MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Neil Young album flop-5

zoeken in:
1. Landing On Water
2. Weld
3. Trans
4. RE.AC.TOR
5. Broken Arrow

Vreemd dat je Weld op nummer 2 zet. Dat vind ik echt het beste live-album ooit.

Ik kan me zelf niet echt 5 slechte of mindere albums van Neil voor de dag halen, maar 'Landing on Water' is inderdaad zeer matig.

Rokol schreef:
Vreemd dat je Weld op nummer 2 zet. Dat vind ik echt het beste live-album ooit.

Couldn't agree more Rokol!

Misschien is ie in de war met 'Arc'?

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, andré.

Ik vind sowieso dat je het deze grootheid niet aan kan doen om een worst 5 op te stellen. Met zo'n lange carrière vergeef je hem de spaarzame slechte momenten.

wel met Vince vega eens

Janz schreef:
5. Broken Arrow

Vind ik een heerlijk album.

andré schreef:
Misschien is ie in de war met 'Arc'?

Inderdaad, ik bedoel ze eigenlijk allebei. Sorry jongens, smaken verschillen, maar ik vind dit gewoon 2 bakken herrie.

Gezien 's mans imposante oeuvre vergeef ik hem deze misstappen op zich wel, als is het maar omdat wij de laatste jaren hiervan in elk geval verschoond zijn gebleven. Toch blijf ik argwanend bij elk nieuw album dat verschijnt. Eerst horen, dan geloven.

Maar wat is er in hemelsnaam mis met 'Weld'? Dat is toch een ijzersterk live-album? 'Arc' is hele andere koek, dat ben ik met je eens.

Ik blijf Andre (en de anderen) steunen in zijn standpunt. Weld is zelfs een van mijn tien favoriete platen!

en ik steun iedereen die dit een verschrikkelijk topic vind

Me too

1. Landing on water
2. Hawks and doves
3. Silver and gold
4. Trans
5. Life

Alleen de eerste is echt vreselijk.
Twee en drie zijn vrij saai. Vier en vijf klinken te jaren 80.

Ik ken Everybody's rockin' niet (deze schijnt ook vreselijk te zijn), maar verder denk ik dat deze wel volstaat.

Hawks & Doves en Life bij de slechtste 5...

Mijn lijstje:
1. Landing on Water
2. Everybody's rockin'
3. Trans
4. This note's for you
5. Silver & Gold

DonDijk
Tribal Gathering schreef:

Ik ken Everybody's rockin' niet (deze schijnt ook vreselijk te zijn)

Een van de drie favorieten van hem zelf

Down_By_Law
Ik praat liever over het goede werk van Neil, maar zijn 5 minste platen zijn naar mijn mening:

1. Landing On Water (1986) - goede teksten kunnen niet verbergen dat de drum sound en de synthesizers gewoon vreselijk zijn.
2. Everybody's Rockin' (1983) - klinkt allemaal heel leuk, maar stelt eigenlijk niet veel voor. 50's rock 'n' roll en Neil Young gaan toch niet zo best samen helaas.
3. Arc (1991) - vergelijkbaar met Lou Reed's "Metal Machine Music", maar dan iets beter. Leuk voor 5 minuten, maar helaas gaat het 25 minuten lang door.
4. Journey Through The Past (1972) - erg vreemde soundtrack voor blijkbaar erg vreemde film. Mooie live versie van 'Ohio' door CSNY, maar het enige 'nieuwe' nummer is 'Soldier'. Als geheel werkt het gewoon totaal niet.
5. Are You Passionate? (2002) - We weten dus dat Neil niet meer met synthesizers en rock 'n' roll moet experimenteren, maar deze poging om een soulplaat te maken is ook niet succesvol, en daar kan zelfs de hulp van Booker T. niets aan veranderen. Wel een paar hoogtepunten, zoals 'Going Home' met Crazy Horse.

Neil heeft wel meer mindere platen gemaakt, bijvoorbeeld:
6. Life (1987) - enorme verbetering na "Landing On Water", maar nog steeds die irritante synths.
7. Chrome Dreams II (2007) - ik keek hier erg naar uit vorig jaar, maar dit komt echt over als een collectie 'leftovers', waarvan slechts de helft de moeite waard is.
8. Mirrorball (1995) - mooi gitaarwerk, maar geen enkel nummer blijft hangen. daarnaast heb ik totaal niets met PJ.
9. American Dream (1988) - enorme tegenvaller als je beseft dat dit het eerste Crosby, Stills, Nash & Young studio-album is sinds "Deja Vu", maar gelukkig bevat het album genoeg hoogtepunten. De beste songs zijn van Crosby en Young. het werk van Stills en Nash was hier erg wisselend.
10. Broken Arrow (1996) - er is genoeg moois om deze plaat aan te schaffen, maar niet alles is geslaagd, en vaak gaan de songs te lang door (iets wat normaal geen probleem is bij NY+CH). Veel nummers klonken live veel beter > bewijs: "Year Of The Horse" (1997).

Gelukkig heeft Neil nog zo'n 30 platen gemaakt die wel goed zijn (en ja, "Trans" hoort daar naar mijn mening ook bij).

Stijn_Slayer
1 Trans
2 Dead Man (als ik deze als album mag rekenen)
3 Landing on Water
4 Life
5 Everybody's Rockin'

1. Life
2. Everybody's Rockin'
3. Arc
4. Broken Arrow
5. This Note's For You

1. Arc
2. Landing on water
3. Life
4. Everybody's Rockin'
5. Trans

Everybody's Rockin
Landing on Water
ARC
Re-Ac-Tor
Are You Passionate?

Wondering is volkomen verpest, op LOW is de uitvoering en productie rampzalig, ARC is wat het is. Op Re-Ac-Tor staat nog 1 nummer dat ermee door kan, Shots, al was die akoestisch veel beter. Going Home en She's a Healer zijn de enige 2 uitblinkers op een verder eentonig AYP.

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
1 Trans
2 Dead Man (als ik deze als album mag rekenen)
3 Landing on Water
4 Life
5 Everybody's Rockin'

Update:

1. Dead Man
2. Trans
3. Fork in the Road
4. Life
5. Landing on Water

Neil Young heeft natuurlijk veel prachtige albums uitgebracht (zie mijn top-20 ) maar ook enkele miskleunen. Dit vind ik zijn slechtste:

1. Landing on Water
2. Arc
3. Broken Arrow
4. Year of the Horse
5. Everybody's Rockin'

Ook maar eens een update aan mijn kant; Re-Ac-Tor waardeer ik nu veel meer en verdwijnt uit de flop 5::

1. Landing on water
2. Everybody's Rockin'
3. Arc
4. Are You Passionate?
5. Fork in the Road

kiriyama
01 - 1.0*- Neil and the Shocking Pinks - Everybody's Rockin' (1983)
02 - 1.5*- Neil Young - Landing on Water (1986)
03 - 1.5*- Neil Young & Crazy Horse - Arc (1991)
04 - 1.5*- Neil Young - Fork in the Road (2009)
05 - 2.0*- Neil Young - Mystery Train (2001)

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:

Update:

1. Dead Man
2. Trans
3. Fork in the Road
4. Life
5. Landing on Water

Grappig, ergens wel verbaasd over mijn nummer 1 en 2. Dead Man en Trans worden sterker als je ze de tijd gunt en niet direct afserveert.

1. Fork in the Road
2. Americana
3. Peace Trail
4. Landing on Water, ondanks een paar goede nummers
5. Monsanto Years

Are You Passionate, Everybody's Rockin' en Arc vind ik ook niet om over naar huis te schrijven

Ik neem hier zonder een spoor van ironie mijn pet voor iedereen af die de moeite heeft gedaan om alles van Neil te beluisteren met als gevolg dat jullie hier een Flop-5 kunnen opvoeren.
Zelf ben ik, mede dankzij op zijn minst een paar van jullie op MM, zeer selectief geweest in het aanschaffen van Neil Young albums.
Helemaal 'onbeschadigd' ben ik niet uit de strijd gekomen, want ik zie dat iemand Silver & Gold ook tot een van Neil's slechtste albums rekent. Die vond ik eerlijk gezegd best aardig.

Alles na Comes A Time, hoewel ik Old Ways als country liefhebber nog wel een lekkere plaat vind.
Ik vind Neil Young een voorbeeld van een artiest die echt veeeeeels te lang is doorgegaan, we tikken zo ongeveer de 40 jaar aan van dat ie al veeeels te lang is doorgegaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.