MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat voor sport doe jij?

zoeken in:
Soledad
thelion schreef:
(quote)

Dat heb ik dus ook met als gevolg 7 dagen per week iets van sport......

thelion schreef:
Soledad Reijersen zitten julie op Strava???? zo ja stuur even p.b.

Snap ik. Ik heb hetzelfde met CrossFit. In de vakantie zo’n 5x per week. In werkweken minimaal 4. Zelf had ik geen Strava maar Runkeeper. Ik loop al een tijd niet meer vanwege blessureleed

Soledad schreef:
Ik loop al een tijd niet meer vanwege blessureleed

Blessureleed is altijd drama...... momenteel zelf ook in een break na zware val op min werk 2 weken geleden, maar ben van plan om vandaag weer eens voorzichtig te testen.

Soledad schreef:

Grappig dat je dit zegt. Volgens mij de gezondheidswaarde van sporten toch wel bewezen op meerdere vlakken.
De gezondheidswaarde van sporten is nooit bewezen, wel van bewegen. Bewegen is dan meer zoiets als de motor draaiend houden, en dat is inderdaad gezond. Rust roest maar hardlopers zijn ...
Ach, je komt ze vanzelf wel tegen bij de eerste hulp en fysiotherapeut.

Mssr Renard
Wat een negativiteit over hardlopen. Of het nu bewezen of niet gezond is, het is sowieso een heerlijk tijdverdrijf. En van stilzitten krijg je veel sneller blessures. De fysiothreapeut is zelfs tégen stilzitten en pro-hardlopen. Maar goed, dat zal dan wel per fysiotherapeut verschillen.

Ik heb in ieder geval door het thuiswerken meer rugklachten dan ooit (geen sterke core) en ik móet zelfs hardlopen en krachttraining doen van verschillende fysiotherapeuten.

Soledad
Wandelaar schreef:
(quote)
De gezondheidswaarde van sporten is nooit bewezen, wel van bewegen. Bewegen is dan meer zoiets als de motor draaiend houden, en dat is inderdaad gezond. Rust roest maar hardlopers zijn ...
Ach, je komt ze vanzelf wel tegen bij de eerste hulp en fysiotherapeut.

De gezondheidswaarde van andijvie is nooit bewezen. Van bladgroente echter wel… ik weet niet hoe jij sport maar ik beweeg er veel bij. De voordelen zijn enorm groot voor de gezondheid: voor de stofwisseling, hart en bloedvaten, soepel en sterk houden van gewrichten en spieren het verliezen van afvalstoffen maar natuurlijk ook de psychische gezondheid.

En dan nog je conditionele voordeel… eh nee bergen hebben we niet nee en heel veel liften. Maar genoeg flats met een trappenhuis, een zoontje die wilt voetballen met z’n vader. En heb je wel eens tegenwind gehad met fietsen of zit je op zo’n elektrisch ding? Ik vind het we zo prettig als ik dat soort dingen kan doen zonder te hijgen als een stoom paard.

Je zult mij nooit horen zeggen dat iemand die lekker beweegt (fietsen en wandelen) en daarnaast goed eet minder gezond zal zijn dan een sporter. Sporten hoeft geen voorwaarde te zijn voor een gezond leven maar draagt er wel degelijk aan bij. En tsja blessures…. Die horen er wel een beetje bij. Het leven brengt risico’s met zich mee. Als je een beetje voorzichtig bent valt het echt allemaal wel mee.

Ik heb mijzelf zojuist weer opgegeven voor Karate, ooit nog de blauwe band behaald. Daarna ook wat Taekwondo en Kickboxen gedaan, maar ik vond de variëteit in Karate altijd het prettigst. Het tot in detail leren van de traptechnieken, de stoten, maar ook afweringen, in zowel kata- en kumitevorm en ook het sparren. Ben benieuwd hoe het weer zal voelen en hoe het zal gaan!

Mssr Renard
-SprayIt- schreef:
Ik heb mijzelf zojuist weer opgegeven voor Karate, ooit nog de blauwe band behaald. Daarna ook wat Taekwondo en Kickboxen gedaan, maar ik vond de variëteit in Karate altijd het prettigst. Het tot in detail leren van de traptechnieken, de stoten, maar ook afweringen, in zowel kata- en kumitevorm en ook het sparren. Ben benieuwd hoe het weer zal voelen en hoe het zal gaan!

Ooit, lang geleden, meer dan 30/35 jaar inmiddels had ik bij Judo tot en met de groene band/blauwe slip en bij Karate tot en met oranje band. Ook een halve dag Aikido geprobeerd.

Karate vond ik wel leuk. Het is net dansen eigenlijk. Ik kan nog steeds tot tien tellen in het Japans.

Succes ermee (vergat ik te zeggen)

Soledad schreef:

Je zult mij nooit horen zeggen dat iemand die lekker beweegt (fietsen en wandelen) en daarnaast goed eet minder gezond zal zijn dan een sporter. Sporten hoeft geen voorwaarde te zijn voor een gezond leven maar draagt er wel degelijk aan bij.
Een wandelaar of een fietser kan ook best een sporter zijn. Het is maar welke definitie je kiest. Sport gaat meestal samen met competitie en daar heb ik gewoon geen zin in. Onderzoekers bewijzen wel de waarde van bewegen: zoveel minuten bewegen met zoveel inspanning levert een bepaalde gezondheidswinst op. Vreemd genoeg is het juist de beweging met mate, dus niet tot het gaatje gaan, wat het meeste oplevert om gezond oud te worden.
Verder wens ik iedereen natuurlijk veel plezier met sporten. Zelf ga ik intussen in gewone mensenkleren te voet of te fiets (natuurlijk zonder electrische aandrijfhulp) en doe mijn rondje en vergeet na afloop mijn borreltje en middagslaapje niet. Misschien nog wel het beste recept voor gezondheid.

Geen.

Veel collega's met hoog ziekteverzuim door het gezonde sporten.

Soledad
angelin schreef:
Geen.

Veel collega's met hoog ziekteverzuim door het gezonde sporten.

Het is ook een walgelijke en asociale gewoonte. Het nieuwe roken.

Wandelaar schreef:
Vreemd genoeg is het juist de beweging met mate, dus niet tot het gaatje gaan, wat het meeste oplevert om gezond oud te worden.

Dat klopt wat betreft fysieke gezondheid. Desondanks is het voor mijn mentale gezondheid juist goed om af en toe tot het gaatje te gaan

(Maar momenteel niet aangezien ik geblesseerd ben )

thelion schreef:
Overigens loop ik altijd zonder muziek op.
Dit! Zo belangrijk voor mij. Hardlopen probeer ik zo vaak mogelijk te doen als de tijd het toelaat. Vooral om rust te krijgen in m’n hoofd en even alles prikkels van de dag van me af te lopen. Moet er niet aan denken om dan muziek te beluisteren; dat is voor andere mooie moment op de dag.

Zelf hobby hardloper (5km in 19min) en vroeger sprinter (100m in 11,06sec). Op moment 3 keer per week aan het trainen, maar hoop dit iets op te schroeven komende maanden als alles rustiger is (2 jonge kids, nieuw huis en 2 groeiende bedrijven).

Grappig om te lezen dat de muziekliefhebber vooral ook een alleen sporter is. Toch bijzonder slag volk hè

Soledad schreef:
(quote)

Het is ook een walgelijke en asociale gewoonte. Het nieuwe roken.

In het rookgedeelte op het werk was het altijd gezelliger. En niet-sporters zijn oha ook leuker.

Jeve
Mijn bewegingspatroon is de laatste 2 jaar drastisch beperkt door meerdere fysieke kwalen; rustig wandelen en rustig fietsen is het nu voor mij.

Daarentegen heel lang geleden geproefd aan meerdere sporten (judo, voetbal, tennis, hockey, tafeltennis en badminton; allemaal voor mijn 18e verjaardag, hoewel ik gedurende 1988-1991 nog wel getennist heb).

Vanaf mijn 18e begonnen met sporten op racefiets; dit heb ik volgehouden tot mijn 48e. Zelfs 2 jaar gekoerst op bescheiden amateur-niveau. Vanaf mijn 27e kwam de ATB naast het wielrennen erbij. Atletiek ook nog gedaan vanaf mijn 19e tot 21e levensjaar. 800 en 1500 op het tartan waren de wedstrijdafstanden waar ik het beste uit de verf kwam (1.58 als PR op de 800). In training max duurloop was anderhalf uur. 10 km PR op de weg 37 minuut nog wat.
PR uur op de racefiets "tijdrit" 42 km nog wat. 16 km tijdrit in 22 minuut +. Gekrioel bij criteriums was niet mijn ding. Dus daar hield ik het bij meerijden en uitrijden wedstrijden.
Competitie in groepsverband niet mijn voorkeur, maar individueel vond ik beter te handelen.

Vanwege mijn gewicht en lengte kwam ik op racefiets het beste uit de verf qua prestatie-niveau, maar zodra het langer dan 500 meter "bergop" ging was de vaart er wel wat uit. Geen klimmer. Tijdrijder wel.
Op ATB/mountainbike bij voorkeur niet te steile stukken en ook rul zand was heel lastig. Dus ik zocht off-road parcoursen uit waarin ik meer vaart kon maken.
Tja,... het kan verkeren door sleet op het lijf...

gastheerg
Fietsen
Doorgaans 10k per jaar met uitschieters naar 15k. Rij ieder jaar Parijs-Roubaix voor wielertoeristen en minimaal 1 week in de Italië. Zit sinds 1970 op de racefiets en in dat jaar kocht ik ook mijn eerste pick-up. Beide waren 2de hands maar happy mee en de twee rode draden in mijn leven

Hardlopen
Alleen als het weken te slecht weer is om te fietsen om toch even buiten wat te doen

Wandelen
Met m'n lief. Iedere week wel een keer lekker stappen door de polder over onverharde paden. Ook met vakanties staat er altijd wel een stevige wandeling op het programma in bergen of jungel

Duiken
2 weken per jaar met m'n lief en meestal op Bonaire

Skiën
Laatste 12 jaar in de Dolomieten
1 week per jaar met vrouw en dochter en tegenwoordig schoonzoon

Pool
1x per maand met een vriend

gastheerg schreef:
Pool
1x per maand met een vriend

Noord of Zuid?

dix
GrafGantz schreef:
(quote)

Noord of Zuid?

Ik denk Zuid met z'n vrouw en Noord met z'n lief

Met zulke flauwe grappen zou ik mij ook uitschrijven

Ik doe aan krachttraining en volleybal.

Osiris Apis schreef:
Met zulke flauwe grappen zou ik mij ook uitschrijven

GrafGantz doet vooral aan bedsport.

Voetbal, al zo'n 30 jaar bij dezelfde club en met veel plezier. Bij de sportschool onder begeleiding krachttraining om het voetballen wat beter fysiek aan te kunnen na aantal fikse blessures. Hardlopen, met frisse tegenzin, in periodes dat voetbal stil ligt. Altijd met een muziekje in de oren.
Voetbal nog altijd fanatiek, maar niet meer zo overdreven als vroeger toen ik elke zaterdag M.O.P. moest horen in de spelersbus om op te laden.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.