De Site / Gebruikers / MuMe-maatjes
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 8 mei 2004, 22:34 uur
Als ik Quentin Tarantino eens zover weet te krijgen om op MusicMeter te gaan participeren, dan zal dat mijn MuMe-maatje wel worden... De nummers van de Pulp Fiction soundtrack had ik zelf nog niet eens zo netjes kunnen uitzoeken...
0
geplaatst: 25 oktober 2004, 19:18 uur
Na lange tijd dit onderdeel maar eens nieuw leven inblazen: ik merk nu toch wel dat ik steeds vaker dezelfde namen tegenkom (alsof we elkaar allemaal "achtervolgen"): Titan, Herman, Bloompje, Zavo, Ruby1966, Zachary Glass en Starbright boy zie ik regelmatig terugkeren en daar pik ik ook vaak wel dingen van op. Vergeten doe ik er zeker een aantal ! Maar mijn oude meningen blijven staan. Helemaal overeenkomstig zal het nooit worden denk ik
.
.
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 00:18 uur
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 14:02 uur
Mag je ook MuM tegenpool hebben? Echt élk (rock)album wat ik helemaal fantastisch vind, krijgt steevast een vette onvoldoende van blabla. Ik snap echt bij God niet hoe het kan.
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 14:04 uur
Bij bijna alles wat iedereen mooi vind kan je een 0,5 van blabla verwachten, dus zo raar is dat niet
.
.
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 14:11 uur
Je wilt niet weten wat er gebeurt als ik ook op al ''die dingen'' ga stemmen die niks met filmmuziek te maken hebben 

0
geplaatst: 26 oktober 2004, 15:20 uur
nou met kind of blue, if you're feeling sinister, revolver, moondance, bryter layter en ok computer allemaal op 5* zou ik zeggen zachery glass... maar tsja, die heeft de pulp achtung baby op 1 staan in zijn top 10 

0
geplaatst: 26 oktober 2004, 15:54 uur
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 17:17 uur
Bij mij ligt 't wat gecompliceerder aangezien mijn smaak nogal alle kanten uitschiet
Maar ik heb ondertussen wel gemerkt wiens stemmen ik op welk gebied serieus moet nemen. Ben zo al flink wat nieuwe muziek tegengekomen die ik anders wellicht nooit gehoord zou hebben.
Maar ik heb ondertussen wel gemerkt wiens stemmen ik op welk gebied serieus moet nemen. Ben zo al flink wat nieuwe muziek tegengekomen die ik anders wellicht nooit gehoord zou hebben.
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 17:51 uur
gemaster schreef:
Echt élk (rock)album wat ik helemaal fantastisch vind, krijgt steevast een vette onvoldoende van blabla. Ik snap echt bij God niet hoe het kan.
Echt élk (rock)album wat ik helemaal fantastisch vind, krijgt steevast een vette onvoldoende van blabla. Ik snap echt bij God niet hoe het kan.
Ik wou dat ik het kon uitleggen, ik vind er gewoon niet veel aan, smaken verschillen nu een maal.
Het is in ieder geval nooit als een persoonlijke aanval bedoeld op de persoon die de hoge stemmen geeft of om even een algemeen goed gevonden album omlaag te stemmen, als ik de plaat ken stem ik er op.
Je bent nog een bofkont, jij hebt maar 1 tegenpool, ik een paar honderd

0
JonnieBrasco
geplaatst: 26 oktober 2004, 18:00 uur
Blabla is in dit geval de treinrails, met honderden dwarsliggers
Tja, het leven is maar gek hoor.
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 20:43 uur
neo schreef:
Je wilt niet weten wat er gebeurt als ik ook op al ''die dingen'' ga stemmen die niks met filmmuziek te maken hebben

Wat let je, als je ze echt allemaal gehoord hebt?
(Wil overigens niet masochistisch overkomen hoor
)
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 21:08 uur
Daar klamp ik me dan maar aan vast. Overigens komt het af en toe wel een beetje neerbuigend over als je de favorieten van de meesten hier met een 0,5 in de hoek zet, om vervolgens een of andere vage jazz cd uit '47 de volle mep te geven. Je zult het natuurlijk ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar zo komt het af en toe wel over.
0
geplaatst: 26 oktober 2004, 21:14 uur
T.O. schreef:
)
(quote)
)Ik vind het ten eerste voor mijzelf fijn om een lijst aan te leggen met een redelijk groot gedeelte van mijn waarderingen voor filmmuziek en wat andere dingen die ik weleens luister. Al die dingen van jaren terug geef ik toch alleen maar cijfers varierend van 2 tot 0,5. Tuurlijk ik ken albums van U2, ik vond er daar een paar ook erg goed van, maar heb ik niet in mijn bezit en al in geen jaren geluisterd. IK heb liever een lijst met filmmuziek en andere dingen die ik in mijn bezit heb en regelmatig luister. Dan gaat mijn gemiddelde denk ik van boven de 4.00 naar de 2.00 ofzo

0
geplaatst: 26 oktober 2004, 21:55 uur
gemaster schreef:
Overigens komt het af en toe wel een beetje neerbuigend over als je de favorieten van de meesten hier met een 0,5 in de hoek zet, om vervolgens een of andere vage jazz cd uit '47 de volle mep te geven.
Maar dat is de muziek waar ik het meest van houd, en dat '47 valt wel mee, jazz werd voor mij persoonlijk pas echt leuk en interessant na 1960.Overigens komt het af en toe wel een beetje neerbuigend over als je de favorieten van de meesten hier met een 0,5 in de hoek zet, om vervolgens een of andere vage jazz cd uit '47 de volle mep te geven.
En trouwens er is nog meer muziek op wereld die ik goed vind naast jazz, alleen dat is wat dunner gezaaid en waarschijnlijk voor veel mensen nog steeds te obscuur of onbekend.
Je zult het natuurlijk ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar zo komt het af en toe wel over.
Absoluut niet de bedoeling, ik wens ook niet mijn muzieksmaak op te leggen of elitair over te komen.Mijn stemgedrag is gewoon wat ik persoonlijk van muziek vind en ik ga daar bij geen rekening houden of anderen iets heel goed of slecht vinden, het is mijn stem gebaseerd op mijin smaak.
Je zult mij ook niet horen klagen als iemand een van mijn favorieten een hele lage stem geeft, is de keus van diegene die de stem uitbrengt, dat is zijn/haar goed recht en smaak (of blabla pesterij, maar daar word ik ook niet warm of koud om).
0
JonnieBrasco
geplaatst: 3 november 2004, 23:28 uur
Twee nieuwe maatjes erbij: Petero en Bertyl. Ik ga ze in de gaten houden, en hoop dat ze ook wat aan mij hebben. 

0
geplaatst: 4 november 2004, 00:29 uur
Er zijn een paar users die ik regelmatig tegenkom (herman, ElMeroMero, aERodynamIC en neo ook natuurlijk), maar ik ben zelf nog niet actief genoeg om te zien of ze echt de juiste smaak hebben. Als ik ooit wat meer tijd vind zal ik mijn eigen stemmen wel eens uitbreiden, maar veel van mijn cd's staan nog niet op de site. Ik heb wel ontdekt dat de site interessanter is dan ik eerst dacht 

0
geplaatst: 4 november 2004, 08:56 uur
En ik maar denken dat deze discussie over de band Mum ging........innerlijk blond toch kennelijk
0
geplaatst: 4 november 2004, 14:05 uur
Ik begin langzaam maar zeker te voelen dat ik muziekgevoel steeds meer richting blabla aan het gaan is 
Let wel: het zal een trage evolutie zijn

Let wel: het zal een trage evolutie zijn

0
ElMeroMero
geplaatst: 5 november 2004, 00:17 uur
Zachary Glass schreef:
Ik begin langzaam maar zeker te voelen dat ik muziekgevoel steeds meer richting blabla aan het gaan is

Betekent dit ook dat je binnenkort bijvoorbeeld "Achtung Baby" één ster gaat geven ? Lijkt me niet toch ?

Maar goed, ik kan me het gevoel dat blabla heeft dat hij zijn 'golden oldies' is ontgroeid heel goed voorstellen. Vroeger, héél vroeger, vond ik ook Metallica en Anthrax het einde, maar die liefde is over de jaren ook ferm bekoeld.
Zelf probeer ik voor zoveel mogelijk dingen open te staan, en de mensen die dezelfde drive bezitten, beschouw ik sowieso als "muziekmaatjes".
Wat dat laatste betreft, heb ik gelukkig niet het idee dat er een schaarste is aan gelijkgezinden op dit forum.

Als ik het over mijn eigen "muzieksmaak" heb, moet ik zeggen dat Zachary Glass en herman (toch wel zowat de muziekvrienden van iedereen hiero
) er toch wel ietwat uitspringen. Nu alleen nog wat meer naar wereldmuziek luisteren en wat minder de oor laten hangen naar Britpop, jongens. Dan kunnen we écht in elkaars straatje gaan wonen !
* blije zucht* Wie weet wat voor mooie muziek ik allemaal nog niet gehoord heb. Één mensenleven lijkt mij daarvoor eigenlijk al te kort.
0
geplaatst: 5 november 2004, 08:32 uur
ElMeroMero schreef:
Betekent dit ook dat je binnenkort bijvoorbeeld "Achtung Baby" één ster gaat geven ? Lijkt me niet toch ?
(quote)
Misschien na een ferme lobotemie, wie weet

Maar ja - hoe ouder ik word, hoe meer ik tot het besef kom: "er zijn nog bergen muziek die ik niet ken"

Het rare is: als je dertien à veertien ben denk je dat je wél alles kent

0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 juli 2005, 14:23 uur
Wel weer eens tijd voor een revisie van mijn muziek-maatjes-lijst, bestaande uit actieve leden met een (sterk) aanverwante smaak, wiens bewegingen ik serieus mee laat wegen in mijn keuzes, in alfabetische volgorde:
andre, gemaster, herman, Menni, Rubygirl, rzasa, Sander B., titan, Ward, Yak, Zachary Glass, Ziggy007
Als je je vergeten voelt, dan hoor je er waarschijnlijk ook bij hoor.
andre, gemaster, herman, Menni, Rubygirl, rzasa, Sander B., titan, Ward, Yak, Zachary Glass, Ziggy007
Als je je vergeten voelt, dan hoor je er waarschijnlijk ook bij hoor.

0
geplaatst: 25 juli 2005, 14:35 uur
Ik zie dit topic voor het eerst, maar users die ik bij veel albums tegenkom die ik goed vind zijn:
obsessed, JonnieBrasco, herman, gemaster, Yak en Zachary Glass.
Er zijn er nog wel meer, maar deze schieten mij zo te binnen.
obsessed, JonnieBrasco, herman, gemaster, Yak en Zachary Glass.
Er zijn er nog wel meer, maar deze schieten mij zo te binnen.
0
moviefreak#1
geplaatst: 25 juli 2005, 14:38 uur
Ik blijf steken op .. Harald en een aantal die een klein beetje in de buurt komen maar het niet helemaal zijn.
0
dutch2
geplaatst: 25 juli 2005, 15:33 uur
Als die Zachary Glass nog eens Oasis uit zijn top tien smijt, wil ik er langzaam over denken om hem bijna tot kandidaat MuM-maatje op tijdelijke aanstelling te benoemen. Onder voorbehoud. Maar Oasis, pffff 
Verder beslaat mijn muzieksmaak zo'n beetje 4 eeuwen en vele stromingen en stijlen, dus ik ben hetzij uniek of een allemansvriend (een enkele vervelende uitzondering daargelaten).

Verder beslaat mijn muzieksmaak zo'n beetje 4 eeuwen en vele stromingen en stijlen, dus ik ben hetzij uniek of een allemansvriend (een enkele vervelende uitzondering daargelaten).
0
geplaatst: 25 juli 2005, 16:02 uur
dutch2 schreef:
Als die Zachary Glass nog eens Oasis uit zijn top tien smijt, wil ik er langzaam over denken om hem bijna tot kandidaat MuM-maatje op tijdelijke aanstelling te benoemen. Onder voorbehoud. Maar Oasis, pffff
tsss ... iemand die Oasis in z'n top tien plaatst. Daar moet je zelfs niet aan denken een conversatie mee te kunnen voeren, dat soort mensen moet nog leren spreken.
Je ziet ze 's nachts wel eens doordwalen ... die Oasis-bewonderaars: ze roepen (want ze kunnen geen nuances aanbrengen in hun spraak), ze strompelen (hun temporale hersenkwab is niet voldoende ontwikkeld om op een normale manier te wandelen) ... en als je ze iets vraagt, krijg je steevast dit antwoord:
Waaaaaaaaat? Oasis niet goed? Mot je 'n klop op je kanis?
Ik heb één raad, meneer d2: negeren, dat soort Oasis-aanhangers

allemansvriend
Mooi

Mag ik bij jou thuis mijn zelfgecomponeerd vredeslied komen zingen?

0
dutch2
geplaatst: 25 juli 2005, 16:08 uur
Vredeslied? Zelfgecomponeerd?? Voor een kandidaat MuMmaatje vind ik het een tamelijk gedurfd voorstel.
Maar je mag me het singletje wel sturen hoor
Maar je mag me het singletje wel sturen hoor

0
geplaatst: 25 juli 2005, 16:12 uur
dus ik ben hetzij uniek of een allemansvriend (een enkele vervelende uitzondering daargelaten).
*zwaait*
* denotes required fields.