menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (editie 6): 80s

zoeken in:
avatar van adri1982
'Spirit of Eden' van Talk Talk is op plaats 4 de grootste verrassing van de lijst. Daarmee het hoogst genoteerde album, die ik niet in zijn geheel heb gehoord.

avatar van EttaJamesBrown
adri1982 schreef:
'Spirit of Eden' van Talk Talk is op plaats 4 de grootste verrassing van de lijst. Daarmee het hoogst genoteerde album, die ik niet in zijn geheel heb gehoord.


Dan zou ik dat zeker een keer gaan doen; het zijn maar 4 liedjes.

Vergeet ook niet om naar de stilte te luisteren.

avatar van Snoeperd
Helaas gemist, maar toch nog even mijn lijst. Er is zoveel veranderd dit jaar dat ik hem nog maar even plaats. Heb Hatful of Hollow en Louder Than Bombs toegevoegd, want die platen heb ik zo bizar veel gedraaid dat ze niet mogen ontbreken (en er staan heel veel nummers op die nergens anders te vinden zijn, dus ik zie het als twee studioalbums).
Verder heel veel nieuwelingen, Hüsker Dü, , The Church, Stone Roses, The Fall, , LLoyd Cole, Go-Betweens, Prince, Minutemen, J&MC, Violent Femmes en Kino. Allemaal dit jaar ontdekt en stuk voor stuk fantastische platen.

1. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
3. The Smiths - Louder Than Bombs (1987)
4. The Cure - Disintegration (1989)
5. Joy Division - Closer (1980)
6. Pixies - Doolittle (1989)
7. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
8. The Replacements - Let It Be (1984)
9. Kate Bush - The Dreaming (1982)
10. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)

11. Hüsker Dü - Zen Arcade (1984)
12. AC/DC - Back in Black (1980)
13. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
14. The Church - Starfish (1988)
15. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
16. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
17. The Fall - This Nation's Saving Grace (1985)
18. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
19. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
20. Cocteau Twins - Treasure (1984)

21. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
22. Prince - Sign 'O' the Times (1987) 
23. Dinosaur Jr. - Bug (1988)
24. Metallica - Master of Puppets (1986)
25. Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)
26. Violent Femmes - Violent Femmes (1983)
27. Wipers - Youth of America (1981)
28. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
29. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
30. Kino - Gruppa Krovi (1988)

avatar van johan de witt
Snoeperd schreef:
Helaas gemist, maar toch nog even mijn lijst. Er is zoveel veranderd dit jaar dat ik hem nog maar even plaats. Heb Hatful of Hollow en Louder Than Bombs toegevoegd, want die platen heb ik zo bizar veel gedraaid dat ze niet mogen ontbreken (en er staan heel veel nummers op die nergens anders te vinden zijn, dus ik zie het als twee studioalbums).
Verder heel veel nieuwelingen, Hüsker Dü, , The Church, Stone Roses, The Fall, , LLoyd Cole, Go-Betweens, Prince, Minutemen, J&MC, Violent Femmes en Kino. Allemaal dit jaar ontdekt en stuk voor stuk fantastische platen.

Wat een lijst, en wat een geweldige nieuwelingen

avatar van Masimo
Ja, leuk dat Kino je lijst gehaald heeft!

avatar van stoepkrijt
stoepkrijt schreef:
Dit jaar heb ik 28 dezelfde albums en twee re-entry's... Volgend jaar wil ik minimaal vijf compleet nieuwe binnenkomers in mijn lijst.
Hmm, ik dacht me te herinneren dat ik deze uitspraak in het 90s-topic had geplaatst. Ik zal nog even een tandje bijzetten de komende tijd!

Ik luister nu The Lion and the Cobra, straks This Is the Sea (waar ik hoge verwachtingen van heb) en ook Rio zal ik binnenkort eens draaien. Stuk voor stuk albums van artiesten waar ik nog geen volledig album van ken, die ontdek ik het liefst.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:26 uur

geplaatst: vandaag om 11:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.