Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (editie 6): 80s
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2016, 14:32 uur
Rogyros schreef:
chevy93, als je mij wil taggen, dan werkt Bogyros niet.
Ik doe evenwel mee uiteraard!
Haha, ik heb het uit het bestand van vorig jaar gekopieerd en ik heb even teruggekeken in het topic van vorig jaar, inderdaad, daar stond het ook al fout. chevy93, als je mij wil taggen, dan werkt Bogyros niet.
Ik doe evenwel mee uiteraard!
0
geplaatst: 19 mei 2016, 12:24 uur
Thanks Chevy. Kan je me ook taggen in die van 90 en 2000 aub? Daar heb ik nog niet meegedaan vorige jaren, dacht ik.
0
geplaatst: 19 mei 2016, 12:46 uur
01. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
02. Propaganda - A Secret Wish (1985)
03. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
04. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982) (Security, IV)
05. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
06. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
07. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) (1983)
08. Echo & The Bunnymen - Porcupine (1983)
09. Talk Talk - It's My Life (1984)
10. The Church - Heyday (1985)
11. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
12. Echo & The Bunnymen - Crocodiles (1980)
13. Phil Collins - Face Value (1981)
14. Marvin Gaye - In Our Lifetime (1981)
15. Dire Straits - Love over Gold (1982)
16. Peter Gabriel - So (1986)
17. Laurie Anderson - Strange Angels (1989)
18. The Cure - The Head on the Door (1985)
19. Roxy Music - Avalon (1982)
20. Genesis - Genesis (1983)
21. Electric Light Orchestra - Secret Messages (1983)
22. Siouxsie and The Banshees - Hyæna (1984)
23. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
24. The Police - Synchronicity (1983)
25. Cocteau Twins - Victorialand (1986)
26. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
27. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
28. U2 - The Joshua Tree (1987)
29. Van Morrison - No Guru, No Method, No Teacher (1986)
30. Lene Lovich - No Man's Land (1982)
02. Propaganda - A Secret Wish (1985)
03. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
04. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982) (Security, IV)
05. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
06. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
07. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) (1983)
08. Echo & The Bunnymen - Porcupine (1983)
09. Talk Talk - It's My Life (1984)
10. The Church - Heyday (1985)
11. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
12. Echo & The Bunnymen - Crocodiles (1980)
13. Phil Collins - Face Value (1981)
14. Marvin Gaye - In Our Lifetime (1981)
15. Dire Straits - Love over Gold (1982)
16. Peter Gabriel - So (1986)
17. Laurie Anderson - Strange Angels (1989)
18. The Cure - The Head on the Door (1985)
19. Roxy Music - Avalon (1982)
20. Genesis - Genesis (1983)
21. Electric Light Orchestra - Secret Messages (1983)
22. Siouxsie and The Banshees - Hyæna (1984)
23. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
24. The Police - Synchronicity (1983)
25. Cocteau Twins - Victorialand (1986)
26. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
27. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
28. U2 - The Joshua Tree (1987)
29. Van Morrison - No Guru, No Method, No Teacher (1986)
30. Lene Lovich - No Man's Land (1982)
0
geplaatst: 19 mei 2016, 14:27 uur
Ik had van de geweldige jaren tachtig wel een top 100 kunnen samenstellen. Maar...ik zal het moeten doen met deze uitstekende dertig.
1. The Cure - Disintegration (1989)
2. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
3. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
4. Wall of Voodoo - Call of the West (1982)
5. The Church - Starfish (1988)
6. Wipers - Over the Edge (1983)
7. Cocteau Twins - Garlands (1982)
8. Propaganda - A Secret Wish (1985)
9. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
10. 808 State - 90 (1989)
11. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
12. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
13. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
14. For Against - Echelons (1987)
15. Depeche Mode - Black Celebration (1986)
16. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
17. The Teardrop Explodes - Kilimanjaro (1980)
18. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
19. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
20. New Musik - Anywhere (1981)
21. The Smiths - The Smiths (1984)
22. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
23. Wipers - Youth of America (1981)
24. The Associates - Sulk (1982)
25. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
26. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
27. Kate Bush - Never for Ever (1980)
28. Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame (1983)
29. The Bats - Daddy's Highway (1987)
30. Pere Ubu - The Tenement Year (1988)
1. The Cure - Disintegration (1989)
2. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
3. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
4. Wall of Voodoo - Call of the West (1982)
5. The Church - Starfish (1988)
6. Wipers - Over the Edge (1983)
7. Cocteau Twins - Garlands (1982)
8. Propaganda - A Secret Wish (1985)
9. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
10. 808 State - 90 (1989)
11. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
12. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
13. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
14. For Against - Echelons (1987)
15. Depeche Mode - Black Celebration (1986)
16. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
17. The Teardrop Explodes - Kilimanjaro (1980)
18. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
19. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
20. New Musik - Anywhere (1981)
21. The Smiths - The Smiths (1984)
22. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
23. Wipers - Youth of America (1981)
24. The Associates - Sulk (1982)
25. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
26. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
27. Kate Bush - Never for Ever (1980)
28. Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame (1983)
29. The Bats - Daddy's Highway (1987)
30. Pere Ubu - The Tenement Year (1988)
0
geplaatst: 19 mei 2016, 15:01 uur
De jaren 80. Het decennium dat ik associeer met duisternis, het einde van de wereld en muziek die daar mee overeenkomt (en heel veel feestjes en vriendschappen voor het leven). Het decennium dat ik flink afhaakte op nieuwe muziek die o.l.v. Oor en de VPRO op me afkwam. Na 1989 werden dingen weer snel beter, om nooit meer over te gaan. Met een beetje goede wil, kwam ik wel tot 30 albums, waarvan ik er een aantal gewoon maar voor 50% echt goed vind. Dat deel is dan wel exceptioneel goed. Bij de afvallers compenseerden de top nummers de rest niet voldoende. Denk Tears For Fears, Simple Minds, U2, UB 40, de echte jaren 80 bands dus. Mijn helden uit de jaren 60 en 70 presteerden vrijwel allemaal zwaar onder de maat in de jaren 80. (New York van Lou Reed was mijn laatste afvaller.) De nummer 1 is in de jaren 60 opgenomen, maar uitgebracht in de jaren 80. Dat is twee maal op een dus in een decennium lijst.
1. The Velvet Underground. VU (1985)
2. Dexys Midnight Runners. Searching For The Young Soul Rebels (1980)
3. The Rolling Stones. Tattoo You (1981)
4. Violent Femmes. Hallowed Ground (1984)
5. Joe Jackson. Body And Soul (1984)
6. Masters Of Reality. Masters Of Reality (1988)
7. Donald Fagan. The Nightfly (1982)
8. The Tragically Hip. Up To Here (1989)
9. The Pogues. Rum, Sodomy & The Lash (1985)
10. Dexys Midnight Runners. Too-rye-a (1982)
11. Doe Maar. Doris Day En Andere Stukken (1982)
12. Joe Jackson. Night And Day (1982)
13. Suzanne Vega – Suzanne Vega (1985)
14. Peter Gabriel. So (1986)
15. Neil Young. Freedom (1989)
16. Talking Heads. Stop Making Sense (1984)
17. Marc Almond. The Stars We Are (1988)
18. Bob Dylan. Oh Mercy (1989)
19. Split Enz. Waiata/Corroboree (1981)
20. Van Morrison. Inarticulate Speech Of The Heart (1983)
21. The Blues Brothers. The Blues Brothers (1980)
22. David Sylvian. Brilliant Trees (1984)
23. Kate Bush. Never For Ever (1980)
24. The Stone Roses. The Stone Roses (1989)
25. Dire Straits. Making Movies (1980)
26. Fleetwood Mac. Tango In The Night (1987)
27. Paul Simon. Graceland (1986)
28. U2. The Joshua Tree (1987)
29. The Armoury Show. Waiting For The Floods (1985)
30. The Kinks. State Of Confusion (1983)
1. The Velvet Underground. VU (1985)
2. Dexys Midnight Runners. Searching For The Young Soul Rebels (1980)
3. The Rolling Stones. Tattoo You (1981)
4. Violent Femmes. Hallowed Ground (1984)
5. Joe Jackson. Body And Soul (1984)
6. Masters Of Reality. Masters Of Reality (1988)
7. Donald Fagan. The Nightfly (1982)
8. The Tragically Hip. Up To Here (1989)
9. The Pogues. Rum, Sodomy & The Lash (1985)
10. Dexys Midnight Runners. Too-rye-a (1982)
11. Doe Maar. Doris Day En Andere Stukken (1982)
12. Joe Jackson. Night And Day (1982)
13. Suzanne Vega – Suzanne Vega (1985)
14. Peter Gabriel. So (1986)
15. Neil Young. Freedom (1989)
16. Talking Heads. Stop Making Sense (1984)
17. Marc Almond. The Stars We Are (1988)
18. Bob Dylan. Oh Mercy (1989)
19. Split Enz. Waiata/Corroboree (1981)
20. Van Morrison. Inarticulate Speech Of The Heart (1983)
21. The Blues Brothers. The Blues Brothers (1980)
22. David Sylvian. Brilliant Trees (1984)
23. Kate Bush. Never For Ever (1980)
24. The Stone Roses. The Stone Roses (1989)
25. Dire Straits. Making Movies (1980)
26. Fleetwood Mac. Tango In The Night (1987)
27. Paul Simon. Graceland (1986)
28. U2. The Joshua Tree (1987)
29. The Armoury Show. Waiting For The Floods (1985)
30. The Kinks. State Of Confusion (1983)
0
geplaatst: 19 mei 2016, 15:04 uur
Hierbij ook verzoek tot taggen op wat er nog gaat volgen, chevy93
0
geplaatst: 19 mei 2016, 16:18 uur
Sander14 schreef:
Thanks Chevy. Kan je me ook taggen in die van 90 en 2000 aub? Daar heb ik nog niet meegedaan vorige jaren, dacht ik.
Als ik het niet vergeet..(quote)
Thanks Chevy. Kan je me ook taggen in die van 90 en 2000 aub? Daar heb ik nog niet meegedaan vorige jaren, dacht ik.
Je kunt altijd dit topic in de gaten houden. Daar plaats ik iedere keer een link naar het nieuwe topic. Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 van... (algemeen topic)
0
geplaatst: 19 mei 2016, 21:27 uur
1. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
2. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
3. Marillion - Clutching at Straws (1987)
4. King Crimson - Discipline (1981)
5. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
6. Rush - Signals (1982)
7. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
8. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
9. Marillion - Fugazi (1984)
10. Univers Zero - Ceux du Dehors (1981)
11. The Cure - Disintegration (1989)
12. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
13. Magma - Merci (1984)
14. Tears for Fears - The Seeds of Love (1989)
15. Rush - Grace Under Pressure (1984)
16. Cardiacs - On Land and in the Sea (1989)
17. Present - Triskaidekaphobie (1980)
18. Marillion - Seasons End (1989)
19. Pink Floyd - The Final Cut (1983)
20. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
21. Anyone's Daughter - In Blau (1982)
22. Tangerine Dream - Tangram (1980)
23. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters (1987)
24. UB40 - Signing Off (1980)
25. Twelfth Night - Art & Illusion (1984)
26. Univers Zero - UZED (1984)
27. Rush - Permanent Waves (1980)
28. Tears for Fears - The Hurting (1983)
29. Zamla Mammaz Manna - Familjesprickor (1980)
30. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
31. Anyone's Daughter - Piktors Verwandlungen (1981)
32. Dire Straits - Love over Gold (1982)
33. Offering - Offering I - II (1986)
34. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
35. ABBA - The Visitors (1981)
36. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
37. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
38. XTC - English Settlement (1982)
39. Frank Zappa - Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch (1982)
40. Eloy - Time to Turn (1982)
41. Gil Scott-Heron - Reflections (1981)
42. IQ - Nomzamo (1987)
43. Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe (1989)
44. Los Jaivas - Alturas de Macchu Picchu (1981)
45. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
46. Rush - Moving Pictures (1981)
47. Magnum - On a Storyteller's Night (1985)
48. Camel - Nude (1981)
49. John Cougar Mellencamp - Scarecrow (1985)
50. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
2. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
3. Marillion - Clutching at Straws (1987)
4. King Crimson - Discipline (1981)
5. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
6. Rush - Signals (1982)
7. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
8. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
9. Marillion - Fugazi (1984)
10. Univers Zero - Ceux du Dehors (1981)
11. The Cure - Disintegration (1989)
12. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
13. Magma - Merci (1984)
14. Tears for Fears - The Seeds of Love (1989)
15. Rush - Grace Under Pressure (1984)
16. Cardiacs - On Land and in the Sea (1989)
17. Present - Triskaidekaphobie (1980)
18. Marillion - Seasons End (1989)
19. Pink Floyd - The Final Cut (1983)
20. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
21. Anyone's Daughter - In Blau (1982)
22. Tangerine Dream - Tangram (1980)
23. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters (1987)
24. UB40 - Signing Off (1980)
25. Twelfth Night - Art & Illusion (1984)
26. Univers Zero - UZED (1984)
27. Rush - Permanent Waves (1980)
28. Tears for Fears - The Hurting (1983)
29. Zamla Mammaz Manna - Familjesprickor (1980)
30. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
31. Anyone's Daughter - Piktors Verwandlungen (1981)
32. Dire Straits - Love over Gold (1982)
33. Offering - Offering I - II (1986)
34. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
35. ABBA - The Visitors (1981)
36. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
37. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
38. XTC - English Settlement (1982)
39. Frank Zappa - Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch (1982)
40. Eloy - Time to Turn (1982)
41. Gil Scott-Heron - Reflections (1981)
42. IQ - Nomzamo (1987)
43. Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe (1989)
44. Los Jaivas - Alturas de Macchu Picchu (1981)
45. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
46. Rush - Moving Pictures (1981)
47. Magnum - On a Storyteller's Night (1985)
48. Camel - Nude (1981)
49. John Cougar Mellencamp - Scarecrow (1985)
50. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
0
geplaatst: 19 mei 2016, 22:56 uur
1. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
3. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
4. Prince and the Revolution - Parade (1986)
5. The Cure - Disintegration (1989)
6. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
7. Duran Duran - Rio (1982)
8. The Human League - Dare! (1981)
9. Van Morrison - Poetic Champions Compose (1987)
10. Julee Cruise - Floating into the Night (1989)
11. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
12. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
13. The Sisters of Mercy - First and Last and Always (1985)
14. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
15. The Blue Nile - Hats (1989)
16. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)
17. Joy Division - Closer (1980)
18. China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)
19. Barbra Streisand - Guilty (1980)
20. The Smiths - The Smiths (1984)
21. Suzanne Vega - Suzanne Vega (1985)
22. Dire Straits - Making Movies (1980)
23. The Replacements - Let It Be (1984)
24. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
25. Nick Cave & The Bad Seeds - Your Funeral...My Trial (1986)
26. Prince - 1999 (1982)
27. David Bowie - Scary Monsters (1980)
28. Enya - Watermark (1988)
29. Joe Jackson - Body and Soul (1984)
30. Mathilde Santing - Breast and Brow (1989)
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
3. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
4. Prince and the Revolution - Parade (1986)
5. The Cure - Disintegration (1989)
6. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
7. Duran Duran - Rio (1982)
8. The Human League - Dare! (1981)
9. Van Morrison - Poetic Champions Compose (1987)
10. Julee Cruise - Floating into the Night (1989)
11. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
12. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
13. The Sisters of Mercy - First and Last and Always (1985)
14. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
15. The Blue Nile - Hats (1989)
16. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)
17. Joy Division - Closer (1980)
18. China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)
19. Barbra Streisand - Guilty (1980)
20. The Smiths - The Smiths (1984)
21. Suzanne Vega - Suzanne Vega (1985)
22. Dire Straits - Making Movies (1980)
23. The Replacements - Let It Be (1984)
24. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
25. Nick Cave & The Bad Seeds - Your Funeral...My Trial (1986)
26. Prince - 1999 (1982)
27. David Bowie - Scary Monsters (1980)
28. Enya - Watermark (1988)
29. Joe Jackson - Body and Soul (1984)
30. Mathilde Santing - Breast and Brow (1989)
0
geplaatst: 19 mei 2016, 22:58 uur
49 lijstjes verwerkt. De volgende clashes zijn momenteel aan de gang:
- Colour of Spring versus Spirit of Eden (12 punten verschil)
- Clutching at Straws versus Script for a Jester's Tear (38 punten verschil)
- Born in the USA versus Nebrake versus The River (allen binnen 100 punten)
- Spleen and Ideal versus Within the Realm of a Dying Sun (één punt verschil!)
- Brothers in Arms versus Love Over Gold (12 punten verschil)
- Colour of Spring versus Spirit of Eden (12 punten verschil)
- Clutching at Straws versus Script for a Jester's Tear (38 punten verschil)
- Born in the USA versus Nebrake versus The River (allen binnen 100 punten)
- Spleen and Ideal versus Within the Realm of a Dying Sun (één punt verschil!)
- Brothers in Arms versus Love Over Gold (12 punten verschil)
0
geplaatst: 20 mei 2016, 13:44 uur
01. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
02. Talking Heads - Remain in Light (1980)
03. Linton Kwesi Johnson - Bass Culture (1980)
04. Elvis Costello & The Attractions - Almost Blue (1981)
05. Doc and Merle Watson - Down South (1984)
06. Sly & Robbie - Sly & Robbie Present Taxi (1981)
07. Terry Riley - Shri Camel (1980)
08. John Cale - Words for the Dying (1989)
09. June Tabor - Some Other Time (1989)
10. Kip Hanrahan - Vertical's Currency (1985)
11. James Blood Ulmer - Free Lancing (1981)
12. Joe Jackson - Body and Soul (1984)
13. Material - Memory Serves (1981)
14. Penguin Cafe Orchestra - Penguin Cafe Orchestra (1981)
15. Steely Dan - Gaucho (1980)
16. The Feelies - Crazy Rhythms (1980)
17. Prince - Sign 'O' The Times (1987)
18. XTC - Skylarking (1986)
19. Steve Reich - The Desert Music (1985)
20. Roy Orbison - Mystery Girl (1989)
21. Emmylou Harris - Bluebird (1988)
22. Ini Kamoze - Ini Kamoze (1984)
23. Philip Glass - Koyaanisqatsi (1983)
24. Dwight Yoakam - Guitars, Cadillacs, Etc., Etc. (1986)
25. Los Lobos - How Will The Wolf Survive? (1984)
26. Moraz/Bruford - Music for Piano and Drums (1983)
27. De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
28. Frank Zappa - Jazz from Hell (1986)
29. Miles Davis - Aura (1989)
30. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
02. Talking Heads - Remain in Light (1980)
03. Linton Kwesi Johnson - Bass Culture (1980)
04. Elvis Costello & The Attractions - Almost Blue (1981)
05. Doc and Merle Watson - Down South (1984)
06. Sly & Robbie - Sly & Robbie Present Taxi (1981)
07. Terry Riley - Shri Camel (1980)
08. John Cale - Words for the Dying (1989)
09. June Tabor - Some Other Time (1989)
10. Kip Hanrahan - Vertical's Currency (1985)
11. James Blood Ulmer - Free Lancing (1981)
12. Joe Jackson - Body and Soul (1984)
13. Material - Memory Serves (1981)
14. Penguin Cafe Orchestra - Penguin Cafe Orchestra (1981)
15. Steely Dan - Gaucho (1980)
16. The Feelies - Crazy Rhythms (1980)
17. Prince - Sign 'O' The Times (1987)
18. XTC - Skylarking (1986)
19. Steve Reich - The Desert Music (1985)
20. Roy Orbison - Mystery Girl (1989)
21. Emmylou Harris - Bluebird (1988)
22. Ini Kamoze - Ini Kamoze (1984)
23. Philip Glass - Koyaanisqatsi (1983)
24. Dwight Yoakam - Guitars, Cadillacs, Etc., Etc. (1986)
25. Los Lobos - How Will The Wolf Survive? (1984)
26. Moraz/Bruford - Music for Piano and Drums (1983)
27. De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
28. Frank Zappa - Jazz from Hell (1986)
29. Miles Davis - Aura (1989)
30. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
0
geplaatst: 21 mei 2016, 10:17 uur
Ha Sleepy House, vorig jaar bij de nineties gaf jij aan the eighties vergeten te zijn. herkansing? Buzz Factory wacht op extra stemmen.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 18:12 uur
En ik had het alweer bijna vergeten! Mijn (kort) lijstje lag nochtans klaar. Bedankt voor de reminder, EttaJamesBrown!
1. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
2. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
3. Screaming Trees - Buzz Factory (1989)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Otis Redding - The Dock of the Bay (The Definitive Collection) (1987)
6. Soundgarden - Louder Than Love (1989)
7. Mudhoney - Superfuzz Bigmuff (1988)
8. Saga - Silent Knight (1980)
9. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
10. Bruce Springsteen - The River (1980)
11. Screaming Trees - Invisible Lantern (1988)
12. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
13. Wim De Craene - Kraaknet (1983)
14. Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
15. Pixies - Surfer Rosa (1988)
1. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
2. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
3. Screaming Trees - Buzz Factory (1989)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Otis Redding - The Dock of the Bay (The Definitive Collection) (1987)
6. Soundgarden - Louder Than Love (1989)
7. Mudhoney - Superfuzz Bigmuff (1988)
8. Saga - Silent Knight (1980)
9. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
10. Bruce Springsteen - The River (1980)
11. Screaming Trees - Invisible Lantern (1988)
12. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
13. Wim De Craene - Kraaknet (1983)
14. Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
15. Pixies - Surfer Rosa (1988)
0
geplaatst: 21 mei 2016, 19:36 uur
Wat een mooie lijst! Mudhoney was het eerste bandje ever dat ik in Vera heb gezien. Wat een herrie was dat. Ben nog steeds in verwarring of het een legendarisch concert was of niet.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 19:40 uur
Sleepy House schreef:
1. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
2. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
3. Screaming Trees - Buzz Factory (1989)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Otis Redding - The Dock of the Bay (The Definitive Collection) (1987)
6. Soundgarden - Louder Than Love (1989)
7. Mudhoney - Superfuzz Bigmuff (1988)
8. Saga - Silent Knight (1980)
9. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
10. Bruce Springsteen - The River (1980)
11. Screaming Trees - Invisible Lantern (1988)
12. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
13. Wim De Craene - Kraaknet (1983)
14. Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
15. Pixies - Surfer Rosa (1988)
1. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
2. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
3. Screaming Trees - Buzz Factory (1989)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Otis Redding - The Dock of the Bay (The Definitive Collection) (1987)
6. Soundgarden - Louder Than Love (1989)
7. Mudhoney - Superfuzz Bigmuff (1988)
8. Saga - Silent Knight (1980)
9. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
10. Bruce Springsteen - The River (1980)
11. Screaming Trees - Invisible Lantern (1988)
12. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
13. Wim De Craene - Kraaknet (1983)
14. Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
15. Pixies - Surfer Rosa (1988)
Je nummer 1 geef je dus 3,5*? Wauw, geen groot liefhebber neem ik aan?
0
geplaatst: 21 mei 2016, 21:14 uur
1. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
2. Echo and The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
3. The House of Love - The House of Love (1988)
4. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
5. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes (1984)
6. Morrissey - Viva Hate (1988)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. R.E.M. - Murmur (1983)
9. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986)
10. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
11. The Triffids - Calenture (1987)
12. Echo and The Bunnymen - Crocodiles (1980)
13. Joy Division - Closer (1980)
14. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
15. Pixies - Doolittle (1989)
16. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
17. R.E.M. - Green (1988)
18. The Smiths - The Smiths (1984)
19. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
20. The Cure - Disintegration (1989)
21. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
22. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
23. The Replacements - Let It Be (1984)
24. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
25. Aztec Camera - High Land, Hard Rain (1983)
26. The Wedding Present - George Best (1987)
27. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
28. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
29. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
30. Felt - Forever Breathes the Lonely Word (1986)
31. The Church - Heyday (1986)
32. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
33. Young Marble Giants - Colossal Youth (1980)
34. The Replacements - Tim (1985)
35. The Sugarcubes - Life's Too Good (1988)
36. The Go-Betweens - Tallulah (1987)
37. Echo and the Bunnymen - Heaven Up Here (1982)
38. The Soft Boys - Underwater Moonlight (1980)
39. Soft Cell - Non-Stop Erotic Cabaret (1981)
40. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
41. Orange Juice - You Can't Hide Your Love Forever (1982)
42. 10,000 Maniacs - In My Tribe (1987)
43. The Lotus Eaters - No Sense of Sin (1984)
44. Shop Assistants - Shop Assistants (1986)
45. The Feelies - The Good Earth (1986)
46. The Bats - Daddy's Highway (1987)
47. Siouxsie and The Banshees - Juju (1981)
48. Robyn Hitchcock - I Often Dream of Trains (1984)
49. Close Lobsters - Foxheads Stalk This Land (1987)
50. The Chills - Kaleidoscope World (1986)
2. Echo and The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
3. The House of Love - The House of Love (1988)
4. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
5. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes (1984)
6. Morrissey - Viva Hate (1988)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. R.E.M. - Murmur (1983)
9. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986)
10. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
11. The Triffids - Calenture (1987)
12. Echo and The Bunnymen - Crocodiles (1980)
13. Joy Division - Closer (1980)
14. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
15. Pixies - Doolittle (1989)
16. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
17. R.E.M. - Green (1988)
18. The Smiths - The Smiths (1984)
19. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
20. The Cure - Disintegration (1989)
21. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
22. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
23. The Replacements - Let It Be (1984)
24. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
25. Aztec Camera - High Land, Hard Rain (1983)
26. The Wedding Present - George Best (1987)
27. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
28. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
29. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
30. Felt - Forever Breathes the Lonely Word (1986)
31. The Church - Heyday (1986)
32. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
33. Young Marble Giants - Colossal Youth (1980)
34. The Replacements - Tim (1985)
35. The Sugarcubes - Life's Too Good (1988)
36. The Go-Betweens - Tallulah (1987)
37. Echo and the Bunnymen - Heaven Up Here (1982)
38. The Soft Boys - Underwater Moonlight (1980)
39. Soft Cell - Non-Stop Erotic Cabaret (1981)
40. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
41. Orange Juice - You Can't Hide Your Love Forever (1982)
42. 10,000 Maniacs - In My Tribe (1987)
43. The Lotus Eaters - No Sense of Sin (1984)
44. Shop Assistants - Shop Assistants (1986)
45. The Feelies - The Good Earth (1986)
46. The Bats - Daddy's Highway (1987)
47. Siouxsie and The Banshees - Juju (1981)
48. Robyn Hitchcock - I Often Dream of Trains (1984)
49. Close Lobsters - Foxheads Stalk This Land (1987)
50. The Chills - Kaleidoscope World (1986)
0
Misterfool
geplaatst: 21 mei 2016, 22:02 uur
1. Talking Heads - Remain in Light (1980)
2. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
3. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)
4. Philip Glass - Solo Piano (1989)
5. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
6. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
7. Marillion - Clutching at Straws (1987)
8. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982)
9. Rush - Moving Pictures (1981)
10. The Cure - Faith (1981)
11. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
12. New Order - Movement (1981)
13. Siouxsie & The Banshees - Juju (1981)
14. John Foxx - Metamatic (1980)
15. Joy Division - Closer (1980)
16. Twelfth Night - Fact and Fiction (1982)
17. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
18. Japan - Tin Drum (1981)
19. Jean Michel Jarre - Les Chants Magnétiques (1981)
20. King Crimson - Discipline (1981)
21. Peter Hammill - Patience (1983)
22. Sonic Youth - EVOL (1986)
23. XTC - Black Sea (1980)
24. De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
25. U2 - War (1983)
26. Tears for Fears - The Hurting (1983)
27. Gavin Friday & The Man Seezer - Each Man Kills the Thing He Loves (1989)
28. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch (1985)
29. Dün - Eros (1981)
30. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
2. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
3. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)
4. Philip Glass - Solo Piano (1989)
5. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
6. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
7. Marillion - Clutching at Straws (1987)
8. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982)
9. Rush - Moving Pictures (1981)
10. The Cure - Faith (1981)
11. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
12. New Order - Movement (1981)
13. Siouxsie & The Banshees - Juju (1981)
14. John Foxx - Metamatic (1980)
15. Joy Division - Closer (1980)
16. Twelfth Night - Fact and Fiction (1982)
17. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
18. Japan - Tin Drum (1981)
19. Jean Michel Jarre - Les Chants Magnétiques (1981)
20. King Crimson - Discipline (1981)
21. Peter Hammill - Patience (1983)
22. Sonic Youth - EVOL (1986)
23. XTC - Black Sea (1980)
24. De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
25. U2 - War (1983)
26. Tears for Fears - The Hurting (1983)
27. Gavin Friday & The Man Seezer - Each Man Kills the Thing He Loves (1989)
28. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch (1985)
29. Dün - Eros (1981)
30. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
0
geplaatst: 21 mei 2016, 22:12 uur
Ik mag toch wel zeggen een meer dan uitstekende lijst Misterfool, zo'n beetje de sterkste lijst (uiteraard na de mijne ) die geplaatst is. Ik ben erg blij om te zien dat er iemand is die Gavin Friday in z'n lijst heeft opgenomen. Voor mij was dit een van de 4,5* platen die net niet mijn Top 30 behaalde.
0
buizen
geplaatst: 21 mei 2016, 22:22 uur
B.Robertson schreef:
01. Deep Purple - Perfect Strangers (1984)
02. Slayer - Reign in Blood (1986)
03. Motörhead - Ace of Spades (1980)
04. Saxon - Wheels of Steel (1980)
....
....
28. Voivod - Nothingface (1989)
29. Motörhead - Orgasmatron (1986)
30. André Hazes - Gewoon André (1981)
01. Deep Purple - Perfect Strangers (1984)
02. Slayer - Reign in Blood (1986)
03. Motörhead - Ace of Spades (1980)
04. Saxon - Wheels of Steel (1980)
....
....
28. Voivod - Nothingface (1989)
29. Motörhead - Orgasmatron (1986)
30. André Hazes - Gewoon André (1981)
Da's nog eens een lijst
Veel herkenbaar (niet alles).
0
Misterfool
geplaatst: 21 mei 2016, 22:44 uur
vigil Thanks! "Gavin Friday's- Each Man Kills the Thing He Loves" heb ik, sinds ik het album vorig jaar ontdekte, meermaals met veel plezier beluisterd. Daarmee verdiende deze plaat wel een plaatsje in mijn top 30, dacht ik zo. Maar ja, er is veel mooie muziek uitgebracht in de jaren 80 dus concurrentie heeft het album zeker.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 09:50 uur
Net wel, dat album verdient zeker een hogere score. Eigenlijk moet je niet al te veel op mijn scores letten, die zijn namelijk aan herziening toe...
0
geplaatst: 22 mei 2016, 09:52 uur
1. The Cure - Disintegration (1989)
2. The Sound - From The Lions Mouth (1981)
3. Talk Talk - Spirit Of Eden (1988)
4. Prince - Sign 'O' The Times (1987)
5. The Cure - Faith (1981)
6. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
7. The Waterboys - This Is The Sea (1985)
8. The Cure - Pornography (1982)
9. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
10. U2 - The Joshua Tree (1987)
11. Meat Is Murder - The Smiths (1985)
12. Prince & The Revolution - Around The World In A Day (1985)
13. Talk Talk - The Colour Of Spring (1986)
14. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
15. Joe Jackson - Night And Day (1982)
16. Joy Division - Closer (1980)
17. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
18. Queen - The Miracle (1989)
19. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
20. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
21. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
22. Duran Duran - Rio (1982)
23. The Waterboys - A Pagan Place (1984)
24. R.E.M. - Green (1988)
25. The Cult - Love (1985)
26. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
27. Prince - Lovesexy (1988)
28. Morrissey - Viva Hate (1988)
29. Simple Minds - Sparkle In The Rain (1984)
30. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
2. The Sound - From The Lions Mouth (1981)
3. Talk Talk - Spirit Of Eden (1988)
4. Prince - Sign 'O' The Times (1987)
5. The Cure - Faith (1981)
6. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
7. The Waterboys - This Is The Sea (1985)
8. The Cure - Pornography (1982)
9. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
10. U2 - The Joshua Tree (1987)
11. Meat Is Murder - The Smiths (1985)
12. Prince & The Revolution - Around The World In A Day (1985)
13. Talk Talk - The Colour Of Spring (1986)
14. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
15. Joe Jackson - Night And Day (1982)
16. Joy Division - Closer (1980)
17. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
18. Queen - The Miracle (1989)
19. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
20. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
21. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
22. Duran Duran - Rio (1982)
23. The Waterboys - A Pagan Place (1984)
24. R.E.M. - Green (1988)
25. The Cult - Love (1985)
26. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
27. Prince - Lovesexy (1988)
28. Morrissey - Viva Hate (1988)
29. Simple Minds - Sparkle In The Rain (1984)
30. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
0
buizen
geplaatst: 22 mei 2016, 12:13 uur
Buiten mededinging want het is maar een top-10.
1 album per band. * = (intensief) met band/album 'opgegroeid'. ** = pas (veel) later ontdekt.
1. Slayer - Hell Awaits (1985) *
2. Iron Maiden - Iron Maiden (1980) *
3. Talk Talk - Spirit Of Eden (1988) **
4. Black Sabbath - Heaven And Hell (1980) *
5. Hanoi Rocks - All Those Wasted Years (1984) (de video dan vooral) *
6. Mandator - Perfect Progeny (1989) *
7. Kate Bush - The Dreaming (1982) *
8. Johnny Thunders - In Cold Blood (1983) **
9. Mercyful Fate - Melissa (1983) *
10. Ann Christy - Het Beste Van (1984) **
Net buiten de top-10 gevallen:
. The Power Station - The Power Station (EP)
. Venom - Welcome To Hell
. Motorhead - No Sleep Till Hammersmith, of Ace Of Spades
. H-Bomb - Coup De Metal (EP)
. Loudness - Live-Loud-Alive
Voor de rest zo ontzettend veel goede albums. Top-30 is geen doen.
Misschien een idee eens een top-40 van beste (zelf bezochte) concerten in de '70's, '80's enz.?
1 album per band. * = (intensief) met band/album 'opgegroeid'. ** = pas (veel) later ontdekt.
1. Slayer - Hell Awaits (1985) *
2. Iron Maiden - Iron Maiden (1980) *
3. Talk Talk - Spirit Of Eden (1988) **
4. Black Sabbath - Heaven And Hell (1980) *
5. Hanoi Rocks - All Those Wasted Years (1984) (de video dan vooral) *
6. Mandator - Perfect Progeny (1989) *
7. Kate Bush - The Dreaming (1982) *
8. Johnny Thunders - In Cold Blood (1983) **
9. Mercyful Fate - Melissa (1983) *
10. Ann Christy - Het Beste Van (1984) **
Net buiten de top-10 gevallen:
. The Power Station - The Power Station (EP)
. Venom - Welcome To Hell
. Motorhead - No Sleep Till Hammersmith, of Ace Of Spades
. H-Bomb - Coup De Metal (EP)
. Loudness - Live-Loud-Alive
Voor de rest zo ontzettend veel goede albums. Top-30 is geen doen.
Misschien een idee eens een top-40 van beste (zelf bezochte) concerten in de '70's, '80's enz.?
0
geplaatst: 23 mei 2016, 08:55 uur
Voornemen aan mezelf: volgende keer eerder met deze lijsten beginnen en dus meer tijd ervoor nemen, want bij elk decennium zie ik dat ik belangrijke albums, ben vergeten...
(en dat ontdek je meestal door lijsten van anderen)
(en dat ontdek je meestal door lijsten van anderen)
0
geplaatst: 23 mei 2016, 11:07 uur
1 . U2 - The Unforgettable Fire (1984)
2 . The Clash - Sandinista! (1980)
3 . Dexys Midnight Runners. Searching For The Young Soul Rebels (1980)
4 . Simple Minds - Sparkle in the Rain (1984)
5 . Marillion - Misplaced Childhood (1985)
6 . Dire Straits - Making Movies (1980)
7 . U2 - War (1983)
8 . Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
9 . The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
10 . U2 - The Joshua Tree (1987)
11 . Bruce Springsteen - The River (1980)
12 . ABC- the lexicon of Love
13 . The Waterboys - This Is the Sea (1985)
14 . Rush - Permanent Waves (1980)
15 . Big Country - The Crossing (1983)
16 . Journey - Frontiers (1983)
17 . Styx - Paradise Theatre (1981)
18 . Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
19 . Electric Light Orchestra - Time (1981)
20 . The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
21 . Electric Light Orchestra - Secret Messages (1983)
22 . Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
23 . Japan - Tin Drum (1981)
24 . The Triffids - Calenture (1987)
25 . The Smiths - The Smiths (1984)
26 . Rush - Signals (1982)
27 . The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
28 . The Armoury Show. Waiting For The Floods (1985)
29 . The Sound - From the Lions Mouth (1981)
30 . Linton Kwesi Johnson - Bass Culture (1980)
2 . The Clash - Sandinista! (1980)
3 . Dexys Midnight Runners. Searching For The Young Soul Rebels (1980)
4 . Simple Minds - Sparkle in the Rain (1984)
5 . Marillion - Misplaced Childhood (1985)
6 . Dire Straits - Making Movies (1980)
7 . U2 - War (1983)
8 . Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
9 . The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
10 . U2 - The Joshua Tree (1987)
11 . Bruce Springsteen - The River (1980)
12 . ABC- the lexicon of Love
13 . The Waterboys - This Is the Sea (1985)
14 . Rush - Permanent Waves (1980)
15 . Big Country - The Crossing (1983)
16 . Journey - Frontiers (1983)
17 . Styx - Paradise Theatre (1981)
18 . Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
19 . Electric Light Orchestra - Time (1981)
20 . The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
21 . Electric Light Orchestra - Secret Messages (1983)
22 . Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
23 . Japan - Tin Drum (1981)
24 . The Triffids - Calenture (1987)
25 . The Smiths - The Smiths (1984)
26 . Rush - Signals (1982)
27 . The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
28 . The Armoury Show. Waiting For The Floods (1985)
29 . The Sound - From the Lions Mouth (1981)
30 . Linton Kwesi Johnson - Bass Culture (1980)
0
geplaatst: 23 mei 2016, 13:34 uur
1. The Smiths - The Smiths (1984)
2. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
3. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. Kraftwerk - Computer World (1981)
6. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
7. Duran Duran - Rio (1982)
8. Sonic Youth - EVOL (1986)
9. Galaxie 500 - Today (1988)
10. Talking Heads - Remain in Light (1980)
11. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
12. Change - The Glow of Love (1980)
13. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
14. Antena - Camino del Sol (1982)
15. Glenn Branca - The Ascension (1981)
16. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
17. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
18. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
19. Sonic Youth - Sister (1987)
20. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
21. Pixies - Surfer Rosa (1988)
22. Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (1989)
23. The Jesus and Mary Chain - Automatic (1989)
24. The Cure - Faith (1981)
25. Sonic Youth - Bad Moon Rising (1985)
26. The Replacements - Let It Be (1984)
27. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
28. The Human League - Dare (1981)
29. New Order - Movement (1981)
30. The House of Love - The House of Love (1988)
2. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
3. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. Kraftwerk - Computer World (1981)
6. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
7. Duran Duran - Rio (1982)
8. Sonic Youth - EVOL (1986)
9. Galaxie 500 - Today (1988)
10. Talking Heads - Remain in Light (1980)
11. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
12. Change - The Glow of Love (1980)
13. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
14. Antena - Camino del Sol (1982)
15. Glenn Branca - The Ascension (1981)
16. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
17. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
18. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
19. Sonic Youth - Sister (1987)
20. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
21. Pixies - Surfer Rosa (1988)
22. Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (1989)
23. The Jesus and Mary Chain - Automatic (1989)
24. The Cure - Faith (1981)
25. Sonic Youth - Bad Moon Rising (1985)
26. The Replacements - Let It Be (1984)
27. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
28. The Human League - Dare (1981)
29. New Order - Movement (1981)
30. The House of Love - The House of Love (1988)
0
geplaatst: 23 mei 2016, 22:22 uur
Top 30 Jaren '80
1. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
2. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
3. Supertramp - Paris (1980)
4. Morrissey - "Viva Hate" (1988)
5. The Cult - Love (1985)
6. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
7. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
8. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
9. Joe Jackson - Body and Soul (1984)
10. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
11. U2 - The Joshua Tree (1987)
12. T.C. Matic - L'Apache (1982)
13. Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (1989)
14. T.C. Matic - T.C. Matic (1981)
15. Pixies - Surfer Rosa (1988)*
16. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
17. Black Uhuru - Red (1981)
18. The Cure - The Head on the Door (1985)
19. U2 - Boy (1980)
20. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
21. Tears for Fears - The Hurting (1983)
22. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
23. Talking Heads - Stop Making Sense (1984)
24. Frank Boeijen Groep - In Natura (1986)*
25. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
26. In Tua Nua - Vaudeville (1987)
27. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
28. The Cure - Faith (1981)
29. Prince - 1999 (1982)*
30. Joni Mitchell - Dog Eat Dog (1985)*
*Nieuw in de lijst
1. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
2. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
3. Supertramp - Paris (1980)
4. Morrissey - "Viva Hate" (1988)
5. The Cult - Love (1985)
6. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
7. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
8. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
9. Joe Jackson - Body and Soul (1984)
10. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
11. U2 - The Joshua Tree (1987)
12. T.C. Matic - L'Apache (1982)
13. Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (1989)
14. T.C. Matic - T.C. Matic (1981)
15. Pixies - Surfer Rosa (1988)*
16. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
17. Black Uhuru - Red (1981)
18. The Cure - The Head on the Door (1985)
19. U2 - Boy (1980)
20. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
21. Tears for Fears - The Hurting (1983)
22. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
23. Talking Heads - Stop Making Sense (1984)
24. Frank Boeijen Groep - In Natura (1986)*
25. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
26. In Tua Nua - Vaudeville (1987)
27. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
28. The Cure - Faith (1981)
29. Prince - 1999 (1982)*
30. Joni Mitchell - Dog Eat Dog (1985)*
*Nieuw in de lijst
0
geplaatst: 23 mei 2016, 23:18 uur
01. Guns N' Roses - Appetite For Destruction
02. Metallica -Master of Puppets
03. R.E.M. - Lifes Rich Pageant
04. Metallica - Ride the Lightning
05. Wipers - Youth of America
06. The Sound - From the Lions Mouth
07. Sonic Youth - Daydream Nation
08. Metallica - ...And Justice for All
09. AC/DC - Back in Black
10. The Cure - Disintegration
11. The Smiths - The Queen Is Dead
12. Red Hot Chili Peppers - Mother's Milk
13. U2 - The Unforgettable Fire
14. Nirvana - "Bleach"
15. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan
16. Talk Talk - Spirit of Eden
17. Motorhead - No Sleep 'Til Hammersmith
18. R.E.M. - Document
19. King Crimson - Discipline
20. R.EM. - Murmer
02. Metallica -Master of Puppets
03. R.E.M. - Lifes Rich Pageant
04. Metallica - Ride the Lightning
05. Wipers - Youth of America
06. The Sound - From the Lions Mouth
07. Sonic Youth - Daydream Nation
08. Metallica - ...And Justice for All
09. AC/DC - Back in Black
10. The Cure - Disintegration
11. The Smiths - The Queen Is Dead
12. Red Hot Chili Peppers - Mother's Milk
13. U2 - The Unforgettable Fire
14. Nirvana - "Bleach"
15. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan
16. Talk Talk - Spirit of Eden
17. Motorhead - No Sleep 'Til Hammersmith
18. R.E.M. - Document
19. King Crimson - Discipline
20. R.EM. - Murmer
0
geplaatst: 24 mei 2016, 10:41 uur
1. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
2. Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason (1987)
3. The Scabs - Skintight (1988)
4. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
5. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982)
6. Dire Straits - Love over Gold (1982)
7. Prince - Dirty Mind (1980)
8. Dire Straits - Making Movies (1980)
9. Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder (1988)
10. Pink Floyd - The Final Cut (1983)
11. The League Unlimited Orchestra - Love and Dancing (1982)
12. John Cougar - American Fool (1982)
13. Cowboy Junkies - The Trinity Session (1988)
14. Art of Noise - (Who's Afraid Of?) The Art of Noise! (1984)
15. The Blues Brothers - The Blues Brothers (1980)
16. Hithouse - Hithouse (1989)
17. Bryan Ferry - Boys and Girls (1985)
18. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
19. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
20. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
21. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
22. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987)
23. Nitzer Ebb - That Total Age (1987)
24. Chris Rea - Shamrock Diaries (1985)
25. Jon and Vangelis - The Friends of Mr. Cairo (1981)
26. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
27. Yazoo - Upstairs at Eric's (1982)
28. Fad Gadget - Under the Flag (1982)
29. Japan - Tin Drum (1981)
30. The Cure - Disintegration (1989)
2. Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason (1987)
3. The Scabs - Skintight (1988)
4. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
5. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982)
6. Dire Straits - Love over Gold (1982)
7. Prince - Dirty Mind (1980)
8. Dire Straits - Making Movies (1980)
9. Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder (1988)
10. Pink Floyd - The Final Cut (1983)
11. The League Unlimited Orchestra - Love and Dancing (1982)
12. John Cougar - American Fool (1982)
13. Cowboy Junkies - The Trinity Session (1988)
14. Art of Noise - (Who's Afraid Of?) The Art of Noise! (1984)
15. The Blues Brothers - The Blues Brothers (1980)
16. Hithouse - Hithouse (1989)
17. Bryan Ferry - Boys and Girls (1985)
18. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
19. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
20. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
21. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
22. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987)
23. Nitzer Ebb - That Total Age (1987)
24. Chris Rea - Shamrock Diaries (1985)
25. Jon and Vangelis - The Friends of Mr. Cairo (1981)
26. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
27. Yazoo - Upstairs at Eric's (1982)
28. Fad Gadget - Under the Flag (1982)
29. Japan - Tin Drum (1981)
30. The Cure - Disintegration (1989)
* denotes required fields.