MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat voor sport doe jij?

zoeken in:
Niet haten, daarvoor zijn er andere topics.

Zelf als jong baasje een aantal sporten in clubverband geprobeerd, waaronder judo, badminton, voetbal, volleybal, zwemmen. Alles toch wel na min of meer een jaar opgegeven, door gebrek aan interesse, door blessure of door geen fan te zijn van het competitieve.

Tegen dat ik wel dé sport had gevonden in basketbal, was het al te laat om competitief nog iets te betekenen, maar dat is toch altijd hetgeen geweest dat ik liefst deed (en dus doe).

Enkele jaren terug dan met een groep vrienden nog een tijdje druk gevoetbald zonder dat competitieve eraan, was heel fijn om te doen.

Door een drukke job neem ik veel te weinig tijd om echt te bewegen, gelukkig dwingt een actieve hond me nu om dagelijks enkele kilometers te gaan wandelen. Daar nu iets serieuzer in geworden met als vage doel om ooit eens de Dodentocht te stappen.

Hoop volgend seizoen weer het voetbal op te pakken als linksback bij de mooiste voetbalvereniging van minimaal Groningen. We zijn een klein clubje met slechts twee elftallen, waar het sociale aspect minimaal net zo belangrijk is als het voetbal zelf. Ik ben lang geblesseerd geweest (aanhechting achillespees)
Daarnaast stap ik af en toe op een racefiets en probeer ik twee keer per week hard te lopen. Voor Corona vond ik spinnen ook wel leuk, maar verwacht niet dat ik weer een abonnement daarvoor bij de sportschool ga afsluiten.
Wel is het zo dat ik bij elke sport het eigenlijk altijd vooral van mijn inzet moet hebben.

Ik kamp nu alweer een tijdje met een tennisarm, maar hoop het binnenkort weer op te pakken.
Normaal gesproken tennis ik 2 á 3 keer in de week. Over het algemeen puur recreatief, we hebben een heel gezellig clubje, maar toch wel op een redelijk niveau.

Tevens ben ik van plan om straks weer naar de sportschool te gaan. Ik heb dat een tijdje gedaan, maar sinds corona is daar de klad in gekomen. Ik voelde me toen wel een stuk fitter, dus de hoogste tijd om het weer op te pakken.

Daarnaast maak ik regelmatig mooie fietstochten met mijn vriendin en wandel ik af en toe.

Leuk, een doe-het-zelf-sport-topic. Ik sport heel graag, op dit moment minimaal 4x per week. Ben van mening dat sporten energie geeft.

Al sinds m'n jeugd sport ik graag, vooral voetbal. Ik heb 25 jaar aan dit zeer leuke spel gedaan en ben dus nu al een aantal jaren gestopt. Tijdens het voetballen pakte ik al graag de MTB en de racefiets in de zomerstop, maar dat is sinds het stoppen van voetbal alleen maar meer geworden. Maar wat ik sinds het stoppen met voetbal het meest ben gaan doen is hardlopen. Ik ben erg competitief (in dit geval richting mezelf) en train graag naar doelen toe. Het liefst zijn dat halve marathons. Verste afstand gelopen in georganiseerde vorm is de Asselronde tijdens de Midwinter marathon in Apeldoorn (25km). Daarnaast loop ik graag korte trails.

Soledad
Netjes hoor Reiersen. Met hardlopen was de halve marathon voor mij altijd het maximale. Niet fysiek maar vooral mentaal. Na 1:30 lopen begon ik het echt saai te vinden.

Soledad schreef:
Netjes hoor Reiersen. Met hardlopen was de halve marathon voor mij altijd het maximale. Niet fysiek maar vooral mentaal. Na 1:30 lopen begon ik het echt saai te vinden.

Ja, dat en trainen voor de hele marathon heeft ook zo z'n weerslag op je sociale leven met gezin enzo. Helaas lijkt de hele marathon voor velen de heilige graal op hardloopgebied. Als je zegt dat je hardloopt is vaak de eerste vraag: wat is je tijd op de marathon. Alsof je met een 5 en/of 10km geen hardloper bent.

Soledad schreef:
Ik merkte wel dat ik een soort onrust in m’n lichaam had en heb de sport weer opgepakt. Nu doe ik zo ongeveer 4x per week al 1.5 jaar lang aan CrossFit. Het is het helemaal voor mij: de afwisseling tussen conditie, gymnastiek en kracht. Verstand op nul en knallen. Ook ben ik nogal competitief ingesteld en dat kun je daar ook goed bij kwijt. Ik merk wel dat ik echt verslaafd ben aan sport. Ik voel me oprecht niet fijn en gespannen als ik niet kan sporten.

Morgen ga ik een proefdagje CrossFit doen. Ben benieuwd!

Soledad
jordidj1 schreef:
(quote)

Morgen ga ik een proefdagje CrossFit doen. Ben benieuwd!

Tof Jordi, veel plezier! Voor mij ging er echt een wereld open, vooral ten opzichte op van een beetje gewichtjes wegduwen in de gym.

Ben nog nooit zo fit en sterk geweest. Touwklimmen en optrekken is geen enkel probleem meer

Soledad schreef:
Tof Jordi, veel plezier! Voor mij ging er echt een wereld open, vooral ten opzichte op van een beetje gewichtjes wegduwen in de gym.

Ben nog nooit zo fit en sterk geweest. Touwklimmen en optrekken is geen enkel probleem meer

Dit is de sportieve variant van de bewering jazz is muziek voor nerds en neuroten - "beetje gewichtjes wegduwen" tja, door de impact van Corona wordt een gewicht snel een gewichtje.

Voor mij was (eigenlijk is) darting (eigenlijk pijltjes pleuren) nog steeds een opgestegen kroegsport, maar ik ben gestopt om daarop commentaar te leveren, snaveltje toe! Niet iedere sport is voor iedereen weggelegd - zo zijn vissen en mountainbiking (om verschillende redenen) totaal niet mijn ding en zie ik ook niet de fun van geocaching of orientering in.

Pré Corona gingen Johnny Marr en ik bijna elke week zwemmen in Gent, cute he? En dan tussen het baantjes trekken door lekker roddelen over wat er die week zoal op Musicmeter was voorgevallen. Pepino is ook wel eens meegekomen. Van zodra ze dat suffe reservatiesysteem afgeschaft hebben weer elke week zwemdate, jongens?

Verder absoluut niet sportief, tenzij we tafelvoetbal en pingpong meerekenen. Van zodra ik moet rennen of zweten is de lol er voor mij snel af en competitief ben ik al helemaal niet. Geef mij maar muziek ofzo

Deal! ‍♂️

ArthurDZ schreef:
Van zodra ze dat suffe reservatiesysteem afgeschaft hebben weer elke week zwemdate, jongens?

Heel graag, en gaan we ook beginnen fitnessen anders? Zou lachen zijn.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Heel graag, en gaan we ook beginnen fitnessen anders? Zou lachen zijn.

Alleen als ze een cafetaria hebben waar er een kicker-of pingpongtafel staat, kan ik daar op jullie wachten. Heb je mijn verhaal wel gelezen?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Alleen als ze een cafetaria hebben waar er een kicker-of pingpongtafel staat, kan ik daar op jullie wachten. Heb je mijn verhaal wel gelezen?

Ik dart graag, trouwens.

Soledad
Mjuman schreef:
(quote)

Dit is de sportieve variant van de bewering jazz is muziek voor nerds en neuroten - "beetje gewichtjes wegduwen" tja, door de impact van Corona wordt een gewicht snel een gewichtje.

Wat een onzin zeg. Mijn opmerking was geenszins denigrerend bedoelt. Ik heb namelijk zelf ruim 10 jaar ‘gewichtjes weggeduwd ‘ in de gym. Maar ik haalde daar op een gegeven moment geen bevrediging meer uit vanwege:
1. Het solo sporten
2. De eenzijdige trainingsvorm, waardoor je niet echt sterk of fit wordt
3. Het feit dat je al snel wat op je telefoon zit te kijken en verveelt wat oefeningen doet

Precies om die reden sprak CrossFit mij dus wel aan. Of jazz voor neuroten of nerds is weet ik niet. Het zijn wel vaak elitaire eikels.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik dart graag, trouwens.

Lees je mee, Mjuman?

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Noem je Darts nu daadwerkelijk een sport?

Ja, net als tooghangen. Ik ga helemaal stuk met dit topic trouwens!

Soledad schreef:
(quote)

Wat een onzin zeg. Mijn opmerking was geenszins denigrerend bedoeld. Ik heb namelijk zelf ruim 10 jaar ‘gewichtjes weggeduwd ‘ in de gym. Maar ik haalde daar op een gegeven moment geen bevrediging meer uit vanwege:
1. Het solo sporten
2. De eenzijdige trainingsvorm, waardoor je niet echt sterk of fit wordt
3. Het feit dat je al snel wat op je telefoon zit te kijken en verveelt wat oefeningen doet

Precies om die reden sprak CrossFit mij dus wel aan. Of jazz voor neuroten of nerds is weet ik niet. Het zijn wel vaak elitaire eikels.

Vwb het laatste QED!

ad 1. "solo sporten" - met drukke schema's (van alle betrokkenen) is het regelmatig erg vervelend dat mensen op het laatste moment afzeggen of (met voetbal in de studentencompetitie) een aantal leden van je team brak in bed ligt, zodat er reserves van de tegenstander met je mee moeten doen. Voor mij is het ook een manier om de stress, opgedaan in de loop van de dag, af te bouwen. Ik hoef niet iemand voor me te hebben die tegen me aanbrult - ik wil juist de kop flushen; daarom neem ik ook nimmer een foon mee.

ad 2. in de wat socialere (kleinschalige) sportscholen letten mensen ook meer op elkaar en doe je soms alternatieve oefeningen op. Of ga je spontaan samen trainen, gerichter. Zo ben ik van een nare schouderblessure afgekomen door - dankzij anderen specifiek te trainen - terwijl mijn fysio al cortisol wilde injecteren.

ad 3. zie 1

Verder mag ik zelf graag toerfietsen - mountainbiken is nmd, omdat ik altijd te laat schakel en te lang op kracht wil doorgaan - en wandelen.

Biljarten is ook een sport (maar niet voor mij weggelegd). In een befaamd lokaal biljartcafé werd ik "de buschauffeur" genoemd - "gaat overal tussendoor".

Ik fiets en wandel vooral graag.

Ook zie ik drummen en vooral de meer intense vormen (metal, dubbele bass, hoog tempo, blastbeats) als sport. Dat doe ik vrij constant en vooral in de vakantieperiode sessies van 1/1,5 uur achter het elektronisch drumstel.

Why Drumming Is A Sport

Ik weet niet wat mijn vriend Mjuman allemaal aan ratelen is, maar Soledad, ik ben zeer content met mijn eerste ervaring CrossFit. Helemaal gesloopt, maar het was het waard. Conditioneel was ik toch niet zo'n wrak als ik dacht (en de buikspieroefeningen bij keeperstraining werpen nu ook zijn vruchten af).

De reden dat ik CrossFit ging proberen, is omdat juist gebaat ben bij wat begeleiding tijdens het sporten: als newbie in de sportschool zou ik geen flauw idee hebben wat ik moet doen

Ben wel eens met Mjuman over solosporten.
In mijn handbaltijd was het altijd een gezeur om het team compleet te krijgen, vervoer te regelen en de tijdwaarneming/scheidsrechter te organiseren. In de nadagen zelfs tot voorzitter gekozen. Nou, toen ik de afdeling Handbal ontbonden had was ik van twee zaken genezen: teamsport willen beoefenen en voorzitter willen zijn.

jordidj1 schreef:
Ik weet niet wat mijn vriend Mjuman allemaal aan ratelen is,(...)

A propos "ratelen", na de allereerste sessie jezelf uitroepen tot enthousiast CrossFitter - hoe zou je dat willen betitelen? Blaataperij van de eerste graad?

Zonder dollen, als ik van eenieder die na de eerste keer sporten (welke sport dan ook) zeer enthousiast was - om er vervolgens na 4-5 keer mee te stoppen - 2 euro zou ontvangen, had ik genoeg doekoe om met de petjesclub een avond + nacht te gaan slempen - en da's a tough game.

Ieder doet zijn eigen ding, no shit - maar de effecten van meerdere breuken blijven merkbaar en helaas ben ik niet zo lenig als mijn wederhelft die, als ze de sleutel vergeten is, door de brievenbus naar binnen kan glippen

Mssr Renard
hardlopen, fietsen, krachttraining, lange afstand wandelen

En wat Don Cappucino zegt, maar dan meer rudimenten en grooves. Dubbele bass lukt me niet meer hoor, al was ik sowies op dat gebied echt een amateur.

Leuk topic Soledad.
Het spreekt redelijk voor zich waar ondergetekende zijn vrije tijd aan verdoet. Wie niets te doen heeft, gaat wandelen, schreef ik al eens elders hier. Sporten is dan ook vooral: tijd verknoeien, de luxe van iets doen waar je niets aan hebt. Maar dat kan toch ook weer leuk zijn. Het is beter dan naalden bevuilen in een tochtige portiek, virtuele spelletjes spelen zonder eind, Netflixen, boeken lezen over zeven zusters of vijftig tinten en meer tijdverdrijf waar ik niks mee heb.

Aan sporten heb je dus niks inderdaad. Gezond worden, hoor ik iemand roepen. Dat kan fijn zijn als je ziek bent, niet als je niks mankeert. Laat je geen ziekte aanpraten die je niet hebt. Conditie opbouwen? Nederland is een vlak land en je hoeft hier geen berg op te buffelen. In flats van meer dan twee verdiepingen heb je een lift. En gezond zijn we al. Nog nooit eerder werden we zo oud als nu. Afvallen dan? Minder eten helpt beter.

Maar dat weerhoudt me er toch niet van te wandelen. Dat spreekt voor zich. En ik kan melden sinds twee weken een best snelle fiets te hebben met 21 versnellingen waarmee ik het duingebied hier aan de kust doorkruis. Dat is misschien nog net iets fijner dan wandelen, want ik zie meer onderweg en ik kan blijven zitten. Zitten is het nieuwe roken, hoor ik wel eens. En streng kijkende gezondheidsgoeroes willen ook onze werkplekken veranderen. Zitmeubel eruit, sta-tafel erin. Staand vergaderen, komkommer kauwend.

Sporten: leuk dus, maar met mate. Ik wandel 10 tot 20 kilometer per week en fiets nu zo'n 40 kilometer per week. Ik ga kijken of ik dat de herfst en winter ga doorzetten, al zijn de seizoensverschillen op dit moment verwaarloosbaar. Binnenkort nieuwe baan in Castricum, 8 kilometer fietsen. Laat die auto maar staan.

Soledad
Wandelaar schreef:
Leuk topic Soledad.

Aan sporten heb je dus niks inderdaad. Gezond worden, hoor ik iemand roepen. Dat kan fijn zijn als je ziek bent, niet als je niks mankeert. Laat je geen ziekte aanpraten die je niet hebt. Conditie opbouwen? Nederland is een vlak land en je hoeft hier geen berg op te buffelen. In flats van meer dan twee verdiepingen heb je een lift. En gezond zijn we al. Nog nooit eerder werden we zo oud als nu. Afvallen dan? Minder eten helpt beter.

Grappig dat je dit zegt. Volgens mij de gezondheidswaarde van sporten toch wel bewezen op meerdere vlakken. Wat dat eten betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik sport om te kunnen eten

Zie dit topic nu voor het eerst (sorry Soledad)

Maar goed daar gaan we dan (voor de geinterreseerden)
Vanaf mijn 6e Zwemmen tot mijn 14e gedaan.
Vanaf mijn 12e Tennis (redelijk nivo Zeeuws Kampioen 16jaar geweest in het enkelspel) op mijn 18e gestopt.
Vanaf mijn 20e Wielrennen (niet competatief)
Op mijn 24e Tennis weer opgepakt, maar wegens aanhoudend blessureleed op mijn 36st weer gestopt.
Vanaf mijn 30st is erbij het Tennis en Wielrennen ook de Sportschool (fitness) bij gekomen en van het lopen op de loopband ook buiten gaan hardlopen. Dat hardlopen was in het begin vooral om de conditie op peil te houden (het stelde eigenlijk geen drol voor), maar sinds 8 jaar is hardlopen de core business geworden.

Dus waar zitten we nu op 46e jarige leeftijd;
Competatief hardlopen aangevuld met wat Wielrennen / MTB en Fitness.
Hardlopen is bijna een "way of living" geworden met 6 dagen p/w en minimaal 100km p/w. Ik reken mijzelf maar tot het gilde van de Competatieve Recreant die aardig mee kan in mijn leeftijds klasse.
De Cijfers;
1 km. 2:49
1 mijl 5:11
5 km. 18:47
10 km. 38:19
10 EM 1:01:35
Halve marathon 1:21:56
Marathon 2:58:58

Sinds 1 januari van dit jaar heb ik mij ten doel gesteld om binnen 4 jaar (voor 22-04-2025) een serieuze aanval te doen op het Zeeuws Record op de Marathon bij de heren masters 45-50 jaar. Dat staat al sinds 1987 op 2:35:15 das heel snel, maar volgens mij niet onmogelijk.

Momenteel in voorbereiding op de Najaars Marathons (Antwerpen, KustMarathon en Rotterdam) hoofddoel is Rotterdam onder de 2:50:00.

Overigens loop ik altijd zonder muziek op.

Soledad
thelion indrukwekkende tijden hoor! Zes dagen per week

Soledad schreef:
Ik merk wel dat ik echt verslaafd ben aan sport. Ik voel me oprecht niet fijn en gespannen als ik niet kan sporten.

Dat heb ik dus ook met als gevolg 7 dagen per week iets van sport......

Soledad Reijersen zitten julie op Strava???? zo ja stuur even p.b.

thelion schreef:
Soledad Reijersen zitten julie op Strava???? zo ja stuur even p.b.

Daar zit ik zeker op Loop lang niet de tijden die jij wel loopt. Respect hoor!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:24 uur

geplaatst: vandaag om 15:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.