menu

De Site / Gebruikers / Wat voor sport doe jij?

zoeken in:
Soledad
Topics over sport zijn er al, maar deze mis ik hier een beetje.

Zelf heb ik altijd veel gesport toen ik klein was (voetbal, basketbal). Laten we het erop houden dat ik niet echt een natuurtalent was. Dat geldt echt wel voor de meeste balsporten. Toch heb ik nooit kunnen stilzitten dus heb nog een tijd gekickbokst, hard gelopen en ordinair gefitnesst. Naast het sporten (halve marathons lopen) rookte ik wel graag een pakje per dag daar ben ik drie jaar geleden mee gestopt mede door de geboorte van mijn zoon.

Ik merkte wel dat ik een soort onrust in m’n lichaam had en heb de sport weer opgepakt. Nu doe ik zo ongeveer 4x per week al 1.5 jaar lang aan CrossFit. Het is het helemaal voor mij: de afwisseling tussen conditie, gymnastiek en kracht. Verstand op nul en knallen. Ook ben ik nogal competitief ingesteld en dat kun je daar ook goed bij kwijt. Ik merk wel dat ik echt verslaafd ben aan sport. Ik voel me oprecht niet fijn en gespannen als ik niet kan sporten.

Tot zover mijn verhaal. Sporten jullie en zo ja: wat doe je dan en wat betekent het voor je?

avatar van Onweerwolf
Hardlopen, fietsen, wandelen, zwemmen. Balspelletjes en gedoe met gewichten zijn aan mij niet besteed.

avatar van Michiel Cohen
Atb op de Twentse routes.

avatar van madmadder
Als kind op hoog niveau aan kempo gedaan. Verder voetbal, tafeltennis, hardlopen. Ook een hele tijd toen ik studeerde (en daarna) helemaal niks gedaan, waar ik nu helemaal niks meer van snap. Door mijn stoornis is lichamelijke beweging essentieel dus ben na de diagnose weer gaan sporten (maar aangezien ik zo'n tien jaar flink gerookt heb en daarbij amper bewogen heb, heb ik wat betreft conditie toch heel veel ingeleverd dus makkelijk was het niet om weer te beginnen). Was de laatste maanden lekker aan het hardlopen, maar door een terugval nu op mijn vrije dagen op de hometrainer om de prikkels tot een minimum te beperken. Bevalt me eigenlijk ook wel goed, dat doe ik nu zo'n 6-7 uur per week. Volgens mijn omgeving is mijn werk eigenlijk ook een soort sport (uur fietsen, 12.000-15.000 stappen, veel zware dingen sjouwen etc.).
Ben blij dat ik me op fysiek vlak zo kan uitleven op mijn werk, een kantoorbaan wil ik nooit meer.

Soledad
Tsjonge een topic over eten krijgt dagelijks tientallen berichten. Maar hier blijft het angstvallig stil. Lui volk die Mumers. Zeker druk met lijstjes en ladders invullen...

avatar van jordidj1
Soledad schreef:
Tsjonge een topic over eten krijgt dagelijks tientallen berichten. Maar hier blijft het angstvallig stil. Lui volk die Mumers. Zeker druk met lijstjes en ladders invullen...


Nou daar kan je je conclusies wel uit trekken toch

avatar van Mjuman
Soledad schreef:
Tsjonge een topic over eten krijgt dagelijks tientallen berichten. Maar hier blijft het angstvallig stil. Lui volk die Mumers. Zeker druk met lijstjes en ladders invullen...


Laat ik het zo zeggen - sporten doe je voor de ontspanning/gezondheid en d'rover ouwenelen is niet zo fun. Met het voertopic - want dat is het imo wél geworden - is het ongeveer net zo gesteld; had daar allerlei hoogdravende gedachten over, maar inmiddels heb ik daar wel m'n bekomst.

avatar van jordidj1
Mjuman schreef:
(quote)


Laat ik het zo zeggen - sporten doe je voor de ontspanning/gezondheid en d'rover ouwenelen is niet zo fun. Met het voertopic - want dat is het imo wél geworden - is het ongeveer net zo gesteld; had daar allerlei hoogdravende gedachten over, maar inmiddels heb ik daar wel m'n bekomst.


Nou je het zegt, wat een drama is dat topic geworden zeg ik doe er soms vrolijk aan mee, maar dat men in een aparte post meldt dat 'ie een waterijsje heeft gehad... ja...

ontopic: ik hardloop graag, maar ik wil na corona eigenlijk weer een teamsport o.i.d. oppakken

avatar van -SprayIt-
Shit, heb mijn roti van gisteren nog niet gepost. En nu heb ik zin in een waterijsje.

Ik sport niet op vaste basis, maar wel met enige regelmaat. Ik wissel de volgende sporten af: squash, basketbal, skateboarden, tafeltennis, darts en schaak.

Daarnaast fiets ik graag, sowieso elke ochtend en middag een half uurtje werk-woon.

avatar van ZAP!
Soledad schreef:
Tsjonge een topic over eten krijgt dagelijks tientallen berichten.
Dan had je het "en wat heb jij vandaag aan sport gedaan?" moeten noemen?

ontopic: ik sport niet. Wel ooit gedaan, maar het scheen me toe als verspilde moeite. Veel plezier hier nog allemaal!

Soledad
ZAP! schreef:
(quote)
Dan had je het "en wat heb jij vandaag aan sport gedaan?" moeten noemen?

ontopic: ik sport niet. Wel ooit gedaan, maar het scheen me toe als verspilde moeite. Veel plezier hier nog allemaal!

Het was maar een dolletje en een grolletje hé ZAP! Ik vond het gewoon jammer dat er zo weinig mensen wat wilden vertellen over sport omdat het voor mij, net als muziek, heel belangrijk is.

avatar van ZAP!
Soledad schreef:
Het was maar een dolletje en een grolletje hé ZAP!
Mijn afkeer van sport zit diep, excuses als dit in mijn post (te hard) doorklonk.

avatar van laxus11
Vroeger gevoetbald, Taekwondo gedaan en nog wat gefitnest maar momenteel doe ik niet veel aan sport (hoogstens zo af en toe wandelen )

avatar van AOVV
Nou dan.

Vroeger heb ik altijd voetbal gespeeld, tot een jaar of 18 op (heel erg bescheiden) competitieniveau. Ik ben echter, in tegenstelling tot Soledad helemaal niet competitief ingesteld, en naarmate we ouder werden, werd het alsmaar serieuzer, leek het wel. Mijn plezier ben ik er dan ook stelselmatig in verloren, en ik ben overgeschakeld op het immer populaire cafévoetbal, waar de derde helft tussen pot en pint van groter belang is.

Met cafévoetbal ben ik echter ook gestopt, inmiddels een jaar of 6 geleden, denk ik. Zelfs daar was het me veel te competitief, en verloor ik de zin om te voetballen helemaal. De opwarming was mijn favoriete onderdeel van zo'n voetbalzondagvoormiddag op het veld, dat zegt genoeg zeker?

Mijn positie op het veld? Dat varieerde. Vroeger had ik een erg explosieve spurt, een meer dan degelijke voorzet en een zekere aanleg voor het betere dribbelwerk, waardoor ik vaak als flankspeler werd uitgespeeld op links (ik ben linksvoetig), maar ook wel 'ns op rechts. Ook als spits heb ik weleens gefungeerd, maar de afwerking was nooit mijn sterkste punt.

Daarnaast heb ik, geïnspireerd door mijn favoriete neef, zo rond mijn 10de zo fel gejengeld om een mountainbike dat ik er prompt één kreeg van mijn ouders (om maar van mijn gezeur af te zijn, natuurlijk), en dat bleek ik een toffe vorm van lichaamsbeweging te vinden. Ik heb ook nu nog een mountainbike, al rij ik er niet al te vaak mee. Ik kan er echter wel van genieten door de bossen te crossen.

toen ik nog voetbalde, ging ik ook regelmatig hardlopen. Nadat ik gestopt was, ben ik ook een tijdlang gestopt met hardlopen, maar die draad heb ik enkele jaren geleden weer opgenomen, deels aangemoedigd door een vriend die vaak loopt (lange afstanden). Ook wandelen vind ik steeds leuker, ik kan vooral genieten van een aantal uurtjes lekker door een mooi, afwisselend landschap te wandelen, even weg van alles en iedereen, eventueel vergezeld door een fijne soundtrack, maar evengoed door het fluiten van de vogels en het ruisen van de wind.

De sport die ik het meest recent heb opgepikt, is wegwielrennen. Ook dit puur recreatief, meestal op mijn eentje en op zeer bescheiden niveau. Al te lange tochten maak ik ook niet, want naargelang de tijd verstrijkt, speelt mijn rug helaas op. Maar ik kan er enorm van genieten, zeker als het zonnetje schijnt.

Dat is het zowat, in een notendop, denk ik. De aandachtige lezer herkent hierin vooral een Einzelgänger, denk ik, maar zo beleef ik actieve sport het liefst: in mijn eentje, zonder dat iets hoeft.

avatar van legian
Ik zie het nu pas Soledad, sorry.
Dus hierbij dan maar mijn verhaal.

Als kind wilde ik altijd op voetbal, maar mijn ouders zagen dat niet zo zitten. Vooral de weekenden weg moeten voor wedstrijden zagen ze tegenop. Dus werd het maar muziek/gitaar les (waarvan ik nu spijt heb dat nooit echt doorgezet te hebben. Maar dat is een ander verhaal). Later via school ook op korfbal gegaan. Dat was wel leuk om te doen. We hebben toen ook nog wel met kampioenschappen in Nederland meegedaan. Mochten mijn ouders mij alsnog in de weekenden vroeg naar de andere kant van het land brengen . Dat heeft een paar jaar geduurd.

Daarnaast met wat vrienden een twee wekelijks voetbalpartijtje opgericht in het weekend. Dat groeide met de jaren zo groot dat we op de piek twee volle velden in beslag namen. Dat heb ik best wat jaren gedaan. In die tussentijd ook nog wel wat straatvoetbal gedaan met een kleiner groepje in de avond doordeweeks. Met diezelfde groep werden ook Fifa avonden georganiseerd en keken we het EK en WK.

Later met een maat nog een paar jaar aan wielrennen gedaan. Tot we daar ook andere keuzes in ons leven maakte. Maar dat is wel de leukste sport geweest die ik gedaan heb. Heerlijk fietsen, vooral op de vroege zomer ochtend was dat heerlijk. We kozen daarvoor ook wel de richtingen van de natuur (voor zover je dat omstreeks Almere hebt). Later nog een studiegenoot gehad die het ook veel deed, toen nog wel getwijfeld om het weer op te pakken. Maar de investering gaf ik toentertijd liever uit aan muziek dan aan fietsen. Geld was schaars en kostbaar als student namelijk.

In de tussentijd ook nog wel een paar keer mee geweest naar de sportschool. Maar dat is absoluut niet mijn ding.

Een paar jaar geleden veel klachten van me rug gehad. Met als resultaat dat ik nu sindsdien thuis verschillende oefeningen moet doen om dat een beetje soepel en sterk te houden. Daarbij dus maar wat basale oefeningen als push-ups toegevoegd om nog iets van krachttraining te doen. Verder fiets ik dagelijks naar me werk en probeer ik ook elke dat een wandeling te maken. Dat laatste vind ik sowieso fijn om te doen. Heerlijk in de natuur, vooral als er geen mensen zijn. Helaas doe ik dat veel te weinig.

Afgezien daarvan sport ik niet actief. In mijn huidige vriendenkring is er ook geen motivatie voor om nog te doen (behalve zwemmen of de sportschool, waar ik beide niets mee heb). En dat vind ik eigenlijk geen probleem. Het enige wat ik de komende jaren nog wel zal doen is af en toe wat voetballen met mijn neefje en nichtje. Hoewel die ook wel van wat gamen houden.

avatar van GrafGantz
Ik ga wel eens tafeltennissen met Jazper. Maar die gozert is vaker wel dan niet geblesseerd

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Fietsen, wandelen en volleybal. Sinds de tweede coronalockdown andermaal een streep door dat laatste zette, speel ik ook wel eens een potje tafeltennis en doe ik, niet van harte, ook af en toe aan hardlopen. Nu de sporthallen volgende week weer open kunnen, is dat hardlopen wel weer ten einde, vermoed ik. Ten slotte ging ik het laatste jaar voor corona af en toe boulderen; nu even afwachten wanneer de vrienden weer van hun kersverse smetvrees af zijn.

avatar van Jazper
GrafGantz schreef:
Ik ga wel eens tafeltennissen met Jazper. Maar die gozert is vaker wel dan niet geblesseerd

Misschien moeten we eens een potje schaken.

avatar van herman
Wil GrafGantz niet een keer de Willem-Alexanderbaan mee af rennen?

legian schreef:
Als kind wilde ik altijd op voetbal, maar mijn ouders zagen dat niet zo zitten.

Herkenbaar, al mocht ik niet van mijn vader, omdat hij zelf 2 slechte knieën had over gehouden aan zijn voetbalcarrière. Ik was vroeger wel keeper van ons schoolelftal, en heb daar ook wel eens de halve finale gehaald bij een regionaal toernooi. Was ook best een goed team, een paar hebben zelfs nog het betaald voetbal gehaald.

Verder in mijn jeugd judo en jiu jitsu, zo ongeveer tot mijn studie begon. Daarna werd mijn interesse minder en bleef het bij sporadische potjes voetbal met vrienden, al heb ik nog wel een paar jaar structureel wekelijks baantjes getrokken in het zwembad.

Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met tennissen en dat doe ik nu nog steeds. Tussentijds wel bijna een jaar uitgeschakeld geweest met een elleboogblessure, maar inmiddels gaat dat al weer even goed. In 2018 begonnen met competitie en steevast van de baan geveegd, maar inmiddels wel een stuk beter geworden. Afgelopen jaar weer competitie gespeeld tot het werd afgebroken en zowaar meer gewonnen dan verloren. In september kunnen we dan eindelijk weer verder en ik kijk er wel naar uit.

Ik merk verder ook wel dat sport me mentaal heel goed doet, dus het cynisme er omtrent snap ik nooit zo. Verder houd ik het bij wandelen en af en toe fietsen of zwemmen.

avatar van nlkink
Vier à vijf dagen in de week ren ik een rondje van 8 kilometer. Met mijn lief wandel ik ook, gemiddeld twee keer in de week. Dan let ik niet op de afstand.

avatar van ranboy
Ik ben wel graag sportief bezig. Ik tennis al jaren, ook competitie; de spanning van een wedstrijd is toch wat anders dan een 'balletje' slaan. Nog geen achteruitgang, gelukkig.
Ook voetbal ik 1 avond per week, al heeft de lockdown daar wel wat gaten in geslagen. Maar inmiddels zijn we weer wekelijks in het Vondelpark te vinden, en binnenkort op een regulier 5 against 5 veldje. Dat ik daar wel een generatie ouder ben dan de meeste teamgenoten, valt gelukkig niet op...
In de zwaarste coronatijden ben ik weer rondjes Sloterplas gaan lopen, maar zodra de leukere sporten weer mogelijk waren, stopte ik weer met de rondjes.
Ondanks een eindeloze rij lichte en ook zwaardere blessures (ook twee keer een tennisarm en een keer een golfarm) mag ik heel tevreden zijn met mijn conditie.

avatar van Jazper
Leuk topic.

Ik vind sporten best leuk.
Zo pingpong ik wel eens met GrafGantz. Alleen moest ik laatst verstek laten gaan omdat ik geblesseerd was.
Dat was waarschijnlijk doordat ik 2 dagen daarvoor met zonder warming-up te hard was gaan rennen bij de Willem-Alexanderbaan. Hardlopen doe ik dus ook graag.
Met Vince vega heb ik ook wel eens ricochet gespeeld.
En verder tennis ik al ongeveer mijn hele leven. Al heb ik dat nu al een tijd niet gedaan, de laatste keer raakte ik geblesseerd. Maar dat gaan we weer oppakken.

avatar van Poek
Schaken (professioneel)
Wielrennen (recreatief)

avatar van EttaJamesBrown
Zwemmen en wandelen. Als mijn knieën meewerken ga ik rennen. Vroeger was ik judoka en handballer.

Matig niveau.

Ook een hobbyist voor schaken en bridgen.

avatar van Dungeon
M'n werk is een soort van sport. Veel sjouwen en klimmen.

Daarnaast doe ik Tang Soo Do. Een Koreaanse Vechtkunst.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Badminton op zeer bescheiden niveau.
En thuis in de kamer een hometrainer staan, extra leuk om mee te fietsen tijdens het volgen van de Giro of Tour bijvoorbeeld.

Vroeger in mijn jeugd:
Voetbal - Judo - Schaken

Geen echte sport maar wel een kaartspel, Rikken ben ooit 2 jaar op rij 2de geworden bij het brabants kampioenschap in Tilburg, en dat als limburger deed erg pijn.

avatar van dix
dix
Glasheffen

avatar van ZAP!
Ja, die polsoefeningen ben ik weer wel bedreven in...

avatar van Vince vega
Alweer 25 jaar tafeltennis in clubverband (competitie en al, niveau valt tegen haha) en daarbij ook de nodige vrijwilligerstaken (bestuur) zorgen dat ik daar best wel wat vrije tijd spendeer.

Het ricochetten waar Jazper aan refereert ben ik al weer paar jaar geleden mee gestopt, maar was ook zeer vermakelijk en intensief.

Verder kijk ik zowat alle sport op TV, maar dat telt niet mee geloof ik

avatar van ForWhomThePeteTolls
-SprayIt- schreef:
Shit, heb mijn roti van gisteren nog niet gepost. En nu heb ik zin in een waterijsje.

Ik sport niet op vaste basis, maar wel met enige regelmaat. Ik wissel de volgende sporten af: squash, basketbal, skateboarden, tafeltennis, darts en schaak.

Daarnaast fiets ik graag, sowieso elke ochtend en middag een half uurtje werk-woon.

Noem je Darts nu daadwerkelijk een sport?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:56 uur

geplaatst: vandaag om 02:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.