
1. Love Comes Quickly

Nee ik denk:

3. Suburbia
2. It's A Sin
1. Rent

Casartelli schreef:
de nummers 9 t/m 6 lieten ook andermaal zien dat we toch wel een wat verschillende kijk hebben op voor de hand liggende PSB-favorieten.

Ach wat zijn voor de hand liggende PSB-favorieten?

Being Boring zal bij jou toch ook wel top 10 (Top 5?) scoren denk ik, Left to my Own verwacht ik bij jou ook wel bij de (laten we zeggen) bovenste 20. Red Letter Day zou in dat geval nog voor de hand liggend moeten zijn omdat het dezelfde vibe als het door jou hoog ingeschaalde Very album. Maar blijkbaar niet en dat mag natuurlijk ook gewoon

Toch knap dat er met drie mensen drie verschillende lijstes zijn, nu zijn er natuurlijk nog wel 2 opties te verzinnen dus in dat op zicht.

Ik kan wel zeggen dat alle drie in de buurt zitten

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Being Boring zal bij jou toch ook wel top 10 (Top 5?) scoren denk ik, Left to my Own verwacht ik bij jou ook wel bij de (laten we zeggen) bovenste 20. Red Letter Day zou in dat geval nog voor de hand liggend moeten zijn omdat het dezelfde vibe als het door jou hoog ingeschaalde Very album. Maar blijkbaar niet en dat mag natuurlijk ook gewoon

Being Boring zou zeker hoog scoren, van de singles nog wel Top 3 ook. Left to My Own Devices Top 20... redelijke kans van. A Red Letter Day komt na alle andere Bilingual-singles (die Very-vibe heb ik er niet in gevonden, ook niet in de recente GH-editie) en de hoge posities van So Hard en I Don't Know What You Want... leverden hier ook wel wat wenkbrauwfronsen op.

Maar dat mag natuurlijk gewoon, lees ik net.

Zowel Casper als mede Johan hadden dit goed gegokt

3. It's a sin

http://ecx.images-amazon.com/images/I/71IlFhd59zL._SY355_.jpg

Donder en bliksem, hier is de nummer 3 uit de lijst. De leadsingle van hun succesvolste plaat Actually. Deze single was de beste verkochte single van 1987 in Europa. Enkel in Engeland al meer dan 200000 stuks. Het kon niet op, een nummer 1 hit in Engeland, Oostenrijk (6 weken), Finland, Duitsland (6 weken), Ierland, Italie, Noorwegen, Polen (9 weken!), Spanje, Zweden (8 weken!) en Zwitserland (6 weken). Tel daar bij op nog eens een zeer mooie 9de positie in Amerika, een 2de posite in Nederland en een nog steeds zeer verdienstelijke 3de plek in Belgie en dan weet je dat je met een succes te maken heb. Een extreem groot succes zelfs en dat allemaal met een steengoed nummer!

When I look back upon my life
It's always with a sense of shame
I've always been the one to blame
At school they taught me how be be
So pure in thought and word and deed
They didn't quite succeed.

Blijft een verbazingwekkend nummer, elke keer weer!

luigifort schreef:
Blijft een verbazingwekkend nummer, elke keer weer!

Inderdaad, eentje die echt niet kapot kan gaan. Ik zou niet weten hoe vaak ik dit nummer al niet in mijn leven heb gehoord. Dat moet echt honderden keren geweest zijn. Als ik mijn playlist overzicht van 2016 bekijk zie ik dat ik op dit moment al 37 keer een album van PSB voorbij heb laten komen Echt bizar als je weet dat ik alles al van binnen en buiten ken (al zit daar ook wel een stuk of 8 keer het nieuwe album bij).

Ken je deze live versie trouwens? 10 minuten top entertainment met 2 van jouw ultieme PSB favorieten.
Pet Shop Boys - It's a Sin + West End Girls @ Glastonbury 2010 - YouTube

Ga t vanavond eens beluisteren

Edit: Ja super hoor, ziet er ook uit als een mooi feestje, songfestivalvibe ook, ze zouden zo mee kunnen doen (en winnen)

Mooi te zien ook hoe Hugh Jackman meezingt in t begin in t publiek

vigil schreef:
Zowel Casper als mede Johan hadden dit goed gegokt

Competitief als ik ben, wil ik even aangeven dat het bij mij om persoonlijke voorkeur ging.

Casper had het rijtje goed

2. Suburbia
album: Please

http://ring.cdandlp.com/sapiens/photo_grande/3703741.jpg

Blaffende bijten niet, dat kan wel zo zijn maar erin hakken doet het wel. Dit was het eerste nummer van de mannen waar ik direct verliefd op was. Ik was op dat moment 11 (herfst 1986) en dit was toch wel een nummer wat de interesse in de muziek in het algemeen deed opwellen. Dit was de vierde single van het debuutalbum. Waar normaliter het succes per single afneemt (mensen gaan ook het album kopen) was dat bij Pet Shop Boys dus niet zo. Suburbia was een van hun grootste hits met Top 10 noteringen in o.a. Belgie (Nummer 1), Nederland, Duitsland, Ierland, Engeland, Nieuw Zeeland, Polen (nummer 1), Spanje, Zweden, Oostenrijk en Zwitserland. Vreemd genoeg in Amerika geen hit ondanks (of dankzij) de verwijzingen naar de achterbuurten in LA.

Het intro mensen, het intro!

It's on the front page of the papers
This is their hour of need
Where's a policeman when you need one
to blame the colour TV?

1. Rent
album: Actually

http://www.musicchartheaven.com/ArtistP2/RentPetShopBoys.jpg

En hier is hij dan, de nummer 1 van deze lijst. De derde single van het album Actually. Misschien niet de meest logische keuze als single maar hiermee wilden de heren laten horen dat ze meer waren dan "popdeuntjes". Het werd niet zo'n grote hit als de andere 3 singles van het album maar al met al deed Rent het zeker niet slecht in de hitparades. Ik mag wel zeggen een magistraal nummer!

And look at the two of us in sympathy
with everything we see
I never want anything, it's easy
you buy whatever I need
But look at my hopes, look at my dreams
the currency we've spent
I love you, you pay my rent

Hier nog een zeer mooie live versie welke Neil Tennant speelde samen met Suede:
Suede & Neil Tennant - RENT (Live 1996) - YouTube

Mijn dank aan de volgers, ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben. Zo niet dan niet... Ik vond het wel leuk in ieder geval

1. Rent
2. Suburbia
3. It's a sin
4. Can you forgive her?
5. Being boring
6. Left to my own devices
7. So hard
8. A red letter day
9. I don't know what you want but I can't give it any more
10. Opportunities (let's make lots of money)
11. Always on my mind
12. Vocal
13. Jealousy
14. Love is a bourgeois construct
15. Love comes quickly
16. Heart
17. West End girls
18. It's alright
19. Yesterday, when I was mad
20. Together
21. Was it worth it?
22. Paninaro '95
23. Winner
24. Flamboyant
25. Somewhere
26. Did you see me coming?
27. How Can You Expect to be Taken Seriously?
28. Axis
29. I wouldn't normally do this kind of thing
30. Where the streets have no name (I can't take my eyes off you)
31. What have I done to deserve this?
32. Love etc.
33. Thursday
34. Miracles
35. I get along
36. Numb
37. Integral
38. Beautiful people
39. Single-Bilingual
40. DJ culture
41. Go west
42. Memory of the future
43. London
44. The Pop Kids
45. Twenty-Something
46. Home and dry
47. I'm with stupid
48. Liberation
49. You only tell me you love me when you're drunk
50. Before
51. New York City boy
52. Leaving
53. Domino dancing
54. Minimal
55. Se a vida é (That's the way life is)

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.